[allround objectief] Tamron/Nikor/etc, newbie question

Pagina: 1
Acties:
  • 230 views sinds 30-01-2008

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-01 12:49

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
Sorry, ik weet niet in welke thread dit hoort, ik ben echt nieuw in FG. Excuses dus bij voorbaat.

Ik heb een simpele vraag (denk ik). Ik heb een Nikon D50 en zoek een allround objectief. Ik heb er dus weinig verstand van en ik hoeft geen TOP-OF-THE-BILL ding, maar ook niet iets wat snel kapot gaat of niet prettig werkt.

Mijn opties waar ik (vooralsnog) tussen lijk te moeten kiezen zijn:

- Tamron AF 28-300
- Tamron AF 18-250
- Nikor 18-200

Die laatste lijkt het mooiste, met die VR techniek. Maar goed, de prijzen van de eerste 2 zijn wat mij betreft veel aantrekkelijker (price DOES matter). En als ik die bovenste 2 bekijk (en wat reviews op internet lees) dan vind ik de 300mm wel aantrekkelijk (I love to telephoto).

Wie kan mij simpel advies geven. Is het verschil tussen Nikor en Tamron het geld (150+ euro) waard?

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:00

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Hallo spaceboy, je bent op zoek naar dit topic.

Let er wel op dat je met een 28-300 of 18-200 lens een zogenaamde 'superzoom' koopt, met de bijbehorende optische beperkingen.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Verwijderd

En daarnaast zoek je natuurlijk dit!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Blijkbaar al in Het grote Nikonmount-objectieven-topic V5.0 gepost, dus deze gaat dicht :)

LinkedIn
Instagram

Dit topic is gesloten.