Falcon 4.0: Allied Force

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 21.408 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcXeller
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Falcon 4.0: Allied Force
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~acxeller/files/Falcon-AF-Banner.jpg

Waarom dit topic ?
De reden voor dit topic is vrij simpel: ik kon geen topic vinden over Allied Force :)

Echter om er wat dieper op in te gaan heb ik sinds kort een TrackIR 4, deze had ik voornamelijk gekocht met het idee om er veel GTR mee te gaan spelen (een racesim voor de niet kenners). Maar na een potje lock-on te hebben gespeeld met de TrackIR smaakte dat toch echt naar meer. De "gewone" vliegspellen kunnen mij nooit echt boeien omdat het tegenwoordig voornamelijk om oude kisten gaat of iets in de richting van flight simulator (mooi spel, maar niet mijn ding). Na even zoeken of er nog spellen waren die aan mijn eisen voldeden kwam ik op Lock-on en Falcon 4: Allied Force uit. Inmiddels staat Falcon 4: Allied Force dus netjes op de plank en ik hoop in dit topic alles voor dit spel bij elkaar te krijgen (ondanks mijn rookie niveau :+ ). Het is dan ook mijn intentie om de startpost met enige regelmaat te updaten.

Ouwe rot
Een van de eerste dingen waar ik aan dacht toen ik falcon 4 hoorde was inderdaad het bovenstaande, echter blijkt het niet helemaal waar te zijn. Zo hebben http://www.lead-pursuit.com/ en http://www.graphsim.com/ het complete spel overhoop getrokken alle belangrijke dingen van falcon 4 overgenomen of verbeterd en in een nieuw jasje gestopt met Allied Force als resultaat. En eerlijk is eerlijk, je ziet wel hier en daar (grafische) sporen van een aantal jaar terug maar het gros is erg mooi.

Nu door naar het spel zelf.

Afbeeldingslocatie: http://www.lead-pursuit.com/imagesgallery1/gallerypic01.jpg
Introductie (vrij vertaalt uit de handleiding)

"Er is een grote oorlog aan de gang en iemand heeft jou een F-16 gegeven" dat is is Falcon 4: Allied Force in het kort. Het is de meest geavanceerde en massale militaire vlieg simulator ooit gemaakt voor de PC. Dit spel bouwt voort op de legendarische reputatie van de Falcon series om je het gevoel te geven hoe het is om het belangrijkste gevechtsvliegtuig van de moderne tijden te vliegen.

De F-16 Fighting Falcon, beter bekend als "Viper", is het werkpaard van de USAF en vele van haar bondgenoten. Vandaag de dag zijn er in totaal al meer dan 4.000 F-16's in verschillende vormen uit de fabriek gekomen. Zijn gevechttaken varieren van beide golfoorlogen en de balkan.

In deze simulatie zal je leren om realistische lucht en grond aanvallen te vliegen en je deel te voelen van een dynamische real-time oorlogs omgeving.

Speltypen

Instant Action
Spreek op zich voor zich. Je selecteert wat voor missie je wilt, het gebied waar je wilt vliegen en vervolgens word je midden in de strijd gegooid.

Dogfight
Bij dogfight is het de bedoeling om zoveel mogelijk vliegtuigen neer te schieten totdat het ingestelde aantal punten is behaald. Dit kan je doen met ieder voor zich of in team verband.

Training
Dit is wat je waarschijnlijk wel een paar keer zult doen ;) Hier kan je oefenen op het landen en opstijgen, werpen van bommen tot het tanken in de lucht.

Tactical Engagement
Bij Tactical Engagement kan je zelf je missies in elkaar klikken om het zo moeilijk of makkelijk te maken als je zelf wilt. Ook gedownloade missies kan je hiermee laden.

Campaign
Campaign is waarschijnlijk de moeilijkste en meest belonende versie. Hier ben je onderdeel van een oorlog (balkan of korea) en elke actie die jij wel of niet uitvoert heeft dus weer gevolgen voor de rest van de oorlog. Zo zou je dus ook gevechten moeten kunnen zien op grond terwijl jij naar je doel vliegt.

F.A.Q.

Waarom een F.A.Q. ?
Het spel is al moeilijk genoeg en dit is voor mij een makkelijke manier om antwoorden te verzamelen zonder er een mooi verhaal om te breien ;)

Waar speelt het spel zich af ?
Je kan vliegen boven de balkan en korea.

Waar kan je mee vliegen ?
Je kan vliegen met deze drie vliegtuigen: F-16 Block 40/42, F-16 Block 50/52 and F-16A-MLU

Kan ik zonder een joystick spelen ?
Ja, dat kan maar is zeker niet aan te raden.

Kan je multiplayer spelen ?
Zekers, van dog-fights tot co-op missies.

Is het een moeilijk spel ?
Makkelijk is het niet, je kan van alles instellen zodat het vliegen makkelijker wordt maar je zal toch degelijk een beetje tijd moeten investeren voordat je redelijk kan vliegen en terug kan schieten ;)

Maar dan lees ik toch gewoon even de handleiding ?
Dat moet je ook zeker doen, je hebt er echter twee. Eén die in het doosje zit en je de basis dingen uitlegd en één die in PDF op de cd staat en meer als 700 pagina's beslaat :) (mocht iemand weten hoe je dat ding in kleur afgedrukt kan krijgen voor weinig laat maar horen)

Screenshots
Afbeeldingslocatie: http://www.lead-pursuit.com/imagesgallery5/gallerypic11.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.lead-pursuit.com/imagesgallery4/gallerypic17.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.lead-pursuit.com/imagesgallery4/gallerypic14.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.lead-pursuit.com/imagesgallery4/gallerypic06.jpg

Systeemeisen

Windows® 98 / ME / 2000 / XP
Pentium® 4 1.5GHz or AMD Athlon® 1.2GHz CPU (recommend: Pentium® 4 2.4GHz or AMD Athlon® 1800)
384 MB of RAM
1.5 GB Free Hard Disk Space (plus 500 MB for Windows Swap File)
4x CD-ROM Drive, 100% Windows compatible mouse, keyboard and joystick
1024x768 resolution capable color monitor
3D accelerated DirectX® 9 .0c compatible Video Card with 64MB of memory (recommend 128MB)
DirectX® version 9.0c or higher compatible sound card
56Kbps ("hardware") modem for multiplayer options (recommended: DSL/Broadband)
DirectX version 9.0c (included) or higher.
As a general rule of thumb, make sure you have the latest Windows updates (including Windows XP Service Pack 2 and following updates), and latest drivers for your other hardware (graphics card, sound card, joystick controller...)

Links

Patches:
Patch 1.0.13 (EXE File)

Keyboard lay-out voor US-toetsenbord

De makers:
http://www.lead-pursuit.com/
http://www.graphsim.com/

Add-ons:
http://www.hitiles.com/ (hi-res tiles voor op de grond)

Reviews:
Review op SimHQ
Review op Gamespot
Review op CombatSim

Review van HiTiles op SimHQ

[ Voor 15% gewijzigd door AcXeller op 25-01-2009 21:11 . Reden: kleine update ]

Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcXeller
  • Niet online
Schop :P

Mocht iemand trouwens weten hoe je kan ejecten dan hoor ik dat graag. Mijn seat is namelijk wel armed en met ctrl-e zou je er uit moeten kunnen. Zelf denk ik dat het raam er nog uit geblazen moeten worden maar met shift+ctrl+c lukt me dat niet.

Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faxe
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-07 17:08
Leuk om op dit forum een topic aan te treffen over Falcon 4.0: Allied Force. Ik ben zelf namelijk nauw betrokken geweest bij de ontwikkeling van dit spel :)

Als je het spel afsluit zie je onder het kopje "Quality Assurance" mijn naam als eerste staan.

Wat betreft jouw vraag het volgende. Normaal kun je ejecten middels ctrl+e. Ik denk dat je wat langer de toetscombinatie ctrl+e ingedrukt moet houden om met je schietstoel uit het toestel te springen.

Single player is het leuk om rond te vliegen maar in mutiplayer is het pas echt genieten. Heb je dat al eens geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcXeller
  • Niet online
Het was inderdaad ctrl+e langer ingedrukt houden, zeker gedaan om niet per ongeluk te ejecten of zo ? Ik hoorde namelijk wel elke keer de klik dat ik aan de hendel trok. Heb er in ieder geval al dankbaar gebruik van kunnen maken O-)

Multiplayer heb ik pas één avond gedaan tot nu toe maar was erg gaaf. We deden een dogfight met drie vliegtuigen in ons team (waarvan 1 AI) en 3 vliegtuigen elk in een eigen team (ook AI), guns only. Maar ik moet toegeven dat het behoorlijk intens is, regelmatig vlak langs elkaar en de AI kan toch net even wat beter sturen dan ons (dat ligt niet aan de AI ;)). Alleen wanneer je de achtervolging inzet op een vliegtuig wat uit de groep gaat dan word het weer wat rustiger.

We hebben ook nog geprobeerd een echte missie te vliegen echter schoot m'n teammate met wat gerommel op de knoppen onze leader neer :o. Dus toen wisten we ook niet meer waar we naar toe moesten, maar volgende week is hij weer terug van vakantie dus kan gaan we weer lekker oefenen.

"Quality Assurance" kan ik dat zien als (alfa-/beta-)tester ? Word je daar op den duur niet gek van ? Ik heb zelf namelijk een jaartje reviews voor een gamesite gemaakt en ik merkte dat de lol er vanaf ging om spelletjes te spelen (kwam pas een half jaar na stoppen weer terug). Maar als je dan continu het zelfde spel moet spelen en elke keer de zelfde handelingen moet verrichten kan ik me voorstellen dat toen die uitkwam je hem even links liet liggen ;) Of viel dat wel mee ?

Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-09 11:44

Bergen

Spellingscontroleur

Kickje O-)

Begin deze maand is de langverwache patch 1.06 uitgekomen met deze dikke waslijst aan updates:
News Update: May 2nd, 2006

Our most comprehensive update yet for Allied Force, 1.0.6, is finished and released. Please update using either the bfopsupdate.exe utility in the Battlefield Operations folder or download the "exe" update from the downloads section of our website. The patch -- weighing in at 38MB -- is cumulative, so you do not need to download previous patches. It will install on top of a "vanilla" CD install, or any previously patched version of Allied Force. You will need to uninstall Dr Stop's pit and Tom Waetli's HiTiles before running the update -- then reinstall the pits and terrain. A special thanks to our beta testing team whose input was invaluable. The changelog is detailed below.

Version 1.06 (Patch 5)
======================

ARTIFICIAL INTELLIGENCE:

* Fixed a bug that sometimes caused On-call CAS AI flights to attack targets before attempting to check in with FAC.
* On-call CAS flights now request targets from the FAC after two minutes instead of four if unassigned.
* Fixed TARCAP flights continuing to press on aircraft like An-124 even after it has been identified.
* AI now able to use afterburner power for a short time after Rejoin command is received.
* Mid-air refuelling rewritten. Tanker now maintains correct speed and altitude.
* Many changes to AI refuelling and multiplayer-specific code.

AVIONICS & WEAPONS:

* Fixed HSD showing wingmen in Dogfight after they have been destroyed.
* Fixed static ground vehicles not showing up in GM radar mode.
* ALOW and MSLFloor warnings are now played whether the HUD is visible on screen or not.
* Fixed TGP going into POINT lock immediately upon first designation.
* Fixed Com1 and Com2 Volume knobs to work again.
* Fixed TACAN station bearing indicator on HSI to not display bearing if the station can not be received.
* Fixed PL-5E seeker range to be shorter.
* Fixed bug where contacting an airbase other then the landing one was impossible in certain situations.
* Various fixes/improvements to A-A Weapon handling:
o Each Mastermode remembers which weapon type has been selected (AIM-9M/P etc) and will set the weapon again when the mode is reselected at a later point.
o All A-A Radarmodes are available from all A-A Mastermodes. Dogfight Override mode, for example, can have RWS as selected radar mode, and Missile Override can use the ACM modes.
o Each Mastermode remembers its gun submode.
o AIM-9M and AIM-9X can be switched properly if in the same loadout.
* The Mastermodes will no longer have the radar turned on when selecting another weapon by either the Enter key or the OSB buttons. The radar only starts emitting when a mode is selected.
* Fixed gun rounds counter sometimes showing zero when there were still bullets left.
* Fixed bug where a target could not be locked to STT mode in TWS mode when the azimuth scan was set to something other then 60 degrees.
* Fixed bug where stealthy vehicles like F-117A were not even lockable using IR sensors even at closest ranges.
* Frame-rate improvement to HSD display.
* Fix bug where designating/undesignating with the HSD as SOI and the cursor over a pre-planned threat did not toggle it's range-ring.
* Fix the new CBU burst altitude value not being shown in the MFD when pressing the decrement burst altitude keystroke.
* When changing target in simplified radar, set padlock target to the new target.

DATA:

* Fixed all 05/23 airbase tower voice calls to wrong runway.
* Added many more "Vehicle position points" and "ship points" to airbases, ports, army-base, HARTs etc.
* Fixed position of building at Wonsan airbase type.
* Added R-77M and AGM-65E/K missile types.
* Updated radar data for few aircraft and seekers (F/A-18, F-22, R-77).
* Fixed missing bridge feature on one bridge objective type.
* Lowered Kirov ship damage amounts.
* Updated some 2D weapon ranges.
* Vehicles (ground, aircraft and ships) will fire closer to real-life ranges in 2D now.
* Adjusted weapons positioning on Tornado fuselage racks.
* Added Brimstone and rack back to Typhoon in 2005 and 2010 theaters.
* Fixed rocket pylons so they now show in loadout and in game under wings.
* Changed CBU-97 hardpoint count to be the same as CBU-87. (Standard loadout 4xCBU and two fuel tanks).
* Updated AWACS screen icon symbols for more objects to be shown.
* Removed CAS roles from UH-60L.
* Updated SA-3 so it will now fire more than one missile in the air per volley. Also adjustments to range being too short and loft angle too high .
* Allow night missions for AH-1, C-130 and few other airlift aircraft.
* Adjusted JSTAR patrol waypoints so they have approximately up to 50nm of ground coverage of enemy side.
* Objective feature value lists prioritized better.
* Removed FA-37 from TE list as it was a testbed only.
* Lower large ammo dump damage value for high-explosive types so two 2000lb bombs can destroy it.

CAMPAIGN / TACTICAL ENGAGEMENT:

* Updated stores for some squadrons in campaigns.
* Some ROK infantry changed to correct unit type in Korean campaign.
* EF/A-18G added to all 2010 campaigns.
* Mission times tasked according to threat/range (fewer deep strikes in first hours of campaign that just abort).
* Changing the takeoff waypoint time sometimes resulted in the flight not getting pilots assigned. Fixed for single and multiplayer.
* In Tactical Engagement, naval units can now be set as victory conditions and in Campaign they can be a target now for self-created missions.
* Saving a Tactical Engagement file now resets the "TE won" situation so new successive missions and victory conditions can be added as an ongoing "mini-campaign".
* Prevent AWACS from setting up waypoints that lead them flying too close to the FLOT.

COCKPIT:

* Fixed RWR position in all three 2D 1600x1200 resolution cockpits in wide-view, one click down.
* Speed up of drawing 2D cockpit views without visable outside view.
* Improved instruments in padlock situational awareness bar.
* Adjusted RWR position in all 3D cockpit views.
* Support for all available resolutions and aspects greater than 800x600. Since 2D cockpit is of 4:3 aspect ratio, on wide screens there will be black bars on the sides. All pure 3D views and outside views are full screen.
* Fixed fontsize of HUD and DED data in wideview in 1024x768 res 2D cockpit of the MLU.
* Increased down-tilt limit in 3D cockpit so we can see the whole MFD when looking closer.

GENERAL GAMEPLAY:

* Added the ability for emergency braking. In case the Hydraulic B system fails (flameout or damage), the pilot can still use his brakes for 15 seconds to stop the Jet on the runway.
* If the plane has blown up with a comms window on the screen, ESC will still work to close the window so the simulation can be exited.
* If Joystick button 0 or 1 is pushed, but no function is assigned to them, do not fire the gun/ pickle weapons.
* Retain controllability of ACMI on/off even when shot down for documentation purposes. Now, ACMI is not turned off automatically when the plane gets destroyed.
* Fixed bug where a newly created .key file could not be loaded properly without exiting and re-entering the sim.
* Help with frame rates at airbases.
* Elimination of general graphic jitter (eg when refuelling, taxiing or viewing from tower cam).
* Reduced on-ground aircraft pitch during braking.
* Complex aircraft code now supports models containing rotatable wheels and swing-wing DOF's.
* In Dogfight mode, colored padlock boxes are back in Realistic padlock setting.
* Fixed shared memory electrical fault bit when on ground and shutting power off.
* Moved labels up so they don't obscure objects.
* Dynamically scale label offset based on object radius and distance.
* Don't show opposite (wrong) tanker lights when in extreme relative position to tanker.

HARDWARE:

* Added power detection for notebooks that warns when battery is low both in 3D and the User Interface.
* Added support for DED display on Logitech G15 keyboard LCD.
* Fix for missing cursor, buttons and lights issues on nVidia graphics devices at resolutions greater than 1024x768 and FSAA enabled.

MODELS & TEXTURES:

* Fixed texture on flaps of F/A-18D.
* Added texture to F/A-18E.
* Adjust LOD of the building "Hotel" at some airbases so it does not "pop up" visually.
* Fixed many buildings with missing parts (walls, roof, etc).
* Fixed texture issue on Wonsan airbase type, center runway.
* Fixed many fuel tanks not shown textured (they are used on J-22, F-5E/A, Su-7BK, Su-39, MiG-23, Su-24, Su-25, AMX, Typhoon).
* Fixed AMX texture issues on nose.
* Added Challenger tank texture green and desert cammoes.
* Most F16's and some other aircraft models edited for wheel rotation.
* Some aircraft models edited to rotate engine fan blades.
* Added texture to F-22A made by Dave "The Shova" Vogel submitted through TPAA.

MULTIPLAYER:

* Fixed IR weapons losing lock on ground vehicles when being fired at distances greater 8nm and moving away from target, especially in Multiplayer.
* Fuel dump is disabled for online dogfights.
* When "No Player Voice" is turned on in the Sound Setup user interface, Flight comms of other human pilots, for example to AWACS, are still audible.
* Master Arm switch now defaults to SAFE when a player enters an aircraft on the server (previously it would be SAFE on clients, and ARM on server).
* Aircraft canopy open/close state now correctly shown in a multiplayer environment.
* Make sure the location of the bullseye is the same for all connected sessions.
* ACMI's now record and play back orientation of non-local missiles correctly.
* Connection state fix.
* Clients are now able to order flights to RTB.
* Fixed several issues where deleting flights or a package through the ATO list was not correctly working in Multiplayer.
* Packages containing a flight with a remote human player can not be deleted anymore.

SOUND:

* Fix specific sounds sometimes not being played, like missile launch sound.
* De-hissed some sounds.
* New in-cockpit engine sound.

STABILITY:

* CTD Fixes including dogfight module and dedicated server stability increased.

USER INTERFACE:

* Added a "Clear" button to the key assignment dialog.
* Fixed a bug where only pressing a DirectX Joystick button would clear the keystroke assigned to a function.
* A keystroke and joystick button press at the same time in key assignment dialog are now properly saved.
* Fixed some abbreviation mistakes.
* Fixed E-2 ATO icon so that it is centered.
* Added cockpit switcher to Graphics setup menu.
* Changed color of user interface bullseye view to make it better visible.
* Fixed misaligned Briefing print-out.
* Now sorting some more list-boxes alphabetically.
* Resizing of splash screens to fit full screen.
* When joining a flight using the UI map popup menu "Join Flight" option, the Munitions screen is now correctly showing the new flight's loadout.
* Removed 'Keep' button from MP UI Connection screen.
* Added Mipmapping option in Graphics Setup section for terrain and 3D models, to reduce shimmering.
* Some updated to Tacref.
Men is ook al druk bezig met update 1.07:
News Update: May 22nd, 2006

A brief update on the progress of our forthcoming update, 1.0.7. This primarily focuses on multi-player and in particular addresses a few issues affecting the server function and dogfight module. Testing multi-player is, by its very nature, most time consuming. But the team has made significant progress. We are keen to release 1.0.7 as quickly as practicable, although there is no date for delivery yet. But as an indication, it will be in a fraction of the timescale for the development of 1.0.6.
Maargoed, update 1.06 is hier te downloaden.

De grootste grafische vooruitgang vind ik nog wel de invoer van mipmapping, het hele landschap ziet er ineens een stuk smoother uit. :)

Heeft iemand trouwens ervaring met het gevoel tussen een X45 en een HOTAS Cougar? Ik heb momenteel een X45 maar vraag me af hoe de Cougar in verhouding aanvoelt. Is het 't waard om over te stappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Echt niemand ervaring met dat verschil? kans is ook maar klein natuurlijk, maar het is de kick waard imo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hou ook wel van flightsims, heb hier IL-2 Sturmovik Complete Edition liggen en Lock On. Flight simulators vind ik een geweldig genre juist vanwege die stijle leercurve en die complexiteit, de diepgang. Dat geeft zo'n uitdaging, en het kost ook aardig wat moeite voordat je een flightsim echt goed onder de knie hebt. Vroeger waren flightsims veel populairder, jammer dat het grootste deel van de games nu op de massa zijn gericht, en dat alles zo toegankelijk moet zijn.

De Falcon serie was voor mijn tijd, maar nu ze deze upgrade van deze flightsim hebben uitgegeven ben ik wel geïnteresseerd. Ik heb het hier bij bol.com te koop gezien, voor € 50. Vind ik wel duur eigenlijk, weten jullie het goedkoper te vinden? Ik wil eigenlijk wel graag bij een Nederlandse winkel kopen.

By the way, ik gebruik zelf nu joysticks van Logitech, maar ik vind dat deze van lage kwaliteit zijn, ze vertonen snel mankementen. Wat zijn volgens jullie goede joysticks? Is Saitek aan te raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Ik speelde ook een tijdje Lock On en dacht dat dat al heel realistisch was, totdat ik een illegale versie van Falcon 4 Allied Force tegen kwam, en ik was meteen verkocht. Bij Dynabyte zag ik een originele liggen en die heb ik meteen meegenomen. Weet niet meer wat ik ervoor heb betaald, maar dat maakte me ook niet uit, Falcon is elke euro waard. Mocht je ergens een hele goedkope tegenkomen, let dan op dat je niet de oude Falcon 4 koopt, je moet wel Allied Force hebben.

Het realisme in F4 gaat echt veeeel verder dan Lock On. In LOMAC kun je je toestel bij het landen bijvoorbeeld nog aardig tegen de baan kwakken. Dat gaat je bij F4AF niet lukken, als je niet heel netjes landt zak je dwars door je landinggestel heen. Verder kun je praktisch alle knopjes in de cockpit aanklikken, bijna alles werkt. Die mogelijkheid heb je in Lock On ook niet. Bijna je hele toetsenbord is dan ook bezet met functies, sommige toetsen hebben zelfs 8 combinaties: standaard, met shift, met ctrl, met alt, met shift+ctrl, met shift+alt, met ctrl+alt en met shift+ctrl+alt. Ziek gewoon. :)

Door dat realisme is de leercurve van Falcon ook nog steiler dan die van Lock On, maar dan heb je ook wat. Als je Falcon goed onder de knie hebt kun je ook in een echte vliegen, bij wijze van spreken dan. Onder Lock On kun je de motoren starten met 1 druk op de knop, wat natuurlijk nergens op slaat. In Falcon kun je dat helemaal realistisch doen en de volledige startup duurt dan ook een minuut of 10. Alles staat netjes in de handleiding. Die krijg je als PDF, want hij is 700 pagina's dik.

Dit is bijvoorbeeld het gedeelte over het opstarten van je toestel:
Ramp Start

The ramp start - picture this scene - you have just walked up to your F-16. You've been around doing an external check. You've kicked the tires and chatted with the crew chief, who has now helped you climb into the cockpit and strapped you in. Its time to get this show on the road.

Its a little more involved than just turning the key, and some of it depends on what your mission is for this hop. It will probably take a good 10-15 minutes to complete the full cold start procedure. Some of it will go quicker as you learn where the various switches are, but no matter how practiced you are, it takes a while. We will just go through the basics here that gets you started. Watch out, because your lead will be starting his aircraft, too. You will probably hear that power up first, as he will likely be a bit quicker than you.

To guide you in finding the switches, we will be referring to the following diagram to show you where to find the vital parts. These will be given in brackets like this (C).

(hier staat een overzichtje van de cockpit)
  • Set the parking brake - we don't want the jet to roll off once the engine is running! (C) The parking brake means you don't have to keep your feet on the toe-breaks, and can concentrate on the rest of the procedure. Beware though, the parking break will disengage automatically above around 85% RPM.
  • Set the switch on the ELEC panel (B ) to MAIN PWR to power the systems. This takes two clicks to achieve. The first gets you to battery power, and the second to main power, although as yet you have no main generator running. You will be running on batteries until the engine is up to speed, so while you have plenty of time, equally don't take too long. This will activate various warning lights on panel (D) including ELEC SYS, SEC ON and SEAT NOT ARMED on the warning panel (F). You should also get HYD OIL on the right eyebrow panel, to your right. This is all perfectly normal, these lights should extinguish themselves as the relevant systems come on line.
  • Go to the external lights panel (B ), and set the master switch to NORM and turn anti-collision lights to ON. Switch the position lights on Wing Trail and Fuselage to BRT and set them to FLASH. This lets those around you know that the aircraft is becoming activated. There are few worse ways of starting a mission than by sucking your crew chief into your engine inlet.
  • Next, we are going to need some fuel. Set MASTER FUEL to ON and ENG FEED to NORM on panel (B ).
  • Check that the Emergency Power Unit (EPU) switch is set to NORMAL (B ). You may be needing the EPU if things go bad in the air, as this is your backup for electrics and hydraulics.
  • Check that the Fuel Readout Switch (FUEL QTY SEL) is set to NORM (E).
  • Set the AIR SOURCE to NORM. (G) This helps get fuel moved around the aircraft.
Now we are ready to attempt to start the engine. The engine is a big old thing, and it has to be spinning quite fast before it will actually light off. To get it up to a speed where fuel can be introduced and lit, it will need some help. To achieve this you will make use of a much smaller jet engine, called a Jet Fuel Starter (JFS). This engine is easily started by hydraulic pressure, and once running can be used to bootstrap the main engine.
  • First, we don't want any suprises, so ensure your throttle is at idle.
  • Set the JFS on panel (B ) to START2. It clicks over and should drop back on its own eventually. This causes stored hydraulic pressure to start spinning the JFS, which in turn starts to spin up the main engine. The JFS alone will probably get the engine up to a maximum of 25% RPM.
  • The RPM needle begins to move (D) as the main engine starts to spin up. As soon as RPM indicates over 20%, advance the throttle to mid way.
  • Next toggle the idle detent switch on the throttle (C) (or Alt-I). The engine RPM will start to increase. Once the RPM gets above about 30% return the throttle to idle. The engine should continue to spool up to its idle speed of about 70% RPM.
  • Check that the JFS has switched itself OFF (B ). If not - switch it off manually.
  • The HYD OIL warning light should have gone off somewhere between 25% and 70% RPM. Verify the lights are off. (D)
Now you should have a functioning engine, and you can start with the other parts of bringing the
aircraft to life starting with the avionics power.
  • Using the switches on panel(G), turn on Fire Control Computer (FCC), Stores Management System (SMS), Up Front Controls (UFC), Multi Function Display (MFD), Global Positioning System (GPS) and Data Link (DL).
  • Set the Intertial Navigation System (INS) to ALIGN NORM on panel (G). The gyroscopes will begin to spin up. The INS will be fully aligned after about 8 minutes. We will describe the INS in detail in a later lesson.
  • From panel F, power on the left and right hardpoints, turn on the Fire Control Radar (FCR) and set Radar Altimeter (RDR ALT) to Standby (STBY). The RDR ALT takes a few minutes to warm up so its good to get that going.
  • On panel F enable the flight path marker by setting the ATT/FPM switch from OFF to FPM.
  • Use the SYM knob on panel D to turn on the HUD (press multiple times to increase brightness).
  • Check panel D for the INS status in the DED and/or HUD. The first line shows status and remaining time. For example it may read starting at "0.0/99". The INS will be fully aligned when the status reaches "10.0".
  • Look at panel F to check that no flags are shown anymore on the ADI, VVI or AOA displays.
  • Check panel A that trim is reset.
  • Adjust audio volumes on panel B for COMM1, COMM2, MSL and THREAT audio as desired.
  • On Panel C power on the Electronic Warfare System (EWS): Set THREAT WARN AUX, EWS PWR, EWS JMR, EWS CHAFF, EWS FLARES to ON. Then switch EWS MODE to MAN. Arm the ejection seat.
  • Once INS is fully aligned, enable it by switching to NAV on the avionics power panel G. The alignment takes a while. You may use the CAPS LOCK key to speed things up a little. Don't let it run at accelerated time for long or you may miss your take-off time!
  • Set RDR ALT to ON on panel F so that you get some altitude information when in the air.
  • On panel C switch the landing lights ON and the PARKING BRAKE to OFF.
  • From panel D, enable Nose Wheel Steering (NWS) to taxi [Shift-/ (hold shift and the key left of the right Shift key)].
There - nothing to it really is there! Finally, you must request permission from ATC to taxi to the runway. Press T and select the option "Request Taxi", and within a few moments ATC will respond with taxi instructions. To navigate to the assigned runway, it can be helpful to check the airbase maps or use the satellite view to zoom out a little until you gain familiarity with the layout. Once on the go, maneuver and stop your aircraft just before moving onto the runway and read the next section titled Taxi.
Nouja, you get the point. ;)

Grafisch is F4 wel wat minder dan Lock On, maar als je voor realisme gaat maakt dat niet zoveel uit. Voordeel is dat 't ook wat soepeler loopt dan Lock On. ;) Dat zal wel veranderen met de komst van Falcon 5, op sommige fora beter bekend als TNP, The Next Product. Het is zeker dat die er komt, maar de ontwikkelaars laten er nog helemaal niets over los. Er zijn nog helemaal geen screenshots/features vrijgegeven, ze zeggen alleen dat het iets heel groots wordt. Tja, ik denk dan maar zo: leer nu alvast hoe een F16 werkt (en trek daar maar rustig een half jaar tot een jaar voor uit), dan kun je straks meteen helemaal genieten van F5 als die uitkomt. :)

Wat die joystick betreft: ja, ik vlieg met een Saitek X45 en die is uitstekend voor 't vliegwerk. Veel knoppen, alles is goed programmeerbaar, automatische calibratie, etc. Ook is er de futuristisch ogende X52 met de in de stick ingebouwde rudder. Bij de X45 zit er een rudder achterop de throttle, bij de X52 kun je de stick in de lenge-as draaien.

Een ander ontzettend groot verschil tussen de X45 en X52 is de stugheid. De X45 heeft een nogal stugge veer, maar met een paar tie-wrapjes om de veer kun je hem wel soepel maken. De X52 is van zichzelf al verschrikkelijk soepel, zo soepel dat het onrealistisch is. Je kunt hem bijna bewegen door ertegenaan te blazen bij wijze van spreken. Maarja, de X45 ziet er realistischer uit, is goedkoper en de rudder achter op de throttle vind ik persoonlijk prettiger, dus die zou ik zeker nemen. Eigenlijk zijn alleen Saitek en Thrustmaster de beschikbare opties, joysticks van andere merken zou ik nooit kopen voor flightsims.

Ik ben zelf op zoek naar een Thrustmaster HOTAS Cougar (de geheel in metaal uitgevoerde F16 replica voor ongeveer 200 euro), maar die is erg moeilijk te krijgen, geen enkele winkel of webshop heeft hem op voorraad en ik lees verhalen dat de levering soms maand op maand wordt uitgesteld.

Een leuke feature van F4 is trouwens dat het spel constant bijna alle settings van displays/knoppen wegschrijft naar een bestand, speciaal voor cockpitbuilders. Er is hardware en software om daarmee een volledig werkende cockpit te bouwen, met werkende knopjes/schakelaars/displays. Zie bijvoorbeeld dit coole filmpje: klik!

Heb je al een TrackIR headtracker?

[ Voor 3% gewijzigd door Bergen op 21-06-2006 03:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faxe
Leuk om te zien dat Falcon 4.0 Allied Force nog steeds in de belangstelling staat 8)

Naar aanleiding van de laatste paar geplaatste berichten:

Je kunt de game onder andere kopen bij Dyabite, het kost als ik het goed heb € 39,95 of € 29,95.

Wat betreft de keuze van hotas is dit mijn eigen ervaring. Wil je een hotas die er realistisch uitziet en aanvoelt en vind je het leuk om er later (voor veel geld) van alles en nog wat aan te veranderen dan is de Thrustmaster Cougar de juiste keuze. Nadeel van de Cougar is wel dat de gebruikte onderdelen nog wel eens stuk willen gaan. Als je een beetje handig bent is dit over het algemeen wel eenvoudig weer te verhelpen.
Afbeeldingslocatie: http://images.google.nl/images?q=tbn:713ynYfy6cRw9M:http://ftp.thrustmaster.com/pictures/PCMAC/HOTAS/Hotas.jpg

Saitek maakt ook een leuke hotas en is een stuk goedkoper dan de Cougar. De Saitek ziet er niet realistisch uit en voelt ook niet realistisch aan. Wat betreft duurzaamheid is de Saitek denk ik niet veel minder als de Cougar.

Afbeeldingslocatie: http://www.saitek.com/uk/images/product/pcp/x52.jpg

De wellicht wat minder bekende maar daarom niet mindere hotas wordt gemaakt door CH. Naar mijn idee is dit wellicht de beste keuze. De CH is in de USA goed te bestellen, de CH hotas is vooral duurzaam en je krijgt volgens mij ook gewoon drie jaar garantie. Op de site van CH: www.chproducts.com kun je meer informatie vinden.

Afbeeldingslocatie: http://www.fspilotshop.com/images/cmbtstk.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.fspilotshop.com/images/prothrl.jpg

Voor de game is onlangs de 1.07 patch uitgebracht. Deze patch is zeker op het gebied van multiplayer een goede verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor jullie reacties :).

Heb nog even op de website van Dynabyte gekeken, maar daar zie ik het niet te koop. Volgens de google cache was het er ooit wel te koop. Inmiddels heb ik het hier en hier wel te koop gevonden.

Ik had niet verwacht dat het opstarten van een F-16 zo complex was, maar dat lijkt mij wel een uitdaging om zoiets te doen. Daar trek ik de zomervakantie wel voor uit.
Maar Bergen, wat ik mij afvraag is of het dan ook mogelijk om een optie te gebruiken om het opstarten van het vliegtuig over te slaan i.p.v. iedere keer dat je wilt vliegen verplicht 10 minuten kwijt te zijn aan het opstarten? Wat ik bijvoorbeeld zo waardeer aan de IL-2 serie is dat het realisme 'modulair' is, je hebt daar opties om het volledig realistisch te houden en om het wat makkelijker te maken. Ook heb je dan zo'n quick mission editor waarbij je gelijk in de lucht kan starten voor een gevecht i.p.v. dat je op de landingsbaan start.

Heel erg bedankt Bergen en Faxe voor jullie advies m.b.t. een HOTAS. Ik denk dat ik voor de Saitek X45 ga i.v.m. de prijs. Trouwens, hoewel jullie zeggen dat de CH en Thrustmaster HOTAS moeilijk of alleen in de USA te krijgen zijn, zie ik ze ook hier te koop bij Simware. TrackIR heb ik niet, is mij toch iets duur voor die bedragen van boven de € 100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 13:21:
Ik had niet verwacht dat het opstarten van een F-16 zo complex was, maar dat lijkt mij wel een uitdaging om zoiets te doen. Daar trek ik de zomervakantie wel voor uit.
Maar Bergen, wat ik mij afvraag is of het dan ook mogelijk om een optie te gebruiken om het opstarten van het vliegtuig over te slaan i.p.v. iedere keer dat je wilt vliegen verplicht 10 minuten kwijt te zijn aan het opstarten?
Ja, gelukkig wel zeg. :) Je kunt gewoon bij de take-off beginnen. De meeste trainingsmissies beginnen gewoon in de lucht.
Wat ik bijvoorbeeld zo waardeer aan de IL-2 serie is dat het realisme 'modulair' is, je hebt daar opties om het volledig realistisch te houden en om het wat makkelijker te maken. Ook heb je dan zo'n quick mission editor waarbij je gelijk in de lucht kan starten voor een gevecht i.p.v. dat je op de landingsbaan start.
Bij Falcon kun je het realisme ook instellen, maar overal wordt aangeraden op het hoogste niveau te beginnen. Je zou bijvoorbeeld kunnen kiezen dat je op de radar het verschil tussen friend & foe kunt zien (rood en blauw ipv beide geel), of dat je labels in de lucht ziet (echte mannen vliegen niet met labeltjes ;)), of unlimited ammo, unlimited fuel, invulnerability, etc. Maar dat maakt 't er niet leuker op imo. Gewoon meteen alles op full realism, dat leert het beste. :)
Heel erg bedankt Bergen en Faxe voor jullie advies m.b.t. een HOTAS. Ik denk dat ik voor de Saitek X45 ga i.v.m. de prijs. Trouwens, hoewel jullie zeggen dat de CH en Thrustmaster HOTAS moeilijk of alleen in de USA te krijgen zijn, zie ik ze ook hier te koop bij Simware.
Tnx, die gaan we ff bekijken! Let wel dat in NL ook genoeg webshops die sticks in het assortiment hebben staan, maar nergens is hij voorradig en ook niemand kan 'm bestellen want de groothandels hebben 'm ook niet.
TrackIR heb ik niet, is mij toch iets duur voor die bedragen van boven de € 100.
Ik wil 'm niemand opdringen, maar als iemand in je buurt zo'n ding heeft zou je hem eens moeten proberen. Je wilt nooit weer zonder TrackIR vliegen, in geen enkele flightsim! Je bent je ineens veel bewuster van je omgeving als je lekker om je heen kunt kijken. In dit IL2-filmpje en dit en dit Lomac-filmpje kun je 't wel goed zien.

Mocht je 'm willen kopen, dan raad ik www.rightthing.nl aan als webshop. Daar heb ik die van mij ook vandaan. De TIR3 is daar nu 116 euro. Aardige investering, maar het is 't waard!
Faxe schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 09:25:
De wellicht wat minder bekende maar daarom niet mindere hotas wordt gemaakt door CH. Naar mijn idee is dit wellicht de beste keuze. De CH is in de USA goed te bestellen, de CH hotas is vooral duurzaam en je krijgt volgens mij ook gewoon drie jaar garantie. Op de site van CH: www.chproducts.com kun je meer informatie vinden.

[afbeelding]
[afbeelding]
Damn, die CH Products boel is nog veel duurder... 170 euro voor de stick en 170 euro voor de throttle en dan ook nog van kunststof. Voor 200 euro heb je een volledige Thrustmaster set in metaal.

[ Voor 24% gewijzigd door Bergen op 23-06-2006 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09 18:21
Ik heb dit spel net in bestelling, hoop dat hij morgen bezorgd wordt, kostte me flink wat tijd om het programma te verkrijgen, eindelijk gevonden bij pc media.

Nog een link voor een programmaatje, dat iemand gemaakt heeft, falcon logbook reader.
Dit is z'n site, het is bedoeld als je als campaigns vliegt.
Persoonlijk zal ik eerst flink wat tijd aan oefenen moeten spenderen :)

http://www.vlie.com/falconlog/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcXeller
  • Niet online
Fijn dat het topic nou toch nog een beetje tot leven komt :)
Mocht je 'm willen kopen, dan raad ik www.rightthing.nl aan als webshop. Daar heb ik die van mij ook vandaan. De TIR3 is daar nu 116 euro. Aardige investering, maar het is 't waard!
Ik heb zelf de trackIR 4 bij eDimensional gehaald, let er echter wel op dat deze prijzen zonder BTW zijn. Uiteindelijk heb ik misschien 5 euro minder betaald en een TrackIR petje er bij gekregen. Zou nu ook gewoon bij rightthing halen met deze kennis. Als je echter het geld er voor hebt zou ik voor de TIR 4 gaan en niet voor de 3 (is ook niet slecht maar 4 is gewoon weer doorontwikkeld). Vergeet ook niet dat de standaard 3 nog geen 6DOF heeft en je dan de vector expansion moet kopen als je dit wilt.

P.S> Ik heb falcon destijds bij Computer Collectief gekocht (http://www.comcol.nl) voor 38,90.

Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09 18:21
Vraagje over dat trackir, je krijgt 1 kartonnetje met plakkertjes, hoe koop je die later dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcXeller
  • Niet online
bangkirai schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 22:47:
Vraagje over dat trackir, je krijgt 1 kartonnetje met plakkertjes, hoe koop je die later dan?
Ik neem aan bijbestellen :? (heb ze iig ooit los gezien in een webshop)

Als je echter de TIR 4 of de TIR 3 met vector expension neemt dan krijg je een clip die je op een petje kan schuiven en dan heb je die plakkertjes al helemaal niet meer nodig.

Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Als je een headset hebt kan je aan de boom van de microfoon een paar plakkertjes doen, dan doe je er veel langer mee :)

Momenteel erg druk, maar als het straks ga ik wellicht F4 weer eens spelen. soms doe ik nog een refeul training of een defensive AA training om de skills in de vingers te houden :)

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:48

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

LOL, ik heb AF gewoon gedownloaded omdat ik dacht dat het een mod/patch was, ik heb wel de originele Falcon 4 :o

Ik ga hem in de winkel dan maar ff kopen als ik hem kan vinden... Het is in ieder geval in alle opzichten een verbetering van het origineel, vooral de graphics.
Jullie hebben het over een manual van 700 pagina's die je zou kunnen uitprinten. Ik heb gewoon een boek hier (geleverd bij het origineel) van die dikte :?

Even wat anders, zijn er hier flightsim piloten die ook Battlefield 2 spelen? Ik heb er zelf best wel wat uurtjes Falcon in zitten, maar het "bomben" in BF2 wil maar niet lukken.
Air to air is meestal geen probleem, dankzij de opgedane skills in Falcon ;)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

bvk schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 02:08:
Jullie hebben het over een manual van 700 pagina's die je zou kunnen uitprinten. Ik heb gewoon een boek hier (geleverd bij het origineel) van die dikte :?
Bij (een gedeelte van?) de oude Falcon 4 oplage werd inderdaad een boekwerk geleverd, bij AF niet meer. Mocht je dat boekwerk ooit willen verkopen (of weggeven..) dan houd ik me aanbevolen. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Bergen op 24-06-2006 04:01 . Reden: ?syntax error ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Ik speel wel eens BF2, maar eigenljik vindt ik het veel minder leuk dan OFP, echter OFP is zowat niet on-line te spelen zonder dat je een hele zooi mods nodig hebt, en per server verschilt de verzameling mods die je nodig hebt, da's mij te veel werk.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 16:02
Ik heb de originele Falcon 4 hier nog helemaal compleet met dat boek van een halve kilo, communications handbook, Quick Reference Chart, Cadet's Guide, CD en doos met prijssticker:
NLG 29,95 / EUR 13,59. :) Heb ik destijds gekocht om het boek, wat ook gewoon een goed handboek is voor vliegen in het algemeen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Heb 't boek (Falcon 4.0 Flight Handbook) inmiddels ook, via marktplaats van iemand gekocht. Dat leest een stuk makkelijker en de meeste info is nog uptodate.

Ben de afgelopen dagen bezig geweest met air-to-air refueling (meestal simpelweg afgekort tot AR), op realistic mode natuurlijk. Een uurtje geleden heb ik 'm voor 't eerst helemaal gevuld. Topped off in 13 minuten vanaf pre-contact position en niet eens zoveel disconnects. Het gaat steeds beter. :)

[ Voor 10% gewijzigd door Bergen op 01-07-2006 05:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

hmmz jammer dat het zo laat is uitgekomen

heb vervent Falcon 4 enzo gespeeld, maar uiteindelijk vorig jaar me HOTAS Cougar setje ook daarom verkocht,
ziet er wel mooi uit.

mischien dat ik ooit weer een keer aan die zut begint, dit ziet er in ieder geval puik uit

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er nog mensen die dit doen??

Zelf vlieg ik zo af en toe eens een TE of een missie uit een Campaign, niet echt dusdanig fanatiek dat ik alles bijhoud enzo, neem het me altijd voor maar komt er niet van :P
Anderen nog bezig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Ja zo nu en dan, maar veel te weinig. Vlieg je wel eens online? Dat wil ik ook eens proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
  • Laatst online: 09-09 21:41
ik wissel soms nog wel eens met Falcon en Lo-mac vanuit Hyperlobby. dan kan je snel switchen in multiplayer games. t nadeel hiervan is dat ik weinig genoegen neem met de graphics die tov de eerste versie + updates al wel verbeterd is, maar nog steeds achterloopt tov lo-mac. Heb ook voor die laatste het idee dat even een kwartiertje dogfighten makkelijker gaat dan bij F4.

                           

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vlieg bijna nooit online omdat die het nooit deed i.v.m. ports, dat is nu gefixed als het goed is 8)
Poosje terug voor het eerst online, weet niet of het allemaal nog klopt maar zal vast nog wel werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb gezocht of ik de kleur van de tekst in de menu's kan veranderen in een andere kleur dan voor mij onleesbaar groen. Kan hiervan niets vinden. Iemand anders ? Wat ook makelijk zou zijn als de kleur van de Hud vast gelegd kon worden. Verder prima simulator. Draait beter op een oudere pc en heeft meer diepgang dan FS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

De menu's in de DED en op de MFD's bedoel je? Dat is toch fel groen met zwarte achtergrond allemaal? Of bedoel je iets anders? (Of heb je een bepaalde oogziekte oid?) ([edit] ik snap inmiddels welke menu's je bedoelde..)

Je kunt wel degelijk kleuren aanpassen, sowieso van de DED iig. Heb ik vandeweek nog iets op Frugals over gelezen. Ik zoek het even voor je op. Wat de instellingen van de HUD betreft, je kunt geloof ik wel alle cockpit instellingen opslaan en weer inladen. Zoek ik ook op.

[edit]
Hier is 't, een thread van gisteren:
http://forums.frugalsworld.com/vbb/showthread.php?t=117097

Alleen zijn die bestandjes waar hij 't halverwege die thread over heeft allemaal leeg. Tenminste, het enige wat erin staat is "#Dummy file". De fonts kun je eventueel veranderen, dat zijn gifjes in art\ckptart\Common\fonts, maar ze zijn allemaal wit. De kleur wordt dus in de sim pas bepaald.

De DED-kleur kan zo te zien voor de 3D-pit aangepast worden in ckptart\3dckpit.dat, naast nog wat andere kleuren. Het formaat is hexadecimaal, RGBA.

Ah en kijk nou :) In menu.dat staan de kleuren voor de menu's! Tenminste, overal staat "bright_green", andere kleuren kun je bovenin definieren. Ook in RGBA-formaat. (Als je hulp nodig hebt bij het hex RGBA-gebeuren moet je 't maar zeggen.)

[edit 2]
Cockpit save dingen ook gevonden:
ALT-C , then S (quickly after) is a HUD mode save command. it saves many (but not all) cockpit settings. One that it does save is the color.

ALT-C, then L is a HUD "Load" command. It loads whatever setting you saved using ALT-C, S
[edit]
Zwevende boompjes...

Afbeeldingslocatie: http://www.gerbs.net/images/frugals/2007/03/floatingtrees_small.jpg

[ Voor 63% gewijzigd door Bergen op 08-03-2007 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efmer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-08-2022
Misschien iets om naar te kijken een freeware headtracker, kijk om je heen met de web camera. :)
Gratis dus leuk om eens te proberen.

http://www.efmer.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

efmer schreef op zondag 11 maart 2007 @ 18:45:
Misschien iets om naar te kijken een freeware headtracker, kijk om je heen met de web camera. :)
Gratis dus leuk om eens te proberen.

http://www.efmer.eu
Ik heb het idee dat je nu reclame voor je eigen software maakt. Tenminste, je naam en de website komen nogal overeen. Echter zie ik dat je op je website schrijft dat je het niet mag downloaden als je in Nederland, België of Duitsland woont. Waarom dat niet mag staat er niet bij. Je verwijst naar de FAQ maar daar wordt het ook niet uitgelegd.

Verder.. tja, leuk maar er gaat niets boven de TrackIR.

[ Voor 4% gewijzigd door Bergen op 11-03-2007 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Bergen schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 02:50:

Ik ben zelf op zoek naar een Thrustmaster HOTAS Cougar (de geheel in metaal uitgevoerde F16 replica voor ongeveer 200 euro), maar die is erg moeilijk te krijgen, geen enkele winkel of webshop heeft hem op voorraad en ik lees verhalen dat de levering soms maand op maand wordt uitgesteld.
De Media Markt hier bij Frankfurt heeft nog 1 Cougar in de schappen staan.. voor 200 euro o.i.d.

Moet je wel een stukje voor rijden maar goed, je bent F4 fan of je bent het niet :)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Gisteren heb ik het spel Falcon 4 Allied Force gekocht, had er wat over gelezen en kon het goedkoop aanschaffen.

Echter als ik het spel opstart dan blijf ik een zwart scherm houden en hoor wel muziek, het is net als of het spel wel draait maar ik zie niets |:(

Ik heb een pentium 4, 2 GB memory, asus P4P de luxe, NVidea GeForce 7800 GS, alle andere spellen werken zonder probleem, FSX, Splinter Cell allemaal zware graphics spellen en die draaien vlekeloos.

Weet iemand raad

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

tazzman schreef op maandag 12 maart 2007 @ 18:31:
[...]

De Media Markt hier bij Frankfurt heeft nog 1 Cougar in de schappen staan.. voor 200 euro o.i.d.

Moet je wel een stukje voor rijden maar goed, je bent F4 fan of je bent het niet :)
Bedankt! Maar ben inmiddels al eens van Leeuwarden naar Dronten gereden naar www.empc.nl om een set op te halen. :) Geweldig ding, die Cougar HOTAS. Ik wil nooit weer anders! Hoorde afgelopen week dat hij nu ook bij de Mediamarkt in Leeuwarden staat. Heb alleen wel een probleempje met een knop en een switch die iets anders doen wat ze horen te doen.
Pierre61 schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 18:48:
Gisteren heb ik het spel Falcon 4 Allied Force gekocht, had er wat over gelezen en kon het goedkoop aanschaffen.

Echter als ik het spel opstart dan blijf ik een zwart scherm houden en hoor wel muziek, het is net als of het spel wel draait maar ik zie niets |:(

Ik heb een pentium 4, 2 GB memory, asus P4P de luxe, NVidea GeForce 7800 GS, alle andere spellen werken zonder probleem, FSX, Splinter Cell allemaal zware graphics spellen en die draaien vlekeloos.

Weet iemand raad
Jazeker, dit probleem is op Frugal's (hét ultieme Falcon forum) laatst ook voorbij gekomen in dit topic met daarin weer een link naar dit topic. Heb je toevallig ook het Kazaa Lite Codec Pack geïnstalleerd? Dat bleek de boosdoener te zijn.
It sometimes shows up on the board that the Falcon movies don't play correctly and Falcon 4 AF crashes completely upon start. People may hear sound (or not), but otherwise the only way out is CTRL-ALT-DEL followed by and angry post at this forum

An install of the K-lite codec pack is likely the reason why this problem occurs as members have pointed out. However, to solve the issue easily, other than a system restore, deleting and disabling all movies in Falcon or de-install klite and / or falcon is not mentioned that often.

The installation of the K-lite codec pack is rather intrusive. Ticking all the options is definitely not the best thing to do. Even with a standard install, multiple codecs to play the same video formats are being installed, which can cause conflict. This includes the pre-installed windows media player codecs. The conflicting part installed by Klite is called FDDShow. The FDDShow codec "MP42" and the standard codec from MS windows media player don't get along very well in Falcon (I guess that under media player the MS codec is prioritized).

To solve this issue : open "Klite Codec pack > Configuration > Fddshow > Video decoder configuration" and put the MP42 format entry on "disabled" by clicking on "libavcodec".

As a result the standard MS codec will play the AVI movies and FDDshow is not used for this type. Falcon will run fine with movies, as well as the (pr0n) movies you are watching on the net.
Happy flying! ;)

Het enige wat nu ontbreekt is een set goede pedalen/rudders. Op m'n Saitek X45 zat op de achterkant van de throttle een rudder, maarja, die ontbreekt nu dus. Er zijn een paar opties:

* ouwe Thrustmaster Elite set zoeken (succes!)
* CH Products Pro Pedals halen (€ 150,-)
* Saitek Pro Flight Rudder Pedals (ook € 150,-)
* Simped Rudders (€ 135,- voor simpele of ongeveer € 270,- voor realistische)

Dus tja, dure boel. Ik weet nog niet wat ik ga doen, maar rudders zijn wel onmisbaar.

[ Voor 7% gewijzigd door Bergen op 15-03-2007 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Bergen schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 00:26:

Jazeker, dit probleem is op Frugal's (hét ultieme Falcon forum) laatst ook voorbij gekomen in dit topic met daarin weer een link naar dit topic. Heb je toevallig ook het Kazaa Lite Codec Pack geïnstalleerd? Dat bleek de boosdoener te zijn.

Happy flying! ;)
Dit was inderdaad de boosdoener, ik had gisteren dit ook al gevonden op frugalsworld, maar toch bedankt voor je hulp.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-09 19:45
Ik heb dit spel geïnstalleerd, alleen krijg ik alleen geluid, en geen beeld.
Het begint met luchtalarm.

Heb patch 1.07 ook al geinstalleerd

Windows XP SP2 met alle updates
ATI X600 Pro 256MB
2 GB DDR400

Iemand een idee waaraan dit kan liggen;
Heb al op internet gezocht, maar nergens iets te vinden.

EDIT; Al gevonden, nadat ik een aantal FFDSHOW video codecs had gedisabled werkt alles perfect

[ Voor 13% gewijzigd door abusimbal op 17-03-2007 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Pierre61 schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 12:12:
[...]

Dit was inderdaad de boosdoener, ik had gisteren dit ook al gevonden op frugalsworld, maar toch bedankt voor je hulp.
Edit je post dan in het vervolg even, dan hoeven mensen niet zinloos voor je te gaan zoeken.
abusimbal schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 19:23:
Ik heb dit spel geïnstalleerd, alleen krijg ik alleen geluid, en geen beeld.
Het begint met luchtalarm.

Heb patch 1.07 ook al geinstalleerd

Windows XP SP2 met alle updates
ATI X600 Pro 256MB
2 GB DDR400

Iemand een idee waaraan dit kan liggen;
Heb al op internet gezocht, maar nergens iets te vinden.

EDIT; Al gevonden, nadat ik een aantal FFDSHOW video codecs had gedisabled werkt alles perfect
Dat was EXACT de vraag van degene boven je. Je had het antwoord dus gewoon in dit topic kunnen vinden. ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Bergen op 18-03-2007 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo,
zijn er hier ook mensen die Open Falcon spelen?
Zijn er ook mensen die in een squadron zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Ik zit bij de Freebirds: www.freebirdswing.org

Geen verplichtingen, vliegen en trainen wanneer 't jou uitkomt. Relaxt dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok dan,'
speel je AF of Red Viper,of Open Falcon?
Of misschien wel gewoon jarenlang Falcon 4.0?

Speel zelf Open Falcon,in 1 woord: KICK @SS!
Hebben jullie ook Teamspeak?(zo ja,post het adres ff plz)
Ik zit momenteel op m'n werk dus heb geen open i-net,alleen intra

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2007 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Alleen AF, bij de Freebirds wordt niet met andere versies gevlogen. Ik zou zo geen wings weten die met Open Falcon vliegen... Het ziet er idd wel kickass uit, heb al genoeg screenshots op frugals gezien.

Uiteraard gebruiken we Teamspeak. Zonder Teamspeak kun je ook niet serieus online vliegen toch? :) Zoek je een squadron? Het is geen kwestie van de Freebirds TS server joinen en gaan met die banaan trouwens, 't wel de bedoeling dat je de SOP's doorneemt op de site en een orientation flight aanvraagt.

Persoonlijk heb ik sinds de o-flight overigens niet meer online gevlogen, ben de afgelopen tijd meer met andere zaken bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

begrijp ik ,maar vlieg momenteel alleen open falcon,komt wel een online squadron,server gaat deze week de lucht in,met namen als mower(van de grote drie :Mower, Frugal etc)en Naldo,dus wordt wel errug gaaf om met die gasten te viegen,ben dus niet op zoek naar een sQ,maar wip wel eens binnen op jullie ts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faxe
Verwijderd schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 20:27:
hallo,
zijn er hier ook mensen die Open Falcon spelen?
Zijn er ook mensen die in een squadron zitten?
Open Falcon heb ik (nog) niet geprobeerd. Ik zit wel bij een squadron namelijk de 185th Reservoir Dogs, www.185th.co.uk

Vindt het altijd leuk als er op dit forum aandacht is voor Flightsims en Falcon in het bijzonder 8)

Als je Falcon off line al leukt vindt om te spelen dan zul je verast worden door het feit dat het online nog 10x leuker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet ik,errug gaaf heb 2 jr offline gespeeld,uitgespeeld om het zo te zeggen,daarna over op open falcon,whole new world,nog een 200 paginas nog gedetailleerdere pdf voor pit en weapons systems,apestrakke game open falcon,graphics zijn ultra!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvV
  • Laatst online: 12:54

RvV

Hallo allemaal. Echt jaren geleden heb ik veel F4 gevlogen en vorige week heb ik er F4AF op gezet. Ik heel enthousiast mijn joystick gepakt maar mijn huidige pc heeft geen gameport meer. 8)7 Dus ik heb gelijk maar een X52 van saitek besteld, ghehe Dan kan ik er binnenkort weer tegenaan. Als mijn pc weer draait (wacht ook nog op een nieuwe CPU) dan kom ik online een keertje langs vliegen. 8)

Ik moet wel zeggen...bomen....bos...hoeveel versies hebben we nu en wat zijn de verschillen?

BMS
F4AF
Open falcon
Free falcon
Red viper
Superpacks misschien nog??

Y'24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RvV schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 13:11:

BMS
F4AF
Open falcon
Free falcon
Red viper
Superpacks misschien nog??
alle bovenstaande zijn nog actief,inderdaad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

meeste vliegers/squadrons spelen Free falcon,Red viper,en AF....
Open falcon is voor de lucky few die het hebben kunnen bemachtigen...(ikke ook! hehehe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvV
  • Laatst online: 12:54

RvV

Verwijderd schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 18:07:
meeste vliegers/squadrons spelen Free falcon,Red viper,en AF....
Open falcon is voor de lucky few die het hebben kunnen bemachtigen...(ikke ook! hehehe)
Okay, maar kun je ze alle 3 tegelijk geinstalleerd hebben?

En wat is er zoveel beter aan Open Falcon en waarom is het nu niet meer te krijgen dan?

Y'24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja je kunt ze alle drie geinstalleerd hebben,op frugal staat ergens een tool die lijkt op hyperlobby,om online te spelen(en servers te vinden),en een tool zodat je snel kunt switchen tussen verschillende versies.Open falcon gooit het over een errug realistische boeg,het is een gelekte beta,die door microprose/atari niet ondersteund wordt,ze mogen ook geen executable gecodeerde dingen veranderen,wel alles wat in c++ te veranderen is,zoals pits en andere parameters,theatres etc
op www.openfalcon.org forum kun je veel info halen over alle falcons,en met name openfalcon,/fixes etc.maar de game zelf wordt via dit forum natuurlijk niet verstrekt....(google is je beste vriend...lol)
Wat er zoveel beter is:tja allereerst de graphics(beetje getweakt),maar reken op min 1gb RAM,
en de realistishe manier van spelen,vooral het gebruik van verschillende radar modes,gebruik mfd's
gedrag van het vliegtuig,(al kun je dit natuurlijk zelf instellen)opwarm tijd van bepaalde wapens(mavericks/flir)vooral het online vliegen is ronduit kicke.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jouke74
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-04 19:54
Jouke74 = Needle74. Het duurde even voordat ik erachter was welke codec er een zooitje van maakte tijdens het opstarten van Falcon (ik had Klite geinstalleerd na Falcon). Anyway, ik vind het heerlijk om af en toe is een stukje te vliegen. F-16 is mijn favoriete kist. Sepmer fi...

"That was left handed..." - JJH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:56

Totaalgeflipt

De enige echte

Is dit een freeware game, of moet je deze kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Totaalgeflipt schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 12:36:
Is dit een freeware game, of moet je deze kopen?
Moet je kopen, waarschijnlijk rond de 30 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:47

Japser

Jeej!

Vraagje, ik heb hier nog de good old originele Falcon 4.0 liggen, alleen ik heb dus wel een handleiding van 1 kilo en de originele cd, maar de quick ref card ben ik dus na al die jaren kwijt :(

Iemand enig idee hoe ik deze kan bemachtigen?

Verder heb ik Open Falcon geinstalled, straks maar eens launchen en kijken of ik mn skills van vroeger nog heb :) Heb er zin in, dit was vroeger mn favo game!

[ Voor 25% gewijzigd door Japser op 24-04-2007 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcXeller
  • Niet online
Op de website van Allied Force kan je (o.a.) een keyboard layout downloaden, ik weet echter niet in hoe verre deze overeen komen met de orginele falcon.

http://www.lead-pursuit.com/downloads.htm

[ Voor 15% gewijzigd door AcXeller op 24-04-2007 21:51 . Reden: linkje ]

Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:47

Japser

Jeej!

Dankje! Ik zal eens kijken in combi met manual wat er overeenkomt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor install van open falcon,:
1.verwijder alle falcon van je systeem
2.verwijder alle gerelateerde sleutels uit je register.
3.reboot
4.installeer falcon 4.0(zonder patches/fixes etc)
5.installeer evt hitiles voor open falcon,die van allied force werken niet!!!!
6.installeer open falcon,gevolgd door de updater en de hotfix

Alle info over open falcon kijk op www.globalfalcon.org
kies forum
als je iets niet kan vinden of het lukt je niet,pm me maar op dat forum,user:Flathatter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand nog vette skins (liefst nederlandse) of full body skins voor falcon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja maar weer eens een post in deze topic,al is het alleen maar om hem levend te houden,...
kom op jongens,af en toe een beetje posten falcon gerelateerd kan geen kwaad....lol

heb inmiddels alweer 4weken open falcon stabiel draaiend,en ik moet zeggen,omfg...
dit is veruit de beste/meest realistische sim op de markt.
heb bijna alles wel gespeeld(je bent vliegtuig gek of niet)maar dit is de ultieme ervaring
ben momenteel een pit aant het bouwen(opvouwbaar)naast mijn vaste pit,die ik 2 jr geleden gebouwd heb...deze met mfd's uitgevoerde realistische pit,is "makkelijk "zelf te bouwen als je er de tijd voor hebt/zin voor kan maken..
zit momenteel op mijn werk,en heb hier geen open inet,dus geen link,maar google eens bouwtekening cockpit en kijk eens wat je kan vinden
dacht ik meld hert ff vor de freaks.... 8) 8) 8) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Een paar foto's zouden wel leuk zijn! Zo'n pit lijkt mij ook wel wat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Laatst online: 00:02
Ik ga ook met deze game weer beginnen, laatst besteld via amazon. Helaas heb ik niet dat dikke boek erbij, dat hielp behoorlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

DarkShadow schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 18:12:
Ik ga ook met deze game weer beginnen, [...]
Sim!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hehe sim is idd het juiste woord,alhoewel,ik krijg nog dikwijls van raf /usaf piloten te horen,dat als je dit kan vliegen,incl alle toeters en bellen,je ook een block 52 kunt starten,hehe en vliegen
Maar bergen,wat vlieg je op dit moment?vliegen jullie al open falcon bij de freebirds?

Zo ja ,dan kunnen we(globalfalcon) misschien een keer iets organiseren met jullie,in de trend van force on force of een grote coop...,we hebben inmiddels ook een campaign server voor OF,
gestresstest op 20 man online stabiel!!onwijs.....AIRWAR!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 16:47:
hehe sim is idd het juiste woord,alhoewel,ik krijg nog dikwijls van raf /usaf piloten te horen,dat als je dit kan vliegen,incl alle toeters en bellen,je ook een block 52 kunt starten,hehe en vliegen
Yep, op frugals melden sommige rl vliegers dat ook. :) Het landen schijnt in het echt zelfs nog makkelijker te zijn dan in de sim, omdat ten eerste het echte toestel meeveert zodra je de grond raakt, dus je kunt 'm wat harder aan de grond zetten (Falcon is daar te gevoelig voor) en het ground-effect wat als een luchtkussen werkt is ook niet gemodeld in Falcon. De flare is dus in het echt veel gemakkelijker dan in Falcon.
Maar bergen,wat vlieg je op dit moment?vliegen jullie al open falcon bij de freebirds?
Nou ik heb de laatste tijd praktisch helemaal niet gevlogen, ben de laatste maanden nogal volop met Linux en wat PHP-werk bezig... De huidige stand van zaken binnen de Freebirds heb ik dan ook niet echt meegekregen, maar ik heb even snel voor je in het forum gekeken en ik zie allemaal OF-threads dus het lijkt erop dat men daar inmiddels ook mee vliegt. :)
Zo ja ,dan kunnen we(globalfalcon) misschien een keer iets organiseren met jullie,in de trend van force on force of een grote coop...,we hebben inmiddels ook een campaign server voor OF,
gestresstest op 20 man online stabiel!!onwijs.....AIRWAR!!
Klinkt goed, maar vliegen jullie alleen maar met OF?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yep,de devs van open falcon zitten bij ons...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Ah cool :) Dat maakt alles een stuk makkelijker, zie je ook meteen altijd de nieuwste features!

He trouwens, je kent de HOTAS Cougar mod wel met die druksensoren he? Zodat je een reallife stick krijgt. Maar heb je wel eens gehoord dat ze ook zo nieuw verkocht worden? Gemodde cougars dus? Voor ongeveer 300 euro? Schijnt dat je ze zo ergens kunt kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat bedoel je precies met druksensoren?,heb zelf ook een cougar,maar begrijp niet zo goed wat je bedoelt,media markt heeft btw cougars staan voor 299,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 17:54:
wat bedoel je precies met druksensoren?,heb zelf ook een cougar,maar begrijp niet zo goed wat je bedoelt,media markt heeft btw cougars staan voor 299,-
Nou, wat ik bedoel: de stick in een echte F-16 kun je niet bewegen, die zit vast. Die meet de druk die je uitoefent naar voren/achteren/links/rechts. Zo kun je veeeeel preciezer sturen. Dat is altijd al zo geweest, vanaf de allereerste F-16. Alleen vonden de vliegers bij die stick dat het niet natuurlijk aanvoelde dat er helemaal geen beweging in de stick zat, dus toen is er een klein beetje speling in gemaakt, de sticks in huidige F-16's kun je een paar millimeter bewegen.

Je kunt ombouwsets krijgen voor je HOTAS Cougar zodat die ook de druk meet, zodat je bijna een real life stick hebt. Ik ken 2 verschillende sets die verkrijgbaar zijn:

De eerste is bij het Spaanse bedrijf Realsimulator te koop: de FSSB (Force Sensor Stick Base), in 2 uitvoeringen te krijgen:
The FSSB R1: The R1 uses industrial quality force sensors found in tests laboratories of major car manufacturers.

The FSSB R2: The R2 is for the elite as it incorporates the same sensors used for stress tests by the likes of the European Space Agency, Airbus, the Civil Aviation Safety Authority etc. These sensors are guaranteed by the aeronautics industry quality standards, and have been in use for the last 60 years or more, being redeveloped and improved continuously over that period.
Prijzen:
R1 320€ + Shipping cost
R2 450€ + shipping cost
De tweede wordt gemaakt door ene Arend, een Nederlander. Hij maakt de FCC-2, een alternatief voor de FSSB. Ook hij gebruikt materialen van hoge kwaliteit en het is moeilijk te zeggen welke van de twee de beste is, omdat er nog geen tests op internet zijn te vinden van iemand die beide heeft. De '2' in de naam geeft zoals vermoed aan dat het de tweede versie is met nog betere materialen dan bij de FCC-1. De prijs hiervan ligt geloof ik rond de 250 tot 300 euro.

Het centrale topic over de FCC-2 vind je hier, inclusief allemaal foto's, zoals deze:

Afbeeldingslocatie: http://www.eaglevision.nu/FCC-2/FCC-2-package.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.eaglevision.nu/FCC/FCC2_proto2.jpg

Ingebouwd in een pit:
Afbeeldingslocatie: http://www.eaglevision.nu/FCC-2/FCC2_instickbase6.jpg

De reacties zijn lovend, air to air refueling is ineens een peuleschilletje, formatievliegen is ook veel makkelijker etc.

Bij beide komt het erop neer dat je de stick los schroeft, dan alles uit de base haalt en er een print met druksensoren voor in de plaats zet. Hier staat een review. Ik denk dat ik er ook een bestel.

Maargoed, het schijnt dus dat je zulke sticks kant en klaar nieuw kunt/kon kopen.

De Mediamarkt is trouwens niet de goedkoopste... Ik heb mijn cougar bij www.empc.nl vandaan, uit Dronten. Daar kost hij momenteel 177,64 (incl): http://www.empc.nl/index....tie&ProdId=15252&OldId=31

[ Voor 3% gewijzigd door Bergen op 06-06-2007 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dank je!
zal er zeker eens naar kijken,nooit geweten ook...
177,64(incl) is idd een stuk goedkoper,kheb de mijne 2e hands,..van iemand die het vliegen opgegeven had...hehehe..works like a charm.
m'n track ir is nog steeds buggy,maar daar komt ook verandering in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
er is alweer een nieuwe patch uit!
zijn blijkbaar wat problemen mee, maar dat merken we vanzelf wel.
ben nu aan het downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi bergen,

waar valt zo'n Hotas cougar met druksensoren te bestellen
heb je ook een website van die Arend

groeten

Niels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Hoi Niels,

Ja, zijn website is http://www.eaglevision.nu/index.asp, dan links in het menu op FCC-2 klikken.

Er is geen formulier ofzo om er een te bestellen, je zult hem even moeten mailen, bovenaan zijn site staat wel een emaillink.

Het kan trouwens even duren voor je reactie hebt. Ik heb hem een week of 2 geleden gemaild en heb nog geen antwoord. Dat komt voor zover ik weet voornamelijk doordat zijn pc met alle info een maand geleden gestolen is zoals je in dat topic op Frugal's kunt lezen.

Maargoed, hij is weer back to business, 3 dagen gelden postte hij:
Right now I am evaluating all the FCC2 issues that have come out (some cougars give some strange earthing issues). As soon as I have sorted all the small things out I will adapt the manuals with a FAQ section.

I am behind on responding to pending FCC2 requests, but hope to sort things out this week and answer all the mails.

So please give some time on this and I will inform you asap on the next run.
Geduld is een schone zaak toch? ;)

[ Voor 64% gewijzigd door Bergen op 20-06-2007 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja maar weer eens een post (just to keep it alive)
nog een paar weken,en dan is de release van openfalcon 4.5 daar..
de devs schieten lekker op,en de 3d models zijn bijna allemaal omgezet in lod
als je nieuwschierig bent naar wat open falcon 4.5 je te bieden heeft,zoek dan op google video eens op: duelality-1 (developers naam voor open falcon 4.5)en bekijk de vid,
Attentie:in dit filmpje worden geen renders gebruikt,alleen de vogel
you wont believe you eyes guys!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcXeller
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 17:58:
ja maar weer eens een post (just to keep it alive)
nog een paar weken,en dan is de release van openfalcon 4.5 daar..
de devs schieten lekker op,en de 3d models zijn bijna allemaal omgezet in lod
als je nieuwschierig bent naar wat open falcon 4.5 je te bieden heeft,zoek dan op google video eens op: duelality-1 (developers naam voor open falcon 4.5)en bekijk de vid,
Attentie:in dit filmpje worden geen renders gebruikt,alleen de vogel
you wont believe you eyes guys!!!
Ziet er erg mooi uit maar er staat toch echt FS2004 in het filmpje (+ de nodige videobewerk software).

Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovemberSierra
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:26
AcXeller schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 18:33:
[...]

Ziet er erg mooi uit maar er staat toch echt FS2004 in het filmpje (+ de nodige videobewerk software).
Ze hebben alleen de recorde module gebruikt uit FS2004.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
ik wil wel eens echte ingame video's zien :)
gewoon vanuit de cockpit, wat ik ook ga zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leech_NL
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-01 23:01
Zoek maar eens op Youtube, daar zijn een heleboel vids te zien. Meestal met TrackIR's enzo. Mooi hoor :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

idd op googlevideo staat nog een voor openfalcon 4.5:zoek eens op:"night pit"
deze vid is gemaakt toen plmn 2mnd geleden de nightpit voltooid is........
errug cool......zelf heb ik er nog wel en paar,maar heb de instructie gekregen om deze niet te publiceren......release is in plusminus 4 wk,.....hang in there!!!
(btw night pit video gebruikt wel de HUIDIGE open falcon,dus niet de 4.5,night pit wordt wel geimplementeerd in 4.5)

@bergen:freebirds al hot met openfalcon?,laat maar even wat van je horen,kunnen we force on force op onze campaignserver....

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2007 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcXeller
  • Niet online
Faxe schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 09:25:
Wat betreft de keuze van hotas is dit mijn eigen ervaring. Wil je een hotas die er realistisch uitziet en aanvoelt en vind je het leuk om er later (voor veel geld) van alles en nog wat aan te veranderen dan is de Thrustmaster Cougar de juiste keuze. Nadeel van de Cougar is wel dat de gebruikte onderdelen nog wel eens stuk willen gaan. Als je een beetje handig bent is dit over het algemeen wel eenvoudig weer te verhelpen.
[afbeelding]
Zo even een jaar oude post gaan quoten ;)

Het lijkt er op dat mijn "trustmaster top gun afterburner II" een beetje stuk aan het gaan is en ben dus op zoek naar een nieuwe HOTAS. De Saitek leek me een aardig alternatief echter lees ik overal dat hij erg ligt is en dus over je bureau heen schuift. De CH joysticks moeten erg degelijk zijn maar ik vind ze niet echt mooi en daarbij ben je voor een HOTAS 2x 150 euro kwijt wat ik te veel vind. Blijft over de Cougar, echter zegt men dat de interne onderdelen niet echt geweldig zijn. Mocht F4:AF het ondersteunen dan kan ik ook met de stick van de AfterBurner II en de CH throttle gaan vliegen om later de stick ook nog te vervangen. Dit heeft echter niet echt mijn voorkeur.

Mijn uiteindelijk vraag is nu eigenlijk in hoevere zal je last van de cougar problemen hebben als je "af en toe" speelt en niet elke avond 3 uur bezig bent. Daarnaast las ik ook nog in een review dat de reviewer het nogal jammer vond dat er op de CH geen trim knop zat op de throttle, aangezien ik nog niet op ace vlieg (komt binnenkort nog wel) vraag ik mij af in hoevere dit belangrijk is. Ga je dit echt missen als je wat verder bent of kan je makkelijk zonder ?

Ik wil dus eigenlijk voor de cougar gaan echter als er alternatieven zijn of iets wat ik hier gemeld heb blijkt niet te kloppen, laat het maar horen, des te beter word mijn keuze. Het budget ligt in eerste instantie rond de 200 euro.

Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faxe
AcXeller schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 22:16:
[...]

Zo even een jaar oude post gaan quoten ;)

Het lijkt er op dat mijn "trustmaster top gun afterburner II" een beetje stuk aan het gaan is en ben dus op zoek naar een nieuwe HOTAS. De Saitek leek me een aardig alternatief echter lees ik overal dat hij erg ligt is en dus over je bureau heen schuift. De CH joysticks moeten erg degelijk zijn maar ik vind ze niet echt mooi en daarbij ben je voor een HOTAS 2x 150 euro kwijt wat ik te veel vind. Blijft over de Cougar, echter zegt men dat de interne onderdelen niet echt geweldig zijn. Mocht F4:AF het ondersteunen dan kan ik ook met de stick van de AfterBurner II en de CH throttle gaan vliegen om later de stick ook nog te vervangen. Dit heeft echter niet echt mijn voorkeur.

Mijn uiteindelijk vraag is nu eigenlijk in hoevere zal je last van de cougar problemen hebben als je "af en toe" speelt en niet elke avond 3 uur bezig bent. Daarnaast las ik ook nog in een review dat de reviewer het nogal jammer vond dat er op de CH geen trim knop zat op de throttle, aangezien ik nog niet op ace vlieg (komt binnenkort nog wel) vraag ik mij af in hoevere dit belangrijk is. Ga je dit echt missen als je wat verder bent of kan je makkelijk zonder ?

Ik wil dus eigenlijk voor de cougar gaan echter als er alternatieven zijn of iets wat ik hier gemeld heb blijkt niet te kloppen, laat het maar horen, des te beter word mijn keuze. Het budget ligt in eerste instantie rond de 200 euro.
Meest voorkomende probleem met de cougar is dat de pot in de throttle stuk gaat. Dit is vrij eenvoudig te verhelpen. Verder zijn er mensen bij de speedbrake switch stop met werken. Als je meer wil lezen over de cougar en de voorkomende problemen moet je hier maar eens gaan kijken:
http://forums.frugalsworld.com/vbb/forumdisplay.php?f=49

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcXeller
  • Niet online
Faxe schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 23:13:
[...]

Meest voorkomende probleem met de cougar is dat de pot in de throttle stuk gaat. Dit is vrij eenvoudig te verhelpen. Verder zijn er mensen bij de speedbrake switch stop met werken. Als je meer wil lezen over de cougar en de voorkomende problemen moet je hier maar eens gaan kijken:
http://forums.frugalsworld.com/vbb/forumdisplay.php?f=49
Hmmmmm

Na het lezen van enkele verhalen lijkt de CH toch een betere keuze te zijn. Misschien toch maar voor de throttle gaan en dan later de fighterstick er bij te kopen. Blijf de couger wel een stuk mooier vinden.

Afbeeldingslocatie: http://www.acealpha.com/basic_shop/product/fighterstick/fighterstick_1.jpg

edit:

Zie net dat de fighterstick ook een throttle control heeft, dan zou de pro throttle dus ook later kunnen komen en nu gewoon weer met 1 stick gaan vliegen

[ Voor 15% gewijzigd door AcXeller op 18-07-2007 20:36 ]

Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcXeller
  • Niet online
Ik zie te weinig nuttige plaatjes langskomen dus bij deze wat screenshot uit een multiplayer game :)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~acxeller/files/gotfalcon1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~acxeller/files/gotfalcon2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~acxeller/files/gotfalcon3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~acxeller/files/gotfalcon4.jpg

Als de winkel ze op voorraad heeft ga ik morgen een CH Fighterstick scoren. Mijn throttle is na verschillende pogingen open slopen er maar iets beter op geworden echter nog regelmatig problemen dat het gas opeens wegvalt en dan weer terug komt terwijl ik niet eens aan de throttle zit :(

Maar met een beetje mazzel heb ik straks een stick die goed en erg precies is.

Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

De problemen met de speedbrake switch in de cougar zijn inderdaad bekend, maar makkelijk te verhelpen. Openschroeven, beetje bijvijlen en schakelaartje goed in de houder zetten, klaar. De problemen met de pots in de stick vallen wel mee geloof ik. Als je je daar een beetje in wilt verdiepen kun je het beste een kijkje nemen in het Cougar Hardware / Firmware Issues subforum op Frugal's en dan vooral de "mods & tweaks" sticky. Het komt erop neer dat alle eventuele problemen met de Cougar prima op te lossen zijn.

Maarja, als je geen zin hebt om te gaan prutsen aan je stick, dan kun je inderdaad beter een set van CH Products kopen. Maarja, dan betaal je 2x 150 euro, dan heb je alles van plastic en het ziet er ook niet realistisch uit.

Ik heb nu driekwart jaar set van Thrustmaster, en heb er nog geen seconde spijt van gehad. Helemaal in metaal uitgevoerd, vliegt super, exacte replica van de originele set... Paar weken terug heb ik trouwens de FCC-2 laten inbouwen. (Zie reply hierboven ergens van mij.) Heb daarmee nog wel een calibratieprobleem en het moet wel even wennen, maar 't is wel heel cool.

Leuke plaatjes trouwens. :) Ik moet ook weer es online gaan vliegen, ben al eeuwen niet bij de Freebirds op bezoek geweest, ben eigenlijk veel te druk met andere dingen de laatste tijd, kom er niet aan toe...

[ Voor 8% gewijzigd door Bergen op 27-07-2007 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yesss...was ik weer,zit nu op mijn werk.
Heb vandaag de hele dag Open Falcon 4.5 gestest,en ik moet zeggen......GODDAMN! wat goed
Het ziet er erg gelikt uit,denk dat Naldo het deze week gaat releasen,als dit zo is ,post ik de link wel
(in jullie pm)
Eurofighter zit er oa in,trekt een curve ,daar kan de mig nog een puntje aan zuigen.....rofl
Anyway,bergen,als je weer eens bij de freebirds langsgaat,vraag ze dan eens of die force on force nog mogelijk is(vergt nogal wat planning,zoals je weet)
:X 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Graag! Jij hebt 'connecties' met Naldo? Emailen ipv pm'en mag eventueel ook. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

komt voor de bakker!
(en ja ik heb "connecties"met naldo,hahaha lol)
spreek hem elke dag ,van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat.....
ok ik mail je wel als de release daar is.....
have a nice flight,.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,
Het schijnt dat je een FCC2 ook zelf in mekaar kan zetten weet iemand iets meer hierover

groeten FREAK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JAAAA!! daar is tie dan,
Open Falcon 4.5 is gereleased!!!
check www_globalfalcon_org voor de file...(vervang downscores door .)
voor installatieinstructies,check de install post op het forum..

have fun,en bij evt installproblemen,post op de site....
8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

Waarom doe je zo moeilijk met die underscores?

Zal dat Open Falcon ook eens proberen. Voorlog nog mijn handen vol aan IL2 (zie andere topic in SGD ;)). Heb Falcon 3 wel eens gespeeld eerder en dat was wel grappig.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Falcon 3???,.....heer,dit is een heel andere game geworden,idd kijk eens op de site....
8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leech_NL
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-01 23:01
Verwijderd schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 12:32:
Hoi,
Het schijnt dat je een FCC2 ook zelf in mekaar kan zetten weet iemand iets meer hierover

groeten FREAK
Een FCC is een kant en klare mod die je zo in je Cougar kunt inbouwen nadat je de oude gimbals hebt verwijderd. Voor meer info zie oa hier: http://www.falcon5.nl/forum/phpBB2/viewtopic.php?t=7624

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja,maar weer eens een post in dit topic to keep it alive....
tja open falcon is alweer een paar weken uit,en alles gaat goed.online stability is goed,paar bugjes op het gebied van UI/AI maar die worden op dit moment opgelost.
Mochten hier mensen zijn die al in een Wing zitten en open falcon spelen,wil ik jullie verzoeken om naar de website www.globalfalcon.org te gaan en jullie in te schrijven voor Operation Fox Flag(Operation Red Flag voor de kenners)deze operatie zal over enkele weken plaatsvinden,in een custom-made theatre (Arizona)waar ongeveer 240 piloten een enorme operatie zullen uitvoeren onder begeleiding van Airbosses,Flight Leaders,en Mission Planners.Dit is de grootste virtual operation ooit gemaakt!
Alle info hierover staat op de site(forum)
Good luck!! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

inschrijvingen voor Operation Fox Flag is gesloten...... 8) :X

• AcXeller
  • Niet online
Zo, weer eens tijd voor een update.

Ik heb nu een aantal maal gespeeld met de fighterstick en ik moet zeggen dat ik echt merk dat je veel meer controle over je kist hebt. Had ik met mijn vorige stick nog echt moeite om bij mijn wingman in de buurt te vliegen (paar meter afstand dus), lijkt het nu bijna makkelijk :) Oftewel het is geen foute keuze geweest.

Wat ook geen foute keuze was, was de keuze om toch de handleiding af te willen drukken.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~acxeller/files/gotfalconman.jpg

Het is een aardig pak geworden maar het leest erg fijn, helaas nog niet ik kleur maar wie weet dat dat ook nog gaat gebeuren. Voor de mensen die het willen weten, links zie je een dubbelzijdige afdruk van de controls die ik vervolgens geplastificeerd heb. Blijft al bijna twee jaar perfect.

Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ziet er erg goed uit,ik heb idd ook alle manuals uitgeprint,misschien een tip:
als je vaak in groepsverband vliegt,zou je ook charts(vluchtgegevens,tacan,ils,datalinkgegevens etc.) kunnen printen(leeg),vervolgens plastificeren,dan kun je er met marker alles op kwijt,en na de vlucht een doekje erover,en klaar voor de volgende vlucht.handig als kneepad,maar zoals gezegd ,ziet er goed uit,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
  • Laatst online: 18:04
Ik heb vroeger (10 jaar geleden ofzow :P) back to bagdad gespeeld :) heb me erg vermaakt toen eens kijken of deze sim mij kan vermaken :D

[ Voor 3% gewijzigd door Falcon Heavy op 07-10-2007 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik heb sonds kort ook het spel, maar zou graag een handleiding in het NL willen hebben ipv engels....
Mijn engels is niet slecht, maar dit is gewoon technisch engels en dat is minder....

Ik krijg bijvoorbeeld niet uitgevogeld hoe ik een vliegtuig moet "locken" en de de radar krijg ik ook niet echt onder de knie zal ik maar zeggen...

Misschien dat iemand weet of er een vertaalde versie is van de PDF-file ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Volgens mij is er geen vertaalde versie, heb er nog nooit eentje in een andere taal dan het Engels gezien. Lijkt me ook geen leuk werk om even 700 pagina's vrijwillig te vertalen. Misschien zijn hier en daar wel uitlegjes te vinden over specifieke onderdelen in het Nederlands... Je zou eens kunnen googlen naar websites van Nederlandse of Vlaamse squadrons.

Wat het locken betreft: er zijn verschillende manieren om te locken. Ten eerste heb je de radarlock, waarbij (zoals de naam al doet vermoeden :P) de radar lockt op het doel en ten tweede heb je de lock van een heat seaking missile, normaal gesproken de AIM-9 Sidewinder. Die heeft een infraroodcamera voorin de raket en die kan locken op een warmtebron zoals de motor van een jet of een flare als hij wordt afgeleid, of als hij in de war is, de zon. :+

Locken met de radar kun je handmatig doen. Ik ga er even vanuit dat je Falcon op 'realistic' hebt staan. Dat wordt geadviseerd voor iedereen, ook voor beginners, anders leer je het nooit... Falcon is nou eenmaal geen arcade spelletje maar echt een simulator. Enfin, als de radar een toestel ziet, zie je dat als een geel blokje op de radar. Met de radarcursors (2 verticale streepjes) kun je het doel aanwijzen (mbv de pijltjestoetsen als je geen 'echte' joystickset hebt) en als je dan op je keypad op de 0 drukt heb je een radarlock.

Locken kan ook automatisch, het hangt er vanaf in welke modus de radar staat. Dat brengt ons bij wat meer info over de radar... Maar voor ik daar een heel stuk over typ, wat heb je er al van begrepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 21:31
Ik ben sinds kort ook weer begonnen met Allied Force, begon toch weer te kriebelen.
Echter heb ik nog nooit uitgevonden hoe het hele IFF gebeuren nou werkt. Ik heb wel is gelezen dat het niet geimplementeerd is in de sim, maar hoe moet je dan radarcontacten identificeren?
En zijn er nog mod's oid. die grafische verbeteringen met zich mee brengen (hi res textures of zoiets?) en welke zijn dan aan te raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben sinds kort (na het repareren van m'n Saitek X-45 HOTAS) weer bezig met het oppakken van Falcon 4.0
Helemaal na het zien van de (preview) screens van FreeFalcon 5 ben ik weer helemaal "into the game". Ik heb dit spel helaas amper gespeeld gezien m'n kat gegeven moment "jaloers" werd op m'n HOTAS (lees: HOTAS kaduuk gemaakt heeft) en zonder HOTAS is een flight-sim spelen nou eenmaal niet (amper :? ) te doen. Op dit moment ben ik voornamelijk met FreeFalcon 4 (aka RedViper (1.04)) bezig ... realisme is leuk, maar het oog wil ook wat ;-) ) En ik heb net m'n FreeTrack (soort van doe-het-zelf IrTrack) aan de gang gekregen, duurde even ... maar is echt zooooo fijn/tof ;)

Ik ben al aardig lekker bezig met de training missies en die gaan inmiddels een stuk makkelijker alsdat ik had verwacht. (Ja, m'n HOTAS was toen praktisch net uit ... dus lang geleden :P Toen had ik er behoorlijk moeite mee ... Wellicht meer opgestoken als ik had gedacht :) )

Enfin, ik zoek eigenlijk een squadron/wing (of hoe men dat ook noemt tegenwoordig) om samen uiteindelijk missies in team-verband mee te gaan doen. Mag wel blijken dat ik nog wel wat oefening nodig heb, maar hier en daar zie ik dat daar ook een plekje voor is binnen de diverse squadrons/wings. Ik zoek voornamelijk een groep leuke mensen met een volwassen instelling (met hier en daar de nodige ervaring) om samen op een leuke maar toch semi-professionele manier samen mee te vliegen en missies mee uit te voeren, vandaar dat me GoT toch de beste plaats leek om daarom te vragen.

Helaas lijkt het erop dat er nog maar weinig mensen dit spel spelen, gezien dit topic bijna antiek is, doch hoop ik dat dat voornamelijk is omdat er elders (frugals etc) meer te bepraten valt en er gotters net zo actief vliegen als in de community van Falcon 4.0 in het algemeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faxe
Verwijderd schreef op zondag 25 november 2007 @ 13:53:
Hoi,

Ik heb sonds kort ook het spel, maar zou graag een handleiding in het NL willen hebben ipv engels....
Mijn engels is niet slecht, maar dit is gewoon technisch engels en dat is minder....

Ik krijg bijvoorbeeld niet uitgevogeld hoe ik een vliegtuig moet "locken" en de de radar krijg ik ook niet echt onder de knie zal ik maar zeggen...

Misschien dat iemand weet of er een vertaalde versie is van de PDF-file ??
Een Nederlands handleiding is er niet. De manual is er wel in het Duits en Spaans geloof. Kan het desnoods wel even voor je nakijken/navragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faxe
gabberjoost schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 17:17:
Ik ben sinds kort ook weer begonnen met Allied Force, begon toch weer te kriebelen.
Echter heb ik nog nooit uitgevonden hoe het hele IFF gebeuren nou werkt. Ik heb wel is gelezen dat het niet geimplementeerd is in de sim, maar hoe moet je dan radarcontacten identificeren?
En zijn er nog mod's oid. die grafische verbeteringen met zich mee brengen (hi res textures of zoiets?) en welke zijn dan aan te raden?
Als er een Awacs beschikbaar is in de missie kun je die gebruiken om te bepalen of het een vijandelijk toestel is of niet.

Er zijn hires textures beschikbaar. Die kun je hier kopen: http://www.hitiles.com/

Er zijn ook andere cockpit beschikbaar. Die kun je hier kopen: http://www.stopworks.us/
Pagina: 1 2 Laatste