Toon posts:

[testcase] mijn eerste HDR

Pagina: 1
Acties:
  • 73 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren me voor het eerst gewaagd aan een HDR. Hieronder het resultaat.

Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/220/456992644_e2c3e3e21e.jpg

Ik zie veel HDR's die eigenlijk niet meer op een foto lijken. Zelf ben ik daar over het algemeen niet zo'n fan van. Daarom geprobeerd zo dicht mogelijk bij het normale foto-idee te blijven.

Ik ben benieuwd wat de ervaringen van anderen zijn. Zo vraag ik me af of je ook bij HDR rekening moet houden met het 'gouden uur', of dat dat niet zo veel meer uitmaakt.

• Hapkars
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 27-04-2025
In de FGS policy staat

De eisen voor een testcase:

* Minimaal 2, maximaal 12 foto's.
* Foto's nummeren!

misschien dus niet helemaal juiste plaats voor een testcase, hiervoor is dit topic waarschijnlijk beter geschikt, maar dat laat ik aan de mods over
Solo testcasefoto's - om van te leren | Deel 7

over de foto zelf:
leuke kleuren, misschien ietwat flets op de gevel van "poort" maar mooie kleur van de lucht

daarnaast had ik een andere positie gekozen, zodat je niet links die lantaarnpaal in beeld had gehad, maar gewoon die mooie blauwe lucht. Ook de auto op de foto vind ik niet echt passen bij het plaatje van een ouderwets gevelrijtje.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, ben net 'lid' geworden. Dan post ik 'm daar en verzoek ik iedereen zijn of haar mening daar te geven.

Ik had de auto liever ook niet gehad, maar dan had de poort niet geheel op de foto gepast.

Dank je voor je terugkoppeling.

• DrBOB101
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-01 21:45
Sassenpoort in Zwolle als ik 't goed zie? Zoals hier boven al gezegd wordt, maak er een serie van! Maak even een rondje langs de Sasserpoort, Diezerpoort en andere delen van de oude stadsmuur in Zwolle.

Over de foto zelf:
+ HDR is goed gelukt
- De resize is nogal brak
- Jammer van de auto (maar daar doe je weinig aan)
- Van de andere kant vindt ik de poort mooier

Diagnose onbekend, maar uiteindelijk komt alles goed.

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-01 20:28

YellowCube

Wait...what?

aangezien 1 foto niet genoeg is voor een testcase en de foto ondertussen ook al in een solotopic staat sluit ik deze.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Dit topic is gesloten.