Toon posts:

Beeldbewerking, welke processor, moederbord en geheugen?

Pagina: 1
Acties:
  • 519 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ben net nieuw hier maar kon via de search niets vinden behalve een topic uit 2004.
Voor mijn beeldbewerking (vnl photoshop CS3) wil ik een nieuwe pc aanschaffen of zelf bouwen.
Iemand tips welke processor in combi met mobo en geheugen ik het beste kan kiezen?
Ik denk zelf aan iig 4 GB(2x 2GB DDR2) , wat zijn nu de beste mobo's en procs hiervoor?
Draai op dit moment met een AMD XP2800 Athlon, MSI N1996 mobo en 2 GB geheugen.
De nieuwe pc zal met XP Pro gaan draaien.
Hoor graag wat goede tips.

Bedankt alvast.
Viewfinder

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

kan je titel niet lezen kan het iets groter?
uberhaupt al op je oude pc geprobeert?

Verwijderd

Topicstarter
hey koekoek, je bedoelt 4 GB? neuh, heb deze bak al een jaar of 4, mag wel vervangen worden dus dan meteen maar goed.
Btw, sorry voor de titel in CAPS :)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2007 18:57 ]

Verwijderd

help help , die caps |:( En geef wat meer informatie, ga je OCen , ook gamen, budget.

maarja, ik zou nu nog even geen 4 GB geheugen nemen, dikke overkill, gewoon 2 GB nemen van 100 euro en later als je meer nodig hebt hetzelfde geheugen nog een keer.
Ok, voor 200 euro 4 GB kingston dan maar, en een moerderbordje van 100 euro, BV gigabyte DS3 of P5B.
xp kan alleen met de 64 bits editie 4 GB geheugen draaien, dus ik hoop dat je die hebt. Zoniet kan je het beste nu vista kopen gewoon.

Ok processor, aangezien je nu al 2 GB geheugen hebt en dat dus niet genoeg vindt denk ik niet dat een e6600 goed genoeg is, aangezien je (volgens de TS) alleen photoshoppen gaat doen raad ik een q6600 aan , let wel op quadcores worden alleen ondersteund door photoshop.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2007 19:03 ]

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Ik denk dat het handig is, als je je budget noemt
en waar je je pc nog meer voor gebruikt
photoshop is wel een zwaar programma, maar om er nou meteen een nieuwe pc voor aan te schaffen (lijkt) mij een beetje overdreven

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:10

Exirion

Gadgetfetisjist

koekoek2003nl schreef op donderdag 12 april 2007 @ 19:03:
photoshop is wel een zwaar programma, maar om er nou meteen een nieuwe pc voor aan te schaffen (lijkt) mij een beetje overdreven
Het is maar net wat je ermee doet. Voor het knip- en plakwerk van de gemiddelde Tweaker heb je niet veel nodig, maar als je 20 layers in 8000x6000 gaat bewerken, inclusief effectlayers, dan is een beetje geheugen en CPU wenselijk.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Tnx Str1ker, nee ik ga niet overklokken, ook niet gamen(althans niet met deze pc) budget tot 1300 ongeveer.Monitor is een Eizo ColorEdge 20" , die is er al.
Denk zelf aan Kingston Valueram PC2 5300 voor geheugen of Corsair valueselect, de q6600 tov de duo6600 is bijna 2,5 zo duur, zie ik vrees ik niet terug in de snelheidswinst

Verwijderd

Topicstarter
werk idd vaak met grote bestanden,100-200 mb met veel lagen, zoals gezegd tot 1300 pleuro's
heb hier nog een Artec 668 WS kast over, daar zou het eventueel in moeten

Verwijderd

nieuws: Intel plant meer sterke prijsverlagingen, na de prijsverlaging is de q660 nog maar 550 euro. En wat wil je precies met die 1300 euro doen? hele systeem of alleen moederbord+mem.+processor.

Als je hele systeem bedoelt zou ik voor zoiets gaan:

2 keer 2 Gb mem. 200 euro,
(ik zou voor de corsair gaan , over algemeen beter merk dan kingston denk ik)
http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=IBIE2G (kingston)
e6600 220 euro
,ja, er is nog plek vrij in je budget dus een e6700 kan ook nog een optie zijn.
gigabyte DS3 100 euro
degelijk moederbord.
kast+voeding arctic cooling silentum 90 euro
Ook degelijk, en goede stille voeding , echte aanrader.
videokaart, x1950pro 512 MB 200 euro ,
ik weet niet of photoshop ook een goede GPU nodig heeft??
HDD= 3 keer 500 GB HDD 300 euro
wow, grote foto's, 1.5 terabyte met wel genoeg zijn lijkt mij.
http://www.alternate.nl/h...?artno=a9bs32&baseId=2678
vista 100 euro.
Zal je nodig hebben voor de 4 GB mem.

Dus ong. 1100 euro voor goed systeem.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2007 19:38 ]

Verwijderd

Voor niet overklokken lijkt mij en basisconfiguratie die een beetje lijkt op het volgende:
- E6600
- 2*2gig DDR2-533 (TS had graag 4 gig, wel zijn idd dat het OS ze volledig kan gebruiken), DDR2-667 kan ook, is normaalgezien niet veel duurder, hoewel 2 gig latjes sowieso makkelijker is de lage snelheidsversies te vinden zijn
- Gigabyte DS3 moederbordje
- budget videokaartje PCI-E, zonder TC of aanverwante technologien, eventueel 2 DVI uitgangen.

• wealthy_beggar
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-06-2021

wealthy_beggar

NID'er in opleiding

Het multimediasysteem en het workstation uit de tweakers best buy gids voldoen ook, misschien een idee om daar eens naar te kijken. klik!

| Mijn Game PC | Mijn Laptop | Leukste mohaa clan |

Verwijderd

Topicstarter
tnx beggar, zeker een goeie tip.
@ Str1ker, Seagate Barracuda 500 met 5 jaar garatie,top, alleen de Gigabyte DS3 ondersteunt geen quad E6600 imo

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2007 19:48 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2007 @ 19:45:
tnx beggar, zeker een goeie tip.
@ Str1ker, Seagate Barracuda 500 met 5 jaar garatie,top, alleen de Gigabyte DS3 ondersteunt geen quad E6600 imo
aha, toch een q6600, nou ja je kan een bios update doen en dan kan hij wel een bus van 1333 hebben , anders dit mischien:
P5b kan ook een optie zijn, na bios update.
http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=GPEM37

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2007 19:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2007 @ 19:50:
[...]

aha, toch een q6600, nou ja je kan een bios update doen en dan kan hij wel een bus van 1333 hebben , anders dit mischien:

http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=GPEM37
ha, dat ziet er beter uit, kan div spullen voor inkoop krijgen, scheelt wellicht iets.
Die MSI gaat het worden denk ik
geeft in de specs niet aan quad ondersteuning, ff kijken.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2007 @ 19:53:
[...]

ha, dat ziet er beter uit, kan div spullen voor inkoop krijgen, scheelt wellicht iets.
Die MSI gaat het worden denk ik
geeft in de specs niet aan quad ondersteuning, ff kijken.
jawel

Verwijderd

Topicstarter
Intel® Pentium® 4 EE (Prestonia), Intel® Pentium® 4 5xx, Intel® Celeron® D (Prescott), Intel® Pentium® 4 6xx, Intel® Pentium® D 8xx, Intel® Pentium® D 9xx, Intel® Celeron® D (Cedar Mill), Intel® Pentium® 4 6xx (Cedar Mill), Intel® Core™ 2 Duo (E6xxx), Intel® Core™ 2 Extreme (Q6xxx)
Is de 2 extreme die quad dan?
4 memslots handig voor uitbreidig
Tnx m8

Verwijderd

(Q6xxx) ;)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Searchen is twéé, FAQ's raadplegen is één. In de FAQ van dit subforum staat uitgelegd hoe je CPU, mobo en geheugen kunt uitkiezen: PMG FAQ » Welke moet ik nemen? :)

Voorts kun je in Complete Systemen & Laptops je systeem samenstellen, echter neem wel de aldaar geldende FAQ's en beleid door, want de topicstart zoals je hier hebt opgesteld voldoet in geen enkel opzicht ;)

Neem tot slot ook eens de Registratievoorwaarden / korte FAQ door voor een uitleg over de werking van GoT.

[ Voor 14% gewijzigd door BalusC op 12-04-2007 20:11 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.