Beste tweakers,
De afgelopen nachten is mijn nachtrust tot een minimum beperkt gebleven. Dit om mijn nieuwe windows instal op een WD Raptor 36 GB te laten draaien wanneer ik een IDE WDC 200GB aansluit.
Heb al vele instellingen geprobeerd en veel GOT + usermanuals en de tweakguide xp van tweakguides.com.
Setup:
Asus P5W DH Deluxe
Op de Intel ICH7R heb ik twee SATA hdd`s;
sata 1 : Raptor (bootdisc) (uiteraard als 1st boot divice)
sata 4 : WD 300 GB
Dit start prima op bij de hieronder beschreven biossettings, maar ik krijg enkel een fractie van het windows laadscherm (met dat bewegende balkje) wanneer ik mijn IDE hdd aansluit en dan blijft het beeld zwart. Intel ICH7R 40-1 pin aansluiting is degene waar ik `m aanhang.
Bios Main geeft mijn hdd`s zo weer:
Primary ide slave; wdc wd2000jb (ide)
Third ide master; wdc wd360gd (raptor,boot)
fourth ide slave; wdc wd 3000jd (sata)
Uit het boekje ben ik tot de volgende IDE Config gekomen;
Config sata as; standard ide
onboard ide operate mode; enhanced mode
enhanced mode support on; sata
Wat heb ik allemaal al geprobeerd:
- Alle mogelijke jumperopties, maar ben er via meerdere bronnen van overtuigd gemaakt dat in mijn sata hdd`s geen jumpers moeten, en in mijn ata staat ie op slave.
- Alle opties nagecheckt via vele site`s guides en manuals.
Ben wel weer een stuk wijzer geworden, dat wel, maar me schijfje krijg ik maar niet opgestart
Btw voor andere (niet pc/xp expers) die de systemguides van www.tweakguides.com niet kennen, DOWNLOADEN
Wat een geweldige bron aan overzichtelijke informatie
De afgelopen nachten is mijn nachtrust tot een minimum beperkt gebleven. Dit om mijn nieuwe windows instal op een WD Raptor 36 GB te laten draaien wanneer ik een IDE WDC 200GB aansluit.
Heb al vele instellingen geprobeerd en veel GOT + usermanuals en de tweakguide xp van tweakguides.com.
Setup:
Asus P5W DH Deluxe
Op de Intel ICH7R heb ik twee SATA hdd`s;
sata 1 : Raptor (bootdisc) (uiteraard als 1st boot divice)
sata 4 : WD 300 GB
Dit start prima op bij de hieronder beschreven biossettings, maar ik krijg enkel een fractie van het windows laadscherm (met dat bewegende balkje) wanneer ik mijn IDE hdd aansluit en dan blijft het beeld zwart. Intel ICH7R 40-1 pin aansluiting is degene waar ik `m aanhang.
Bios Main geeft mijn hdd`s zo weer:
Primary ide slave; wdc wd2000jb (ide)
Third ide master; wdc wd360gd (raptor,boot)
fourth ide slave; wdc wd 3000jd (sata)
Uit het boekje ben ik tot de volgende IDE Config gekomen;
Config sata as; standard ide
onboard ide operate mode; enhanced mode
enhanced mode support on; sata
Wat heb ik allemaal al geprobeerd:
- Alle mogelijke jumperopties, maar ben er via meerdere bronnen van overtuigd gemaakt dat in mijn sata hdd`s geen jumpers moeten, en in mijn ata staat ie op slave.
- Alle opties nagecheckt via vele site`s guides en manuals.
Ben wel weer een stuk wijzer geworden, dat wel, maar me schijfje krijg ik maar niet opgestart
Btw voor andere (niet pc/xp expers) die de systemguides van www.tweakguides.com niet kennen, DOWNLOADEN
Wat een geweldige bron aan overzichtelijke informatie