Falcon 4.0: Allied Force |
![]() |
Waarom dit topic ? |
De reden voor dit topic is vrij simpel: ik kon geen topic vinden over Allied Force Echter om er wat dieper op in te gaan heb ik sinds kort een TrackIR 4, deze had ik voornamelijk gekocht met het idee om er veel GTR mee te gaan spelen (een racesim voor de niet kenners). Maar na een potje lock-on te hebben gespeeld met de TrackIR smaakte dat toch echt naar meer. De "gewone" vliegspellen kunnen mij nooit echt boeien omdat het tegenwoordig voornamelijk om oude kisten gaat of iets in de richting van flight simulator (mooi spel, maar niet mijn ding). Na even zoeken of er nog spellen waren die aan mijn eisen voldeden kwam ik op Lock-on en Falcon 4: Allied Force uit. Inmiddels staat Falcon 4: Allied Force dus netjes op de plank en ik hoop in dit topic alles voor dit spel bij elkaar te krijgen (ondanks mijn rookie niveau |
Ouwe rot |
Een van de eerste dingen waar ik aan dacht toen ik falcon 4 hoorde was inderdaad het bovenstaande, echter blijkt het niet helemaal waar te zijn. Zo hebben http://www.lead-pursuit.com/ en http://www.graphsim.com/ het complete spel overhoop getrokken alle belangrijke dingen van falcon 4 overgenomen of verbeterd en in een nieuw jasje gestopt met Allied Force als resultaat. En eerlijk is eerlijk, je ziet wel hier en daar (grafische) sporen van een aantal jaar terug maar het gros is erg mooi. Nu door naar het spel zelf. ![]() |
Introductie (vrij vertaalt uit de handleiding) |
"Er is een grote oorlog aan de gang en iemand heeft jou een F-16 gegeven" dat is is Falcon 4: Allied Force in het kort. Het is de meest geavanceerde en massale militaire vlieg simulator ooit gemaakt voor de PC. Dit spel bouwt voort op de legendarische reputatie van de Falcon series om je het gevoel te geven hoe het is om het belangrijkste gevechtsvliegtuig van de moderne tijden te vliegen. De F-16 Fighting Falcon, beter bekend als "Viper", is het werkpaard van de USAF en vele van haar bondgenoten. Vandaag de dag zijn er in totaal al meer dan 4.000 F-16's in verschillende vormen uit de fabriek gekomen. Zijn gevechttaken varieren van beide golfoorlogen en de balkan. In deze simulatie zal je leren om realistische lucht en grond aanvallen te vliegen en je deel te voelen van een dynamische real-time oorlogs omgeving. |
Speltypen |
Instant Action Spreek op zich voor zich. Je selecteert wat voor missie je wilt, het gebied waar je wilt vliegen en vervolgens word je midden in de strijd gegooid. Dogfight Bij dogfight is het de bedoeling om zoveel mogelijk vliegtuigen neer te schieten totdat het ingestelde aantal punten is behaald. Dit kan je doen met ieder voor zich of in team verband. Training Dit is wat je waarschijnlijk wel een paar keer zult doen Tactical Engagement Bij Tactical Engagement kan je zelf je missies in elkaar klikken om het zo moeilijk of makkelijk te maken als je zelf wilt. Ook gedownloade missies kan je hiermee laden. Campaign Campaign is waarschijnlijk de moeilijkste en meest belonende versie. Hier ben je onderdeel van een oorlog (balkan of korea) en elke actie die jij wel of niet uitvoert heeft dus weer gevolgen voor de rest van de oorlog. Zo zou je dus ook gevechten moeten kunnen zien op grond terwijl jij naar je doel vliegt. |
F.A.Q. |
Waarom een F.A.Q. ? Het spel is al moeilijk genoeg en dit is voor mij een makkelijke manier om antwoorden te verzamelen zonder er een mooi verhaal om te breien Waar speelt het spel zich af ? Je kan vliegen boven de balkan en korea. Waar kan je mee vliegen ? Je kan vliegen met deze drie vliegtuigen: F-16 Block 40/42, F-16 Block 50/52 and F-16A-MLU Kan ik zonder een joystick spelen ? Ja, dat kan maar is zeker niet aan te raden. Kan je multiplayer spelen ? Zekers, van dog-fights tot co-op missies. Is het een moeilijk spel ? Makkelijk is het niet, je kan van alles instellen zodat het vliegen makkelijker wordt maar je zal toch degelijk een beetje tijd moeten investeren voordat je redelijk kan vliegen en terug kan schieten Maar dan lees ik toch gewoon even de handleiding ? Dat moet je ook zeker doen, je hebt er echter twee. Eén die in het doosje zit en je de basis dingen uitlegd en één die in PDF op de cd staat en meer als 700 pagina's beslaat |
Screenshots |
![]() ![]() ![]() ![]() |
Systeemeisen |
Windows® 98 / ME / 2000 / XP Pentium® 4 1.5GHz or AMD Athlon® 1.2GHz CPU (recommend: Pentium® 4 2.4GHz or AMD Athlon® 1800) 384 MB of RAM 1.5 GB Free Hard Disk Space (plus 500 MB for Windows Swap File) 4x CD-ROM Drive, 100% Windows compatible mouse, keyboard and joystick 1024x768 resolution capable color monitor 3D accelerated DirectX® 9 .0c compatible Video Card with 64MB of memory (recommend 128MB) DirectX® version 9.0c or higher compatible sound card 56Kbps ("hardware") modem for multiplayer options (recommended: DSL/Broadband) DirectX version 9.0c (included) or higher. As a general rule of thumb, make sure you have the latest Windows updates (including Windows XP Service Pack 2 and following updates), and latest drivers for your other hardware (graphics card, sound card, joystick controller...) |
Links |
Patches: Patch 1.0.13 (EXE File) Keyboard lay-out voor US-toetsenbord De makers: http://www.lead-pursuit.com/ http://www.graphsim.com/ Add-ons: http://www.hitiles.com/ (hi-res tiles voor op de grond) Reviews: Review op SimHQ Review op Gamespot Review op CombatSim Review van HiTiles op SimHQ |
[ Voor 15% gewijzigd door AcXeller op 25-01-2009 21:11 . Reden: kleine update ]