Het gaat er voor het succes eigenlijk niet om of het om 0,5% marktaandeel gaat of niet ...Cyphax schreef op woensdag 05 september 2007 @ 14:12:
Wat zou het Microsoft kunnen schelen dat Silverlight voor een half procent van de markt (of dat het marktaandeel van Linux is weet ik niet maar het zal er niet teveel vanaf zitten op het moment) niet werkt als de 95% (wederom: uit de duim, maar het kan er niet ver naastzitten
) wel werkt?
het gaat erom of diegenen die de afweging treffen voor een bepaalde toepassing Silverlight of een concurrerende techniek toe te passen, zich laten beinvloedden door het gemis aan ondersteuning op een specifiek platform...
Op dat punt is het wel degelijk zo dat Linux-gebruikers, ondanks dat ze een klein werkelijk aandeel hebben, door hun zeer aanwezige presence (uit ervaring weet ik dat zo'n kwart van de hatemail die je bij een bepaalde web-toepassing als maker soms krijgt van ontevreden gebruikers, afkomstig is van linux-gebruikers die heel aggressief komen melden dat het niet goed werk in hun Konqueror en dat dat de schuld is van de maker die waarschijnlijk een MS-fan is) wel degelijk invloed kunnen hebben in een bepaald 'beslissings-proces' rondom toepassingen.
Zeker waar het gaat om de concurrentie met Flash op webgebied zal het een belangrijk argument zijn dat ze kunnen tackelen door zelf ook zeer actief mee te helpen aan de ontwikkeling van een linux-plugin...
Wat ik overigens wel enigszins gevaarlik vind is dat dit MS ook een perfecte gelegenheid biedt ondersteuning en support te laten vallen als ze eenmaal een concurentiestrijd gewonnen hebben of iig een belangrijk marktandeel bereikt hebben ...
Immers, er is niks officieel avstgelegd en het gaat vooral op informele basis.
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen