Prijzen CPU, Grafische kaart, ...

Pagina: 1
Acties:
  • 75 views sinds 30-01-2008

• _Quinten_
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-01 10:18
Hallo iedereen,

Ik wil vaak kijken om een eigen systeem samen te stellen. Hiervoor vind ik het gemakkelijker om naar de fabrikant hun website te gaan. Maar als ik naar de Intel website ga of die van nVidia en ik wil de prijzen van een kaart, dan krijg ik altijd laptops van OEMs. Weten jullie waar je de eenheidsprijzen kan zien op zulke website's?

Mvg.

PS: Verwijs niet naar de pricewatch, want daar vind ik niet zo'n duidelijk overzicht tussen laptop en computer componenten. En de pricewatch heeft de prijzen ook ergens vandaan, dus als zij eraan kunnen raken, dan moet ik daar toch ook aan kunnen raken?

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-01 14:39

|sWORDs|

vSphere/ESXi

De pricewatch is juist wel heel duidelijk, misschien moet je de best buy guides eens lezen?

[ Voor 19% gewijzigd door |sWORDs| op 13-04-2007 21:13 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• sajoku
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Voldemort2 schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 21:09:
Hallo iedereen,

Ik wil vaak kijken om een eigen systeem samen te stellen. Hiervoor vind ik het gemakkelijker om naar de fabrikant hun website te gaan. Maar als ik naar de Intel website ga of die van nVidia en ik wil de prijzen van een kaart, dan krijg ik altijd laptops van OEMs. Weten jullie waar je de eenheidsprijzen kan zien op zulke website's?

Mvg.

PS: Verwijs niet naar de pricewatch, want daar vind ik niet zo'n duidelijk overzicht tussen laptop en computer componenten. En de pricewatch heeft de prijzen ook ergens vandaan, dus als zij eraan kunnen raken, dan moet ik daar toch ook aan kunnen raken?
Voor zover ik weet haalt de pricewatch ze uit de bestanden van de online winkels. Ga daar dus is kijken zou ik zeggen...
Kijk even bij de shopsurveys naar wat de beste shops zijn en dan kan je er daar een aantal uithalen. Niet zo moeilijk dunkt mij, tenzij ik je totaal verkeerd begrijp natuurlijk :)

Verwijderd

Voldemort2 schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 21:09:
Hallo iedereen,

Mvg.

Fabrikanten plaatsten zelden tot nooit de prijzen van hun produkten op hun websites. Als ze zelf niet leveren aan consumenten doet dit een derde partij voor hun en om die niet voor het hoofd te stoten staan er dus geen prijzen. Dat moet de derde partij namelijk zelf bepalen voor hoeveel ze die willen verkopen.

• _Quinten_
1) Is er een mogelijkheid om enkel belgische winkels te tonen (ben namelijk een belg) en dan liefst die uit Vlaanderen. Zit die mogelijkheid in de Shop Survey?

2) Ik denk dat er qua prijzen in België en Nederland toch wel wat verschil zal zitten, dus op dat vlak is de pricewatch toch niet duidelijk?

3) Stel dat ik zelf een laptop wil samenstellen, waar kan je de behuizing dan kopen?

4) Stel dat ik zelf een laptop wil samenstellen, waarop moet ik dan speciaal letten? Als ik gewoon laptop onderdelen koop, is dat dan genoeg of moet ik echt de afmetingen gaan controleren?

[ Voor 57% gewijzigd door _Quinten_ op 13-04-2007 21:20 ]

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

http://tweakers.net/pricewatch en landfilter op belgië zetten.

• _Quinten_
1) En bij die shop survey?

2) Stel dat ik zelf een laptop wil samenstellen, waar kan je de behuizing dan kopen?

3) Stel dat ik zelf een laptop wil samenstellen, waarop moet ik dan speciaal letten? Als ik gewoon laptop onderdelen koop, is dat dan genoeg of moet ik echt de afmetingen gaan controleren?

4) Waarom staat er in de pricewatch geen product "nVidia GeForce"? Dit is toch een bekende grafische kaart denk ik?

[ Voor 16% gewijzigd door _Quinten_ op 13-04-2007 21:25 ]

Verwijderd

Ga eerst dan reviews over onderdelen lezen, en dan kun je ze toch heel gemakkelijk opzoeken?

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

http://www.hardware.info/...Gia/Bouw_je_eigen_laptop/

En hoeveel geforce kaarten wil je? http://tweakers.net/pricewatch/cat/517

Maar uit je vragen blijkt dat je eigen helemaal niet weet waar je het over hebt. Om "zelf" je laptop te bouwen zijn er maar een beperkt aantal onderdelen. En de barebone bevat al de videokaart. Alleen de processor, wlan (soms in de bundel bij de barebone, net als cd/dvd), cd/dvd, geheugen en hd moeten nog. Maar waarom zou je "zelf" je laptop bouwen? Die van leveranciers zijn niets minder en vaak iets goedkoper + berg software.

[ Voor 97% gewijzigd door |sWORDs| op 13-04-2007 21:31 ]

• _Quinten_
Ik wil graag een laptop hebben die volledig aan mijn eisen voldoet. Ik hoef helemaal geen bergen Windowssoftware en zelfs geen Windows als ik liever Linux draai.

Ik geef toe dat ik amper wat weet over hardware (ivm die pinnetjes, afmetingen, etc).

1) In de pricewatch staan die kaarten er dan wel, maar hoe kan ik nu zien of het een kaart voor een laptop of een gewone pc is?

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Voor laptop bestaan alleen mxm kaarten, maar ik ken geen barebones waar mxm kaarten in gaan. Je kunt dus geen losse kaarten voor een zelfbouw laptop halen. Koop gewoon een laptop van een leverancier, ben je goedkoper uit. Je weet niet eens iets over producten. Hoe kun je dan een laptop willen die volledig aan jouw eisen voldoet? Als je alleen weet dat "nVidia GeForce" waarschijnlijk een bekende grafische kaart is, haal dan lekker een Dell, Asus, Hp of Toshiba met een nVidia gpu.

En als je dan toch eigenwijs wilt zijn dan moet je dus opzoek naar een barebone met een Geforce, Compal, Quanta en ASMobile hebben er 1.

En Linux zou ik ook nog maar niet aan beginnen, misschien eerst wat meer kennis opdoen, ik lees net pas je vorige gesloten topic. _O-

[ Voor 24% gewijzigd door |sWORDs| op 13-04-2007 21:45 ]

• joh14vers6
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-06-2024
|sWORDs| schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 21:25:
http://www.hardware.info/...Gia/Bouw_je_eigen_laptop/

En hoeveel geforce kaarten wil je? http://tweakers.net/pricewatch/cat/517

Maar uit je vragen blijkt dat je eigen helemaal niet weet waar je het over hebt. Om "zelf" je laptop te bouwen zijn er maar een beperkt aantal onderdelen. En de barebone bevat al de videokaart. Alleen de processor, wlan (soms in de bundel bij de barebone, net als cd/dvd), cd/dvd, geheugen en hd moeten nog. Maar waarom zou je "zelf" je laptop bouwen? Die van leveranciers zijn niets minder en vaak iets goedkoper + berg software.
Die link die je geeft is eigenlijk "Verbouw je eigen laptop naar smaak".

@TS: Zover ik weet zijn behuizing en moederbord van laptops niet los te koop. Moederborden voor laptops zijn niet gestandariseerd.

Systeem van Joh14vers6 Team Joh14vers6 Gear: Sony 550, HS3600, Minolta 50mm/1.7, Tamron 10-24mm, Minolta 24-105, Minolta 100-300 (D) Te koop: Sigma 10-20mm KM 18-70mm

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
De GPU zit meestal vast gesoldeerd op het moederbord van een laptop. De GPU's uit de pricewatch zijn dan ook vrijwel allemaal voor normale PC's en geen laptops.

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

joh14vers6 schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 21:43:
[...]

Die link die je geeft is eigenlijk "Verbouw je eigen laptop naar smaak".

@TS: Zover ik weet zijn behuizing en moederbord van laptops niet los te koop. Moederborden voor laptops zijn niet gestandariseerd.
Daarom staat zelf ook tussen quotes. Wat wil je dan, dat ie z'n eigen plastic gaat smelten? De enige manier op een laptop te maken is met een barebone.

[ Voor 6% gewijzigd door |sWORDs| op 13-04-2007 21:46 ]

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Voor configureerbare laptops zonder windows kan je eens op de volgende links kijken.
http://www.zepto.nl/
http://www.btonotebooks.nl/
http://www.laptops4u.nl/index.php?c=0
http://servicios.ahtec.org/ahtec_nl/index_menu_nl.htm
http://www.degreef.nl/index.php

btw laptops samenstellen uit losse onderdelen is zowel duurder als ong onmogelijk(vanwege integratie en afmetingen)

How do you save a random generator ?

• _Quinten_
Ik wist tot zonet niet eens wat een barebone was, maar nu weet ik dat dus wel intussen en stel dat ik een laptop wil maken vanuit een barebone.

1) Ik was even aan het kijken naar geheugen van Kingston, en daarbij staan dingen als:

PC9600 en CL5, wat zijn dit?

2) Zijn er ook aparte laptop harde schijven of past een harde schijf zowel in een laptop als in een normale pc?

Verwijderd

Wat je wil heb je veels te weinig ervaring voor ben ik bang.

Geheugen timing zaken kun je in de PMG FAQ vinden maar ik kan je nu al zeggen dat die reepjes niet voor laptops zijn.

En ja laptop schijven zijn kleiner, namelijk 2,5 inch

Suc6

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2007 22:16 ]

• De_Flexe_Toki
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:13

De_Flexe_Toki

Opgeroegd staat noger!

Ik zou je graag willen helpen, maar je hebt overduidelijk geen flauw benul waar je het over hebt. Wat jij wilt kan niet. Gewoon _niet_.
Een laptop samenstellen kan alleen door bij 1 fabrikant van laptops een configuratie samen te stellen, niet door bij allerlei shops onderdelen te bestellen.
Volg de links die enchion al gaf, veel meer dan dat zit er niet voor je in.

specs

• lordsnow
  • Laatst online: 12:27

lordsnow

I know nothing

Is dit een grap?

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-02 11:42

mux

99% efficient!

Ik raad je echt aan om eerst rond te kijken in alle topics op het forum, het verdere grote internet etc. voor je zelf een geleerde keuze wilt maken voor een laptop. Uit je posts en eerdere gesloten topic blijkt dat je niet genoeg kennis van zaken hebt om bepaalde componenten op waarde te schatten, en in de weelde van termen die in de computer(en zeker laptop-)wereld de ronde doen zul je gewoon verdrinken zonder een héle dikke kennisknobbel.

Je doet er beter aan de eisen die je stelt aan je computer op te noemen en wat freaks op dit forum een geschikte keuze van componenten te laten maken, waarna je zelf de goedkoopste keuze kunt maken.

edit: ik dacht het politiek correct te doen maar gezien de bovenstaande posts, waht teh heck: jongen, je hebt geen flauw benul van wat je kletst, ga spelen. Onze en jouw tijd is verspild hieraan.

[ Voor 13% gewijzigd door mux op 13-04-2007 22:32 ]

• DrBOB101
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18:50
1 april is al geweest, misschien een slechte grap op vrijdag de 13e?

Diagnose onbekend, maar uiteindelijk komt alles goed.

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-01 21:05

Madrox

Oh, Pharaoh!

Een WD Raptor past prima in je custom Laptop :-)

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-02 21:31

Thandor

SilverStreak

Voldemort2 schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 22:08:
Ik wist tot zonet niet eens wat een barebone was, maar nu weet ik dat dus wel intussen en stel dat ik een laptop wil maken vanuit een barebone.

1) Ik was even aan het kijken naar geheugen van Kingston, en daarbij staan dingen als:

PC9600 en CL5, wat zijn dit?
PMG FAQ >> RAM FAQ :)
2) Zijn er ook aparte laptop harde schijven of past een harde schijf zowel in een laptop als in een normale pc?
In notebooks gaan doorgaans kleinere hardeschijven. Bij menig webshop zie ik 2,5" drives en zoekacties kunnen jou snel vertellen dat dat notebookhardeschijven zijn :). Een beetje zoekwerk kan geen kwaad dus.

Dit topic gaat in ieder geval op slot. Er zijn een aantal zaken welke lastig te realiseren zijn, die moet je gewoon laten rusten. Voor een aantal andere zaken geldt: Zoeken! :Y)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.