Videokaart: Ik kom er niet uit....

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:19
Zoals de titel al zegt kom ik er niet uit wat een geschikte videokaart voor mij is. Ik heb alle faq's al doorgespit en goed op internet gezocht, maar ik kom er niet uit.

Ik heb een Shuttle SN26P barebone. Daar zit momenteel een 8800GTS in. Op zich een geweldige kaart, maar niet voor mij en mijn systeem. Probleem is namelijk dat de kaart erg warm wordt (75 graden idle) en zo'n klein kastje als de Shuttle kan de warmte niet goed kwijt en de pc staat op een mijn slaapkamer, waardoor het ook daar erg warm wordt.

Ik wil een videokaart die stil is en weinig hitte produceert (en in een Shuttle past). Waar kan ik dan het beste voor kiezen? Ik zit te denken aan de 7900GS of de 7600GT of de 1900Pro.

Gamen doe ik op zich weinig. Af en toe eens C&C3 of Unreal Tournament. Verder kijk ik veel series op de pc en verder een beetje internetten.

De overige specs van de pc zijn:
  • 2 GB DDR 400 mhz
  • Athlon X2 3800+
  • 250GB & 80GB HDD SATA2

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• the squaler1
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-06 15:59
de x1950 pro of nog even wachten en een dx10 8300 van nvidia kopen komt als het goed is in mei uit

[ Voor 28% gewijzigd door the squaler1 op 14-04-2007 23:55 ]

CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850

Verwijderd

Voldoet idd een x1950 Series Prima :)

Overigens wat zijn de specs van de 8300 dan :? Klinkt iig als een instap / budget model ...

Verwijderd

we hebben zo mooie functie hier op got zodat je contact met elkaar kunnen nemen als we iets willen verkopen\ruilen .
Tot mijn spijt heb jij dat niet aan staan.
Ik heb namelijk wel intressen in jouw kaart en dacht aan misschien een ruil.
Voor meer info email me

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 15 april 2007 @ 00:47:
we hebben zo mooie functie hier op got zodat je contact met elkaar kunnen nemen als we iets willen verkopen\ruilen .
Tot mijn spijt heb jij dat niet aan staan.
Ik heb namelijk wel intressen in jouw kaart en dacht aan misschien een ruil.
Voor meer info email me
als je gaat ruilen moet je hem nie oplichten en zul je er geld bij moeten legen !!!!

topic starter hou hier rekening mee dat niet zon gast met je duure kaart er van door gaat
zonder bij betaling !! kijk goed op marktplaat ectra wat jouw kaart waard is en de zijne
het verschil moet hij bij betalen dan :o

• Tjona100
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:01
om welke versie van de 8800GTS gaat het hier? 320 of 640?

Kendrick Lamar - Ignorance is Bliss

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 15 april 2007 @ 00:54:
[...]

als je gaat ruilen moet je hem nie oplichten en zul je er geld bij moeten legen !!!!

topic starter hou hier rekening mee dat niet zon gast met je duure kaart er van door gaat
zonder bij betaling !! kijk goed op marktplaat ectra wat jouw kaart waard is en de zijne
het verschil moet hij bij betalen dan :o
Het is normaal dat je bij legt
Maar jij weet totaal niet wat voor kaart ik heb.
Verder iemand de finger wijzen moet je laten.
We zijn tweakers hier onder elkaar geen diefen.

Mijn vga word nu 49idel

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2007 02:15 ]

• wPlayNL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20-07 16:30
Volgens mij is de 1950x pro nou niet iets wat je stil mag noemen.
Of er moet een andere cooler op geplaatst worden maar daar heb ik geen ervaring mee.

• RooN
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-07 09:28
[offtopic}
wth moet je met een 8800GTS als je niet zoveel gamed? :/
[/offtopic]

Ik denk dat het lastig wordt hier een goede kaart voor te vinden waar je ook goed mee kunt gamen. Ook een 7900 zal redelijk warm worden, de kaart kan zn hitte gewoon niet goed kwijt in zo'n compacte kast. Ik ken de kast zelf niet maar heb je geen mogelijkheden om meer air-flow te creeren in je kast?

smile an everlasting smile

Verwijderd

RooN schreef op zondag 15 april 2007 @ 02:15:
[offtopic}
wth moet je met een 8800GTS als je niet zoveel gamed? :/
[/offtopic]

Ik denk dat het lastig wordt hier een goede kaart voor te vinden waar je ook goed mee kunt gamen. Ook een 7900 zal redelijk warm worden, de kaart kan zn hitte gewoon niet goed kwijt in zo'n compacte kast. Ik ken de kast zelf niet maar heb je geen mogelijkheden om meer air-flow te creeren in je kast?
Dat zal niet gaan
De videokaart zit namelijk bij zo model bijna strak tegen de kast aan.
Verder de 8800 verbruik best wel wat energie wat weer word omgezet naar warmte.
Een oplossing is er.
De kast aan passen op de plaats waar de videokaart zit.
Daar een gat in te zagen en met een nette fingergart afwerken .
Dan pak de kaart zijn frisse lucht via die zijkant.
Of hij dat wil met een zaag\dremel in zijn kast dat word dan zijn keus .

Verwijderd

Yep my vote is voor een 1950PRO 512Mb van sapphire.
Enkel slot koeler en wijnig warmte.
Heb zelf er ook een 43/45 idle ofzo 48/60 ful 53/70 max (100% use :P) maar dat gebeurt niet altijd in games :P
Ruilen hmz zal ie er wel 100 euro ofzo bij moeten leggen bij een 1950Pro 512.
En 1950PRO zal wel nieuwe model moeten wezen met nieuw VRM setup anders word ie nog te warm.

• datkanveelbeter
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-05 15:39
Als warmte het enigste probleem =, zou ik gewoon een better koeler op mijn video-kaart installeren, 1 die ook de warmte uit je kast blaast :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 15 april 2007 @ 02:27:
Yep my vote is voor een 1950PRO 512Mb van sapphire.
Enkel slot koeler en wijnig warmte.
Heb zelf er ook een 43/45 idle ofzo 48/60 ful 53/70 max (100% use :P) maar dat gebeurt niet altijd in games :P
Ruilen hmz zal ie er wel 100 euro ofzo bij moeten leggen bij een 1950Pro 512.
En 1950PRO zal wel nieuwe model moeten wezen met nieuw VRM setup anders word ie nog te warm.
Kleine vraag dat heb je in een zeer kleine behuizing?
Zo ja dan is dit zeker een goeie kaart
Zo nee dan kan hij er niks mee omdat elkaars kasten niet te vergelijken valt (iets met peer en appel vergelijken)

Als hij wilt weten wat de geschatte temp zijn van diverse kaarten dan moet hij het vermogen en wattage weten van de kaarten.
Dan kan hij kijken welke koeling er op zit (singel of dubbel slot koelers) (dubbel slot zal vermoedelijk niet passen)
Hoe meer wattage hoe meer warmte aanwezig is .
Maar als hij niet gamet is een 7600gs passief al voldoen .
Als hij wel wilt game dan zal een 7900gs ook al voldoende zijn (weinig wattage)
voor de games die hij wilt spelen (later kan hij altijd nog naar een lichte directx10 kaart zoals een 8600serie)

• Church of Noise
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20-07 22:33

Church of Noise

Drive it like you stole it

Ik heb 'n passief gekoelde 7600GS die 'k evt wil ruilen. (+bijbetalen he)
Als je airflow goed genoeg is, heeft die 't voordeel dat ie zelfs geen geluid maakt!

[ Voor 5% gewijzigd door Church of Noise op 15-04-2007 10:09 ]

• Tjona100
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:01
ik heb een 7900GTO en ik wil ook wel bijbetalen.
Dus laat maar weten of u geintereseert bent

Kendrick Lamar - Ignorance is Bliss

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-07 10:28

Haan

dotnetter

Ik zou de x1950 niet nemen als je die in een barebone gaat stoppen. Zie: ATI x1950 Pro - crash topic

Kater? Eerst water, de rest komt later

Verwijderd

De club3D versie van de X1950 pro kan wel, daar zit arctic koeler op, dus hardstikke stil + goed gekoeld !!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:19
Zo, bedankt voor de reacties allemaal. Daar kan ik wel wat mee.
Ik had zelf ook al een beetje zitten neuzen naar de 7900GTO. Dat lijkt een goede kaart.

De kaart zit aan 1 kant inderdaad bijna tegen de behuizing aan. Met de achterkant van de kaart. Daar zit nog iets van 5cm speling tussen. Maar er zitten al heel wat gaten aan de zijkanten van de behuizing. Die zijkanten zijn niet helemaal dicht, ook ivm de processor (die maar 24 graden wordt).

Een andere cooler heb ik ook naar gezocht, maar die zijn er bijna niet. Ik heb er 1 gevonden van thermaltake, maar daar zit zo'n groot koelblok op dat dat niet in mijn kast past.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:59

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Verder kun je in www.tweakers.net/aanbod kaarten te koop/ruil aanbieden

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.