[Monitor] Professionele monitor voor DTP gebruik

Pagina: 1
Acties:
  • 1.622 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:46
Onze DTP'ster wil graag een nieuwe monitor hebben, omdat de monitor waarop ze nu werkt niet de juiste kleuren weergeeft, en dit is ook niet in te stellen.
Als "eis" heeft ze dat de monitor groter dan 19" moet zijn.
Zij werkt met Illustrator, Photoshop en Indesign.

Nu heb ik gezocht op DTP monitor reviews, maar die zijn niet te vinden.
Ik heb hier op GoT gezocht, maar idem. Nergens staat wat over professionele monitoren.
Ook niet waar ik op moet letten.

Dus heb ik maar even gezocht, en kom ik op de volgende 2 monitoren.

http://www.consumer.phili...MOKTEFJ0RMRCSHQVHKFSESI5P
http://www.iiyama.nl/defa...&LNG=NL&NAV=236&PROD=4139

Heeft iemand ervaringen met zulke monitoren ?
Waar moet ik op letten ?

Al met al, wie kan mij een zetje geven in de goede richting ?

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-09 19:45

BertV

Handgemaakt

wellicht heeft ze zelf iets in gedachten? Ze lijkt vervelende eigen wil te hebben. ;)

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:10

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco
BertV schreef op donderdag 12 april 2007 @ 14:59:
wellicht heeft ze zelf iets in gedachten? Ze lijkt vervelende eigen wil te hebben. ;)
Ze had helemaal niks in gedachte.
Dat mocht ik uitzoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco
Die site heb ik vreemd genoeg gemist via google.
Ik ga eens op mijn gemak kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepi
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-09 23:00
Denk niet dat er iets beters is... => doen! ;)
http://www.eizo.com/products/lcd/s2411w/index.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:41
Al eens naar Lacie schermen gekeken? Schijnen erg goed te zijn voor DTP doeleinden.
Ik weet niet wat het budget is want ze zijn wel stevig aan de prijs :)

http://www.lacie.com/nl/products/range.htm?id=10016

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim_heijt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 18:08
Zoals een paar al aangeven zijn Eizo monitoren vaak zeer kleur echt aan laten zich gemakkelijk fine tunen. Daarnaast komen ook een aantal andere monitoren goed uit de bus wat betreft kleur echtheid.
Deze monitoren hebben vooral GEEN TN-paneel, maar een MVA, PVA, S-PVA (sneller) en sommige IPS en S-IPS panelen.

Voor wat meer info hierover verwijs ik je graag naar het topic \[19"TFT]De Ultieme TFT - Deel 23

Voor grotere monitoren raad ik je dit topic aan op Got (20" widescreen en groter), al zal een kleurechte monitor vaak 4:3 zijn.

Hier staat wat meer uitleg wat betreffende de verschillende panelen, hun voor- en nadelen.

Daarnaast is heel veel info hier op TFTcentral te vinden: veel reviews, buying guide, FAQ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladebla
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 21:33

bladebla

<Piéééép>

De DTPers op mijn werk hebben gekozen voor een 30" Apple Cinema Display. Een stevige uitgave maar ze zijn er wel heel tevreden mee. Met een resolutie van 2560 x 1600 is er ook flink wat werkruimte.

WP: Kronoterm Versi-I | ESS: Victron MP-II 3f 5000VA + 65kWh Pylontech US5000 | PV: 8.3kWp Trina glas/glas + Fronius Symo 8.2-3-M + Victron MPPT 250/60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim_heijt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 18:08
bladebla schreef op donderdag 12 april 2007 @ 17:47:
De DTPers op mijn werk hebben gekozen voor een 30" Apple Cinema Display. Een stevige uitgave maar ze zijn er wel heel tevreden mee. Met een resolutie van 2560 x 1600 is er ook flink wat werkruimte.
De kleurechtheid schijnt nou niet echt om over naar huis te schrijven bij de Apple Cinema Display's. Ik denk persoonlijk dat er betere keuzes zijn en daarnaast goedkopere (denk aan Dell's met exact het zelfde paneel!!!). Op het werk heeft het mooie uiterlijk ook niet echt veel zin, beter is een scherm 500 euro goedkoper. Maar wie ben ik, als ie in de huiskamer zou staan wist ik het wel natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 14:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ik heb ergens gelezen dat NEC een goed betaalbaar S-IPS scherm op de markt heeft van 20" geloof ik.
Dat is de NEC MultiSync 20WGX2, ook een leuk scherm.
Op papier lijkt deze ook veel beter uit de verf te komen dan de iiyama monitor waar je mee aan komt zetten.
De Philips die je noemt ziet er echter nog beter uit, omdat deze een goed statisch contrast biedt 1000:1 maakt het hem goed geschikt voor grafische toepassingen. Deze bevat een MVA paneel en heeft daarom net als de S-IPS monitor die ik gezien heb een goede kleurweergave.
De Philips lijkt me dus een hele goede optie voor je, omdat goede kleurweergave (MVA) en een goed statisch contrast belangrijke eigenschappen zijn voor grafisch werk.

Dit soort vragen kunnen echter prima in de grotere TFT topics, zoals [19"TFT]De Ultieme TFT - Deel 23 en [20" TFT en groter] De Ultieme TFT - Deel 19.
Ga je zoeken op de specifieke modellen dan kom ik toch zeker wel reviews van deze monitoren tegen. En het internet hoeft niet je enige bron te zijn, er zijn nog meer manieren om je laten adviseren. Sla er bijvoorbeeld eens een boekje op na of loop een degelijke computerzaak in ipv een shop die meer gericht is op de massa.

[ Voor 27% gewijzigd door Ultraman op 12-04-2007 20:04 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.