Corsair probleem :(

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

• mmxmmx
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:11
Heb net nieuw geheugen gehaald en meteen al een probleem en dat had ik zeker niet verwacht van dit geheugen :(

Het gaat om CM2X1024-6400C4 Van Corsair dat niet op de SPD setting gaat draaien terwijl er duidelijk in de bios word aangegeven Dram timings by SPD !!

Geen probleem hoor ik julie al roepen :)
Dan stel je dat tog ff handmatig in ?

Tja als de benamingen van het SPD nu eens overeen kwamen met de benamingen in de bios dan was het inderdaad een fluitje van een cent .

Maar dat is niet het geval waardoor ik telkens een bios reset moet doen omdat mijn pc niet meer opstart omdat ik weer eens een instelling niet goed heb gegokt :(

De SPD info is : CM2X1024-6400C4 Van Corsair

Frequency : 400 MHZ
Cas Latency : 4
Ras to Cas : 4
Ras Precharge : 4
Tras : 12
TRC : 22
Command rate : 2T

Moederbord is : Asus P5B-V

Cas Latency :
Ras to Cas :
Dram write recovary time :
TRFC :
Ras Precharge :
Ras Activate to precharge :

Nu is de vraag : hoe stel ik het mobo in zodat het goed werkt op de orginele SPD info ?

Asus RTX 5090 OC - AMD 7-9800X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Het SPD heeft niks met de naamgeving te maken die je daar ziet. Dat zijn gewoon de benaming die het bios er aan geeft.
Maar goed, over de benamingen:
• CAS Latency, RAS to CAS, RAS precharge, RAS active to precharge. In die volgorde moet je de 4-4-4-12 opvatten
• De commandrate is niet in te stellen schijnbaar :?
• Write recovery time en Trfc (Row refresh cyc time) zou ik niet weten wat daar de specs van zijn voor jouw dimmetje
• Voltage moet volgens mij op iets van 2.0V of 2.1V uit m'n hoofd

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• mmxmmx
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:11
O man je slaat de spijker op zijn kop :)

Alles in CPU Z staat nu net als in de SPD :)
Mijn dank is erg groot .

Ik zal nu nog ff verder googelen op die 2 andere instellingen ik hoop daar ook nog een setting voor te vinden :)

Als ik het vond zal ik het hier melden :)

EDIT :
Ah die 2 andere settings moet ik niet aanzitten want dan moet ik dus de bios resetten :)

En ja die CMD instelling heeft mijn mobo niet .
Dus ik ben der klaar mee :) 1000 maal dank voor de goede en snelle hulp :)
EDIT:

[ Voor 29% gewijzigd door mmxmmx op 12-04-2007 23:39 ]

Asus RTX 5090 OC - AMD 7-9800X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

mmxmmx schreef op donderdag 12 april 2007 @ 21:00:
Heb net nieuw geheugen gehaald en meteen al een probleem en dat had ik zeker niet verwacht van dit geheugen :(
Dat ligt aan het moederbord :z
Tja als de benamingen van het SPD nu eens overeen kwamen met de benamingen in de bios dan was het inderdaad een fluitje van een cent .
Dan jaag je die termen toch even door Google heen en/of kijk je in PMG FAQ » RAM FAQ :)

Kop op, een beetje meer inzet mag ook wel. Hier ben je vaak genoeg op gewezen.

Dit topic is gesloten.