Toon posts:

Ultimate Game systeem.

Pagina: 1
Acties:
  • 272 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik kom binnekort terug van een half jaar afganistan en uiteraard wil ik met me hard verdiende geld wel me pc upgraden.

Oude pc

Koolance H2O tower (waterkoeling)
Cooler Master Voeding Real Power SLI 550 Watt, Zwart, Blue Leds, 24-pins
Asus P2WD5 Premium moederboard (intel 775 socket, 975x chipset)
Intel pentium D 2,8 ghz
Sapphire Ati 1800xt 256 mb
Corsair 2048 mb weet niet of ik pc 5300 of pc6400 heb.
Creative X-FI Fatalty
WD Raptor 74 gb 10.000 rpm
WD Sata-2 320 gb

Monitor is ene lcd-tv Hd-ready 26 inch (samsung) (max res. 1366x680 met 8ms responstijd)
Toetsenbord: Logitech g15
Muis: Logitech g5 en Fatalty mouse
Stuur: Logitech g25
Joystick: Thrustmaster Hotas
Webcam: Logitech Sphere
Sound: Logitech z5500
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik wil dus me gamecomputer even gaan upgraden met;

Moederboard: Asus Striker Extreme Moederboard
Videokaart: Asus Geforce 8800GTX Aquatank
Geheurgen: Corsair TWIN2X2048-8500C5D Dominator 2048 MB, PC8500, 1066 MHz
Monitor: Dell ultrasharp 3007wfp
Processor: Op aanrading van jullie.

Ondersteuning voor de keuze:

Ik weet dat de Asus Geforce 8800GTX Aquatank de snelste is, maar raden jullie deze ook aan? Ik kan deze namelijk niet sli maken na een tijd, omdat ik met mijn pci sloten zit.( Creative X-FI Fatalty )

Hoe zit het precies met de voeding, gaat de 550 watt nog allemaal trekken?

Ik wil ook nog kijken wat nou de beste keus is voor geheugen.? Die corsair Dominator lijkt me gewoon gruwelijk. Qua overclocken. Hoeveel Gb raden jullie aan. En ik ben geen volledige kenner maar ik kan maar tot 800mhz der in gooien toch, (pc6400) of kunner er oook die 1066 of 1333 ram modules in?

Verder hoe is die Aqeia Physx kaart, is dat nou echt zo gruwelijk hoe ze die aanprijzen of valt het allemaal mee.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, Voor een leuk game systeem voor me nieuwe kamer!

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2007 12:41 ]

• Djerro123
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-01 17:35
Nou ik kan op iig 1 vraag antwoord geven: die aqeia Physx wordt bij bijna geen enkele game aangeprijst, omdat de ondersteuning gewoon te weinig is. Dit kan misschien nog komen, maar voorlopig is het imho een niet erg zinvolle investering..

• Samson_1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-05-2025
Het zou natuurlijk handig zijn om je budget te geven.

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:52

HugoBoss1985

Xenotech

Jarrovanginkel schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 12:22:
Nou ik kan op iig 1 vraag antwoord geven: die aqeia Physx wordt bij bijna geen enkele game aangeprijst, omdat de ondersteuning gewoon te weinig is. Dit kan misschien nog komen, maar voorlopig is het imho een niet erg zinvolle investering..
Een 8800gtx kan toch zelf berekeningen uitvoeren die een Physics kaart ook doet?
Zo'n ageia is dus echt zonde van je geld als je een 8800gtx koopt.

Ik kan me voorstellen dat je graag wilt upgraden, maar misschien kun beter nog even wachten IVM met de opkomst van de r600 en allerlei prijsverlagingen van videokaarten en cpu's?

Een striker extreme is een 680i sli bordje en die kunnen geloof ik al het geheugen wel aan...

2 gig is ruim voldoende, sommige mensen zeggen dat vista pas goed werkt met 4 gig... IMO is dat echt gekkenwerk.

Ik lees overal dat games prima werken met 2 gig in vista.

Ik heb een EVGA 680i sli en ik gebruik 2 gig 1066 @ 1100 mhz en dat werkt gewoon erg lekker!

Als je het geld ervoor hebt: koop het snelste domininator geheugen en 2 gig ervan :P

[ Voor 39% gewijzigd door HugoBoss1985 op 14-04-2007 12:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Budget heb ik niet dus geld is niet echt het probleem, alleen ik spaar natuurlijk wel het liefste geld uit. ! Wanneer komen ongeveer de prijsverlagingen? Want als ik uit afganistan terug ben moet ik eerst nog verhuizen en dan ga ik pas verder met de Computer. maar ben nu al vast kijken wat ik het beste kan gaan doen. Ik wil in ieder geval niet over de 5000 euro uitkomen!

Verwijderd

Een ultimate gamesysteem ziet er nu ongeveer zo uit:

8800 GTX
500 GB SATAII
4 GB PC6400 (2x2 GB)
DFI Infinity 975X/G
Antec Sonata II
700 Watt voeding

Zou je alles ff op een rijtje willen zetten? Het staat nu een beetje slordig en een lijst met de componenten die jij erin zou zetten met motivatie waarom je die erin zou doen.

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 30-11-2025
@jushootit: vind het vreemd dat je een kast aanprijst als bij je ultime gamesysteem...laat me raden, je hebt zelf een sonata 2??

ontopic: ik zou zelf nooit voor een 30'' gaaan....dat is te ziek groot en gamed naar mijn idee niet fijn, ik zou als max toch wel 24'' zien...

denk dat je voeding het erg zwaar krijgt met dat 30'' scherm, dus zou een 700 watts voeding pakken als ik jou was...
als je oude geheugen pc6400 is dan zou ik er nog 2 pc6400 kaarten bijprikken van elk 1 gig, mocht het pc5300 zijn dan zou ik die verkopen en nieuwe pc6400 halen. Hoger als pc6400 is naar mijn idee echt zonde van je geld omdat je dan maar een mini prestatie winst hebt die je meestal toch niet zal merken..

Verwijderd

Topicstarter
Ik doe het nu met een 26inch en ik vind dit heerlijk gamen, en mij mag het nog wel wat groter! Verder kijk ik ontzettend veel films(wegens na zware oefeningen kan ik soms een weekend niet lopen)Hebben jullie ook een idee wat een goede 700 watt voeding is? Trouwens ik heb ook nog 2 terabyte aan externe geheugen staan, dus de harde schijf hoeft niet groter. Ik gebruk de raptor voor spelletjes en windows. en de 320 gb voor films en downloads.

Verwijderd

Ben ik de enigste die over de processor valt?...
Een pentuim D 2,8ghz is namenlijk nogal een bottleneck voor die 8800GTX en de rest...
Neem een Core 2 Duo uit de nieuwe serie...dus een E6420 of misschien wel een Q6600..
Deze worden op 22 april gereleased, en de Q6600 wordt dan flink in prijs verlaagd.
Succes met je keuze.

Verwijderd

Topicstarter
Oke een core 2 duo is dus een must kijken hoeveel ze kosten rond 1 mei want dan ben ik ongeveer terug, Kan ik beter voor een hoger processor snelheid gaan of voor een quad core? En ik zit straks met deze spullen over, alleen heb nog nooit computer spul verkocht, wat kan ik hiervoor vragen?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2007 13:00 ]

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-01 20:09

ThaHandy

Discovery Channel

Verwijderd schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 12:53:
Ben ik de enigste die over de processor valt?...
[...]
nee?
Verwijderd schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 12:18:
[...]

Oude pc

[..]
Intel pentium D 2,8 ghz
[..]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 12:59:
Oke een core 2 duo is dus een must kijken hoeveel ze kosten rond 1 mei want dan ben ik ongeveer terug, Kan ik beter voor een hoger processor snelheid gaan of voor een quad core? En ik zit straks met deze spullen over, alleen heb nog nooit computer spul verkocht, wat kan ik hiervoor vragen?
nieuws: Prijsverlaging Core 2 op 22 april, Celeron in juni
Daar staan precies de prijzen van intel op 22 april 2007, en uitgaande van dat de hardware in dollars hier in europa gewoon in euro's kost...kun je zeggen dat dat ongeveer de prijzen in euro's zijn.
Ik zou persoonlijk voor de quad core gaan, deze kun je overklocken van 2,4ghz naar +/- 2,8-2,9 ghz.
Dan heb je zeker een snelle processor met 4 cores, en ben je beter op de toekomst voorbereid dan met een dual core :)
En je overige PC hardware kun je bijvoorbeeld te koop aanbieden in : http://tweakers.net/aanbod/list_ads/cat/75

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2007 13:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oke erg bedankt, Ik ga neem trouwens de asus striker extreme omdat ik wil gaan overclocken. Kan ik beter 4gig pc6400 nemen of 2gig pc8500? Ik hoor dat je al snel zonder problemen op 1200 mhz(pc6400) zit met het overclocken. Dan ga ik ook maar voor een Quad core processor, Tevens ik heb een watergekoelde kast. Zit nu met me pentium D op 3,2 ghz @ 40 graden maar dan moet ie wel volle toeren draaien.

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-01 21:33
Ik zit zelf ook op het punt mijn huidig systeem te vervangen:

Athlon 3800+ @ 2650Mhz met een 7800GTX @485/1350

Ik wacht in iedergeval tot na de introductie van de R600 en kijk op dat moment wat ik verder erbij aan ga schaffen. De kaart die het beste in de hoge resoluties scoort komt in mijn systeem te zitten, omdat mijn dell een native resolutie heeft van 1920x1200

Een Core Duo 2 6600 of Quad Core
Moederbord ben ik nog steeds niet uit: 680i of P965 (zelfs twijfel ik tussen een PB5 en Striker)
In mei beslis ik of het een R600 of een 8800GTX / Ultra wordt
Geheugen: waarschijnlijk 2GB PC6400
Kast: Als ie maar groot is, waterkoeling moet ik toch achteraf zelf inbouwen

SLI zal ik waarschijnlijk niet gaan draaien, ik wil wel overklokken en zowel de VGA als de CPU aan mijn waterkoeling aansluiten.

Mijn huidige systeem, gaat dan mijn huidige Media Center PC (met nog een 6600GT) vervangen
en moet nog goed genoeg zijn om op mijn 40" hd ready samsung te kunnen gamen.

Budget: Ongeveer 1750-2000 euro

[ Voor 23% gewijzigd door Henkus op 14-04-2007 13:28 ]

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu dit samen gesteld.

Asus striker extreme 279
Corsair 4gb pc6400 dominator 400
Asus En8800 Gtx Aquatank 648
Ocz Gamexstream 700watt 185
Intel Q6600 665
Dell 3007WFP 1900
-----------
4077

Tevens Wacht ik ook tot de R600 uit is en kijk wat zijn prestaties zijn, En ik kijk ook even hoeveel straks de intel quad core kost. Hebben jullie nog suggesties, of denk je dat ik zo een prima systeem ga krijgen?

• smimic
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 31-12-2025
Naast het feit dat je enigszins wat geld aan het weggooien bent voor extra's die je op dit moment nauwelijks in de performance gaat terugzien, is dit ongetwijfeld een fijn systeem.

2gb met vista is op dit moment nog ruim, tevens hoef je voor 4gb geen 400 euro neer te leggen maar moet dit ook prima voor rond de 250 kunnen.

Verder is een 24 inch scherm al echt een monster en zijn die behoorlijk betaalbaar (je zou dan ook over 2 schermen kunnen nadenken en nog goedkoper uitkomen dan met deze 30 inch). p.s voor 1900 euro heb je een Fullhd lcd TV van 46 inch op dit moment is mijns inziens ook een stuk bruter dan een 30 inch.
Sli blijft weggegooid geld, beter nu een 800GTS640 of iets dergelijks, en over anderhalf jaar weer een topkaart voor hetzelfde bedrag (350 max).

Als je het geld hebt is het allemaal leuk en wel, maar bedenk dat je met dit soort systemen een draak bouwt als je kijkt naar prijs/performance.

Quad core merk je op dit moment nog maar met 1 spel en dat is Supreme commander, voorzover ik weet heeft geen enkel ander spelhier baat bij.

voorzover mijn input :) en succes met deze geweldenaar :)

i5-2500k /MSI GTX 1080 8 GB X Gaming / 8GB Mem / 6TB storage/ B&Q 32 inch WQHD/

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 15:18:
Ik heb nu dit samen gesteld.

Asus striker extreme 279
Corsair 4gb pc6400 dominator 400
Asus En8800 Gtx Aquatank 648
Ocz Gamexstream 700watt 185
Intel Q6600 665
Dell 3007WFP 1900
-----------
4077

Tevens Wacht ik ook tot de R600 uit is en kijk wat zijn prestaties zijn, En ik kijk ook even hoeveel straks de intel quad core kost. Hebben jullie nog suggesties, of denk je dat ik zo een prima systeem ga krijgen?
Ziet er prima uit.
Maar Dell komt ook nog met een 27" model misschien dat deze 30" iets te groot is voor je, en dat dat wat voor je is?..ze draaien op dezelfde resolutie dacht ik.
En die quad core die zal rond de 530 euro gaan kosten.
De prestaties van de R600 liggen iets hoger dan de 8800GTX...en of de 200 extra punten in 3dmark 2006 de moeite zijn...(97XX ten opzichte van de 95XX van de 8800GTX op 1600X1200 BRON)

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-11-2025
Ik denk dat dit topic niet veel kans van slagen heeft, onduidelijke vermelding van budget, en de TS is een beetje matig ;).

Wees alsjeblieft iets duidelijker, een "Ultimate Game Systeem" zou er als volgt uitzien:

-Intel QX6800
-PC10000 4GB geheugen
-2x 2900XTX (komt binnenkort)
-8x WD Raptor 150GB

Zo kan ik nog wel even doorgaan... :z

Ga bij jezelf eens na of je echt een 30" scherm wilt. 22" tot 24" Moet toch ook genoeg zijn? Wacht zowieso op de ATi 2900XT, deze zal ruim 400,- Euro gaan kosten en is op alle vlakken sneller dan de 8800GTX. Een 8800GTX "Aquatank" is weggegooid geld... Qua processor, tja, het is erg moeilijk zonder een duidelijk budget.. Als je geld echt niet zo'n probleem is kan je gaan voor een Q6600-QX6800, enige probleem is dat een overgeclockte E6600 zo'n beetje hetzelfde presteert.. :z
Ik raad je aan:

-E6600, klok deze over naar 3,6GHz d.m.v. een Scythe Infinity en PC6400 geheugen (2 of 4 GB)
-Wacht nog eventjes op de ATi 2900XT (hoe het met de XTX versie zit weet ik niet)
-Een mobo dat Crossfire ondersteunt en dus 2x PCI-e 16x aan boord moet hebben.
-2x 320GB Seagate (of een ander merk) in RAID 0
-Een mooie, ruime kast naar keuze met een 600Watt-voeding (door de zeer onzuinige 2900XT, en crossfire zal al helemaal veel stroom slurpen).
-Een Samsung 22" WS of een Dell 24" scherm, 30" vind ik zelf belachelijk.

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Verwijderd

wachten op een e6850 mischien? Aangezien quadcores vrij overbodig zijn omdat het door weinig programma's wordt ondersteund. pc-8000 4 GB mischien, aangezien je budget aardig hoog is ;)

• Limit-NL
  • Laatst online: 27-01 17:26
Oke, zo te zien heb jij een ruim budget, dus zal ik je even helpen... ;)

Quad-Core is vooralsnog niet nodig, een Intel Core 2 Duo E6600 zal meer dan voldoen mijns inziens. Alles wat beter is betaal je flink voor, maar een E6700 of (zoals eerder gezegd) is de aankomende E6850 (met de nieuwe 1333Mhz FSB) ook een goede optie. Wacht wel op de genoemde prijsverlagingen, want die gaan je veel geld besparen!
Een C2Q Q6600 is een keuze, vooral met dat uiterst interessante prijskaartje dat hij zal krijgen. Je mag er voor kiezen maar vooralsnog heeft Quad-Core weinig voordeel in games tegenover de Dual-Cores om het grote prijsverschil te rechtvaardigen.

4GB is erg overkill, 2GB zal nu meer dan genoeg zijn.
Als je een overclocker bent, neem dan 2GB PC6400, anders zal PC5300/PC5400 genoeg zijn (de prijs voor PC4200 is nog steeds hoger dan PC5300/5400).
De GSkill 2GB PC6400 HZ en OCZ PC8500 SLI-Edition hebben Micron D9GMH, die zou ik sowieso aanraden.
Maar als je extreem wilt OC'en, neem dan Team Xtreem PC8500/PC9600 (Micron D9GKX en 8-layer PCB!) of OCZ FlexXLC PC9200. Die laatste kunnen zelfs worden watergekoeld!

Als chipset zou ik twijfelen of ik de volle mep zou betalen voor de Striker Extreme, er zijn ook borden die tenminste even snel zijn die vele euro's goedkoper zijn. Het beste voorbeeld is dan de Asus P5N32-E SLI Plus, die bespaart je meer dan 100 euro voor dezelfde prestaties en features!
Of je neemt de befaamde Asus P5B Deluxe voor wat overclocking-fun.
Of, nog beter, je wacht op de nieuwe Intel chipsets, de Bearlake P35 (opvolger P965) of op de nieuwe X38 (opvolger 975X). P35 komt als het goed is in mei en X38 komt in Q3 2007. Die laatste heeft 2 PCI-E 2.0 sloten, ik geloof met ondersteuning voor Crossfire en ook ondersteuning voor DDR3-geheugen.

De EN8800GTX Aquatank van Asus is de snelste DX10-kaart van het moment met zijn aparte waterkoelings-module. Ik zou echter niet voor deze optie gaan als je gaat waterkoelen, dan zou ik voor de EVGA 8800GTX Black Pearl (met waterblok erop!). Een 8800GTS zou ik alleen aanraden als je voor de 320Mb-versie gaat en alleen op resoluties van 1280x1024 of lager gaat gebruiken, maar dat is denk ik hier niet het geval!
Maar, ATi is al heel lang bezig aan zijn grootste concurrenten, de ATi HD 2900XTX (codenaam R600XTX/Dragonhead 2) en de ATi Radeon HD 2900XT (codenaam R600XT/UFO). Die zullen hem vrijwel op alle vlakken voorbij kunnen gaan! Hou dit in de gaten!

De Ageia Physx-kaart is een verspilling van geld, maar dat is maar mijn mening.
Je PSU gaat dit zeer zeker goed draaien, geen probleem!
Ik zou zelfs gewoon dat Samsung HD-scherm blijven gebruiken, een 30' beeldscherm is gewoon te groot en dat HD-scherm is niet aan vervanging toe.

[ Voor 3% gewijzigd door Limit-NL op 14-04-2007 17:48 ]

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-01 09:41
De Ageia Physx-kaart is een verspilling van geld, maar dat is maar mijn mening.
Je PSU gaat dit zeer zeker goed draaien, geen probleem!
Ik zou zelfs gewoon dat Samsung HD-scherm blijven gebruiken, een 30' beeldscherm is gewoon te groot en dat HD-scherm is niet aan vervanging toe.
Ik denk dat hij beter wel voor dat scherm kan gaan. Ik weet niet hoe hij het nu doet met die lcd-tv, maar die is dus niet geschikt om er dicht bij te zitten. Misschien ergerde dit hem niet. In dat geval is het wel handig om hem te houden.

Ageia physx kaarten vind ik nutteloos. Maar een paar spellen ondersteunen het.

[ Voor 7% gewijzigd door danielkraak op 14-04-2007 17:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Kijk hier zijn er reacties waar ik tenminste waaraan heb. Mijn budget is dus 4000 euro. De reden van het het scherm zit als volgt, ik heb een complete race stoel set met de logitech g25 zit dus op een redelijke afstand. Verder heb ik ook de thrustmaster hota's die zit wat dichterbij. Maar ik heb mijn huidige lcd-tv straks nodig voor mijn woonkamer. Ps3 en xbox 360 daar wil ik me scherm voor gaan gebruiken. Voor de race spellen vond ik mijn scherm nog best klein, en ik ergerde me eraan dat ik geen scherpere resolutie kon nemen. Daarom ben ik gaan zoeken naar wat betere schermen. En kwam op het neusje van de zalm de Dell 30 inch. Want zo als je ziet hou ik erg van simulatoren.

Verder ben ik rond 1 mei terug(ben militair en zit in afganistan) en dan zal ik gaan kijken wat er allemaal voor moois op de markt is gekomen. Ik moet thuis ook nog een leuk appartement inrichten.

L1m1t, Als jij zon budget zou hebben wat zou jij dan precies hebben gehaald? Met wat ik nog thuis heb staan en wat je wil upgraden. Zo te zien heb jij er echt veel verstand van. En ook gezond verstand met overdreven dingen die teveel geld kosten uittesparen want het is altijd leuk om geld te besparen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2007 19:54 ]

Verwijderd

Budget heb ik niet dus geld is niet echt het probleem, alleen ik spaar natuurlijk wel het liefste geld uit. ! Wanneer komen ongeveer de prijsverlagingen? Want als ik uit afganistan terug ben moet ik eerst nog verhuizen en dan ga ik pas verder met de Computer. maar ben nu al vast kijken wat ik het beste kan gaan doen. Ik wil in ieder geval niet over de 5000 euro uitkomen!
Aangezien je pas over 6 maanden (of zelfs later) terug zal zijn in Nederland is het een klein beetje zinloos om nu al een PC te gaan samenstellen, terwijl je pas over half jaar gaat bestellen en de config die je nu samenstelt al weer 'achtergesteld' is
--------------------------------------------------------------------------------
Ik ben 1 mei terug!!!
Sorry had dat laatste bericht van je niet gezien.. Geen idee hoe lang het duurt voordat je je eigen stek hebt

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2007 19:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben 1 mei terug!!!

Verwijderd

Topicstarter
ik ga samen met een maat van mij samen wonen, hij heeft ze kamer al ingericht en alles is al verbouwt, ik hoef alleen maar naar ikea en nog de woonkamer pimpen! Dus denk 2weken!

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:25

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Als je zon hoog budget hebt zou ik sowieso een Ati HD2900 XT kopen.
Deze heeft ook een HD aansluiting en gaat denk ik ten goede komen op je beeldkwaliteit op zon goede, grote en dure monitor!
Deze kaart komt waarschijnlijk in mei uit voor de consument.

(correct me if i'm wrong!)

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

• Jedi_Pimp
Ik heb even snel wat samengesteld:

Cooler Master Stacker 830 Evo, Zwart € 235,70
Corsair CMPSU-620HXEU, 620 Watt, Retail € 140,81
Kingston KVR800D2N5K2/2G, 2048 MB, DDR2, PC6400, 800 MHz, 2 x € 157,60
Intel Core 2 Duo (Conroe), E6600, Socket 775, Boxed € 262,40
Scythe Infinity € 38,04
Asus P5W64 WS Professional, Retail € 220,26

Nu heb je de mogelijkheid om tot 3,6GHz (of nog iets meer) over te clocken. Ik heb voor 2GB gekozen omdat dit voorlopig genoeg is, je kan op dit mobo genoeg bij prikken, totaal 8GB :+.
Ik heb dit mobo gekozen omdat dit zeker Crossfire zal ondersteunen, er zullen vast betere keuzes zijn maar meer S775 mobo's met 2x PCI 16x die geen 680i chipsets hebben, kon ik niet vinden.
Wat je dus kan doen is 2x ATi HD2900XT's erop plakken in Crossfire, dan heb je zo'n beetje de snelst mogelijke grafische power in je PC als het maar kan op dat moment (zul je ook wel nodig hebben met je 30"). Dat zal dus uitkomen op ruwweg € 1050 + € 1900 (30" monitor) + 2x € 400 (GPU's) = € 3750... Als je dit te veel vindt kan je makkelijk € 100,- uitsparen op de kast, is echt een soort van 'Ultimate' behuizing.

Dit is dus ongeveer een richtlijn, ik heb het maar snel samengesteld en vast wat dingen over het hoofd gezien. Je kan zowieso SLi of Crossfire in dat budget stoppen (SLi en Crossfire zijn technieken om twee grafische kaarten te gebruiken, en zo dus meer performance in gaming te krijgen, soms wel tot 50% meer dan met één kaart. Het is alleen nogal duur en overkill op schermen kleiner dan 30").

Nogmaals, ga eens naar de winkel en kijk hoe een 30" scherm eruit ziet (bijv. Mediamarkt waar Apple Cinema 30" schermen staan), realiseer je wel dat je dat scherm 3x zo groot beleeft in jouw kamer dan in de winkel zelf..)

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Verwijderd

Topicstarter
Voor de uitzending woonde ik nog thuis, Woonkamer stond 52 inch en in mijn kamer 26 inch en mij pa zijn kamer 32 inch. Allemaal samsung flat dus weet wel hoe alles eruit ziet. Verder heb ik nu een Watergekoelde kast waarom zal ik die weg doen? Dus maar nu heb ik wel een stuk beter idee waar ik beter me geld aan uit kan geven.

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:52

HugoBoss1985

Xenotech

Verwijderd schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 12:33:
Een ultimate gamesysteem ziet er nu ongeveer zo uit:

8800 GTX
500 GB SATAII
4 GB PC6400 (2x2 GB)
DFI Infinity 975X/G
Antec Sonata II
700 Watt voeding

Zou je alles ff op een rijtje willen zetten? Het staat nu een beetje slordig en een lijst met de componenten die jij erin zou zetten met motivatie waarom je die erin zou doen.
Dat ben ik niet echt met je eens... in een ultiem game systeem zitten IMO andere dingen...

Een dikke SLI 8800gtx certified PSU van 850 (of meer watt)

1 of meerdere (RAID) western digital raptor 10.000 toeren harde schijfen van de nieuwste generatie.

SLI 8800gtx kaarten.

Een kast naar wens, is erg belangrijk.

Persoonlijk vind ik een coolermaster stacker erg mooi, maar ik heb zelf een Procase Zirco... erg leuke kast en zeer functioneel.

Een 8800gtx past erin maar SLI zou ik niet doen, word je onderste kaart een beetje te warm.

Verwijderd

Dhr. L1m1t brengt dadelijk een press-release uit van zijn advies hoor :P heb ik vernomen

• Limit-NL
In jouw situatie zou ik simpelweg de essentiele onderdelen vervangen. Daaronder versta ik dus moederbord, processor, geheugen (voor als dat nog niet genoeg was) en de videokaart (sinds dit een game-pc is).
Maar, je moet ook verder kijken. Het gaat allemaal erg snel in het computerwereldje, dus kijk goed naar wat je wilt vervangen en wat eraan zit te komen. De belangrijkste dingen heb ik al genoemd in mijn eerdere post. Dit is dus mijn devies:

Moederbord:
Ik zelf zou wachten op Intel P35 of X38. Die zijn immers van Intel zelf en ze zijn the latest (and the greatest?). Die hebben ook voor het eerst ondersteuning voor Intel's nieuwe 45nm processoren (Penryn, Wolfdale en Yorkfield) en voor DDR2 en DDR3 geheugen.
X38 schijnt alleen ondersteuning te hebben voor DDR3, maar dat betwijfel ik, omdat ik roadmaps van DFI heb gezien waar ook een X38-gebaseerd bord op staat met DDR2.
Zelf zit ik te wachten op een P35-gebaseerd bord met DDR2 en DDR3, zoals diegene die MSI op de Cebit 2007 heeft laten zien (P35 Platinum D3).

Processor:
Op zo'n budget is een E6600 wel een zeer goede keuze. Even wachten op de prijsdalingen en dan een E6600 kopen voor onder de 250 euro. Dan, als de tijd rijp is, kan je eventueel overstappen op Wolfdale (45nm Dual-Core, opvolger Conroe) of Yorkfield (45nm Quad-Core, opvolger Kentsfield). Die komen in Q1 2008, dus ik zou nu al een Conroe nemen en als je dat wil overstappen op een 45nm processor. Je moederbord heeft er immers ondersteuning voor.
En voor de duidelijkheid, 45nm is niet Newton-meter, maar nano-meter. Hij is dus kleiner, efficienter en kan dus ook hogere clocks halen. Intel spreekt zelfs van versies met standaard 3GHz en hoger.

Geheugen:
Het ligt er vooral aan wat jij ermee wilt doen.
Simpelweg gamen? Goedkoop 2GB geheugen, meestal PC5300 of PC5400.
Enig overclock-werk? 2GB PC6400 geheugen van een goed merk met een mooie prijs.
Veel overclock-werk? Neem hier eens een kijkje!
Als je het mij vraagt wordt dat dus G.Skill 2GB PC6400 HZ of OCZ 2GB PC8500 SLI-Ready geheugen. En dan voor mij de G.Skills, want OCZ schijnt niet foutloos te zijn.

Zie nu pas dat je al 2GB Corsair hebt, dus dat zal voldoen! Mijn excuses!

Videokaart:
Een nieuwe videokaart is nu niet te doen.
De ATi HD 2900XT komt eraan en niet veel later de grotere broer de 2900XTX.
Dus, wacht op wat de 2900XT(X) te bieden heeft, dan kun je die pas tegen de nVidia 8800GTX afwegen. Er gaat ook een gerucht dat ATi nVidia zal aanvallen op de prijzen, zodat een heuze prijzenoorlog zou kunnen ontstaan tussen de 2 aartvijanden. Dat is natuurlijk ook erg interessant voor de consument.
Als de 2900XT(X) faalt, kan je altijd nog bij nVidia terecht.
En dan is een EVGA 8800GTX (normale versie, luchtgekoeld) of de EVGA 8800GTX Black Pearl (incl. waterblok) een goede keuze, omdat EVGA bekend staat om hun Step-Up Program en goede service. Tenzij nVidia ondertussen een andere verassing voor ons heeft klaargestoomd natuurlijk... ;)

De rest:
Een 30'' LCD is voor mij toch echt veel te groot! Ik ben zeer blij met 19'' en mijns inziens moet je niet verder gaan dan 26', want anders wordt je nog eens blind... :P Als je geen LCD had gehad zou een 2ms scherm bovenaan je lijst moeten staan, zoals de Samsung 226BW. Pracht-scherm, tenminste zo zag hij er in de Mediamarkt wel uit! ;)
Jouw voeding is meer dan voldoende om het te trekken, hij trekt sowieso een enkele 8800GTX of een enkele 2900XT. De 2900XTX heeft echter wel 1 6-pin en 1 nieuwe 8-pin PCI-E connector, maar ik heb gelezen dat je hem ook met 2x 6-pin kan draaien op stock. Voor overclocken moet je echter wel de 8-pin PCI-E connector hebben. Er zijn maar weinig voedingen met de juiste connector, zie dit topic op JonnyGuru Forums eens. Dus, als je je 2900XTX (als je die neemt) wilt OC'en, neem dan een nieuwe voeding. Jouw voeding heeft geloof ik al 2x 6-pin, dus die kan 1 2900XTX op stock hebben, maar meer niet!

• Limit-NL
Dus, in de vorm van een boodschappenlijstje krijg je dus zoiets:

- Intel Core 2 Duo E6600 (na prijsverlagingen)
- Intel P35 of X38 gebaseerd moederbord van merken als Asus, Abit of DFI
- GSkill 2GB PC6400 HZ
- ATi HD 2900XT / 2900XTX / EVGA 8800GTX / EVGA 8800GTX Black Pearl

En indien nodig:

- Samsung 206BW / 226BW
- Silverstone ST85F (of andere PSU met 8-pin PCI-E connector) (deze heeft 2x 8p PCI-E en 4x 6p PCI-E, dus die kan 2900XTX Crossfire)

[ Voor 23% gewijzigd door Limit-NL op 14-04-2007 22:58 . Reden: Zie nu pas dat je al 2GB Corsair hebt! :9 ]

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-01 16:26
Ik zou ook eens kijken naar dit topic :). Misschien al wat gedateerd (nu al :P ), maar het idee is duidelijk: verkijk je niet op vette en vooral dure onderdelen op dit moment. Stel iets samen van 2000-3000 euro, en over een paar jaar weer upgraden :).

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-01 10:55
Ik zou zeker even wachten op de HD2900 XT kaartjes. Deze zijn gaan 400 euro kosten en zouden sneller moeten zijn als de 8800 GTX.

En geen Physics kaart. Even wachten wat havoc FX doet. En dan gewoon een RV630 voor physics pakken of zo. Ik denk namelijk dat Havoc FX het gaat winnen op physics gebied.

En voor de voeding kan ik ook wel een Coolermaster Realpower Pro aanraden. zijn niet de allerbeste. Maar te minste wel betaalbaar. Deze voeding is een stuk beter dan die enermax galaxy en er is wel een betere voeding van PC&C maar die kost 500 euro :) Ik heb zelf een 1000 watt in de pre order staan. De 850 watt wordt overal goed beoordeeld. En de coolermaster 1000 watt heeft ook die 8p connectors alleen is nu nog niet verkrijgbaar :'(.

[ Voor 42% gewijzigd door Astennu op 14-04-2007 22:40 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Verwijderd

l1m1t schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 22:21:
Dus, in de vorm van een boodschappenlijstje krijg je dus zoiets:

- Intel Core 2 Duo E6600 (na prijsverlagingen)
- Intel P35 of X38 gebaseerd moederbord van merken als Asus, Abit of DFI
- GSkill 2GB PC6400 HZ
- ATi HD 2900XT / 2900XTX / EVGA 8800GTX / EVGA 8800GTX Black Pearl

En indien nodig:

- Samsung 206BW / 226BW
- Silverstone ST85F (of andere PSU met 8-pin PCI-E connector) (deze heeft 2x 8p PCI-E en 4x 6p PCI-E, dus die kan 2900XTX Crossfire)
Ik zou (zoals altijd) nooit kiezen voor een SLI/CF setup, dit heeft altijd nog minder kosten dan een sterkere single card. Dus hoeft daarbij ook geen 2x 8-pin PSU. Er zijn een paar PSU's op de markt die 1 8-pin PCI-E connector hebben, namelijk de Silverstone Decathlon (of DAxxx) serie of de Enermax Infiniti serie.

Ik zou je case houden en hierin de nieuwe componenten stoppen. Verder klopt L1m1t zijn verhaal groten deels wel. Even voor de duidelijkheid, de P35 is de opvolger van de P965 Intel chipset (een chipset bedoeld voor enthousiastelingen), de X38 is de opvolger van de 975X, de high-end chipset gericht op extreme performance en high-end gaming.

En sinds je al goed Corsair geheugen hebt, kan je nieuw geheugen laten schieten, het kan nog cker eventjes mee ;) En je harddisks zien er ook goed uit, laat maar lkkr hangen in je nieuwe setup

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2007 22:57 ]

• Limit-NL
Astennu schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 22:37:
En voor de voeding kan ik ook wel een Coolermaster Realpower Pro aanraden. zijn niet de allerbeste. Maar te minste wel betaalbaar. Deze voeding is een stuk beter dan die enermax galaxy en er is wel een betere voeding van PC&C maar die kost 500 euro :) Ik heb zelf een 1000 watt in de pre order staan. De 850 watt wordt overal goed beoordeeld. En de coolermaster 1000 watt heeft ook die 8p connectors alleen is nu nog niet verkrijgbaar :'(.
Ik heb op Cebit de nieuwe Real Power Pro PSU's gezien die over een tijdje uitkomen. Die zijn modulair en hebben allebei (1k en 850W) 2x 8p PCI-E! ;)

• Jedi_Pimp
offtopic:
Ik wil echt niemand flamen, maar lees a.u.b. het hele topic voordat je input geeft aangezien er nu al heel veel is herhaald wat ik en anderen hebben gezegd.. :z

Verwijderd

Topicstarter
Allemaal heel erg bedankt, ik ben er zeker veel wijzer op geworden, en ook even beseft dat het computer wereldje snel gaat dus je beter wat minder kan uitgeven en over een tijdje de rest gebruiken om weer nieuw spul te halen. Ik ga wachten tot de r600 uit en en de x38 uit is. ik hou me geheugen nog. Tot de nieuwe ddr3 geheugen uit is. Want ik neem aan dat de x38 deze ondersteund. Voeding ga ik wel opkrikken want, wil toch wel extreem gaan overclocken heb niet voor niets die waterkoeling. Ik heb ook gezien dat de e6600 ook prima is, Aangezien jongens zijn die de processor op 3,6 ghz overclocked draaien. Voor de rest ben ik hardnekkig qua monitor want ik ga toch de dell 30 inch halen. Wegens ik in me bed zoiezo lekker film wil kunnen kijken en het met race simulatoren toch relaxter is.

• Astennu
l1m1t schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 23:17:
[...]

Ik heb op Cebit de nieuwe Real Power Pro PSU's gezien die over een tijdje uitkomen. Die zijn modulair en hebben allebei (1k en 850W) 2x 8p PCI-E! ;)
Volgens mij komen er ook non modulair 1000 en 850 watt. De 850 watt die er nu al is is in ieder geval non modulair. Ik heb wel gehoord dat je voor die Asus Striker de Ref 2 van de huidige 850 watt moet hebben. Asus heeft zich namelijk niet aan de standaard gehouden en er waren wat kleine probleempjes om genoeg stroom te leveren. Dit kan mogelijk bij meer voedingen problemen veroorzaken.

[ Voor 26% gewijzigd door Astennu op 15-04-2007 12:54 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-12-2025

frankknopers

Goud is geen geld

Verwijderd schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 12:18:
Ik wil dus me gamecomputer even gaan upgraden met;

Moederboard: Asus Striker Extreme Moederboard
Zeker een goed moederbord, maar wel een met een nVidia chipset. Hiermee ben je dus gebonden aan de 8800GTX (of Ultra) en eventueel in SLi. Omdat je zegt binnenkort terug te komen zal het niet lang meer duren voordat de ATi HD2900XT geintroduceert wordt. Naar zeggen is deze sneller en ook nog eens goedkoper ($399 ~ €400) dan de 8800GTX (€520). Je kunt dan twee opties schetsen:

1. Voor safe gaan met een nVidia 680i moederbord icm 2x een 8800GTX.

Voordeel bij deze keus is directe beschikbaarheid en een bewezen performance.

2. All in gaan voor ATi's nieuwe videokaart door een moederbord te nemen met de ATi Crossfire Xpress 3200 chipset. Naar mijn weten zijn daar maar twee moederborden van, maar als de HD2900XT echt veel sneller blijkt dan de 8800GTX kun je beter dit moederbord hebben. Hier kan ook een Core 2 Duo op en deze heeft ook tweemaal PCI-E 16x. Met 2x HD2900XT ben je ruim 200 euro goedkoper uit dan met twee 8800GTX-en.

Voordeel bij deze keus is zowel absoluut als relatief (per €) meer performance dan een combinatie van 8800GTX-en. Nadeel is dat je nog een tijdje moet wachten voor je het kunt gaan kopen en dat deze chipset waarschijnlijk mindere support heeft (kleine doelgroep voor ATi/AMD en een beetje lastig product omdat het voor de CPU van de concurrent gemaakt is :P)
Videokaart: Asus Geforce 8800GTX Aquatank
Geheurgen: Corsair TWIN2X2048-8500C5D Dominator 2048 MB, PC8500, 1066 MHz
Monitor: Dell ultrasharp 3007wfp
Verhaal van de videokaart staat hierboven. Stock waterkoeling moet je alleen doen als je echt wilt overklokken of als je een stille PC wilt, want binnen mum van tijd is er een snellere GPU uit die met luchtkoeling veel goedkoper is dan jouw watergekoelde kaart. Je kunt ook een HD2900XT van ATi nemen, maar dan moet je iets meer geduld hebben. Ongeveer tot half mei denk ik, met een tegenvaller tot eind mei.
Processor: Op aanrading van jullie.
Voorlopig een Dualcore nemen van Intel. Beste prijs performance verhouding en absolut gezien gewoon heel erg snel. Snijd jezelf niet in de vingers door een Quadcore te kopen, want de prijzen van deze dingetjes gaan een vrije val maken deze zomer. Waar een Q6600 nu nog 750 euro kost zal deze in de zomer te vinden zijn voor de prijs van zijn gelijkgeklokte dualcore E6600, namelijk 280 euro. Lijkt me niet de moeite waard om nu al quadcore te nemen, tenzij alle applicaties die je draait al volledig gebruik maken van die twee extra cores.
Ondersteuning voor de keuze:

Ik weet dat de Asus Geforce 8800GTX Aquatank de snelste is, maar raden jullie deze ook aan? Ik kan deze namelijk niet sli maken na een tijd, omdat ik met mijn pci sloten zit.( Creative X-FI Fatalty )
Een X-Fi geluidskaart moet er zeker bij, dus ik zou kiezen voor een gewone luchtgekoelde videokaart. Is echt veel goedkoper en makkelijker.
Hoe zit het precies met de voeding, gaat de 550 watt nog allemaal trekken?
Met twee videokaarten, een quadcore en een paar harddisks zou ik liever wat meer marge aanhouden. Nou is 1000Watt verschrikkelijk overkill, maar een 700 ~ 850 watt is een goede keus voor een prima prijs.
Ik wil ook nog kijken wat nou de beste keus is voor geheugen.? Die corsair Dominator lijkt me gewoon gruwelijk. Qua overclocken. Hoeveel Gb raden jullie aan. En ik ben geen volledige kenner maar ik kan maar tot 800mhz der in gooien toch, (pc6400) of kunner er oook die 1066 of 1333 ram modules in?
Geheugensnelheid heeft niet veel invloed op de directe performance, maar wel op de overklokbaarheid van de FSB. Als je wilt gaan overklokken zou ik gewoon gaan voor 2 of 4GB aan PC8500 geheugen. Loopt mooi synchroon met de CPU en kan prima met jouw budget. Maar PC6400 volstaat ook echt wel, in de praktijk zul je weinig verschil merken in FPS.
Verder hoe is die Aqeia Physx kaart, is dat nou echt zo gruwelijk hoe ze die aanprijzen of valt het allemaal mee.
Lijkt mij geen succes. Vrij dure kaart en niemand die echt hard kan maken wat nou de voordelen zijn van het bezitten van zo'n kaart. Ik zou de ontwikkelingen afwachten.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, Voor een leuk game systeem voor me nieuwe kamer!
En betreft het scherm zou ik gaan voor een Dell 3007WFP. Heeft twee native resoluties, namelijk 2560x1600 en 1280x800. Erg mooi scherm en volgens mij ook niet zo duur meer.

Goud is geen geld

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 15 april 2007 @ 09:46:
Allemaal heel erg bedankt, ik ben er zeker veel wijzer op geworden, en ook even beseft dat het computer wereldje snel gaat dus je beter wat minder kan uitgeven en over een tijdje de rest gebruiken om weer nieuw spul te halen. Ik ga wachten tot de r600 uit en en de x38 uit is. ik hou me geheugen nog. Tot de nieuwe ddr3 geheugen uit is. Want ik neem aan dat de x38 deze ondersteund. Voeding ga ik wel opkrikken want, wil toch wel extreem gaan overclocken heb niet voor niets die waterkoeling. Ik heb ook gezien dat de e6600 ook prima is, Aangezien jongens zijn die de processor op 3,6 ghz overclocked draaien. Voor de rest ben ik hardnekkig qua monitor want ik ga toch de dell 30 inch halen. Wegens ik in me bed zoiezo lekker film wil kunnen kijken en het met race simulatoren toch relaxter is.
De X38-chipset is Intel's paradepaardje om DDR3 mainstream te krijgen, dus ja ;), maar er de keuze ligt bij de fabrikant (MSI, ASUS, DFI) of ze DDR2 of DDR3-slots erop zetten, want X38 werkt eigenlijk met beide. Zoals L1m1t al zei, op DFI-roadmaps (dus de lijst met de aankomende producten) staan op X38-moederborden met DDR2, maar reken er maar op dat DDR3 de overhand gaat krijgen bij de meeste.
Verder zie ik dat je dus overclocked ;). Mooi als je Corsair geheugen PC6400 zijn, das namelijk ideaal. Qua processor zou ik idd de E6600 nemen en die op je waterkoeling zetten. Trouwens, de R600 komt binnekort wel uit, maar alleen de HD2900XT en niet de XTX. De versie zal heel zeldzaam moeten gaan worden volgens van The Inquirer, hier noemen ze de waarschijnlijke XTX de R600 1GB.

Als laatste wil ik nog zeggen dat mij de EVGA 8800GTX Black Pearl perfect zou passen in je watercooling/overclocking-systeem, ik denk dat nVidia wel zal snijden in de prijzen als de HD2900XT (die goedkoper en sneller zal worden) uitkomt. De R600 is wel al gespot met watercooling (VR-Zone), maar die heeft een zelfstandige pomp en niet een waterblokje zodat je hem kan aansluiten op je watercooling-tower |:( .

Over de monitor, die keuze moet je zelf maken als je perse zo'n groot scherm voor je neus wil waarmee je ook film kan kijken.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2007 14:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zo ben net even in het beeldscherm, topic gaan kijken en kijk is wat ik vind. Een samsung Syncmaster 305T, Deze heeft 6ms responstijd en de resolutie is het zelfde en hij is 450 euro goedkoper. Dus nu moet ik deze overwegen tegenover de Dell 3007wfp maar denk dat de keuze snel is gemaakt (Samsung). Of jullie moeten er anders overdenken.

• Astennu
Ik zou maar 10x na denken voor je een 8800 GTX koopt vooral als je twee. Die drivers zijn giga buggy en zo ver ik weet werkt SLi niet eens onder Vista.

Ik zou ook geen Asus mobo kopen. Ik heb er heel veel gehad altijd weer snel ingeruild voor iets anders. DFi is het beste. Alleen hun moederbord heeft de RD600 chipset. En die wordt een beetje geblokkeerd door alles en iedereen omdat ATi nu van AMD is. Er jammer want het is een superchipset.

Ik zou ook geen nVidia chipset kopen:

1: Ook die drivers zijn niet lekker
2: Ze gebruiken super veel stroom. ( een ATi/ Intel chipset gebruik snel 60-70 Watt minder !!!!! )

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 15 april 2007 @ 15:14:
Zo ben net even in het beeldscherm, topic gaan kijken en kijk is wat ik vind. Een samsung Syncmaster 305T, Deze heeft 6ms responstijd en de resolutie is het zelfde en hij is 450 euro goedkoper. Dus nu moet ik deze overwegen tegenover de Dell 3007wfp maar denk dat de keuze snel is gemaakt (Samsung). Of jullie moeten er anders overdenken.
Kan het niet meer dan met je eens zijn, ideaal als je een 30" schermpie wil voor jouw toepassingen. Samsung is imo HEt merk als het gaat om high-end LCD-schermen.

Verwijderd

Voor 5000 euro zou ik dus echt wel 4 schijven van raptor striped zetten, met minimaal 4GB geheugen een 8800GTX, en een 6000+ of E6600 of hoe heten die van Intel. Anders is het natuurlijk geen ultiem gamesysteem.
Daarbij een 24" monitor, en een ijsje tegen de hitte

Verwijderd

Astennu schreef op zondag 15 april 2007 @ 15:44:
Ik zou maar 10x na denken voor je een 8800 GTX koopt vooral als je twee. Die drivers zijn giga buggy en zo ver ik weet werkt SLi niet eens onder Vista.

Ik zou ook geen Asus mobo kopen. Ik heb er heel veel gehad altijd weer snel ingeruild voor iets anders. DFi is het beste. Alleen hun moederbord heeft de RD600 chipset. En die wordt een beetje geblokkeerd door alles en iedereen omdat ATi nu van AMD is. Er jammer want het is een superchipset.

Ik zou ook geen nVidia chipset kopen:

1: Ook die drivers zijn niet lekker
2: Ze gebruiken super veel stroom. ( een ATi/ Intel chipset gebruik snel 60-70 Watt minder !!!!! )
Nou nou, jij bent wel erg anti-nvidia. Als je de chipset gebruikt zoals je hem hoort te gebruiken, dan werken ze prima. Hoe kom jij erbij dat een Chipset van ATi 60-70 watt minder gebruikt, is dat niet een beetje erg ontzettend super veel overdreven?

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-01 21:33
Ik mis het speakersysteem nog :

Absoluut een Z5500 Digital _/-\o_ _/-\o_

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-01 17:25
Verwijderd schreef op zondag 15 april 2007 @ 19:59:
[...]

Nou nou, jij bent wel erg anti-nvidia. Als je de chipset gebruikt zoals je hem hoort te gebruiken, dan werken ze prima. Hoe kom jij erbij dat een Chipset van ATi 60-70 watt minder gebruikt, is dat niet een beetje erg ontzettend super veel overdreven?
binnenkort he, knalt de eneco alleen nog maar een heeleboel van die ATi chipsets op een plankie, want die dingen wekken kennelijk stroom op :+

@dempster
samsung's syncmaster serie is top-of-the-line, dat kan je gerust zo doen :)

• Fixer
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 29-01 09:14

Fixer

FP ProMod
Henkus schreef op maandag 16 april 2007 @ 07:54:
Ik mis het speakersysteem nog :

Absoluut een Z5500 Digital _/-\o_ _/-\o_
Dat is zeker wel een van de toppers ja :P

Verwijderd

Topicstarter
Already got it (z-5500) Lees de eerste post he:P

• Guumuus
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online

Guumuus

OJAJOH?!

darkpluisje schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 12:43:

denk dat je voeding het erg zwaar krijgt met dat 30'' scherm, dus zou een 700 watts voeding pakken als ik jou was...
verbeter me als ik het verkeerd heb, maar een beeldscherm beschikt toch over een eigen voeding? dan heb je toch geen extra wattage nodig als je een groter beeldscherm neemt:S

The number one enemy of progress is question

• Astennu
Verwijderd schreef op zondag 15 april 2007 @ 19:59:
[...]

Zucht ik heb nvidia shit in me laptop VGA en chipset en Nforce 2-3-4 gehad en gewoon niet tevreden mee. Ik zal ook die revieuw voor je opzoeken waar je kan zien dat de Nforce 680 70 watt meer gebruikt dan de RD600 en de intel 975.

Found it and here you go:

Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/graphs/dfird600p_12160631222/13738.png

Het was 70 meer dan de RD600 en 50 meer dan de 975 in load. Idle was het 60. En het was door anandtech getest. Geen hele slechte site. Je kunt het trouwens ook zien aan de cooling. De cooling van de Nforce borden is veel groter dan die van de DFi of de Intel borden.

[ Voor 23% gewijzigd door Astennu op 16-04-2007 20:33 ]

Pagina: 1