[ubuntu/totem] 'recent items' wissen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
OK, ik heb een vriend van me aan de Ubuntu geholpen. Geen problemen, maar nu toch een (lijkt mij simpele) vraag.

Er staan in het 'movie'-menu van Totem een lijstje met recent afgespeelde films. Die wil hij weghebben, "want dan kon in windows ook". Eigenlijk heeft 'ie gelijk dat 'ie dat wil, dus aan mij om dat op te lossen.

Waar heb ik gezocht?
- Totem -> Edit -> clear playlist -> niets.
- Totem -> Edit -> preferences -> niets.
- nano ~/gnome2/totem -> niets.
- locate totem >> totem.txt (en dat doorlezen) -> niets wat er op lijkt.
- sudo gconf-editor -> apps->totem -> niets.
- gathering.tweakers.net -> totem -> niets. (wel topics natuurlijk, maar geen oplossing)
- google -> totem (+ veel verschillende zoektermen) -> niets.

En da's toch vreemd, want heb tot nu toe zo'n beetje alles wel kunnen vinden.

ehm... help?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Holy Cr*p! 8)7
Ik weet even niet wat ik moet zeggen nu.
Bedankt!

<kruipt trillend in een hoekje>

Edit:
De oplossing is dus: ubuntu-menu -> places -> recent documents -> clear recent documents (systemwide, als het ware). En indien dat niet werkt, de .recently_used te editten in je home. (Waar ik overigens ook al gekeken had, maar vergeten te melden in de TS. Ook al overheen gekeken dus. M'n dag niet.)

Nu maar hopen dat het voor hem ook werkt, aangezien er wel melding van werd gemaakt dat voor iemand 'het clearen van recent documents' niet meer werkt in Edgy. Die vriend van me gebruikt Edgy, en ik ben inmiddels over naar Feisty. En in Feisty werkt het wel.

Maar goed, da's over de telefoon allemaal nog wel uit te leggen.

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2007 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08 16:15

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Doe de volgende keer iets meer met je startpost, geef beter weer wat je gedaan hebt en hoe gezocht !

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Pim! Vat dit alsjeblieft niet verkeerd op, maar zou je aan kunnen geven wat ik had kunnen doen om mijn startpost te verduidelijken? Ik ben het er heel erg mee eens dat dit een zwaar gemodereerd forum is, en ik wil graag leren om hier zonder samengeknepen billen een post te doen. (Ja, ik heb ook alle mogelijke FAQ's gelezen (begonnen met deze: http://gathering.tweakers.net/forum/faq), en heb erg m'n best gedaan op deze startpost. Ik voelde me al lullig dat ik voor zo'n onbenullige vraag een post moest maken in the first place.) Als je wilt dat ik je een PM stuur vind ik dat ook goed. Dan edit ik deze post wel.

Ondertussen is vriend A. B. te C. van al zijn nare klachten verlost. Waar ik al bang voor was: 'clear recent items' hielp niet. Ik moest met hem de .recently_used aan passen over de telefoon. Duurde een kwartiertje, maar het is uiteindelijk gelukt.

Nu snap ik ook waarom ik in eerste instantie over de 'totem'-entries in mijn eigen .recently_used heb 'heengekeken': Die staan er niet tussen!.

Op de een of andere manier is mijn .recently_used dus aan gort. Ik heb geen idee waar Totem de entries die hij heeft staan vandaan haalt. Een andere entry die ik weghaalde (eentje van The Gimp) deed ook niet wat je zou verwachten. Wat ik ook doe, de 'recent documents' gaan niet weg uit de respectievelijke applicaties.

Als er WEL een totem-entry in mijn .recently_used had gestaan, was ik die tegengekomen, had ik geweten waar vriend A. B. te C. moest zijn, en was deze hele post niet nodig geweest. Excuses voor het niet vermelden van het woord '.recently_used' in de startpost, ik was al een stief uurtje aan het zoeken geweest.

Ondanks dat mijn nieuwsgierigheid inmiddels grote hoogten heeft bereikt, interesseert het me niet genoeg er meer aandacht aan te besteden: vriend A. B. te C. heeft wat 'ie wil, 19 april gaat Feisty final (Yey!), en een herinstallatie zat sowieso al in de planning i.v.m. het niet 100% tevreden zijn met mijn huidige partities.

Hartelijk dank Jungian voor het drukken van mijn neus in de juiste stronthoop. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.

Pim.

Wat je onderandere had kunnen doen was aangeven in welke richting (zoekwoorden) je op google en op het forum hebt gezocht, dit geeft andere users een goed beeld of je in de goede richting denkt.

Je geeft nu aan dat je op totem hebt gezocht maar dit is natuurlijk erg generic, als je de rest van de termen aangeeft kunnen we daarop ingaan :)

Ik ben blij dat je aangeeft de faq gelezen te hebben en bewust bent van het feit hoe dit forum in elkaar zit, ik heb er ook geen groot probleem mee maar beter een lose opmerking nu als enorme DM gesprekken in de toekomst (geloof me het gebeurt regelmatig al ziet niemand het ;) )

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank je voor je reaktie Pim. Ik snap nu wat je bedoeldt.

Wat ik er achteraf van kan zeggen is dat ik waarschijnlijk te veel gefocussed heb op het woord 'items', maar ik zie ook in dat we daar nu niet meer zo veel aan hebben. :)

Wat me wel tegenvalt, is dat de (prima) zoektermen van Jungian slechts 1 bruikbare link op google oplevert. Neemt niet weg dat ik die zoektermen zelf had kunnen (moeten) verzinnen.

Wederom achteraf was het mijn 'kapotte' .recently_used dat de verwarring compleet maakte. Ik ga er van uit dat over 1 week alles weer Hunky Dory is.

Mocht ik dan nog ergens tegenaan lopen kun je er donder op zeggen dat ik:
a) *nog* beter na ga denken over zoektermen in google.
b) *nog* beter m'n best ga doen op een eventuele startpost.
c) een nog strakkere kont krijg dan ik al heb als ik met samengeknepen billen die post maak. ;)

Dank.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2007 21:03 . Reden: Shit. 'je bedoelt' tegenwoordige tijd en een persoonsvorm, stam + t (geloof ik) :/ ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2007 @ 20:11:
Ondertussen is vriend A. B. te C. van al zijn nare klachten verlost. Waar ik al bang voor was: 'clear recent items' hielp niet. Ik moest met hem de .recently_used aan passen over de telefoon. Duurde een kwartiertje, maar het is uiteindelijk gelukt.
Je kan het heel gemakkelijk uitleggen:
[list=1]• Open je persoonlijke map (of bestandsbeheer en klik op 'Persoonlijke map')
• Ga naar Beeld -> Verborgen bestanden tonen of doe Ctrl + H
• Zoek het bestand .recently-used op (begin te typen met .r en Nautilus selecteert het bestand)
• Verwijder het bestand (met delete, rechtermuis -> verwijderen of whatever)Ik weet niet hoe je het uitgelegd hebt, maar via CLI ed. is het wat lastiger begrijpbaar. Dit is imho het duidelijkst en recht-toe-recht-aan. De Windows-like manier die leeks wel aan staat geloof ik :p

En trouwens (niet erg ofzo) is er een Ubuntu topic en een NOS kroeg. Kleine vraagjes horen er eigenlijk niet thuis, maar de mods in /23 zijn wel liev en zien het soms door de vingers :p

[ Voor 15% gewijzigd door mithras op 12-04-2007 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank je mithras,

Ik twijfelde nog over het Ubuntu-topic, maar ten tijde van posten had ik het lef van een paard, en (te) ontspannen billen. Ik was me niet bewust van het bestaan van de NOS-kroeg, maar daar zal ik de volgende keer zeker aan denken.

Ik heb de stappen inderdaad eerst zelf doorlopen.
- Home-icoontje op desktop (voor hem aangemaakt, nu blij om)
- ctrl-H
- scroll naar .recently_used
- rechts-klik -> open with 'text-editor'
- vervolgens uitleggen waar de blokjes beginnen en eindigen. (dat was wel verwarrend)
- uiteindelijk heeft 'ie geloof ik nu dit als .recently_used:
code:
1
2
3
4
<?xml version="1.0"?>
<RecentFiles>

</RecentFiles>

Verwijderen zou inderdaad sneller zijn geweest, maar nu snapt 'ie wel wat een xml-file is. Da's ook wat waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Maar dat is het mooie van Gnome: gooi je al je instellingen weg, krijg je automatisch de standaard voorgeschoteld. Je kan dus heel ~.gnome, ~.gnome2 én ~.gconfg weggooien. Je bent dan 99% van je Gnome instellingen kwijt, maar je krijgt het standaard geval voorgeschoteld als je opnieuw inlogt. Dat is ook het geval met .recently_used :)

offtopic:
En dit is niet Gnome specifiek, maar wel leuk om te noemen

/ophouden-met-ot-geblaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geblaat over settings is in dit geval niet offtopic volgens mij :)

Maar om wel offtopic te gaan:
Ik zei dat'ie moest zoeken naar alle entries met het woord 'Totem' in de '<group>'-cel. Wat ik achteraf had kunnen weten, was dat ALLE entries het woord 'Totem' in de '<group>'-cel hadden in zijn geval. Zo'n beetje het enige dat 'ie hoeft/wil: trailers kijken.

Als je dan <RecentItem>...</RecentItem> groepje voor groepje weghaalt, hou je een nagenoeg lege file over.

Ik vond het goed, hij vond het goed, it did the trick.

Ontopic:
Ik vind mijn Totem-entry terug in .recently-used.xbel :o _/-\o_
Geen idee wat/waarom/hoe ik dat gisteren niet gezien heb. Schop me maar.
Ik moet zeker ongesteld worden of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.

Pim.

Voor de voledigheid draaischaap, ik heb 100x liever dat je een topic opend ipv de vragen te stellen in de kroeg of het ubuntu topic, we lopen daar continue te roepen dat antwoorden (en de kracht van GoT) verzuipt in de postmassa. !!!!

Ga zo door man :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
check! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurp5
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 08:28
lol, met die zoektermen staat dit topic nu bovenaan in google =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2007 @ 20:56:Wat me wel tegenvalt, is dat de (prima) zoektermen van Jungian slechts 1 bruikbare link op google oplevert.
Herstel: 2 bruikbare links. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.

Pim.

jurp5 schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 09:26:
lol, met die zoektermen staat dit topic nu bovenaan in google =)
En zo is de waarde van een apart topic bewezen :)

Pagina: 1