Toon posts:

Asus A8N-SLI SE eet Seagate 320GB niet

Pagina: 1
Acties:
  • 156 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallötjes,

Asus A8N-SLI SE Moederbord
AMD Athlon 64 4000+
Sapphire Radeon 7600GT 256MB
2 X 4 Jaar oude crappy IDE Maxtor 120GB Hardeschijven
1 X Seagate 320GB SATA II 7200RPM 16MB Barracuda 7200.10

Het volgende is de bedoeling: beide IDE discs blijven erin, ik install windows op de nieuwe seagate en pomp de boel van de oude IDE discs over waarna ik ze als jeu de boules ballen ga gebruiken.
Die 2 discs hebben namelijk al meer dan 25.000 uur gedraaid (mijn computer staat al bija 4 jaar aan :P) dus is het tijd voor een nieuwe frisse jongen.

Welnu, met al het vertrouwen dat ik heb pleur ik mijn windows cd erin, alles prima tot ik bij het scherm kom waar ze vragen op welke partitie je windows wilt installeren.
Volgens mijn computer was mijn hardeschijf 131.000 MB ... hey, dat was niet de afspraak.
Jumpertjes gechecked, labels gelezen en bonnen bekeken, volgens de winkelier en de fabrikant is het toch echt een 320GB hardeschijf en niet 131.

Achja, heb er daarna toch maar een windows opgezet maar ook in windows geeft hij maar 131GB aan, what is er oan de hànd jongus???

Groetkens,

Danny

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:56
FAQ!

• Zsub
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
Wat er aan de hand is is overal op GoT te vinden :P En anders via Google.

Neem een CD met SP2 erop geslipstreamed.

• KneppaH
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online

KneppaH

Singleplayer/Co-op

Dat staat in de faq vermeld. :)

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/649273

Ik denk dat je beter in het forum Opslagmedia & I/O controllers kunt zijn.

[ Voor 27% gewijzigd door KneppaH op 11-04-2007 13:05 ]

AMD X6 1055T @ 3,6Ghz, 2x AMD HD6850 Toxic @ 1Ghz/4,8Ghz, 8GB DDR3, Asrock Extreme III, Anteq HCG 620, Scythe Mugen 2

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
Neem hier eens een kijkje :)

Verwijderd

Topicstarter
Ah nee.... ik MOET SP1 installeren dus?... hoe doe ik dat als ik alleen maar de 'standaard' windows op cd heb?.... ik ben zelf anti SP1, teveel progjes, rare popupjes, firewall rotzooi en troep die ik niet gebruik > BOVENDOEN WORD MIJN PC ER TRAGER VAN... hou ik niet zo van.

• Zsub
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2007 @ 13:13:
Ah nee.... ik MOET SP1 installeren dus?... hoe doe ik dat als ik alleen maar de 'standaard' windows op cd heb?.... ik ben zelf anti SP1, teveel progjes, rare popupjes, firewall rotzooi en troep die ik niet gebruik > BOVENDOEN WORD MIJN PC ER TRAGER VAN... hou ik niet zo van.
En daarvoor bestaat er een tool als nLite. Kan alles eruit halen wat je niet wilt hebben. Oh, en het kan SP2 voor je slipstreamen. Hoef je je nérgens druk om te maken.

[ Voor 20% gewijzigd door Zsub op 11-04-2007 13:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Moet er inderdaad niets van hebben, leuk al die antivirus, anti popup, adaware, spy doctor, firewall troep maar ik heb een router met een firewall en dat is alles wat ik tot nu toe nodig gehad heb!
Nog nooit een virus gehad, en als er een keer iets fout gaat knal ik lekker een ghost over mijn 5 GB C: schijf heen waar toch geen fck up staat.

Anyway, ik ga eens naar dat nLite kijken... dank voor de info

• Zsub
  • Nu online
En, wat ik nog was vergeten te zeggen, als je SP2 gewoon direct al mee-installeerd maakt het qua snelheid volgens mij echt geen knol uit :9

Verwijderd

Topicstarter
Ok thanks Zsub... appreciated

Nog even iets anders... ik heb even dat stukje over HDD-Limieten in de FAQ gelezen.
Als ik windows op een partitie van 10GB zet (wat ik ook wil)... kan ik daarna dan SP1 installen en met partition magic de resterende gigabytes aan de andere partities plakken?

Ik wil het mezelf zo makkelijk mogelijk maken, ben verschrikkelijk lui namelijk ;)

• Zsub
  • Nu online
Dan zou ik zeker nLite gebruiken =P Daarmee kan je nl. ook alle gewone updates integreren... Scheelt een hoop gezeur. Even in de meuktracker naar RyanVM zoeken levert op wat je nodig hebt :)

(jouw methode zou misschien kunnen werken, maar denk dat nLite het snelst gaat - op de nLite forums staat een volledige How-to...)
Pagina: 1