Na al jaren lang een hele hoop plannen in mn hoofd en op tekening gehad te hebben leek het me nu toch wel eens tijd om een mod ook echt uit te voeren. Na altijd alles in het overdreven bedacht te hebben leek me het nu eens leuk om dat niet te doen. Ik weet enkel de grote lijnen waar ik heen wil en verder zien we alles onderweg wel.
Ik heb wel enig casemod ervaring maar dit is heel miniem, meestal kwam het niet veel verder dan een window & paintjob. Tevens is het al weer een paar jaar geleden.
Ik zit studeer momenteel HTS Werktuigbouwkunde (4e jaars) dus ben wel beetje handig.
De grove planning is een case te vormen uit 3 losse cases. Dit ala ExtremeLi van Ediejo (ik weet het Ediejo heft maar 1 lian-li case gebruikt ..). Dit is wel een hele extreme mod en zo gaat de mijne dus niet worden. Ik zit nog altijd wel met een studentenbudget.
De case die bij mij het slachtoffer gaat worden is de CoolerMaster Centurion 5. Deze heb ik al 1 in mijn bezit dus dat scheelt weer in de kosten, ook omdat de case maar 50euro kost.
Momenteel ben ik nog in het bezit van een S-939 X2 4600+ setje, maar gezien de extreme koeling moet ik natuurlijk wel naar de c2d overstappen.
Onderstaand komt er allemaal in:
- CPU: Core2Duo E6600
- Mem: Crucial DDR2 BallistiX PC5300 2048MB
- Mobo: Asus P5B-Deluxe (fully modded)
- Gfx: Asus 7950GX2
- PSU: Zalman 600W
- HDD: 2x WD740GD Raptor
- HDD: 4x 250GB (3x Maxtor, 1x WD)
- Optisch: 2x NEC DVD-RW
- Geluidskaart: X-Fi ExtremeMusic
- TV-kaart: Hauppauge WinTV PVR-150
Overige HW:
Monitor: Dell 2407
Muis: Razer Diamondback
Tobo: Logitech Ultra Flat (oid)
Speakers: Logitech Z-680
Enigste wat ik hier nog voor moet aanschaffen is een 2e raptor. De rest heb ik al of komt er aan.
Nog even over de mod zelf. De case gaat dus uit 3 delen bestaan

Deel 1:
Hierin komt de koelinstallatie van een oud Kryotech systeem. Deze heb ik via marktplaats gekocht voor 80 euro. Heeft altijd vanuit de fabriek af een AMD Duron 900 gekoeld. Deze moet dus op de E6600 komen dus hier zal nog het een en ander aan ombouwwerk aanzitten. Koeling getest en koelt tot ongeveer -50° graden.
Deel2:
Hier komt uiteraard de pc zelf in. Echter wil ik in plaats van 5x5.25” en 5x3.5” wil ik 10x3.5”. Gezien ik niet van drukke dingen hou wordt de mod vrij rustig. Voorin zullen dus alleen 2 DVD-RW’s komen, alleen deze komen in deel3.
Deel3:
Zoals al vermeld komen hierin 2 DVD-RW’s, deze komen gewoon helemaal bovenin waar ze horen te zitten. De rest van de ruimte wordt waarschijnlijk nog gebruikt voor waterkoeling. Alleen na al de nieuwe hardware & mod-spullen aangeschaft te hebben zit ik eventjes krap bij kas.
Alle3 de delen zullen afzonderlijk te openen zijn. Vanaf de zijkant zal de case dus duidelijk uit 3 delen bestaan. Voor de voorkant is het de bedoeling om 1 geheel te vormen wat doorloopt over de 3 cases.
Dan nog even over de kleuren van de mod, die worden waarschijnlijk zwart & wit.
Maar zoals elke [CIP] is deze thread waardeloos zonder de piccies!

De enorme doos (33KG!) met daarin het oude systeem incl. koeling.

Koeling gedemonteerd incl huidige hardware.

Kast waar de koeling in moet komen, kast al gestripped alleen nog ietsie te groot.

Nog even een pic van de werkplaats
waar hopelijk het meeste werk wordt verricht (ligt aan het weer)

Kast op maat gemaakt, achterkant komt uit het oude systeem.

Kast incl. de koeling gemonteerd.

Slachtoffer #2.

Nu met 10x 3.5".

Even overzichtspic, zo staat het er momenteel bij.
Ondertussen ook al wat WC onderdelen gekocht, naja ik ga ze binnenkort ophalen. Bestaande uit pomp, reservoir, rad & chipsetblok. De bedoeling is dat ook de videokaart aan de WC gehangen wordt. Echter denk ik niet dat ik een WC blok voor mijn huidige 7950GX2 ga kopen. Omdat deze kaart 2 core’s heeft zijn de koelblokken ook meteen een 50euro duurder dan bijvoorbeeld de blokken voor de G80. Voorlopig dus alleen de chipset, en misschien over een hele poos een G80 erbij.
Nog steeds verwacht ik de meeste HW spullen deze week, ik hoop dat het ook echt deze week gaat worden gezien vanaf woensdag ik geen complete systeem meer heb. Tevens moet ik binnenkort nog wat mod onderdelen bestellen als ; ccfl’s, fan’s, radgrill, thumbscrews, cable mesh en nog wat kleine dingen wat vast wel weer op gaat lopen tot 80-100euro ;\
Tot slot nog even een grove planning van wat er staat te gebeuren:
- 3e case kopen & ombouwen naar klein caseje
- Voorkant 1 geheel maken
- Alles demonteren & spuiten
- Koeling aanpassen voor S-775
- WC testen en monteren
- Alles monteren en draaien maar ;X
Ik heb wel enig casemod ervaring maar dit is heel miniem, meestal kwam het niet veel verder dan een window & paintjob. Tevens is het al weer een paar jaar geleden.
Ik zit studeer momenteel HTS Werktuigbouwkunde (4e jaars) dus ben wel beetje handig.
De grove planning is een case te vormen uit 3 losse cases. Dit ala ExtremeLi van Ediejo (ik weet het Ediejo heft maar 1 lian-li case gebruikt ..). Dit is wel een hele extreme mod en zo gaat de mijne dus niet worden. Ik zit nog altijd wel met een studentenbudget.
De case die bij mij het slachtoffer gaat worden is de CoolerMaster Centurion 5. Deze heb ik al 1 in mijn bezit dus dat scheelt weer in de kosten, ook omdat de case maar 50euro kost.
Momenteel ben ik nog in het bezit van een S-939 X2 4600+ setje, maar gezien de extreme koeling moet ik natuurlijk wel naar de c2d overstappen.
Onderstaand komt er allemaal in:
- CPU: Core2Duo E6600
- Mem: Crucial DDR2 BallistiX PC5300 2048MB
- Mobo: Asus P5B-Deluxe (fully modded)
- Gfx: Asus 7950GX2
- PSU: Zalman 600W
- HDD: 2x WD740GD Raptor
- HDD: 4x 250GB (3x Maxtor, 1x WD)
- Optisch: 2x NEC DVD-RW
- Geluidskaart: X-Fi ExtremeMusic
- TV-kaart: Hauppauge WinTV PVR-150
Overige HW:
Monitor: Dell 2407
Muis: Razer Diamondback
Tobo: Logitech Ultra Flat (oid)
Speakers: Logitech Z-680
Enigste wat ik hier nog voor moet aanschaffen is een 2e raptor. De rest heb ik al of komt er aan.
Nog even over de mod zelf. De case gaat dus uit 3 delen bestaan

Deel 1:
Hierin komt de koelinstallatie van een oud Kryotech systeem. Deze heb ik via marktplaats gekocht voor 80 euro. Heeft altijd vanuit de fabriek af een AMD Duron 900 gekoeld. Deze moet dus op de E6600 komen dus hier zal nog het een en ander aan ombouwwerk aanzitten. Koeling getest en koelt tot ongeveer -50° graden.
Deel2:
Hier komt uiteraard de pc zelf in. Echter wil ik in plaats van 5x5.25” en 5x3.5” wil ik 10x3.5”. Gezien ik niet van drukke dingen hou wordt de mod vrij rustig. Voorin zullen dus alleen 2 DVD-RW’s komen, alleen deze komen in deel3.
Deel3:
Zoals al vermeld komen hierin 2 DVD-RW’s, deze komen gewoon helemaal bovenin waar ze horen te zitten. De rest van de ruimte wordt waarschijnlijk nog gebruikt voor waterkoeling. Alleen na al de nieuwe hardware & mod-spullen aangeschaft te hebben zit ik eventjes krap bij kas.
Alle3 de delen zullen afzonderlijk te openen zijn. Vanaf de zijkant zal de case dus duidelijk uit 3 delen bestaan. Voor de voorkant is het de bedoeling om 1 geheel te vormen wat doorloopt over de 3 cases.
Dan nog even over de kleuren van de mod, die worden waarschijnlijk zwart & wit.
Maar zoals elke [CIP] is deze thread waardeloos zonder de piccies!

De enorme doos (33KG!) met daarin het oude systeem incl. koeling.

Koeling gedemonteerd incl huidige hardware.

Kast waar de koeling in moet komen, kast al gestripped alleen nog ietsie te groot.

Nog even een pic van de werkplaats

Kast op maat gemaakt, achterkant komt uit het oude systeem.

Kast incl. de koeling gemonteerd.

Slachtoffer #2.

Nu met 10x 3.5".

Even overzichtspic, zo staat het er momenteel bij.
Ondertussen ook al wat WC onderdelen gekocht, naja ik ga ze binnenkort ophalen. Bestaande uit pomp, reservoir, rad & chipsetblok. De bedoeling is dat ook de videokaart aan de WC gehangen wordt. Echter denk ik niet dat ik een WC blok voor mijn huidige 7950GX2 ga kopen. Omdat deze kaart 2 core’s heeft zijn de koelblokken ook meteen een 50euro duurder dan bijvoorbeeld de blokken voor de G80. Voorlopig dus alleen de chipset, en misschien over een hele poos een G80 erbij.
Nog steeds verwacht ik de meeste HW spullen deze week, ik hoop dat het ook echt deze week gaat worden gezien vanaf woensdag ik geen complete systeem meer heb. Tevens moet ik binnenkort nog wat mod onderdelen bestellen als ; ccfl’s, fan’s, radgrill, thumbscrews, cable mesh en nog wat kleine dingen wat vast wel weer op gaat lopen tot 80-100euro ;\
Tot slot nog even een grove planning van wat er staat te gebeuren:
- 3e case kopen & ombouwen naar klein caseje
- Voorkant 1 geheel maken
- Alles demonteren & spuiten
- Koeling aanpassen voor S-775
- WC testen en monteren
- Alles monteren en draaien maar ;X