Pc blijft vastzitten

Pagina: 1
Acties:
  • 187 views sinds 30-01-2008

• kardox
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-11-2025
hi
my pc blijft al jaren vastzitten, sinds de dag dat ik het gekocht heb.
het is heel vreemd als ik mee werk is niks aande hand ( af en toe tog wel ) maar als ik niet mee werk dus gewoon aan laat staan en gaat weg en kom terug is die dan vastgezetten en moet opnieuw gestart worden. soms na paar uur zonder dat ik het mee gewerkt heb blijft ie vast zitten en some nog niet eens 40min.
het maakt nie uit of internet aangesloten is of niet want zonder internet blijft het ook vast zitten.
ik heb wel gemerkt dat voor dat pc gaat vastzitten hoor je een geluid uit het systeemkast komen en dan weet ik al gelijk dat ie gaat vastzitten.
ik heb bijna alles vernieuwd maar hij blijft vast zitten.
nieuwe moederbord
nieuwe voeding
ondertussen al andere dvdschijf..
wat ik nog niet veranderd heb is nog hardschijf.
maar eerst dacht ik ook dat het zou aan moederbord of voeding liggen maar dat was het geval niet.
ik heb alles geprobeerd, windows opnieuwe geinstaleert al paar keer maar tog lukt het nie.
ik weet echt niet wat er aan de hand is.
weet mischien iemand een oplossing voor, dan hoor ik het graag.
alvast bedankt. :)

• mx518
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 24-01 22:21
misschien temparaturen o.i.d.?? geeft tie geen bsod met een melding?

temps.. kun je trouwens makkelijk met everest bepalen ;)

[ Voor 31% gewijzigd door mx518 op 11-04-2007 11:44 . Reden: temps proggie ]

Verwijderd

Wil je alsjeblieft wat aan je interpunctie/msn taal doen en hoofdletters gebruiken? Het is echt onleesbaar zo :/
Verder is je omschrijving van vastzitten nogal vaag. Reageert hij niet? Valt hij uit? Bluescreen? etc, etc.
Ik gok erop dat het je hardeschijf is, zeker gezien het feit dat er een vreemd geluid uit je pc komt en dat je die nog niet vervangen hebt.
Lees verder ook eens de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door!

• kardox
Nee als ie gaat vast zitten krijg je geen melding helemaal niks, Je hoort wel vantevoren een geluid Net als je een pc opstart uit systeemkast komen.
Hij valt nie uit, hij blijft hangen. je kan muis ook niet meer bewegen, en toetsenbord reageert ook niet als je bijvoorbeeld op capslook drukt zie je geen licht meer aangaan op toetsenbord.

[ Voor 40% gewijzigd door kardox op 11-04-2007 11:50 ]

• mx518
lijkt mij inderdaad dan de hdd. controleer het eens met een andere of kun je kijken ofdat de aansluitingen goed vast zitten.

• kardox
Aansluitingen zitten gewoon goed, Maar een andere hdd heb ik nie, Ik moet het nog aanschaffen.
Maar dan ben ik bang dat het mischien niet aan hdd ligt.

• basz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-10-2025

basz

Professioneel prutser

offtopic:
Eerst je brander, nu je harddisk. Wat haal je met je kast uit als ik vragen mag?

Ik denk idd ook de harddisk. Als niks meer reageert tijdens dat 'hangen', dan duidt dat op een hardware-error. Zeker in combinatie met het geluid van de spin-up wat je hoort (gok ik zo), zeg ik ook; harddisk. Snel backuppen! >:)

offtopic:
Dat taalgebruik trouwens, is dat Vlaams-BrEeZaH-msn-taal? :+

[ Voor 9% gewijzigd door basz op 11-04-2007 11:57 ]

• kardox
dus myn hdd is defect! moet een nieuwe aanschaffen!

• mx518
kardox schreef op woensdag 11 april 2007 @ 11:57:
dus myn hdd is defect! moet een nieuwe aanschaffen!
je kunt altijd eerst een hdd lenen van iemand xD :9

• basz

basz

Professioneel prutser

kardox schreef op woensdag 11 april 2007 @ 11:57:
dDus mynmijn hdd is defect! mMoet een nieuwe aanschaffen!
Niet dat enige conclusie hierboven als voldongen feit werd gepresenteerd, maar als je het zo wilt interpreteren; ja. je moet een nieuwe hdd. }:O

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Hoor je ook tikken?

Heeft ook een computer!

• basz

basz

Professioneel prutser

Of een soort *klunk* *zjwieieieie...* ?

• kardox
Ok ik zal met andere hdd proberen. als ie toch blijft vast zitten kom ik weer terug.
dankjewel mensen.:) sorry voor double topic , weet nie hoe ik die andere moet verwijderen...
gr,

• kardox
zjwieieieie...* dat hoor ik percies

• basz

basz

Professioneel prutser

kardox schreef op woensdag 11 april 2007 @ 12:03:
zjwieieieie...* dat hoor ik percies
Da's een spinup. Je schijft nokt er om één of andere reden ineens mee en start meteen opnieuw op. Dat is dat geluid.

Dat kan m.i. komen door een aantal verschillende factoren;
- teveel fysieke fouten (even oppervlaktecontrole draaien)
- te lage spanning of teveel fluctuaties (maar dan zou je eerder andere problemen tegenkomen, lijkt me. hoewel het wel in lijn kan liggen met je defecte burner uit een eerder topic)
- powersaving over de hik (zet harddisk spindown uit in energiebeheer)
- ....?

[ Voor 5% gewijzigd door basz op 11-04-2007 12:14 ]

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-12-2025
Voordat je een andere schijf koopt, voer eerst een controle uit op je harddisk. "deze computer" --> rechtermuisklik op "C" --> "eigenschappen" --> tabblad "Extra" --> "Nu controleren....", alles aanvinken, opnieuw opstarten en dan de controle laten uitvoeren. Het vreemde is, dat als je schijf aan het sterven is, dat ie daar geen jaren over doet, luisterend naar je probleem dat je dat al een poos heb.
Misschien met het inrichten gekozen voor Quick Format? Dan slaat Windows de betere schijfcontrole (op bad clusters) over en wordt deze dus niet weggekruisd, zodat Windows daar geen gebruik van maakt. Het is redelijk moeilijk om van geluiden uit te gaan van je harddisk of die kapot is. Vaak hebben schijven wel een beetje hun eigen geluid.
powersaving over de hik (zet harddisk spindown uit in energiebeheer)
Goeie tip, controleren........ :)

[ Voor 7% gewijzigd door marquis op 11-04-2007 12:18 ]

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

• kardox
lijkt me. hoewel het wel in lijn kan liggen met je defecte burner uit een eerder topic)

Dat burner was niet defect, hij wou gewoon niet mee werken op dat laptop. maar nou heb ik andere Pc en zelfde burner en hij doet het prima
Maar hoe doe ik deze stap? (zet harddisk spindown uit in energiebeheer)

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

Als je even had gezocht op het forum dan had je Hangen en Opstartproblemen troubleshooter wel gevonden evenals PMG Beleid, lees deze eens door en als je er dan nog niet uitkomt dan kan je aan de hand van de links hierboven een nieuw topic starten :)

Post dan zeker ook je specs van je pc, want zo is het nogal gissen ;)

Gebrek aan zelfwerkzaamheid/inzet dicht dus

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.