Toon posts:

Externe harddisk niet te zijn op Mijn Computer

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb sinds kort een 160Gb usb2 Promedion Edrive gekocht, en als ik hem aansluit op mijn windows xp sp2 computer dan hoor ik het bekende "new hardware found" geluidje, en idem als ik de usb kabel er weer uit haal (dmv het safely remove hardware). Alleen is het probleem dat de hardeschijf nergens in mijn computer komt te staan, terwijl hij bij device manager wel te zien is onder het tabje schijfstations, met zijn goede naam. Ook zegt device manager dat het apparaat correct werkt, er geen nieuwe/betere driver voor is en als ik hem uninstall blijf ik hetzelfde probleem houden.

Heeft er iemand een oplossing?

Tnx Joost

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je wel een partitie op die disk aangemaakt? En heeft deze ook een driveletter toegewezen gekregen (checken vanuit diskmanagement).

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 05-02 16:52

Tags NL

Harmful or Harmless?

Een drive-letter assignen? (In Computer Management bij Disk Management)

https://powershellisfun.com

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-02 17:36
Heb je al bij schijfbeheer gekeken? (configuratieschern - systeembeheer - computerbeheer - en dan links ergens schijfbeheer selecteren)

Ik denk namelijk dat je drive nog geen letter heeft of nog niet is geformatteerd.

edit: spuit 11

[ Voor 3% gewijzigd door Fauna op 11-04-2007 21:37 ]

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:06

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Heb je die harde schijf al gepartitioneerd en geformatteerd?

* Freee!! moet een beetje vlotter typen :(

[ Voor 25% gewijzigd door Freee!! op 11-04-2007 21:39 ]

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Verwijderd

Topicstarter
Bij schijfbeheer staan echter alleen mijn twee vaste schijven, maar er staat ook een "recovery" schijf bij, waar achter staat: onbekende partitie, maar deze heeft maar een grote van 1,86gb, dus ik denk niet dat dat hem is.

Hoe zou ik hem dan anders kunnen partitioneren en/of formatteren?

* Update: ah, onder de drie schijven zie ik een ander hokje waar hij wel staat weergegeven als "schijf 1, niet geinitialiseerd, ik denk dat het probleem is opgelost :) thanks voor de aanwijzingen, ik ga kijken of ik er nu uit kom!

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2007 21:47 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je disk niet in diskmanagement staat dan is er een grote kans dat het ding defect is (waarschijnlijk wordt de controller nog wel gezien, maar dan houdt het op). Test eens op een andere pc, of sluit het ding eens intern aan en kijk of hij dan wel herkend wordt.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit staat gewoon in OM FAQ / Beleid » Mijn nieuwe harddisk staat niet in Deze Computer, wat nu? beantwoord :)

Gebrek aan aantoonbare inzet en research, plus FAQ-gevalletje, topic dicht dus.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.