Falcon 4.0: Allied Force

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 21.409 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faxe
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-07 17:08
[b][message=31196384,noline]Enfin, ik zoek eigenlijk een squadron/wing (of hoe men dat ook noemt tegenwoordig) om samen uiteindelijk missies in team-verband mee te gaan doen. Mag wel blijken dat ik nog wel wat oefening nodig heb, maar hier en daar zie ik dat daar ook een plekje voor is binnen de diverse squadrons/wings. Ik zoek voornamelijk een groep leuke mensen met een volwassen instelling (met hier en daar de nodige ervaring) om samen op een leuke maar toch semi-professionele manier samen mee te vliegen en missies mee uit te voeren, vandaar dat me GoT toch de beste plaats leek om daarom te vragen.

Helaas lijkt het erop dat er nog maar weinig mensen dit spel spelen, gezien dit topic bijna antiek is, doch hoop ik dat dat voornamelijk is omdat er elders (frugals etc) meer te bepraten valt en er gotters net zo actief vliegen als in de community van Falcon 4.0 in het algemeen.
Als je F4 Allied Force hebt kun je eventueel lid worden van www.185th.co.uk . Ben daar ook lid van en vlieg geregeld een vluchtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:11
Ik heb gisteren F4 Allied Force gedownload om eens te proberen naar aanleiding van dit topic, maar ik liep toch snel vast. Aangezien ik geen joystick heb en ook niet gelijk daarin wil investeren ben ik met de keyboard controls van start gegaan en de ramp start.
Ik kan na wat speurwerk alle knoppen vinden, maar zodra ik de JFS op START2 zet en de RPM boven de 20% komt kan ik de throttle niet hoger zetten.
De default keys - en = werken niet. Ook niet nadat ik ze opnieuw gebind heb. Iemand een suggestie?

[ Voor 32% gewijzigd door MuddyMagical op 23-12-2008 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-09 11:44

Bergen

Spellingscontroleur

Idle detent triggeren met alt+i geloof ik, staat wel in de pdf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:11
Say what? Dat is toch om je throttle op idle te zetten? Die is op zich ook wel via het scherm te bedienen als knop. Maar het gaat mij om het hoger en lager zetten van de throttle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Je hebt je JFS inschakeld met start 2. Dat is je start motor (jet fuel starter). Daarmee krijg je de motor op gang tot ongeveer 20% rpm. De throttle staat op dat moment nog steeds op 0%, er wordt dus geen brandstof ingespoten. Om over te gaan van startmotor naar brandstof, moet je dus brandstof inspuiten. Dat doe je door de throttle naar voren te duwen.

Echter zit daar in de echte jet een punt waar je de throttle niet voorbij kunt duwen, je moet hem letterlijk eroverheen tillen. Dat is ervoor dat je de throttle tijdens het vliegen niet perongeluk helemaal naar 0% kunt brengen, want dan zou je motor uit gaan. Bij de afterburner zit ook zo'n punt, daar moet je hem ook overheen tillen. Zo'n 'beschermingspunt' heet een detent. Er zitten dus 2 detents in de throttle: een idle detent en een afterburner detent.

Als je met het toetsenbord vliegt, til je de throttle over de idle detent met alt+i. Nu wordt er dus brandstof ingespoten en je zult de rpm zien oplopen. De JFS zal automatisch afslaan. Nu pas kun je de throttle omhoog duwen.

http://www.lead-pursuit.com/downloads/contrib/ramp_start.pdf

[ Voor 4% gewijzigd door Bergen op 24-12-2008 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb AF weer eens geprobeerd, maar ik kan toch niet echt zonder 3D clickable cockpit (head-tracking is echt zo fijn), zeker gezien AF ook geen widescreen ondersteund in 2D. Hopelijk hebben ze gelijk bij freefalcon en zijn alle probleempjes van FF4/RV opgelost in FF5 (blackscreen na laden en mp-code) want daar kijk ik toch wel echt naar uit. Die graphics e.d. :9~

Ondertussen train ik nog wel wat meer in windowed FF4/RV :P

Toch bedankt voor de link, weet ik in ieder geval wat ik "blindelings" zou moeten kunnen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leech_NL
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-01 23:01
Voor AF zijn er widescreen pits uit: http://www.cockpits.nl/ (payware, van dezelfde maker als de standaard pits: Aeyes).

FF5 duurt nog wel even, want er is nog HEEL veel werk te verzetten voordat dat een beetje klaar is. (ik heb de current beta)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:54

RvV

Ik heb er vandaag weer eens OpenFalcon 4.7 op gezet. De installatie is een makkie en het ziet er allemaal weer erg goed uit en draait zelfs 1920x1200 op mn 26"schermpje. De controls zijn wel weer even wennen hoor. ;)

Y'24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 12:20

DeX

Is het msichien een idee om een keer met de GoTters samen te vliegen? Gewoon een zondagmiddag pakken, en met Hamachi en dergelijke lol hebben met Falcon?

Zelf wil ik het nog verder leren. Ik begin er aan, loop tegen een muur van WTF :? aan en stop er dan een tijdje mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar loop je tegen aan dan? Heb je F4:AF? Tsja, een 2e monitoor of de handleiding uitprinten is dan bijna een vereiste.

Ikzelf ben nog niet eens aan de campaign begonnen (eerst geen hotas, jaren later wel .. ff spelen, hotas stuk, paar maanden terug weer gerepareerd, toen weer een zoot training gedaan, lukte vrij aardig tot de SAM missies.
Maar blijft een pareltje. FreeFalcon 5 schijnt binnenkort uit te komen ... volgens "hun" geen "black-screen" meer en verbeterde MP (vlekkeloos met 8 of 16 meen ik), dan ga ik weer eens verder proberen.

Maar wil best af en toe rondje vliegen met wat (aardige >:) ) grond-doelen vernietigen. Kan nog best wat landen etc gebruiken. (En als ze niet terugschieten lijkt het net of je goed bent :P )
Helaas is menig distro niet zo stabiel in MP.. AF zelf schijnt wel redelijk te zijn echter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX

DeX

Afbeeldingslocatie: http://www.flameseeker.com/wp-content/uploads/2009/01/capture.jpg

Zo heb ik heb in ieder geval opgelost.
"falconAF.exe -nomovie -window" als snelkoppelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leech_NL
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-01 23:01
AF is erg stabiel, zowel offline als online. OF is ook goed stabiel, maar dat is deels afhankelijk van je hardware. FF5 is nog erg in ontwikkeling, en zeker nadat het halve team opgestapt is, nog lang niet klaar. Vorige week meerdere MP beta flights gedaan, en MP is verre van klaar. Maar goed, inmiddels kunnen we MP flights connecten, dat kon een maand geleden nog niet eens 8)

En hotas is wel een vereiste om een echt te kunnen vliegen. Als het wat druk wordt heb je gewoonweg geen tijd om alle handelingen met het toetsenbord te doen.

Als je echt wilt leren vliegen in MP zowel als offline: join a squadron/wing.

Nog GOT'ers die naar de LLTM gaan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Ik zou best een keer naar de LLTM willen, maar momenteel doe ik al een tijdje niks met Falcon dus wordt niks dit jaar. Misschien volgend jaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou graag een paar lessen willen van iemand die deze game goed onder de knie heeft .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jirnsum
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-09 19:33
Les 1: het is geen "game" ;)

Steam profiel UPlay JirnsumNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Idd, het is een simulator, geen game. Althans, zo denken wij simmers erover.

Les 2: over les 1 wordt niet gediscussieerd. ;)
Verwijderd schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 17:37:
Ik zou graag een paar lessen willen van iemand die deze game goed onder de knie heeft .
Hoever ben je met de trainingsmissies?

[ Voor 7% gewijzigd door Bergen op 31-03-2009 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He Skynet,jij ook hier.
Heb je al een Fairy flight gehad, in de 338th?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonnymous!
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-03 11:45

Anonnymous!

Are You Man or Mouse?

Hallo allemaal,

Even proberen weer wat leven in dit topic te blazen.

Vanaf dat ik een klein kind was (samen met papa :) ) speelde ik Falcon 4 en inmiddels ben ik 17 en een half jaar en speel de sim al meer dan 10 jaar.
Ik ben lid van de 72nd fighter wing waar ik wel eens mee oefen, dit is het leukste wat je met een computer kan doen.

Het lijkt me gaaf om een met wat tweakers te vliegen, een soort van aanmeld ronde en dan afspreken op een zondagmiddag, hoor het graag als er animo is!

Heb zelf een TM Cougar HOTAS en heb er geen spijt van, ik ben ook de enige met een review van dit product hier op tweakers.
Heeft iemand trouwens een Cougar met een fssb of een fcc-2 mod? ben wel geintresseerd in het tweedehands overnemen, vind hem nieuw nog net iets te duur.

Edit: als iemand training lessen van me wil, give me a call :)

[ Voor 5% gewijzigd door Anonnymous! op 16-02-2010 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX

DeX

SIGNED!

Ik kan helemaal NIETS met Falcon 4, maar ik ben zo iemand die dat niet intereseert. Ik vlieg af en toe nog wel, drop wat CBU-s en even later hoor ik "Archer inbound" en grijp ik naar de Crtl-E.

Het lijkt mij helemaal geweldig om een dag met simmers uit te hangen puur om te leren en ervaren. Wellicht ook leuk om even wat andere vliegsims erbij te pakken zoals FSX/FS9?

Ik voel mijn hand al grijpen naar de installatie CD (net een fresh install)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonnymous!

Anonnymous!

Are You Man or Mouse?

Mooi dat is er alvast een, dan hebben we nu:

- AnnonNymous!
- DeX

Nog niet echt de moeite waard he :P, minstens 4 mensen.

Wie wil er nog meer meevliegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX

DeX

Geef het wel even. Er moeten nog genoeg mensen wakker worden :D .

Verwijderd

Im in! 8)

• Anonnymous!

Anonnymous!

Are You Man or Mouse?

Ha, dat zijn er twee, er moeten inderdaad nog wat geintresseerden dit topic vinden :)

Maar deX, als je wilt, ik wil je wel wat leren hoor, moet je wel een mic hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX

DeX

OMFG Yes!
* DeX pakt alvast de CD's

FF checken:
Falcon 4.0 AF, Nieuwste Patch 1.0.13. Moet ik nog Hi-Tiles/ventrillo/iets anders nog installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonnymous!

Anonnymous!

Are You Man or Mouse?

Skype het liefst, ..knip..
Mijn skype is: SkipJack_NL

Heb je een Joystick trouwens?

[ Voor 29% gewijzigd door psychoclown op 21-02-2010 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX

DeX

Joystick heb ik. Wel erg simpel omdat ik nog niet in een Hotas wil investeren.

We gaan Skypen :)

Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/repository/2355/png/17356.1.0.png

Het zal denk ik niet dit weekend worden, ben druk bezig met verbouwen. Hoop in de loop van de week? Als dat jou uitkomt. Hopelijk kunnen er dan ook wat meer mensen meedraaien. Ik neem aan dat er ook andere mensen zijn die wel wat willen leren/uitleggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonnymous!

Anonnymous!

Are You Man or Mouse?

Ja die zijn er wel, we vliegen in ieder geval met zijn drieën, zeg het maar wanneer het je uitkomt, het liefst in de avonduren.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcXeller
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Hi-Tiles moet je gewoon voor betalen en dat kan hier http://www.hitiles.com/indexF4AF.htm
Je kan het ook op cd krijgen, kost je maar iets van 15 of 20 euro, als je dit soort dingen gaat kopieren verkracht je de motivatie voor mensen om ergens veel tijd in te steken en dan komt zo'n (hobby)project nooit van de grond.

Verder wens ik je veel vliegplezier, maar probeer mensen die AF mooier maken dus wel te steunen.

[ Voor 33% gewijzigd door psychoclown op 21-02-2010 14:10 ]

Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonnymous!

Anonnymous!

Are You Man or Mouse?

AcXeller,

Ik heb er ook gewoon voor betaald hoor :), maar je heb gelijk, ik speel ook open en free falcon en daar heb je gratis varianten van hitiles, daar was ik mis mee.

verder geen geïnteresseerden voor een tweakers vlucht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,
begrijp ik het goed dat bij een MP game, je gebruik dient te maken van Hamachi (oid). Er is geen server waar je je aan kan melden en waar altijd wel andere mensen actief zijn?
:)
Pagina: 1 2 Laatste