sata boot niet na aansluiten ide op de p5w dh dlx

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Onno b
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-02 09:39

Onno b

Heilige iRacing data koeien

Topicstarter
Beste tweakers,

De afgelopen nachten is mijn nachtrust tot een minimum beperkt gebleven. Dit om mijn nieuwe windows instal op een WD Raptor 36 GB te laten draaien wanneer ik een IDE WDC 200GB aansluit.
Heb al vele instellingen geprobeerd en veel GOT + usermanuals en de tweakguide xp van tweakguides.com.

Setup:

Asus P5W DH Deluxe

Op de Intel ICH7R heb ik twee SATA hdd`s;
sata 1 : Raptor (bootdisc) (uiteraard als 1st boot divice)
sata 4 : WD 300 GB

Dit start prima op bij de hieronder beschreven biossettings, maar ik krijg enkel een fractie van het windows laadscherm (met dat bewegende balkje) wanneer ik mijn IDE hdd aansluit en dan blijft het beeld zwart. Intel ICH7R 40-1 pin aansluiting is degene waar ik `m aanhang.

Bios Main geeft mijn hdd`s zo weer:

Primary ide slave; wdc wd2000jb (ide)
Third ide master; wdc wd360gd (raptor,boot)
fourth ide slave; wdc wd 3000jd (sata)

Uit het boekje ben ik tot de volgende IDE Config gekomen;

Config sata as; standard ide
onboard ide operate mode; enhanced mode
enhanced mode support on; sata

Wat heb ik allemaal al geprobeerd:
- Alle mogelijke jumperopties, maar ben er via meerdere bronnen van overtuigd gemaakt dat in mijn sata hdd`s geen jumpers moeten, en in mijn ata staat ie op slave.
- Alle opties nagecheckt via vele site`s guides en manuals.
Ben wel weer een stuk wijzer geworden, dat wel, maar me schijfje krijg ik maar niet opgestart :/

Btw voor andere (niet pc/xp expers) die de systemguides van www.tweakguides.com niet kennen, DOWNLOADEN ;)
Wat een geweldige bron aan overzichtelijke informatie _/-\o_

Verwijderd

Ik heb hetzelfde mobo met HD problemen. Zie mijn topicstart. Wellicht dat ze gerelateerd zijn aan elkaar?

• Onno b
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-02 09:39

Onno b

Heilige iRacing data koeien

Topicstarter
*kick met alibie :P

Naa niet helemaal aan elkaar gerelateerd, maar mocht iemand op dit topic stuiten en problemen hebben of hebben gehad met betrekking op een niet juist werkende raid-config + extra schijfen dan voor `t gemak een linkje.

Asus P5W DH Deluxe ICH7R probleem

Mijn probleem ontstaat wanneer ik een ata schijf aansluit op me config. Dit werkte voorheen wel, maar hoe tja geheugenfoutje bij mezelf :>

Edit;

Kom net dit tegen:
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/26888199
Uit topic:
4 S-ATA schijven aansluiten op P5W DH Deluxe

Ben te druk met uitzoeken om me hdd weer aan `t draaien te krijgen, maar mocht dit een zogenaamde crosspost zijn dan mijn excuses. Die regeltjes neem k ook altijd veel te snel door :D

[ Voor 28% gewijzigd door Onno b op 13-04-2007 19:19 ]