Toon posts:

Vliegspel gezocht

Pagina: 1
Acties:
  • 2.554 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hee,

Ik zoek een spel waarin ik met gevechtsvliegtuigen (liefst zowel moderne als oude, maar een van de twee is ook goed) kan vliegen. De eisen:
* het liefst een beetje mooi eruit zien
* behoorlijk wat verschillende vliegtuigen beschikbaar
* als het kan: redelijk te besturen voor een beginner (eventueel in te stellen)

Of dit d.m.v van mods is of al standaard in het spel zit maakt me niet heel veel uit...

Iemand ideeën, ik hoor het graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flight Simulator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

IL2 Sturmovik, wel in WW2

flight simulator X was voor mij niet te doen met keyboard als beginner, waar het me met bijv. 98 of 2000 prima af ging...

IL2 wil ik nog altijd eens proberen...

denk dat je qua controls een iets geavanceerdere zoekt als hoe je in battlestations midway vliegen kan (maar das niks voor jouw)

[ Voor 85% gewijzigd door GoldenSample op 11-04-2007 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is dit grafisch niet een beetje heel erg achterhaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre_Code
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-10 14:17
CFS 3? Is nog redelijk nieuw. Heb nog een nieuwe originele liggen stuur hem gratis naar je op... :)

[ Voor 5% gewijzigd door Barre_Code op 11-04-2007 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GamemasterByte
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:39
je kunt ook Falcon 4.0: Allied Force proberen

who is General Failure and why the hell is he reading my disk?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShockWave_Omega
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-07 10:47
Tja ik zeg ook IL2 Sturmovik maar dan het 1946 pakket bestaat uit :

- IL2 Sturmovik Forgotten Battles
- Aces Expansion
- Pacific Fighters

En hier zijn dan ook een aantal nieuwere vliegtuigen aan toegevoegd.

Klik

enne klik

en klik

http://www.pacific-fighters.com/en/home.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

En iedere toets heeft minimaal 3 functies :X

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GamemasterByte
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:39
Snakiej schreef op woensdag 11 april 2007 @ 22:38:
[...]

En iedere toets heeft minimaal 3 functies :X
dat is waar, maar
Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2007 @ 22:17:
[..]
[..]
je kunt het instellen, en er staat als het kan :P

who is General Failure and why the hell is he reading my disk?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jirnsum
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-10 19:07
Voor de goede orde mensen: F4AF kun je moeilijk meer een "spel" noemen ;)

Steam profiel UPlay JirnsumNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-10 16:53

Jazzper

BB4E^Guerilla

IL2 sturmovik. Fantastische flightsim en compleet bij de tijd. Als jij alles op max wilt draaien heb je nog steeds een zware pc nodig. Je kan zo arcade spelen als je wil maar ook in full realism is het leuk. Opstijgen is dan een crime en trimmen in de lucht een must. Erg relaxte community die je graag helpen en je eerste confirmed kill is erg lekker.

Voor IL2 moet je alles hebben tot en met de laaste uitbreiding etc. Versie 4.73m geloof ik maar kan ook verder zijn onderhand. Die scene is zelfs zo clean dat er echt nog sprake is van erecode. Zo is een gewonde piloot die terug vliegt naar zijn basis neerhalen niet echt done. Of iemand zijn frag stealen is ook zo iets. Een leuke server met community zit op war-clouds.com
hier hangen ook nederlanders rond die je graag helpen.

* het liefst een beetje mooi eruit zien: ja dus
* behoorlijk wat verschillende vliegtuigen beschikbaar: oh boy.. niet te doen. Zijn diverse servers met ieder hun eigen theater (midway, battle of britain, etc). Heel simpel aan te komen zonder veel speurwerk.
* als het kan: redelijk te besturen voor een beginner (eventueel in te stellen): veel tutorials, trainingen en beginner servers waarbij je op de grond nog kan stuitereren, maar oplopend tot full realism waarbij opstijgen een hel is en elke kogel het einde kan zijn.

[ Voor 25% gewijzigd door Jazzper op 11-04-2007 22:48 ]

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
+1 _/-\o_ _/-\o_
geweldig spel, helaas alleen de F16 als vliegtuig, maar werkt erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook op zoek naar een leuk vliegspel. Zoals bijvoorbeeld Ace Combat op de PS2, maar dan voor de PC. Lock On: Modern Air Combat heb ik al een tijdje, maar die werkt niet onder WindowsVista. Suggesties iemand? :P Gevechtsvliegtuigen only, ik houd wel van high-tech dogfights hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jazzper schreef op woensdag 11 april 2007 @ 22:47:
IL2 sturmovik. Fantastische flightsim en compleet bij de tijd. Als jij alles op max wilt draaien heb je nog steeds een zware pc nodig. Je kan zo arcade spelen als je wil maar ook in full realism is het leuk. Opstijgen is dan een crime en trimmen in de lucht een must. Erg relaxte community die je graag helpen en je eerste confirmed kill is erg lekker.

Voor IL2 moet je alles hebben tot en met de laaste uitbreiding etc. Versie 4.73m geloof ik maar kan ook verder zijn onderhand. Die scene is zelfs zo clean dat er echt nog sprake is van erecode. Zo is een gewonde piloot die terug vliegt naar zijn basis neerhalen niet echt done. Of iemand zijn frag stealen is ook zo iets. Een leuke server met community zit op war-clouds.com
hier hangen ook nederlanders rond die je graag helpen.

* het liefst een beetje mooi eruit zien: ja dus
* behoorlijk wat verschillende vliegtuigen beschikbaar: oh boy.. niet te doen. Zijn diverse servers met ieder hun eigen theater (midway, battle of britain, etc). Heel simpel aan te komen zonder veel speurwerk.
* als het kan: redelijk te besturen voor een beginner (eventueel in te stellen): veel tutorials, trainingen en beginner servers waarbij je op de grond nog kan stuitereren, maar oplopend tot full realism waarbij opstijgen een hel is en elke kogel het einde kan zijn.
Klinkt goed :) Ik heb hier IL2 Sturmovik: Forgotten Battles nog liggen. Nog niet gespeeld omdat hij destijds niet werkte op mijn pc... Maar is dit de laatste versie van IL2? Of wat moet ik precies nog hebben dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Dan ben je al een heel eind.

Wat je in ieder geval moet hebben is HyperLobby. Dit programmaatje helpt je servers te vinden. Maar daarvoor kun je al heel wat uurtjes kloten met trainingen. Ik zelf had geen zin in het single player gebeuren en ben behoorlijk snel online gegaan. Dan maar sitting duck zijn maar das 10x leuker dan met domme AI piloten vliegen. Mijd dan wel de real servers want die lui ergeren zich vrij snel aan je ben ik bang ;)

op war-clouds kun je connecten naar een Teamspeak server. Ik beloof je: dat is echt kicken. Vlieg je daar in je spitfire en om je heen meerdere friendlies. Die helpen elkaar mega. Joris2222, boogie on your six, break left break left.
Als zo'n aas dat tegen je roept kun je maar 1 ding doen en dat is luisteren want anders ben je een halve seconde later schrapnell ;)
Maar dan: Joris2222, get that bastard of my ass... En daar vlieg je met je 2 uur vliegervaring... verder dan een "sorry, i'm a rookie" kom je niet haha.
Probeer de Mustang maar, die is redelijk eenvoudig. Engine starten, beetje gas geven, runway zoeken en vol gas!

De beleving is echt heel intens. En wat ook cool is. Het verschil tussen de low settings 640x480 wat nog draait op een Piii en screenies die ik laatst zag op iemand zijn SLI GF8000 bak is niet te vergelijken... De maker van het spel, een rus genaamd Oleg update ook continue.

Lees de FAQ van war-clouds maar even: http://www.war-clouds.com...e=viewtopic&p=13260#13260

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is een interessante vraag, ik vind het apart dat er tegenwoordig nog nauwelijks goede spellen te vinden zijn op dit gebied... Misschien zoek ik niet goed, maar een beetje een leuk, up to date, kwalitatief sterk, arcade vliegspel met recente vliegmachines bestaat volgens mij niet... Of zie ik wat stevig over het hoofd? Dat IL2 ga ik maar eens bekijken, maar als er nog meer is ben ik ook benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je de regels zo goed kent, hou jezelf er dan ook aan, maar houd deze onzin voor je, helemaal als je ook nog eens naar een topic verwijst wat er niks mee te maken heeft

[ Voor 99% gewijzigd door blaataaps op 11-04-2007 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heroes of the Pacific... erg gaaf spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-10 11:21
Ik vind zelf de Ace Combat serie op de psx en ps2 wel mooi. Lekker arcade vliegen en niet inzitten over de besturing. :D
Is er ook zoiets dergelijks voor de pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jazzper schreef op woensdag 11 april 2007 @ 23:01:
Dan ben je al een heel eind.

Wat je in ieder geval moet hebben is HyperLobby. Dit programmaatje helpt je servers te vinden. Maar daarvoor kun je al heel wat uurtjes kloten met trainingen. Ik zelf had geen zin in het single player gebeuren en ben behoorlijk snel online gegaan. Dan maar sitting duck zijn maar das 10x leuker dan met domme AI piloten vliegen. Mijd dan wel de real servers want die lui ergeren zich vrij snel aan je ben ik bang ;)

op war-clouds kun je connecten naar een Teamspeak server. Ik beloof je: dat is echt kicken. Vlieg je daar in je spitfire en om je heen meerdere friendlies. Die helpen elkaar mega. Joris2222, boogie on your six, break left break left.
Als zo'n aas dat tegen je roept kun je maar 1 ding doen en dat is luisteren want anders ben je een halve seconde later schrapnell ;)
Maar dan: Joris2222, get that bastard of my ass... En daar vlieg je met je 2 uur vliegervaring... verder dan een "sorry, i'm a rookie" kom je niet haha.
Probeer de Mustang maar, die is redelijk eenvoudig. Engine starten, beetje gas geven, runway zoeken en vol gas!

De beleving is echt heel intens. En wat ook cool is. Het verschil tussen de low settings 640x480 wat nog draait op een Piii en screenies die ik laatst zag op iemand zijn SLI GF8000 bak is niet te vergelijken... De maker van het spel, een rus genaamd Oleg update ook continue.

Lees de FAQ van war-clouds maar even: http://www.war-clouds.com...e=viewtopic&p=13260#13260
Bedankt!:)
En IL2: FB is beter als dat Pacific Fighters of iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je de regels zo goed kent, hou jezelf er dan ook aan.

[ Voor 87% gewijzigd door blaataaps op 11-04-2007 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn oprechte excuses!

Ik zoek BTW nog een leuk vliegtuigspel wat draait op mijn Dell latitude c600. Zit een ati mobility rage 128 in. Dus het is een niet al te beste videochip. Wie kan mij vertellen wat het leukste vleituig spel is wat nog een beetje fatsoenlijk zou kunnen draaien. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

maar enfin, al die extra IL2 titles zijn feitelijk niets meer dan de voorgaande versie + patches + nieuwe vliegtuigen + nieuwe maps.

FB is de laatste. Dus dan heb je eigenlijk alle voorgangers erbij. Het is gewoon incrementeel werk. De laatste patch is 4.08m dacht ik. Staat wel op de offie site. Ook een voordeel op de servers: je hoeft niet 3 uur te vliegen voor de actie. Meestal is het ongeveer 10 minuten vliegen (je hoort op je headset wel waar de actie is of je ziet de plofjes van afweer ;)) maar de slimmeren nemen meer tijd om hoogte te winnen. Beetje offtopic, maar er zijn 2 soorten spelers (was in het echt in WW2 ook): turn&burn waarbij je als een fraggod zigzaggend door alles en iedereen heenschiet. Dit is erg moeilijk. Makkelijker en voor de meeste kisten beter is zoom&boom waarbij je vet hoogte wint (hoger is meer energie is voordeel) en je van bovenaf op iemand duikt (of eerst lager uitkomt en hem dan van onder in de buik raakt).

oh en over modern: het gaat tot en met de ME-262 straaljager aan toe ;)
Je hebt ook bommenwerpers en experimentele vliegtuigen.
Persoonlijk (nofi) heb ik niet zo veel met fire en forget moderne era jachtvliegtuigen waarbij je met mach3 op iemand afkomt. Doe mij maar ouderwets dogfighten om elkaar heen draaiend.

[ Voor 15% gewijzigd door Jazzper op 11-04-2007 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke :) Ik ga hem vanmiddag uittesten. En Pacific Fighters was een slap aftreksel van IL 2 dacht ik he? En hoe zit het het met Blazing Angels? Kan je daar met Duitse vliegtuigen tegen de pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-10 21:53
Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2007 @ 08:08:
Oke :) Ik ga hem vanmiddag uittesten. En Pacific Fighters was een slap aftreksel van IL 2 dacht ik he? En hoe zit het het met Blazing Angels? Kan je daar met Duitse vliegtuigen tegen de pc?
Nee, Pacific Fighters voegde de oorlog tussen de US en Japan toe aan het spel.
Je kunt dan dus ook van vliegdekschepen opstijgen e.d.
Als je IL-2 Sturmovik 1946 kunt krijgen zou ik die installeren dan heb je namelijk echt alles, dus IL-2, IL-2 Forgotten Battles, IL-2 Forgotten Battles - Aces expansion, Pacific Fighters èn de nieuwe 1946 add-on.

Maar ehhh, met een toetsenbord spelen is vrijwel niet te doen.

Ennehh., Dat Blazing Angels is volgens de UBI site alleen voor de WII en de PS3 en doet een beetje arcade achtig aan als ik het fimpje bekijk. Zeker in vergelijking met IL-2. (waar zelfs stukken vliegtuig afbreken als je echt te hard gaat.)

[ Voor 18% gewijzigd door Bart© op 12-04-2007 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bart_NL schreef op donderdag 12 april 2007 @ 08:14:
[...]

Nee, Pacific Fighters voegde de oorlog tussen de US en Japan toe aan het spel.
Je kunt dan dus ook van vliegdekschepen opstijgen e.d.
Als je IL-2 Sturmovik 1946 kunt krijgen zou ik die installeren dan heb je namelijk echt alles, dus IL-2, IL-2 Forgotten Battles, IL-2 Forgotten Battles - Aces expansion, Pacific Fighters èn de nieuwe 1946 add-on.

Maar ehhh, met een toetsenbord spelen is vrijwel niet te doen.
Dan hoef je dus maar 1 spel tegelijk te installeren??

En iemand over Blazing Angels?
En hoe zit het het met Blazing Angels? Kan je daar met Duitse vliegtuigen tegen de pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten21
  • Laatst online: 16-10 16:49
Jazzper schreef op woensdag 11 april 2007 @ 23:17:
maar enfin, al die extra IL2 titles zijn feitelijk niets meer dan de voorgaande versie + patches + nieuwe vliegtuigen + nieuwe maps.

FB is de laatste. Dus dan heb je eigenlijk alle voorgangers erbij. Het is gewoon incrementeel werk. De laatste patch is 4.08m dacht ik. Staat wel op de offie site. Ook een voordeel op de servers: je hoeft niet 3 uur te vliegen voor de actie. Meestal is het ongeveer 10 minuten vliegen (je hoort op je headset wel waar de actie is of je ziet de plofjes van afweer ;)) maar de slimmeren nemen meer tijd om hoogte te winnen. Beetje offtopic, maar er zijn 2 soorten spelers (was in het echt in WW2 ook): turn&burn waarbij je als een fraggod zigzaggend door alles en iedereen heenschiet. Dit is erg moeilijk. Makkelijker en voor de meeste kisten beter is zoom&boom waarbij je vet hoogte wint (hoger is meer energie is voordeel) en je van bovenaf op iemand duikt (of eerst lager uitkomt en hem dan van onder in de buik raakt).

oh en over modern: het gaat tot en met de ME-262 straaljager aan toe ;)
Je hebt ook bommenwerpers en experimentele vliegtuigen.
Persoonlijk (nofi) heb ik niet zo veel met fire en forget moderne era jachtvliegtuigen waarbij je met mach3 op iemand afkomt. Doe mij maar ouderwets dogfighten om elkaar heen draaiend.
Ik had heel vroeger een spel voor de dos nog, USNF, U.S. Navy Fighters. Dat was echt geweldig. allemaal moderne vliegtuigen, prima te besturen. En ondanks dat er wel een paar fire and forget wapens op zaten, waren er toch heel veel dogfights. (heatseeking & radar missiles kan je natuurlijk afweren met flares en chaffs).
Maar dit spel is natuurlijk superoud (en nu lelijk) en draait niet meer. Moderne simpele vliegspellen zijn er jammergenoeg niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart©
Dat Blazing Angels is volgens de UBI site alleen voor de WII en de PS3 en doet een beetje arcade achtig aan als ik het fimpje bekijk. Zeker in vergelijking met IL-2. (waar zelfs stukken vliegtuig afbreken als je echt te hard gaat.)
Maarten21 schreef op donderdag 12 april 2007 @ 08:24:
[...]

Ik had heel vroeger een spel voor de dos nog, USNF, U.S. Navy Fighters. Dat was echt geweldig. allemaal moderne vliegtuigen, prima te besturen. En ondanks dat er wel een paar fire and forget wapens op zaten, waren er toch heel veel dogfights. (heatseeking & radar missiles kan je natuurlijk afweren met flares en chaffs).
Maar dit spel is natuurlijk superoud (en nu lelijk) en draait niet meer. Moderne simpele vliegspellen zijn er jammergenoeg niet meer.
Volgens mij kon je bij USNF toch ook met een Harrier vliegen hè? Dat heb ik ook nog gespeeld, was echt gaaf.. Toen.. :|

[ Voor 63% gewijzigd door Bart© op 12-04-2007 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten21
  • Laatst online: 16-10 16:49
Bart_NL schreef op donderdag 12 april 2007 @ 09:11:
Dat Blazing Angels is volgens de UBI site alleen voor de WII en de PS3 en doet een beetje arcade achtig aan als ik het fimpje bekijk. Zeker in vergelijking met IL-2. (waar zelfs stukken vliegtuig afbreken als je echt te hard gaat.)

[...]

Volgens mij kon je bij USNF toch ook met een Harrier vliegen hè? Dat heb ik ook nog gespeeld, was echt gaaf.. Toen.. :|
Klopt. ik deed vooral de 'instant action' missies. Kon je instellen in welk vliegtuig je begon, en met hoeveel AI aan jouw kant, en wat voor soort vliegtuigen (of helikopters/schepen/AA/SAM/tanks/enz) de tegenstander had en hoeveel. Dan begon je al in de lucht en kon je lekker knallen en dogfighten. Echt topspel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb onlangs een Logitech Attack 3 gekocht en ben de 'simpele' luchtgevechten wel zat in BF2/BF142 met de bijbehorende mods.
Zou de IL2 reeks goed werken met die joystick?
(na de verhalen hier lijkt IL2 me wel gaaf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Ja joysticks werken meer dan prima.
Ik heb op mijn joystick de 3 assen (x,y,z), gas, rondkijken, map, canon, gun, flaps, scores, en nog wat dingen. Zonder force feedback voelt het wat lafjes aan maar met FF aan is het heerlijk vliegen. Je moet wel ff wat tutorials bekijken. Zo moet je je joystick afstellingen in het spel ietsje veranderen om veel lekkerder te vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok besteld en dank je voor je advies.
Ik hoop dat ik er een leuke tijd aan ga beleven :)
(ik heb wel eerder al reviews van IL2 gezien, anders zou ik het niet meteen besteld hebben ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

je hebt toch wel 1946 besteld he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En natuurlijk Heroes of the Pacific, niet duur maar echt een geweldig vliegspel 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bart_NL schreef op donderdag 12 april 2007 @ 09:11:

Volgens mij kon je bij USNF toch ook met een Harrier vliegen hè? Dat heb ik ook nog gespeeld, was echt gaaf..
Je kon zelfs met een C130 gunship vliegen, briljant spel maar besturing was wel een beetje tricky en 'hard', zat niet voor niks een boek bij van 100+ pagina's. Maarja genoeg over dat spel.

Voor de simpele schiet actie vond ik crimson skies nog wel gaaf, freelancer was ook zo een makkelijk spel maar beide zijn natuurlijk niet in het juiste tijdperk, wellicht plan om ze eens te proberen.

Ben eigenlijk ook wel op zoek naar een soort ace combat maar vrees dat er de laatste jaren geen vergelijkbaar spel is langsgekomen voor de pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Crimson Skies is ge-wel-dig (in zijn genre). Krijg hem helaas niet meer aan de praat tegenwoordig. Vooral op LANparties. Kon je als redelijk ervaren simmer echt gewoon blind lui uit de lucht schieten hehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jazzper schreef op donderdag 12 april 2007 @ 23:12:
je hebt toch wel 1946 besteld he?
Tuurlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazyclaws
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16-10 14:55
Zo te lezen heb je een goede keus gemaakt. Ik ben zelf nu een jaar actief met IL-2 op de UK-Dedicated servers. maar dat zijn natuurlijk niet de enige servers die voor IL2 te vinden zijn. Warclouds is ook geweldig.
Teamspeak is eigenlijk wel noodzakelijk.
Ik heb gemerkt dat er een aantal servers zijn waar nieuwelingen met open armen worden verwelkomt en er zijn altijd mensen die je willen helpen en tips ed voor je hebben.
Mijn tip: leer in een uurtje ofzo offline eerst je vliegtuig een beetje onder controle te houden en stort je daarna gelijk in het online verhaal, misschien dat je het gevoel krijgt in het diepe te springen zonder dat je kan zwemmen, maar het is wel de manier om het vliegen snel onder de knie te krijgen.

Veel plezier

Onder de grote rots, naast die kleine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Misschien weet jij dat wel crazyclaws, want ik lul wel alsof ik al 1000 uren online speel, maar in praktijk valt dat ook wel mee: heeft elke server zijn eigen gebruiken of is het algemeen zo dat:
- red/blue gescheiden TS kanalen hebben
- ze altijd werken met numpad aanduidingen ("3 focke wuuuulfs (op zijn yankees he), Queen 8, num 4")
- ze altijd zo keurig beleefd zijn (frag steal, terug naar basis sparen, etc)
- ze altijd voor de targets gaan boven ordinair airquaken

zo spelen ze op warclouds en ik vaar er wel bij, maar heb ook wel eens op een airquake achtige server gezeten.. niet best ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart©
IL-2 is heel goed. Je moet alleen wel even HyperLobby downloaden. Daar zit een IRC-client in waar je met mensen over het spel e.d. kunt ouwehoeren. Ik heb er helaas te weinig tijd voor maar kreeg meteen een aanbod om bij een online squadron te komen vliegen. Zij leiden je dan helemaal op tot top-ace. "Als ik maar meer tijd had!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazyclaws
Jazzper schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 09:13:
Misschien weet jij dat wel crazyclaws, want ik lul wel alsof ik al 1000 uren online speel, maar in praktijk valt dat ook wel mee: heeft elke server zijn eigen gebruiken of is het algemeen zo dat:
- red/blue gescheiden TS kanalen hebben
- ze altijd werken met numpad aanduidingen ("3 focke wuuuulfs (op zijn yankees he), Queen 8, num 4")
- ze altijd zo keurig beleefd zijn (frag steal, terug naar basis sparen, etc)
- ze altijd voor de targets gaan boven ordinair airquaken

zo spelen ze op warclouds en ik vaar er wel bij, maar heb ook wel eens op een airquake achtige server gezeten.. niet best ;)
Tja, natuurlijk heeft elke server zijn eigen gebruiken, zoals dat in elk spel wel zal zijn. Ik heb zelf ook wel eens quake achtige server geprobeerd, maar dat is mij ook niet goed bevallen.

Het is moeilijk te zeggen hoe het over het algemeen geregled is op servers van IL2, er zijn natuurlijk erg veel servers te vinden en ik heb ze niet allemaal geprobeerd.
Maar de servers die ik wel gebruik ( UKdedicated 1,2 en 3, Historia, warclouds ea ) hebben wel wat je hier boven beschrijft. Het is een leuke club mensen, met de onvermijdelijke rotte appel, die samen willen werken.
Vaak hebben die servers ook een eigen forum en kan je meer betrokken worden in de community. Heb ik ook gedaan op www.batlle-fields.com.

** warning**
IL2 online spelen kan verslavend werken :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

je hebt ook wat nederlandse squadrons zoals 1.Java, maar heb tot nu toe gewoon solo gevlogen op WC :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazyclaws
Jazzper schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 10:23:
je hebt ook wat nederlandse squadrons zoals 1.Java, maar heb tot nu toe gewoon solo gevlogen op WC :)
De Java-jongens laten zich komen ook op de UK dedicatedservers. Ze maken trouwens ook hele mooie skins

[ Voor 6% gewijzigd door Crazyclaws op 13-04-2007 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

nadeel van de echte il2 adepten, en hierbij wil ik niemand tegen het hoofd stoten, is dat ze ook vaak van die modelvliegtuigjesbouwers in spencer en met pijp in de mond zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazyclaws
Jazzper schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 11:10:
nadeel van de echte il2 adepten, en hierbij wil ik niemand tegen het hoofd stoten, is dat ze ook vaak van die modelvliegtuigjesbouwers in spencer en met pijp in de mond zijn ;)
Je stoot niemand tegen het hoofd....... Wat een geweldig stereo type!!!! LOL

Ik heb geen spencer, rook geen pijp. Maar heb in het verleden wel eens een modelbouwdoos aangeraakt. Maar ja, IL2 is ook niet het enige wat ik doe, BFV, CC Generals ZH oa.

Maar je hebt wel een beetje gelijk, er lopen wel van die figuren rond in het IL2 wereldje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeker ook die meteen die de duurste joystick kopen met allerhande pedalen enzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-10 15:54

Japser

Jeej!

Zijn er nog goeie fighter Flightsims uitgekomen in de trantr van Falcon 4.0 de afgelopen periode? Ben het overzicht helemaal kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2007 @ 22:17:
Hee,

Ik zoek een spel waarin ik met gevechtsvliegtuigen (liefst zowel moderne als oude, maar een van de twee is ook goed) kan vliegen. De eisen:
* het liefst een beetje mooi eruit zien
* behoorlijk wat verschillende vliegtuigen beschikbaar

Of dit d.m.v van mods is of al standaard in het spel zit maakt me niet heel veel uit...

Iemand ideeën, ik hoor het graag :)
Falcon 4.0/falcon:allied force is als je realistisch wilt HET spel,voor vlieg freaks,speel het zelf al jaren,momenteel speel ik Open Falcon,wat nog realistischer is dan 4.0/AF,mar open falcon is voor beginners niet te doen(BTW: falcon 4.0/AF heeft al een manual van dik 400 paginas,Open Falcon 640 paginas....)
met andere woorden,wil je realistic-->ga dan voor falcon 4.0 of falcon allied force
Wil je het iets minder technisch/realistisch,dan is Lock-On:Modern Air Combat misschien iets voor je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackBull
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-08 17:18
Jirnsum schreef op woensdag 11 april 2007 @ 22:43:
Voor de goede orde mensen: F4AF kun je moeilijk meer een "spel" noemen ;)
dat kan je dus instellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:12

Pierre

Van nature lui!

Ik wil deze ook wel kopen IL-2 Sturmovik - 1946, is dit een volledige game of een add-on

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Altijd al weleens een combat flightsim willen kopen. Vraag me alleen af of een oud spel als il2 nog niet dood is. Zijn er nog redelijke aantallen mensen online? (in andere woorden, kan je makkelijk online spelen zonder finaal te worden ingemaakt/andere in te maken met alleen gebruik van je linker kleine teen). Ze kunnen we redelijk recent dingen hebben toegevoegd/uitgebracht, maar het blijft de engine van il2.

EDIT: ik heb hier nog een oude (denk wel ruim 5 jaar) logitech knuppel, deze. Dat zou toch voldoende moeten zijn om redelijk mee te vliegen?

[ Voor 19% gewijzigd door Sissors op 13-04-2007 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

even wat antwoorden naar mijn bescheiden mening:

IL2 - 1946 volledig? Ja, zoals ik eerder zei is het spel incrementeel. Alle releases zijn feitelijk niets meer dan het voorgaande + nieuwe planes, scenarios en patches. We zijn nu bij 1946 (=FB, PF, en nog wat) met patch 4.08m als ik me niet vergis

Is IL2 dood? Nee totaal niet. In het genre WW2 propsims is IL2 voorlopig nog heer en meester. Ook behoorlijk bij de tijds nog doordat de maker (Oleg of hoe hij heet) continue het spel blijft updaten. Niet alleen in kwantiteit (planes etc) maar ook in kwaliteit. DE online tool voor IL2: Hyperlobby laat dit zien. Op alle momenten van de dag tientallen zoniet honderden, volle servers. En er gaan tot 64 mensen op een server. Ook mooi: je hebt geen belachelijk lage ping nodig zoals in fps games. Je zit dus met jappen, yankees, russen, thai, europeanen etc op de servers. Dit had voor mij echt toegevoegde waarde. Je hebt ook nog MS Combat Simulator III, maar dat spel is outdated en heeft een afvloeiende (edoch fanatieke) achterban.

Logitech goed?: Ik heb die knuppel ook. Die is prima! Misschien nog paar knoppen nodig op het keyboard, maar dat heb je sowieso. Ik gebruik zelf de grote broer van die knuppel, de Strike Force 3D die force feedback heeft (is echt 10x lekkerder vliegen, maar geen must) en een extra scroll wiel waar ik de flaps op gezet heb (take-off/flight/combat)
Afbeeldingslocatie: http://www.warnet2.pl/img/zdjecie/logitech%20wingman%20strike%20force3d.jpg

Een beetje IL2 vlieger heeft HOTAS (een stick en een gas) en een IR Track (petje op met sensoren en dan kun je rondkijken in het echie :)), maar ja quanta costa? ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Jazzper op 13-04-2007 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jazzper schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 19:18:

Een beetje IL2 vlieger heeft HOTAS (een stick en een gas) en een IR Track (petje op met sensoren en dan kun je rondkijken in het echie :)), maar ja quanta costa? ;)
got it all hehehe!!

hotas
cougar
track-ir (6DOF)
rudder pedals
ik moet zeggen:dit is enorm vet om op deze manier te vliegen!
8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Als eerste: mijn dank is groot :)

Force feedback heeft mijne ook, dat extra scroll wiel idd niet.

Heb wat gezocht, en kon geen demo van 1946 als geheel vinden, dan maar gewoon van il-2 sturmovik demo binnnen halen. Neem aan dat de gameplay niet drastisch verandert is, en daar gaat het uiteindelijk om.

Ik denk dat ik het voorlopig maar houd op mijn logitechje ;)

(heb je ook 3d beeld met die ir dingen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yep 3d als de game het ondersteund,in het geval falcon wel ja (want die heeft 2d/3d pit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is 1946 grafisch nog veranderd tegenover de orginele? Of misschien d.m.v. patches?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
op de site van track ir staat een handig lijstje met vliegspellen:
http://www.naturalpoint.c...nhanced-games-flight.html

gewoon paar proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

1946 is grafisch wel meer maar dat kan ook komen omdat de tijd gevorderd is en je dus alles op max kan zetten ;)

de engine is heel rekbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Heb sturmovik demo gespeeld, het lijkt wel een copy van fighter ace II (heb ik weleens demo van gespeeld).

Volgende probleem is dat z-as van joystick voor geen ruk werkt en hele grote afwijking heeft. Met wat rondzoeken gelezen dat standaard probleem van logitech is. Schijnt gedeeltelijk op te lossen te zijn met contact spray, en dat zal ik morgen proberen, maar kent iemand een redelijk geprijsde joystick, met force feedback en roer, die bij voorkeur digitaal geregeld is ipv analoge troep, en eeniedergeval niet van logitech is als het analoog is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

mijn z-as werkt als een zonnetje op mijn logitech oude joystick. Je kan nog wat klooien met de dode zones in je settings. Daar wordt hij minder onrustig van zeg maar. Die IL2 demo is trouwens gebaseerd op het prille begin. We zijn al wel jaren verder ondertussen he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:42
Crimson Skies :)

Grafisch wat minder nu denk ik, maar vond ik toendertijd een uitermate leuk spel omdat het niet te gek moeilijk is , wat meer arcade gericht en gewoon leuke vlotte gameplay had.

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Oké :)

Als ik met dode zones ga kloten om de z-as beter te maken, kan ik net zo goed die complete z-as uitschakelen. Als ik hem helemaal naar links beweeg, denkt hij dat ie in het midden staat. Maar ergens halverwege tussen midden en links, staat hij wel helemaal links, en daardoor werkt calibratie ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

welke logitech heb je dan? of is je potmeter gewoon gaar? Want hoe gaat het in windows? werkt het daar wel.

Ik heb trouwens hier nog een Logitech Wingman Extreme Digital 3D (usb/game) die weg mag voor een symbolisch bedrag of iets anders zoals hardware. Is hier over. (reviews)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

opnieuw calibreren in configuratiescherm->spelbesturingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb il-2 1946 sturmovik geprobeerd maar ik vond er niets aan, dat niveau van realisme is niet aan mij besteed denk ik dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

sorry, maar je hebt toch niet vanaf seconde 1 alles op full realism gezet mag ik hopen? Dan zou ik ook snel uitgekeken zijn geweest ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Potmeter van z-as was gewoon gaar. Slechte nieuws was dat ik onmogelijk de basis open kreeg van joystick, goede nieuws was dat de z-as potmeter in de knuppel zelf bleek te zitten. Wat contact spray op gedaan, aan laptop gehangen, paar keer heen en weer bewogen en hij deed het weer perfect.

Probleem was dat op een groot deel van het stuk dat je naar links draait hij geen contact had, en daardoor dacht dat ie rechts stond, daar kan je niks aan callibreren. Maar nu doet ie het weer perfect.

Waarom niet met max realisme vliegen, beetje uitdaging houden :P

Heb alleen aan dat ik buiten cockpit kan kijken zodat ik schade kan bekijken, en heb ammo op unlimitted gezet zodat ik niet daardoor heen ben zodra ik 1 tegenstander heb neergehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

nee ik vlieg ook met max realisme, maar was meer reactie op TRRoads die het over het niveau van realisme had. Bedoel je kan het instellen varierend van realisme tot het andere uiterste dat je nog op de grond kan stuiteren en door vliegt. Voor een kennismaking van een spel zou ik ook niet op full realism beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jazzper schreef op zondag 15 april 2007 @ 22:24:
sorry, maar je hebt toch niet vanaf seconde 1 alles op full realism gezet mag ik hopen? Dan zou ik ook snel uitgekeken zijn geweest ;)
Nee hoor, bij settings op easy, dus alles op arcade mode.

Het vliegen enzo gaat ook prima en ik heb de intro gevolgd (jammer alleen dat die niet interactief is) dus op zich is de besturing prima.

Ik vergeleek het een beetje met een super realistisch vliegspel waarbij ze heel veel werk hebben gestopt in het realisme maar zijn vergeten een game ervan te maken...

De missies bestaan voornamelijk uit het vliegen naar een locatie toe of het volgen van een leider... dat heb ik na 10 min wel gezien (en ik weet zeker dat ik het goed deed want ik heb het ook een keer met de autopilot gedaan) maar verder gebeurde er niet veel.

Ik heb het echt een goede poging gegeven, ben anderhalf uur ermee bezig geweest, maar het is gewoon niets voor mij.

Geef mij maar Heroes of the Pacific, dat is heel erg vergelijkbaar, alleen veel meer arcade. Vliegen is ook redelijk realistisch (maar bij lange na niet het niveau van IL2) maar de gameplay is echt geweldig, daarnaast bevat het leuke filmpjes en een goed verhaal.

Volgens mij hadden ze dat bij IL2 ook wel voor elkaar kunnen krijgen, maar ze hebben het gewoon niet gedaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Oh zo.. ik heb eerlijk gezegd die offline trainingen/missies amper tot niet gedaan. Veel te boring zoals jij ook zegt. Online is er tenminste actie. Zeker als de server vol is heb je binnen paar minuten al gedonder met de enemy :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aaaaah ok, dus offline zuigt het spel zwaar maar online is het een stuk leuker?

Dan zal ik het nog eens een kans geven en online proberen..

Ik snapte al niet dat iemand er enthousiast over kon zijn... het is meer een flightsim als een game. Flightsims zijn leuk, maar als je een game verwacht valt het nogal tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Nou ja er is vast wel publiek voor maar dat zit meer in de FS hoek gok ik. Arcare is ook niet mijn idee, maar wil toch wel snel actie. En online met teamspeak erbij (heeft elke server wel) is het echt leuk. Niet te vergelijken met offline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morgen krijg ik il2 1946 binnen.
Eerst even offline oefenen en daarna maar online.
Hoe is de ingame browser voor online?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart©
Verwijderd schreef op maandag 16 april 2007 @ 18:14:
Morgen krijg ik il2 1946 binnen.
Eerst even offline oefenen en daarna maar online.
Hoe is de ingame browser voor online?
Die is er niet. Je moet gewoon HyperLobby downloaden en gebruiken.

Download Site

[ Voor 16% gewijzigd door Bart© op 17-04-2007 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Hyperlobby account is er ook niet, gewoon wat invullen.

Geniaal geluidje trouwens (die propellor) met inloggen en servers zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-10 23:43
Niemand hier die in warbirds of in flyboys of in wwiionline vliegt?

Ok, is wel maandelijkse kosten per maand, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bangkirai schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 21:35:
Niemand hier die in warbirds of in flyboys of in wwiionline vliegt?

Ok, is wel maandelijkse kosten per maand, maar toch.
Is het echt zo vet dat mensen maandelijks betalen? Begin toch wel heel benieuwd te worden... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
Ach, warbirds is maar klein, maar is blijkbaar de community, ik speel het maar heel soms hoor.
Ben echter wel serious bezig in wwiionline, maar speel daar meer op de grond.

Ik zou zeggen, doe is trial

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
wwiionline ziet er wel goed uit, alleen is het wel erg duur.

Ben wat met demo aan het kloten, heb nog steeds wat problemen met roer van joystick, maar om 1 of andere reden lukt bommentjes op doelwit krijgen voor geen meter. In fighter ace demo die ik had gespeeld kon je alleen training spelen (vreemd dat dat in il2 niet kan), dus weet nog wel de basis. De niet nette manier om gewoon je knuppel naar voren te duwen en in duikvlucht te gaan, dan als je heel steil gaat kan je redelijk bedenken waar bommen komen, of de nette manier over je doelwit heenvliegen, op zijn kop draaien en dan halve looping maken. Maar om 1 of andere reden mis ik steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

ik heb zowel wwiionline als warbirds geprobeerd. Je kan warbirds ook gratis spelen op een russische server overigens. WWIIonline leek me een super concept maar daar had je CC voor nodig en die heb ik niet. Verder moet je bij beide spellen wel erg veel plezier uit het spel halen, voor de graphics hoef je het niet te doen. Die zijn echt pre quake2 engine. Nou is dat bij wwiionline door de schaal nog wel logisch (line of sight is 6km dacht ik) maar warbirds is sowieso outdated.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
Tja, je moet je bij wwiionline even over de graphics heenzetten. Om eerlijk te zijn, vanguard is het enigste nieuwe spel, wat in de buurt komt qua ver kijken. Echter, draai ik dat spel op dezelfde pc als wwiionline met max. los dan lagt het alle kanten op, ook al zet je de speedtrees van vanguard op lager niveau. (speedtrees zitten ook in wwiionline)
De rest van nieuwe graphische spelen, kun je maar paar honderd meter eigenlijk kijken, dus geen vergelijking. Er is eigenlijks niks om mee te vergelijken.
PS: er zijn mogelijkheden om te betalen zonder CC geloof ik, maar ja cc bij je europas is ook niet zo duur per jaar.

Warbirds tja, moet ik toegeven graphisch kan het beter, echter de laatste update is toch wel verbetering, t.o.v. van jaar daarvoor. Vind de wolken nu mooier etc.

Heeft iemand trouwens die ww1 shooter flyboys van zelfde firma als warbirds al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Ik speel Joint Operations nog steeds, oké niet al te nieuw, maar zicht gaat tot ruim een kilometer, en ik moet zeggen dat ik er niet het nut van inzie om verder te kijken, zelfs een sniper is op maximale afstand erg dicht bij nutteloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik heb inmiddels 1946 en een paar keer wat gevlogen, maar wat een toetsen zeg :|
Geen idee hoe ik alles in moet stellen en wat de helft is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

boerenlater:

je hoeft op vlucht 1 echt niet de mengverhouding, stand van de propellor en al die andere tjak te masteren hoor :)

1 knop om de moter te starten
dat is het eigenlijk wel ;)
rest op joystick.

welke knoppen stoei jij nog mee dan?

(ik gebruik er veel meer, maar dat deed ik pas toen ik er behoefte aan had)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Wanneer ga je mengverhouding wijzigen, als je belachelijk hoog vlieg? (gaat da niet automatisch?). En stand van propellor is normaal gesproken toch maximaal.
Pagina: 1