Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
10 jaar geleden kocht ik een setjes (2 stuks) kussentjes, schuimpjes, foampjes, of hoe je ze ook wilt noemen voor 0,50 gulden per setje.

Tegenwoordig betaal je al snel 7 euro voor een blister met 3 setjes. (6 stuks)

Ik gebruik oordopjes voor de PC, MP3 player, mobiele telefoon, Nintendo DS, enz. Dus ik ben best wel een grootverbruiker en telkens van die foampjes kopen (ze scheuren vaak of ze worden te ruim waardoor ze eraf vallen) gaat aardig in de papieren lopen.

Zijn die dingen niet ergens in bulkverpakking te krijgen, 50 setjes voor 20 euro of iets dergelijks?

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:58
www.conrad.nl bestelnummer 387959 - 89
Of anders is menu audio, video & mp3 > hoofdtelefoons > oorkussens
1,95 voor 4 paar

*D

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:07
Of Media markt wil ze ook nog wel eens hebben.

• F4T4L_3RR0R
ShittyOldMan schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 11:48:
www.conrad.nl bestelnummer 387959 - 89
Of anders is menu audio, video & mp3 > hoofdtelefoons > oorkussens
1,95 voor 4 paar

*D
Dat zijn de betere prijzen, ware het niet dat de minimale bestelkosten 20 euro zijn, maar dan heb ik wel 40 setjes voor 20 euro. :)

Helaas zitten er alleen felle kleurtjes in het setje: rood, groen, geel en blauw. Ik ben opzoek naar standaard zwarte exemplaren
Arunia schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 11:49:
Of Media markt wil ze ook nog wel eens hebben.
Daar zijn ze juist heel prijzig en slecht van kwaliteit. In Duitsland hebben ze betere kwaliteit voor minder geld bij de Media Markten aldaar. (maar om daar speciaal voor naar Duitsland te rijden...Nee, liever niet)

• Troetelbiertje
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 11:02
ff lichtelijk offtopic, ik kan je helaas niet verder helpen.

Maar waar zijn die dingetjes eigenlijk precies voor?
Ik gooi ze altijd weg, omdat ik de dopjes ook zonder dat foam lekker vind zitten.
Maar zijn ze daar voor, voor het comfort?

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:46
Comfort, hygiëne, en naar mijn ervaring wordt de geluidsweergave er een stuk beter van.

Ik heb ze wel eens bij de Handyman gekocht. Waren niet echt belachelijk duur, en ik doe behoorlijk lang met die dingen.

• heracles
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-12-2024
Soultaker schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 16:51:
Comfort, hygiëne, en naar mijn ervaring wordt de geluidsweergave er een stuk beter van.

Ik heb ze wel eens bij de Handyman gekocht. Waren niet echt belachelijk duur, en ik doe behoorlijk lang met die dingen.
Idd, vooral de basweergave profiteert ervan, omdat ze het oor een stuk beter afsluiten !

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ik heb er een zooi bij deze singaporese toko vandaan: http://sumajin.com/online-FUNKY.html

niet goedkoop, maar in allerlei kleurtjes :) Oh en heel stevig trouwens. ik doe rustig maanden met een enkel paar.

[ Voor 20% gewijzigd door CyBeR op 13-04-2007 17:28 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:18
In plaats van eindeloos van die stomme 'foampies' te blijven kopen, kan je ook eens in ons Portable Audio forum kijken en daar bij 'wat zijn goede oordopjes' eens kijken voor wat in-ears. Hoewel je, als je de 'opzetstukjes', zoals ik ze noem, meer geld kwijt bent als je ze kwijtraakt, zijn ze in grote getalen bestelbaar bij de fabrikant (sennheiser leverde mij trouwens gratis een setje toen ik er 1 kwijt was), blijven ze beter vastzitten, en, het belangrijkste: Het geluid is niet te vergelijken.

En het is nog beter voor je oren ook!

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:17
Ik vind die foam dingen maar gaar :P Doe het liever met 'naakte' oordopjes :P

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 31-10 21:55
Ik weet niet waar je woont, maar de lokale elektronikawinkel hier:
Huggers Elektronika, Boxmeer
€ 1,50 per 2
€ 3,95 per 8

Oké, nog steeds geen Fl. 0,50 maar dit kan er wel mee door lijkt me..

[ Voor 22% gewijzigd door HyperioN op 13-04-2007 18:26 ]

Verwijderd

heracles schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 17:17:
[...]

Idd, vooral de basweergave profiteert ervan, omdat ze het oor een stuk beter afsluiten !
Volgens mij komt er juist extra lucht tussen het dopje en je oor te zitten ;) Ik denk overigens dat die schuimpjes het hoog zo hard afzwakken dat jij het idee hebt dat de basweergave beter wordt :P

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 31-10 21:55
coptician schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 18:17:
In plaats van eindeloos van die stomme 'foampies' te blijven kopen, kan je ook eens in ons Portable Audio forum kijken en daar bij 'wat zijn goede oordopjes' eens kijken voor wat in-ears. Hoewel je, als je de 'opzetstukjes', zoals ik ze noem, meer geld kwijt bent als je ze kwijtraakt, zijn ze in grote getalen bestelbaar bij de fabrikant (sennheiser leverde mij trouwens gratis een setje toen ik er 1 kwijt was), blijven ze beter vastzitten, en, het belangrijkste: Het geluid is niet te vergelijken.

En het is nog beter voor je oren ook!
Kun je dat ook beargumenteren?
Het lijkt mij juist dat deze doppen juist schadelijker voor je oren zijn. Het membraan zit nóg dichter op je trommelvlies dan bij standaard doppen, en bij deze in-ears kan het geluid werkelijk nog maar een kant op, namelijk je oren in want de rest is zo goed als hermetisch afgesloten.
Als je het op een "normaal" geluidsniveau gebruikt is er natuurlijk geen probleem, maar het lijkt onder "de jeugd" een hype te zijn die dingen zo hard te knallen dat de hele trein mee kan genieten.
En daarbij komt ook nog eens dat je met die dingen ook bijna niks meer van buitenaf hoort, dus voor diezelfde jeugd is het ook nog eens gevaarlijker op de fiets.

offtopic:
Kun je natuurlijk roepen "Eigen verantwoordelijkheid", maar imo moet je bepaalde bevolkingsgroepen voor zichzelf beschermen. Maar laten we ontopic blijven en dat niet op deze plaats gaan bediscussieren.

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Het verbaast me dat niemand nog in-ear plugs heeft aangeraden.

En HyperioN, wat bedoel je met "bepaalde bevolkingsgroepen"?

Verwijderd

HyperioN. schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 21:48:
[...]
offtopic:
Kun je natuurlijk roepen "Eigen verantwoordelijkheid", maar imo moet je bepaalde bevolkingsgroepen voor zichzelf beschermen. Maar laten we ontopic blijven en dat niet op deze plaats gaan bediscussieren.
offtopic:
natuurlijke selectie heet dat ;)

• Keesk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:15
Sefyu schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 00:35:
Het verbaast me dat niemand nog in-ear plugs heeft aangeraden.

En HyperioN, wat bedoel je met "bepaalde bevolkingsgroepen"?
Waarschijnlijk mensen die niet willen (en later kunnen) horen.

• Hrugnir
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-12-2023
nou daar hoorde ik eerst ook bij :P die mensen zouden eigenlijk verplicht in-ear oortjes moetten^^ dus die hele diepes.. die hoeven lang niet zo hard voor goed geluid. en nu vind ik 'gewones' pijnlijk aan mn oren. weer ontopic al sluit je je oor goed af(dus al bij die diepe modellen) heb je minder last van achtergrondgeluiden oftewel je hoeft je oortjes niet zo hard meer te zetten om niets van de buitenwereld meer te horen. Dus al kan je stellen dat die foampjes echt beter afsluiten kan je ook stellen dat het beter voor je gehoor is :D

• F4T4L_3RR0R
Even een flinke kick van mijn eigen topic:

Ik was door mijn voorraad heen, dus ben even wezen shoppen op eBay:

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/350rrmc.jpg

Gekocht bij 2 verkopers (een zakje met 50 en een zakje met 80) en was totaal niet meer dan 4 euro kwijt met daarbij de verzendkosten al inbegrepen! :)

[ Voor 6% gewijzigd door F4T4L_3RR0R op 18-04-2010 00:02 ]

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Je gebruikt nog steeds geen in-ears? Wat een schande zeg.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Sefyu schreef op zondag 18 april 2010 @ 00:14:
Niet iedereen stopt graag shit in z'n oren.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Dutchman140
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-08-2023
Sefyu schreef op zondag 18 april 2010 @ 00:14:
Ik gebruik zelf ook alleen maar nog in-ear. Gewoon omdat ik het geluid minder blikkerig vind klinken en het beter voor m'n oren is (hoeft minder hard omdat geluid geïssoleerd wordt).

Máár, ik snap best dat mensen het niet willen. Ik kan me er wel in inleven dat mensen het raar vinden iets zo in je oor te stoppen. Ik ken genoeg mensen die het "vies" vinden op m'n school. Bovendien zijn er ook mensen die deze oordopjes hebben zodat ze die dingen in kunnen hebben en dan ook met mensen kunnen praten (wat ik bovendien zelf een beetje onbeschoft vind, zulke dingen in hebben en dan een gesprek met iemand voeren).

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:58

FeaR

In GoT we trust

Wellicht wat laat, maar dit topic move ik naar Draagbare Mediaspelers aangezien dat forum er speciaal is voor dit soort zaken :)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1