Toon posts:

schijf nog betrouwbaar?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey iedereen :)

Sinds kort ben ik problemen beginne krijgen met m'n maxtor van 40 gb. Als ik met partition magic die schijf wil benaderen zegt gij "BAD". Ik heb de schijf geformatteerd (vanuit windows dan, want met PM kan ik niets doen met die schijf), checkdisk uitgevoerd maar niets helpt :s
Het gekke is ook, ik kan met de windows verkenner nog door de schijf bladeren en bestanden verwijderen/plaatsen en HD Tune zegt dat de schijf ok is maar ik twijfel hier dus allemaal nogal aan aangezien de vreemde melding van PM.

De ellende is vooral begonnen nadat ik vista even had geinstalleerd, zou het hiermee te maken kunnen hebben? Of is m'n schijf gewoon aan het aftakelen en word die met de minuut onbetrouwbaarder? :s

Ik weet niet goed wat ik hier mee moet aanvangen, misschien dat iemand hier een oplossing heeft ofzo? :)

Alvast bedankt
Mister Death

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Welke versie van PM? Ik gebruik versie 8, en die herkent soms ook partities niet. Gaat het om een externe of interne harde schijf?

Je bent erg karig met specifieke informatie, dus geef die svp. Windows versie, PM versie, precieze type aanduiding, moederbord etc. :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:41
Bekijk eens met Speedfan de SMART uitlezing van je HD en doe de online rapportage.

Download van je HD fabrikant haar HD test tool en kijk wat die zegt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook versie 8 van PM en inderdaad, die herkent soms partities niet maar gewoonlijk, als je deze dan eens formatteert ofzo, herkent hij die wel. Nu, als ik wil formatteren met PM krijg ik bij de volgende boot een melding dat de operatie mislukt is en ben ik gewoon terug bij af.

Wat systeempspecs
mobo: Asus 94s8x-x
ram: 512mb
graka: nvidia geforce mx4
hdd: Maxtor 6E040L0 + Seagate ST3160812A

en een screenshot van PM :)
http://www.techzine.nl/f/g/43062phpGoSWrY.jpg

Als ik met speedfan de S.M.A.R.T. gegevens uitlees en een online rapport bekijk, zegt ie dat m'n schijf voor zowel fitness als performance 91% is.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het is gewoon een hikje van PM. Niks om je druk over te maken :) Focus je gewoon op de betrouwbare tooltjes, zoals het diagnosetooltje van de harddiskfabrikant en niet op overgewaaardeerde troep ;) Zie ook OM FAQ / Beleid » Mijn harddisk doet vaag, gaat/is het nu kapot?

[ Voor 20% gewijzigd door BalusC op 12-04-2007 06:29 ]

Verwijderd

BalusC schreef op donderdag 12 april 2007 @ 06:29:
Het is gewoon een hikje van PM. Niks om je druk over te maken :) Focus je gewoon op de betrouwbare tooltjes, zoals het diagnosetooltje van de harddiskfabrikant en niet op overgewaaardeerde troep ;) Zie ook OM FAQ / Beleid » Mijn harddisk doet vaag, gaat/is het nu kapot?
Ook de 'betrouwbare' tooltjes van de fabrikant zelf weten soms ook niets te vinden eerlijk gezegd. Ik heb een schijf gehad die door alle testjes van Maxblast kwamen, maar uiteindelijk de geest gaf nog geen week later...

Over dat laatste ben ik het met je eens, er zijn teveel programma's die oordelen op de waarde van Smart-status, maar die zelf ook niet eens accuraat kan zijn. Het gaat 'm vaker om de fysieke conditie van de schijf en niet wat een enkele waarde je ook kan vertellen.

Eventueel kan je een disktest doen, door opzoek te gaan naar bad sectors enz. Vergeet overigens niet dat als de schijf tikt, of geluiden maakt die continue zichzelf herhalen er wel iets aan de hand is :)

Verwijderd

Topicstarter
Wel, ik heb met hd tune gezocht naar dergelijke fouten, en hij vond op geen enkele schijf beschadige sectoren :) dus ik denk, dat die schijf vn 40gb, betrouwbaar genoeg is om nog te dienen als backup schijf :)
Pagina: 1