Naar mijn weten heb ik een behoorlijk snelle PC. Wat ik vooral met deze PC doe is gamen en gebruik maken van zware programma's. (Dreamweaver, Fireworks, Photoshop, Vegas 6.0, etc.) Ik heb vrijwel alles overclocked (CPU, Geheugen, Videokaart, staat niet aangegeven^) en alles draait lekker stabiel. Het enige wat ik nu nog kan doen is het vervangen van de hardeschijf door (1) een RAID-setup van hardeschijven of (2) een hogere RPM hardeschijf. Mijn eigenlijke doel is om games sneller te laten laden, en de PC in zijn algemeen sneller te laten werken. Hebben de bovenstaand (1, 2) genoemde mogelijkheden enige invloed op de prestaties van de PC? Ik heb verder totaal geen verstand over dit onderwerp, dus laat ik dit over aan jullie (de pro'squote: SpecificatiesProcessor
Intel Core 2 Duo (2,13GHz)
Geheugen
2x Kingston 1024MB HyperX @ 800MHz (Dual Channel mode)
2x G.E.I.L. 1024MB @ 800MHz (Dual Channel mode)
Moederbord
ASUS P5B Deluxe
Videokaart
Sparkle Geforce 8800GTX
Harddeschijven
1x Western Digital 160GB (7.200 RPM, S-ATA II, 16MB)
OM FAQ / Beleid - Welke HDD moet ik nemen? 
Ook als je wat zoekt hier op GoT op RAID-0 en/of snelle 10k rpm schijven had je gezien dat het inderdaad een verschil kan maken.
Ook als je wat zoekt hier op GoT op RAID-0 en/of snelle 10k rpm schijven had je gezien dat het inderdaad een verschil kan maken.
Harddisks zijn de grootste bottleneck van de tegenwoordige PC. Sneller is altijd beter
De keuze laten we uiteraard aan de Tweaker over, zie ook bovenstaand FAQ-linkje
Gebrek aan aantoonbare inzet en research, topic dicht dus. Gebrek aan verstand is geen excuus om een topic te starten hier op GoT
Verdiep je je vooraf in de materie door o.a. de op het subforum geldende FAQ op je gemak te doornemen. Zie ook de Registratievoorwaarden / korte FAQ voor een uitleg over de werking van GoT.
De keuze laten we uiteraard aan de Tweaker over, zie ook bovenstaand FAQ-linkje
Gebrek aan aantoonbare inzet en research, topic dicht dus. Gebrek aan verstand is geen excuus om een topic te starten hier op GoT
Dit topic is gesloten.
![]()