[PC MMORPG] ROSE Online - deel 31

Pagina: 1
Acties:
  • 762 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:21

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter
.
Afbeeldingslocatie: http://www.rakkerzero.net/forum/got/rose/topic_bgrd_top.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.rakkerzero.net/forum/got/rose/topic_image_clanpic.jpg
Alle tweakers, LegionOfTweakers + OrderOfTweakers + BabiesOfTweakers, bij elkaar

Afbeeldingslocatie: http://www.rakkerzero.net/forum/got/rose/topic_header_welkom.gif

Welkom bij deel 31,
Langszaam komen de meldingen van verschillende hostbedrijven van Rose Online binnen met de mededeling dat ze stoppen met Rose Online. Heel jammer voor de mensen die daar nog wel actief op speelden.

Zo heeft Gravity onlangs Korean Rose platgelegd. Philipine Rose, de Rose-versie waar tweakers volop bezig waren tot een aantal maanden terug, heeft helaas ook niet lang meer te gaan. De reden voor dit alles is dat Rose Online te weinig geld in het laatje brengt naar de developer/publisher.

Maar ....... er is positief nieuws!! Triggersoft, de ontwikkelaar van Rose Online, is aan het zoeken naar andere developer die Rose Online zou willen afmaken. Hoera!! :D
Dus laten we maar hopen dat dit gaat lukken.

De enige Rose versies die op dit moment nog wel goed verlopen zijn North America Rose en de private server RuffRose. Ik wil bij deze dat RuffRose ook niet meer word gezien als "illegaal" eigenlijk, omdat dit zelfs de best lopende Rose versie op dit moment is. Zelfs Gravity en Triggersoft waren enthousiast over het succes hiervan.

Afbeeldingslocatie: http://www.rakkerzero.net/forum/got/rose/topic_line.jpg

Voor meer informatie over Rose Online wil ik je verwijzen naar:
- R.O.S.E. guru - Grote informatie/guides website

Vorig topic:
Deel 30

Afbeeldingslocatie: http://www.rakkerzero.net/forum/got/rose/topic_bgrd_end.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Zeror op 12-04-2007 12:18 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amafi
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:39

Amafi

Amafi

William/Ax3 schreef op donderdag 12 april 2007 @ 09:19:
[...]
Voorspelling->Dag dag ROSE :w.

Serieus wie zou nou nog interesse erin kunnen hebben nu er al zoveel nieuwe MMORPGS in ontwikkeling zijn met betere engines.

(Nog slimme c++ programeerder hier? :Y) )
Jep, bye bye ROSE.
Zonde eigenlijk maar ja, zooo goed was ROSE eigenlijk niet uitgewerkt.

Als de fabrikant/maker stopt met ROSE dan gaat het helemaal bergafwaarts vrees ik.
Moet zeggen dat ik met Pasen nog wel even overwogen heb om een char op rrose te starten. Maar dat gaat me niet meer boeien vrees ik.

Ben nu weer even fan van CoH en C&C3, lijkt niet op Rose maar wel supervet

Grrr heb ik net een post klaar is het topique dicht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4nt0m
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:51
wow die mod Terr was er snel bij XD

maar local welk lvl ben je al ?:P
ik heb niet meer gespeeld ben een beetje gehecht aan GM powers op ax3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter
ph4nt0m schreef op donderdag 12 april 2007 @ 09:50:
Idd, maar dat heeft o.a. te maken omdat ik topic report ( Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/icon_hand.gif ) heb gedaan. Voor zulk soort dingen zijn die dingen namelijk ook bruikbaar :)

Wie was trouwens mijn broertje, naam TilboyNL uit de clan nederlandertjes, tegengekomen??
Hij zei dat iemand van tweakers was tegengekomen :P

[ Voor 16% gewijzigd door Zeror op 12-04-2007 09:56 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Local Host
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-06 11:50

Local Host

Het forum is om te leren.

ph4nt0m schreef op donderdag 12 april 2007 @ 09:50:

maar local welk lvl ben je al ?:P
ik heb niet meer gespeeld ben een beetje gehecht aan GM powers op ax3
hehehe ik mis GM-powerlvl-en ook wel een beetje :P

maar inmiddels lvl 46 musje . Ik lvl lekker rustigaan ( behalve vorige week toen gerwin en vlieg ff langs kwamen :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02:53

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Met beetje programmeren kom je er denk ik niet, graphics zijn er ook nog. Dat nog een compleet solide userwebsite, contracten met paymentfeatures, commercie, etc etc etc. Rrose is leuk, maar imho niet eens dichtbij een legaal solide gamehoster/devver.

Snap ik alleen nog niet, ze praten over triggersoft, maar dat is slecht een 'onderdeel' van Gravity. Heb de jaarstukken nog niet gelezen, vanavond eens kijken.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• William/Ax3
  • Laatst online: 04-06 21:28

William/Ax3

We are Starstuff

SinergyX schreef op donderdag 12 april 2007 @ 10:52:
Met beetje programmeren kom je er denk ik niet, graphics zijn er ook nog.
ja ja weet ik wel me opmerking was meer bedoeld voor wat anders (ph4 weet wel wat ik bedoel :> ).

|WOW Daggerspine | Troll Hunter Axejess |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4nt0m
William/Ax3 schreef op donderdag 12 april 2007 @ 10:58:
[...]

ja ja weet ik wel me opmerking was meer bedoeld voor wat anders (ph4 weet wel wat ik bedoel :> ).
ahuh! ik begrijp wel wat jij bedoelt :P :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter
ja maar geen compleet nieuwe 3d modellen. Alleen nieuwe skins op bestaande modellen wat ze daar doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123576

Local Host schreef op donderdag 12 april 2007 @ 10:00:
[...]

hehehe ik mis GM-powerlvl-en ook wel een beetje :P

maar inmiddels lvl 46 musje . Ik lvl lekker rustigaan ( behalve vorige week toen gerwin en vlieg ff langs kwamen :P )
Heb nog wel ergens een lvl ehm dacht 67 hawkertje, als je nou zorgt dat je in lvl range komt, (via bridge of zo) kunnen we je wel beetje power lvllen, maar moeten we wel keer op avondje doen, wand in weekend meestal erg weinig tijd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Local Host
  • Laatst online: 06-06 11:50

Local Host

Het forum is om te leren.

ik heb s'avonds EN in het weekend weinig tijd :P ik lvl wel lekker op eigen tempo en als er een keer iemand is als ik er ben kunnen we nog zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaytjuh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-02-2024

Kaytjuh

The one and only

Zozo, leuk om te zien dat het topic weer als een trein loopt ;)
Nu maar hopen op een developer die Rose Online wil afmaken, zodat wij weer met z'n alle overnieuw kunnen beginnen :9

Btw. De TS is wel erg compact geworden he Rakkerzero >:) hehe

Tweaker gallery / Kaytjuh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kaytjuh schreef op donderdag 12 april 2007 @ 11:47:
Zozo, leuk om te zien dat het topic weer als een trein loopt ;)
Nu maar hopen op een developer die Rose Online wil afmaken, zodat wij weer met z'n alle overnieuw kunnen beginnen :9

TS vind ik prachtig zo, zins rose beetje op ze eindje loopt is meer info niet nodig, en dat plaatje roept goede herrinneringen op :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik wil bij deze dat RuffRose ook niet meer word gezien als "illegaal" eigenlijk, omdat dit zelfs de best lopende Rose versie op dit moment is
:/ het is en blijft.. illegaal. (en dan er nog een link heen gooien ook).

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Kaytjuh schreef op donderdag 12 april 2007 @ 11:47:
Precies zoals fly al zegt. Momenteel is er gewoon geen informatie nodig voor ons. Daarom heb ik ook alleen RoseGuru aangegeven als informatiebron. ;)

Dit voorlopig een prima oplossing en zo weten toekomstige bezoekers ook wat er gaande is en of het uberhaupt de moeite is om nog te beginnen.
SinergyX schreef op donderdag 12 april 2007 @ 12:21:
[...]

:/ het is en blijft.. illegaal. (en dan er nog een link heen gooien ook).
Maar met de huidige omstandigheden maakt dat ff niet zo meer uit. Uiteraard wil ik wel even erbij zeggen dat alle alle private servers illegaal zijn en een discussie daarover niet gewenst is hier. IK wil alleen RuffRose hiervan uitsloten en dat daar dus wel over gepraat mag worden.

[ Voor 33% gewijzigd door Zeror op 12-04-2007 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ja, leuk.. alleen jij ben geen mod, en de waarschuwing zegt imho ruim voldoende toch :) Rrose, au, opensource whatever, zelfde pot nat. Daarbij link je dus naar een site met illegale content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SinergyX schreef op donderdag 12 april 2007 @ 12:31:
Ja, leuk.. alleen jij ben geen mod, en de waarschuwing zegt imho ruim voldoende toch :) Rrose, au, opensource whatever, zelfde pot nat. Daarbij link je dus naar een site met illegale content.
Toch is er nooit iemand die heeft kunnen aantonen dat het echt ilegaal is, als het zo makkelijk was hadden ze toch alleen gesloten geweest.
Gravety heeft er ook nooit uitspraak over gedaan, en zins deze rose versie niet eens de zelfde versie is als Prose NArose (de meer legale) is als je Irose stijl wil spelen alleen Ruff de oplossing.

Ook ik zou graag zien dat Ruff gewoon besproken mocht woorden zins het in de grijze zone zit.
Maar we zullen modje uitspraak moeten laten doen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4nt0m
het maakt mij inprincipe ook niets uit :) als mensen nog iets zinnigs te melden wat betreft rose ongeacht of t ruff is, vind ik t goed :)
af en toe leuke screenies erbij ^_^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ph4nt0m schreef op donderdag 12 april 2007 @ 15:33:
het maakt mij inprincipe ook niets uit :) als mensen nog iets zinnigs te melden wat betreft rose ongeacht of t ruff is, vind ik t goed :)
af en toe leuke screenies erbij ^_^
Screens :P Die heb ik al lang niet gepost, zal binnen kort wel screeny maken van me raidertje en me scoutje :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• William/Ax3
  • Laatst online: 04-06 21:28

William/Ax3

We are Starstuff

Anoniem: 123576 schreef op donderdag 12 april 2007 @ 15:26:
[...]

Toch is er nooit iemand die heeft kunnen aantonen dat het echt ilegaal is, als het zo makkelijk was hadden ze toch alleen gesloten geweest.
Tja voor mij is de grens nog steeds->Client onaangepast draaien legaal
Client aanpassen (zonder dat je de rechten hebt gekocht hiervoor bij de maker)->Je maakt inbreuk op copyright rechten->Illigaal.

Zelf server files maken tja zolang je de files niet jat en de packets niet via packet snifing opdoet op legaale server (staat in de EULA dat dit niet mag). Mag dat.

Denk eerder ook dat ruff gewoon getoleerd word omdat het hoe dom het het ook klint waarschijnlijk nog de beste mogelijkheid is voor het voortbestaan van rose. Daarnaast in ieder land gelden er andere rechten etc waardoor rechtzaak veel te veel tijd/kosten met zich mee brengt. Leuk ander voorbeeld is nog steeds piratebay ^^.
Anoniem: 123576 schreef op donderdag 12 april 2007 @ 15:48:
En oja, EULA, betekent niet echt heel veel hoor, EULA is iets wat gravety opgestelt heeft, maar heb je wettelijk niks aan, wettelijk geld in elk land de landelijke wetten en dan maakt het niet meer uit wat er in zoon EULA staat.
Tja een maker van een product mag in mijn ogen nog steeds uitmaken wat je wel en niet mag doen (microsoft ftw ><) en daar is die EULA dus voor. Leuk voorbeeld wat ik kan pakken is Wow. Gebruik je daar een bot wat volgens de EULA van WOW niet mag bannen ze je. Wil je hier tegen ingaan je kan proberen wat je wil. Maar gelijk krijgen ga je niet. Staat immers tweetal dingen bij dit voorbeeld in hun EULA. 1: Wij mogen je account op ieder moment zonder welke reden dan ook bannen. En 2: Bots gebruiken word als offended gezien. En daarmee staan ze in hun eigen recht. Je mag bijvoorbeeld immers ook niet 1 single licensie key van windows op tig werkstations gebruiken das gewoon de voorwaarde die Microsoft zelf achter hun product heeft gezet en daarmee hebben ze een eigen soort wet opgesteld waarmee je instemd zodra je het product gebruikt.

Copyright rechten staan hier weer totaal los van deze zijn in min of meerdere mate in ieder land geldig.

[ Voor 40% gewijzigd door William/Ax3 op 12-04-2007 16:04 ]

|WOW Daggerspine | Troll Hunter Axejess |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

William/Ax3 schreef op donderdag 12 april 2007 @ 15:44:
[...]

Tja voor mij is de grens nog steeds->Client onaangepast draaien legaal
Client aanpassen (zonder dat je de rechten hebt gekocht hiervoor bij de maker)->Je maakt inbreuk op copyright rechten->Illigaal.

Zelf server files maken tja zolang je de files niet jat en de packets niet via packet snifing opdoet op legaale server (staat in de EULA dat dit niet mag). Mag dat.

Denk eerder ook dat ruff gewoon getoleerd word omdat het hoe dom het het ook klint waarschijnlijk nog de beste mogelijkheid is voor het voortbestaan van rose. Daarnaast in ieder land gelden er andere rechten etc waardoor rechtzaak veel te veel tijd/kosten met zich mee brengt. Leuk ander voorbeeld is nog steeds piratebay ^^.
Door dingen als ruff blijft Rose onder de aandacht, als er niet zo iets als ruff is word rose denk snel vergeten en is er dus geen communety meer, en als gravety het ooit wil verkopen aan een nieuwe ondwikkelaar is het wel belangrijk dat Rose nog bekend is en daar helpt ruff echt wel mee, verder kunnen ze leren van ruff, omdat die laten zien wat de coummunety wil, (draait prima daar)

En als er echt een goede betaalde Rose versie komt die Irose systeem zou hebben met boel nieuwe content denk ik echt wel dat er boel Ruffers dat er voor over zouden hebben.

En oja, EULA, betekent niet echt heel veel hoor, EULA is iets wat gravety opgestelt heeft, maar heb je wettelijk niks aan, wettelijk geld in elk land de landelijke wetten en dan maakt het niet meer uit wat er in zoon EULA staat.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 123576 op 12-04-2007 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Waarom ruff er is? Omdat het gratis is. Niet meer en niet minder. Dat de interesse lager ligt bij een NA/Prose is puur door huidige game-design. Wat heeft Ruff nu als "extra" content toegevoegt wat nooit in de client heeft gezeten? Gooi er een 10 euro per maand prijs op, wil ik nog eens zien wat er over blijft :)

EULA is leuk verhaal, copyright-schending en ownership is wat anders. Gravity zal het zn reet roesten of er nu private servers draaien, ze hebben toch een compleet nieuw project en Rose te koop gezet. Kijk maar naar de hoeveelheid private servers in de wereld van andere spellen, ze doen er gewoon niets aan omdat vaak rechtzaken in zulke landen moeilijk te starten is, vrij duur en langdradig is, veelal gehost door iemand die geen geld te makken heeft en dus per saldo alleen verlies draait door een useraantal van pak-em-beet 5000 man?

Maargoed, ik lig er niet zo wakker van. Ruff is leuk, maar stopt Rose development volledig, wil ik hun nog wel eens zien een complete wereld te laten toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter
SinergyX schreef op donderdag 12 april 2007 @ 15:57:
Wat heeft Ruff nu als "extra" content toegevoegt wat nooit in de client heeft gezeten?
- Black sporty cart
- Black Cherry sporty cart
- Silver/white sporty cart
- Black castle gear
- Black cherry castle gear

Zullen vast nog wel meer zijn. Ruff heeft dan ook een speciaal mod subforum waar dit soort dingen ontwikkeld worden door users. En als daar genoeg animo/"past in spel" voor is worden ze geadd in het spel.

[ Voor 19% gewijzigd door Zeror op 12-04-2007 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Daarom staat extra ook tussen haakjes, beetje skins toevoegen kon/kan in beetje elke game, zelfs op officiele servers. Nieuwe 3d modellen, maps, mobs, echte toevoegingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SinergyX schreef op donderdag 12 april 2007 @ 15:57:
Waarom ruff er is? Omdat het gratis is. Niet meer en niet minder.
Beetje kort door de bocht denk ik...
Ruff is er ook omdat mensen graag het oude Irose systeem wouden spelen en NArose Prose ze dat niet bood.
Dus als er een deel van de community niet te vreden is maken ze zelf iets. Ruff rose.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Wat ik dus zei, maak Rrose betaald en kijk hoeveel er overblijven.
Maak NA/Prose gratis, kijk hoeveel erbij komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SinergyX schreef op donderdag 12 april 2007 @ 16:06:
Wat ik dus zei, maak Rrose betaald en kijk hoeveel er overblijven.
Maak NA/Prose gratis, kijk hoeveel erbij komen.
Rrose kunnen geen geld per maand voor vragen, zins ze nooit de software (rose) hebben gekocht, mogen ze het ook niet verkopen. Nu ze er geen geld voor vragen is dat wettelijk als goed is een heel ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Dus ze gebruiken software die ze niet hebben gekocht.. maar zijn niet illegaal.
Ik gebruik windows XP, maar heb ik nooit gekocht.. dus ben ik ook niet illegaal?

Snap je em? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 161022

Rakkerzero schreef op donderdag 12 april 2007 @ 09:55:
[...]

Idd, maar dat heeft o.a. te maken omdat ik topic report ( [afbeelding] ) heb gedaan. Voor zulk soort dingen zijn die dingen namelijk ook bruikbaar :)

Wie was trouwens mijn broertje, naam TilboyNL uit de clan nederlandertjes, tegengekomen??
Hij zei dat iemand van tweakers was tegengekomen :P
Ik was je broertje tegen gekomen in zant^^ in rrose :P hij herkende me.

Ik vermaak me prima in ruff nu het leuk is lvl op eigen tempo en economy is ook niet slecht :*) Zal ook eens een screenie plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 161022 schreef op donderdag 12 april 2007 @ 16:18:
Ik was je broertje tegen gekomen in zant^^ in rrose :P hij herkende me.
Ok, grappig :P
Help me broertje wel, he, als ie problemen met een clan heeft O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rakkerzero schreef op donderdag 12 april 2007 @ 16:20:
[...]

Ok, grappig :P
Help me broertje wel, he, als ie problemen met een clan heeft O-)
Welk lvl is jou broertje dan ? Wand voor lvl 80 kom je toch niet echt in PVP plekken en is er weinig te helpen he ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54991

Anoniem: 123576 schreef op donderdag 12 april 2007 @ 15:26:
[...]

Jawel, is illigaal, heb wel bewijs, ik weet hoe het zit, maar ik ga er niet voor zorgen dat ze aangepakt worden ofzo.
Maar dan nog, en ik heb het eerder gezegd, de mensen bij gravity juist willen niet dat rrose aangepakt wordt, en spelen er zelfs op :X

(zal heel eerlijk zeggen, zonder hulp van binnenuit was rrose er nooit geweest, en dan zeg ik al heel veel, misschien te veel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Leuke post on Prose forums, volgens een beetje vertaal slag van Jrose nieuws, lijkt Jrose de volledige rechten te hebben opgekocht van development. (faith inc.).
Thank you for your patience. Yesterday the Korean Gravity Corp. announced that it will end the service of Rose Online Evolution in Korea. To make it clear, we will continue to service Rose Online in the future. In addition, all rights for taking over the development have been bought. To live up to everyone's expectations, Rose Online will continue.

~ Rose Online GM Team
Of ze bedoelen dat er inmiddels een partij is gevonden die het hele zwikkie opkoopt.

[ Voor 61% gewijzigd door SinergyX op 12-04-2007 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4nt0m
SinergyX schreef op donderdag 12 april 2007 @ 17:53:
Leuke post on Prose forums, volgens een beetje vertaal slag van Jrose nieuws, lijkt Jrose de volledige rechten te hebben opgekocht van development. (faith inc.).

[...]

Of ze bedoelen dat er inmiddels een partij is gevonden die het hele zwikkie opkoopt.
toch wel leuk nieuws :) misschien dat rose dan ooit nog iets wordt XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:14
Deze gaat dicht als zelfs de TS zich al niet aan de duidelijk eerder al afgegeven topicwarning kan houden :o Sowieso is dit topic al behoorlijk vervuild.
Indien iemand zich geroepen voelt om een nieuw topic te openen over legale ROSE versies, dus ook geen private servers, dan kan hij zijn gang gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:14
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Let op:
Private servers en gerelateerde zaken horen _niet_ in dit topic thuis!