Toon posts:

Computer Verbeteren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu deze computer, en ik wou weten hoe ik de processor en het moederbord wat beter kan maken en hoeveel dat gaat kosten. En moet ik dan misschien dan nog andere dingen vervangen, want mijn videokaart heb ik opzich geen problemen mee en het geheugen ook niet:

CPU Type Unknown, 1750 MHz (10.5 x 167) 2500+
Moederbordnaam Albatron KX600 Pro (5 PCI, 1 AGP, 3 DDR DIMM, Audio, LAN)
Moederbord Chipset VIA VT8377 Apollo KT600
Systeemgeheugen 1024 MB (DDR SDRAM 2 x 256 en 1 x 512)
BIOS Type Award (08/23/04)
Communicatiepoort Communicatiepoort (COM1)
Communicatiepoort Communicatiepoort (COM2)
Communicatiepoort ECP-printerpoort (LPT1)

Video kaart NVIDIA GeForce FX 5700LE (256 MB)

Geluidskaart Creative SB Live! 5.1 Digital (SB0220) Sound Card
Geluidskaart VIA AC'97 Enhanced Audio Controller

IDE apparaat VIA Bus Master IDE Controller
SCSI/RAID apparaat SCSI/RAID Host Controller
SCSI/RAID apparaat VAX347S SCSI Controller
Diskettestation Diskettestation
Harde schijf WDC WD800JB-00CRA1 (74 GB, IDE)
Harde schijf ExcelStor Technology J340 (40 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/100)
Optische Station ASUS CRW-5232AS (52x/32x/52x CD-RW)
Optische Station HL-DT-ST DVDRAM GSA-E10L USB Device
Optische Station HL-DT-ST DVD-ROM GDR8163B (16x/52x DVD-ROM)
Optische Station SCSIVAX DVD/CD-ROM SCSI CdRom Device
Optische Station VK1192W HKD090D SCSI CdRom Device
SMART Status harde schijf FAIL

Partities
C: (NTFS) 39254 MB
D: (NTFS) 76308 MB
Geheugencapaciteit 112.9 GB

Toetsenbord HID-toetsenbordapparaat
Toetsenbord Standaardtoetsenbord (101/102 toetsen) of Microsoft Natural PS/2-toetsenbord
Muis HID-compliant muis
Muis PS/2-compatibele muis
Spel Besturing Microsoft pc-joystickstuurprogr

Netwerkkaart 3Com EtherLink XL 10/100 PCI TX NIC (3C905B-TX)
3Com 3C910 Integrated Fast Ethernet Controller PCI

;) Alvast bedankt voor het bekijken ;)

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Je moet in Het "Wat kan ik het beste hieraan upgraden" topic - part 14 zijn.
Lees dan wel even de topicstart... Wat noem jij beter? Wat is er op dit moment te traag? Hoeveel geld wil je uitgeven? Waar zat je zelf aan te denken?
En post aub even een "normaal" lijstje met specs, met alleen relevante informatie, dit leest wat ongemakkelijk.

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-01 16:22
De kt600 wijst op een AMD processor socket A waarschijnlijk.

Het ligt eraan wat je eisen zijn wat wil je ermee kunnen.

Misschien is een upgrade een goed idee:

Moederbord
Processor
Geheugen

Omdat de reden van de upgrade ontbreekt kan ik er niks van zeggen (traag, wil je gamen etc....)

Carpe Diem

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-01 23:03
Ga voor een volledig nieuwe computer zou ik zeggen..

2x 256MB + 1x 512MB DDR is nou niet echt lekker voor bijvoorbeeld de nieuwe generatie processors. Verder is die FX5700 ook erg langzaam tegenover de kaarten van vandaag en zullen de nieuwe spellen er niet goed opdraaien.. Je proc is ook niet meer echt 'nieuw' te noemen en zou ik ook updaten.

Eigenlijk gewoon een nieuwe computer, maargoed.. Verdiep jezelf er wat beter in en lees de FAQs wat beter door voordat je pas gaat posten :) Wij zijn geen helpdesk live heh :P

Verwijderd

Topicstarter
In het kort:
Moederbord: Albatron KX600 Pro
Systeemgeheugen: 1024 RAM (512 + 256 + 256)
Videokaart: NVIDIA GeForce FX 5700LE (256 MB)
CPU: 1750 MHz (AMD Sepron 2500+)

Ik vind dat hij sloom laad (spellen), komt dit doordat de processor erg sloom is? En hoe weet ik (als ik een nieuw moederbord koop) of ik alles op het moederbord kan aansluiten wat ik nu al heb?

Groetjes,
Krijn

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 09 april 2007 @ 22:08:
In het kort:
Moederbord: Albatron KX600 Pro
Systeemgeheugen: 1024 RAM (512 + 256 + 256)
Videokaart: NVIDIA GeForce FX 5700LE (256 MB)
CPU: 1750 MHz (AMD Sepron 2500+)

Ik vind dat hij sloom laad (spellen), komt dit doordat de processor erg sloom is? En hoe weet ik (als ik een nieuw moederbord koop) of ik alles op het moederbord kan aansluiten wat ik nu al heb?

Groetjes,
Krijn
Je zou naar een Core 2 Duo kunnen gaan icm met een mobo dat AGP/PCI-e & DDR/DDR-2 aankan. Beter is echter meteen maar een goed PCI-e/DDR-2 mobo te kopen met een nieuwe PCI-e videokaart en DDR-2 geheugen. Maar ja dit moet maar binnen je budget liggen.

Verwijderd

Hoeveel geld heb je er voor over? :)

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-01 04:21
Het ramgeheugen kan nog wel even mee. Koop gewoon de snelst mogelijke cpu voor je moederbord(ik neem aan dat dat een athlon xp 3200 is) en koop nog een goeie videokaart. Dat hij sloom laadt ligt waarschijnlijk aan je harde schijf. Defragmenteren kan helpen. Maar wil je echt hiervoor helemaal vernieuwen?? Ik zou eerder denken dat je performance in games niet zo goed is... Een verse windowsinstallatie zal in jouw geval waarschijnlijk zeer veel helpen.

http://specs.tweak.to/16567

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet er eigenlijk niks van, maar hoe weet ik of een moederbord aansluiten op mijn hardware?

Verwijderd

je sluit eigenlijk hardware aan op je moederbord. Ten tweede zou je kunnen kijken in de faq's.. Daar staan voldoende aanwijzingen in.. als je ervaring met electronica hebt, is een pc peulenschil.. Doch, voorzichtigheid is te allen tijde geboden..

• roan
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Je hebt gewoon een erg gare pc. Installeer Windows gewoon even opnieuw, ga je dan afvragen of je 'm nog steeds langzaam vindt en mocht dat het geval zijn vervang je je processor, moederbord, geheugen, harde schijf.. koop je een nieuwe pc. :/

Oke, vooruit.. Je harde schijf vernieuwen gaat heel veel schelen.

[ Voor 15% gewijzigd door roan op 10-04-2007 21:29 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Vertel eerst wat je max budget is, zonder dat kunnen we je eigenlijk niet helpen.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Verwijderd schreef op maandag 09 april 2007 @ 13:45:
Ik heb nu deze computer, en ik wou weten hoe ik de processor en het moederbord wat beter kan maken en hoeveel dat gaat kosten. En moet ik dan misschien dan nog andere dingen vervangen, want mijn videokaart heb ik opzich geen problemen mee en het geheugen ook niet:

CPU Type Unknown, 1750 MHz (10.5 x 167) 2500+ Afhankelijk van wat je er mee doet, zou een 2500+ voldoende moeten zijn, alleen het feit dat hij niet als dusdanig wordt uitgelezen, wijst er in mijn ogen op dat je BIOS waarschijnlijk niet standaard overweg kan met dit type processor. Waarschijnlijk is het dan een wat recentere Sempron, en dan valt de snelheid inderdaad wat tegen.
Moederbordnaam Albatron KX600 Pro (5 PCI, 1 AGP, 3 DDR DIMM, Audio, LAN)
Als je toch je CPU gaat vervangen, zal deze ook moeten worden vervangen, simpel...
Moederbord Chipset VIA VT8377 Apollo KT600
Systeemgeheugen 1024 MB (DDR SDRAM 2 x 256 en 1 x 512)
Als je slim investeert, zal je ook ander geheugen moeten aanschaffen, al het wat krachtigere, recente spul draait op DDR2.
BIOS Type Award (08/23/04)
Communicatiepoort Communicatiepoort (COM1)
Communicatiepoort Communicatiepoort (COM2)
Communicatiepoort ECP-printerpoort (LPT1)

Video kaart NVIDIA GeForce FX 5700LE (256 MB)
Ook hier gaat op, het recentere spul is allemaal PCI-Express. Dit kan voldoende zijn, maar dan zou de rest dat ook bijna allemaal moeten zijn.
Geluidskaart Creative SB Live! 5.1 Digital (SB0220) Sound Card
Geluidskaart VIA AC'97 Enhanced Audio Controller

IDE apparaat VIA Bus Master IDE Controller
SCSI/RAID apparaat SCSI/RAID Host Controller
SCSI/RAID apparaat VAX347S SCSI Controller
Diskettestation Diskettestation
Harde schijf WDC WD800JB-00CRA1 (74 GB, IDE)
Harde schijf ExcelStor Technology J340 (40 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/100)
Optische Station ASUS CRW-5232AS (52x/32x/52x CD-RW)
Optische Station HL-DT-ST DVDRAM GSA-E10L USB Device
Optische Station HL-DT-ST DVD-ROM GDR8163B (16x/52x DVD-ROM)
Optische Station SCSIVAX DVD/CD-ROM SCSI CdRom Device
Optische Station VK1192W HKD090D SCSI CdRom Device
SMART Status harde schijf FAIL
Dit is dus niet goed, SMART Status FAIL. Controleer ofwel zelf, of laat de TD van een goede computerwinkel in je buurt, eerst je harde schijven eens testen. Dit kan nare problemen veroorzaken.

Partities
C: (NTFS) 39254 MB
D: (NTFS) 76308 MB
Geheugencapaciteit 112.9 GB

Toetsenbord HID-toetsenbordapparaat
Toetsenbord Standaardtoetsenbord (101/102 toetsen) of Microsoft Natural PS/2-toetsenbord
Muis HID-compliant muis
Muis PS/2-compatibele muis
Spel Besturing Microsoft pc-joystickstuurprogr

Netwerkkaart 3Com EtherLink XL 10/100 PCI TX NIC (3C905B-TX)
3Com 3C910 Integrated Fast Ethernet Controller PCI

;) Alvast bedankt voor het bekijken ;)
Nou ja, zoals je aan het dikgedrukte wel kan zien, een aantal opmerkingen.
Aangezien je niet echt aangeeft wat je allemaal met de computer doet, is het voor ons moeilijk oordelen. In mijn eigen geval, zou ik hier niets meer aan uitgeven, en een compleet nieuwe PC aanschaffen. Maar ja, ik kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken, en mijn glazen bol heeft de laatste tijd wat kuren, dus voorspellen kan ik het ook niet...

Verwijderd

Naar mijn mening weet je niet al te veel van computers af.
Je computer is al een aantal jaren oud (Ongeveer 5 - 8 denk ik ) daardoor is het moeilijk om je computer te "Upgraden". Dit komt o.a door nieuwe 'aansluitpunten' van de onderdelen.
Oudere videokaarten gebruiken AGP, dit is nu PCI Express.
Je hebt een processor en moederbord met ondersteuning voor socket A, dit is eigenlijk al heel erg oud (In het computerwereldje). Je zou nu bijvoorbeeld een AMD met socket 939 kunnen halen, kortom en makkelijk gezegd.
Het is tijd voor een compleet nieuwe computer.
Wat je daar aan uit wilt geven dat moet je zelf weten, je hebt computers voor 400 euro, maar ook voor 1000 euro.
Als je aan kunt geven wat je ongeveer wilt doen met je computer dan kunnen we je beter helpen.
Voor een redelijke game pc zonder monitor/muis/toetsenbord/speakers etc. dus alleen de 'kast' ben je voor 500 euro al een heel eind, en daar kun je zelfs nog redelijk mee gamen.
Onder game pc's heb je natuurlijk verschillende soorten, je hebt extreem snelle pc's, en normale pc's. Je zult ons toch echt moeten zeggen wat je uit wilt geven en wat je wilt doen.

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-01 04:21
5-8 jaar oud is toch ietwat overdreven aangezien de athlon xp er maar is van 2002 dacht ik(de athlon 2500 zal er zelfs maar van 2003 zijn). Die cpu is niet zo supersnel, maar kan wel nog in alle games mee(op lage settings weliswaar, maar met een goeie videokaart kan anti aliasing en hoge resolutie ook veel doen, die zijn toch volledig afhankelijk van de videokaart. Als de rest dan op low staat heb je niet eens een supergoeie videokaart nodig). Mijn advies is gewoon een goeie videokaart te kopen à la 6800 gt oid en een propere windowsinstallatie. CPU overklokken tot 3000 ofzo kan ook al wat helpen. Het is vooral de videokaart die je bottlenecked in games.(niet voor het laden, daar zal je je windows moeten voor herinstalleren en wrs een nieuwe HD kopen ivm smart status fail.)

Draai eens hdtune en kijk wat daar uit de bus komt. Je HD zal waarschijnlijk degene zijn die alles tegenhoudt.

http://specs.tweak.to/16567

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:56
De laadtijden van levels in games ligt grotendeels aan je hardeschijf.
Overigens als het traag is, dan moet je kijken of de hardeschijf waarvan op dat moment het spel geladen worden een 5400rpm of 7200rpm schijf is.

Overigens als spellen zelf langzaam zijn, kun je kijken naar iets van een Radeon x1950pro AGP wat op het moment de snelste grafische kaart is op de AGP bus en waarschijnlijk ook de laatste.

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Als je vragen stelt van 'kan ik een moederbord aansluiten op mijn hardware' en dat soort dingen dan zou ik jezelf of eerst heel goed inlezen over hardware of gewoon ergens een kant en klare pc kopen

• AJ1815
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
Ik denk dat dit systeem upgraden wat te hoog gegrepen is voor je... Als je er toch voor gaat zou ik een in het algemen upgrade-topic kijken...

Dan mis ik nog: een budget, wat je met je compu doet, wat je zelf bedacht hebt om te gaan upgraden, concrete vragen. Dan kunnen we je vast helpen!!!

Want nu is het antwoord: bestel het high-end game systeem van de BBG en dan ben je klaar
Pagina: 1