Kingston of TwinMos?

Pagina: 1
Acties:
  • 266 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03:50
Ik ben voor in de computer van mijn broertje aan het zoeken naar wat DDR1 geheugen. Hij heeft er nu 2x512MB Kingston ValueRam Cl2.5 inzitten, en hij heeft dus nog twee geheugenslots vrij. Ik zag nu in de pricewatch deze twee wel aantrekkelijk geprijsde opties:

1. Kingston 512MB PC3200 CL2.5. En dat dan 2 keer. Dan kan ik bij SimmCity bestellen, dat zit hier vlakbij. Dan ben ik voor 39,60 x 2 = 79,20 klaar.

2. TwinMos 512MBx2 = 1GB PC3200. Dit is een echte dual-channelkit, en is ook iets goedkoper. Ik zal dan echter wel verzendkosten moeten betalen, waardoor de prijs eigenlijk gelijk komt met dat van het Kingston geheugen.

Ik weet dus niet voor welke optie ik moet gaan. Op de TwinMos website staat dat deze modules een CL aankunnen van 2/2,5/3. Dit snap ik niet zo goed. Als ze echt CL2 kunnen, dan kan ik beter voor deze optie gaan, of denk ik dan verkeerd?

Aan de andere kant, als ik voor die Kingston reepjes zou gaan, zitten er wel 4 bijna identieke reepjes in het systeem. Dat is misschien ook wel weer een pluspunt?

Kan ik beter voor de ene optie gaan dan voor de andere, of maakt het niet zoveel uit? Of is er misschien nog een andere goedkope mogelijkheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
  • Laatst online: 21:43
Als je de keuze hebt, altijd gaan voor dezelfde modules. Controleer dan ook even goed de typenummers!

Wat voor cpu steekt er trouwens in? De eerdere Athlon64 cpu's die klokten namelijk terug naar 333MHz icm met 4 modules. Let daar ook op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreddyFish
Ricardo87 schreef op maandag 09 april 2007 @ 15:11:
Als je de keuze hebt, altijd gaan voor dezelfde modules. Controleer dan ook even goed de typenummers!

Wat voor cpu steekt er trouwens in? De eerdere Athlon64 cpu's die klokten namelijk terug naar 333MHz icm met 4 modules. Let daar ook op.
De 2 modules die er nu in zitten zijn Kingston Valueram. Het zijn dus niet 4 echt identieke modules, aangzien optie 1 gaat om gewoon Kingston geheugen, niet Valueram.

Verder zit er een AMD Athlon 64 3500+ Venice in, op een Asus A8n-E moederbord. Gaat dit dan dus problemen opleveren? Of wordt die 3500+ niet verstaan onder een 'eerdere Athlon64 cpu'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:33
FreddyFish schreef op maandag 09 april 2007 @ 15:14:
[...]

De 2 modules die er nu in zitten zijn Kingston Valueram. Het zijn dus niet 4 echt identieke modules, aangzien optie 1 gaat om gewoon Kingston geheugen, niet Valueram.

Verder zit er een AMD Athlon 64 3500+ Venice in, op een Asus A8n-E moederbord. Gaat dit dan dus problemen opleveren? Of wordt die 3500+ niet verstaan onder een 'eerdere Athlon64 cpu'?
Ja die gaat terug clocken. Dit kun je wel weer compenseren door te gaan overclocken, maar ik weet niet of je dat wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn-
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:03
[...]

volgens mij ondersteunen ze vanaf de Venice core 4 modules voledig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreddyFish
Wat vreemd :|

Is dit echt bevestigd, en is hier niet een BIOS update voor ofzo? :P Als dit echt zo is, kan ik zeker beter gaan voor gewoon een 1GB module?

En hoe gaat dat, dat overclocken? Is dat makkelijk terug te zetten naar de normale waarde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martijn- schreef op maandag 09 april 2007 @ 15:18:
[...]

volgens mij ondersteunen ze vanaf de Venice core 4 modules voledig
yep, de venice core is de nieuwste versie en die kan dat idd wel.
De eerste revisies van de Athlon 64 klokten het geheugen terug naar 166 mhz wanneer er 4 reepjes geplaatst werden. De nieuwere Venice cores ondersteunen ook 200 mhz.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2007 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreddyFish
Verwijderd schreef op maandag 09 april 2007 @ 15:19:
[...]

yep, de venice core is de nieuwste versie en die kan dat idd wel.
Oke, dat is dan zeeeer mooi! :D Ik heb destijds die computer nog samengesteld, en was voor die Venice core gegaan omdat dat betere overclockers zouden zijn. Ik heb 'm overigens nog nooit op zijn staart getrapt. Misschien in de nabije toekomst maar eens proberen.

Dus ik moet voor de 512MBx2 Kingston modules gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
  • Laatst online: 21:43
[...]

Een Venice draait 4 modules prima op 400MHz, alleen dan slechts op 2T timings ipv 1T. Maar dat is verder niet zo'n groot punt.

Dus gewoon 2x512MB erbij kopen ;).

Zie ook:
PMG FAQ

[ Voor 6% gewijzigd door Spixo op 09-04-2007 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreddyFish
Oke, zeer bedankt allemaal. Snel even bestellen en morgen ophalen! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kingston en twinmos kunnen perfect naast elkaar draaien.
Op mijn amd x2 had
2x512mb kinstaon valeu ram 3t
2x256mb twinmos 2,5t
Met overklokken kwam ik op 230mhz bus stabiel (voltage verhoogt met 0.1volt )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreddyFish
Hmm, dit is vreemd. Als ik de hotlinks van de tweakers pricewatch naar de webshops gebruik, kom ik bij beide opties steeds uit op Cas 3 geheugen, ipv Cas 2.5 :?

Is er tegenwoordig geen Cas2.5 geheugen meer te vinden voor een normale prijs?

EDIT: de deeplink uit de pricewatch deugt gewoon niet. Ik heb even op SimmCity gezocht (was trouwens erg lastig op die site), maar kwam uiteindelijk uit op het Cas2.5 geheugen. Verwarrend, aangezien dit geheugen precies hetzelfde geprijsd is!

Voor toekomstige lezers van dit topic: de juiste link naar het Cas2.5 geheugen is deze hier

[ Voor 45% gewijzigd door FreddyFish op 09-04-2007 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-05 15:21
Ik heb Kingmax met 3-4-4 timings en draai dat gewoon op 2.5-3-2 met 0.1V hoger (2.7 V).
Dus 3-3-3 geheugen zal die timings wel aankunnen mits je een iets hogere spanning kan instellen.
Pagina: 1