[7600 GT] gewoon of XXX versie

Pagina: 1
Acties:
  • 72 views sinds 30-01-2008

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-04 08:52
ik ga binnekort een nieuw systeem bouwen maar heb nog een paar vragen over de videokaart...

mijn oog is gevallen op de 7600 GT omdat dit een goeie kaart is voor weinig geld, en geschikt is voro wat ik ermee wil doen (bf2, css (ja overkill), bf2142 ed)
Nu kwam ik op azerty verschillende soorten kaarten tegen en heb goed overal naar gekeken maar vanwege de vele verschillende versies konden benches mij ook niet meer helpen...

Ik zit te denken over 3 verschillende soorten van de 76:

XFX 7600 GT
Engine kloksnelheid: 570 Mhz
Geheugen kloksnelheid: 1450 Mhz
RAMDAC: 400 Mhz
€ 115,00

XFX 7600 GT XXX
Engine kloksnelheid: 590 Mhz
Geheugen kloksnelheid: 1600 Mhz
€ 132,20

Club3D 7600 GT
Engine kloksnelheid: 560 Mhz
Geheugen kloksnelheid: 1400 Mhz
€ 114,95

Het verschil tussen de kaarten zit eigenlijk in de benoemde snelheden. Ook nog wat verschillen in aansluitingen maar dat maakt me niet zoveel uit. Alle 3 zijn ze PCI-E, wat op mijn P5B moederbord komt te zitten. Ze hebben ook alle DDR3

Nou is meer snelheid (bijna) altijd beter. Zo zou de XFX al beter zijn als de Club3d. Het grootste verschil zit dan ook tussen de gewone of de XXX Versie. Ik weet ne veel van videokaarten en vraag me af of die 15 euro meer het wel waard is. Mijn voorafgestelde budget ligt rond de 100 euro maar ik wil wel meer betalen als het het echt waard is.

mijn cpu (mocht het nodig zijn) word een c2d 6420

Verwijderd

De XXX is inderdaad wat sneller, maar waarschijnlijk klok je die snelheid er bij die anderen net zo makkelijk bij. Ook zal de XXX niet veel verder klokken dan de anderen, simpelweg omdat hij nu al dichterbij zijn grens zit. Zelf zou ik het sowiese zonde vinden om extra geld uit te geven aan een kaart die exact gelijk is, maar 'standaard' sneller loopt. Er is dus geen fysiek verschil.
Tja, als je er niet van houdt om over te clocken is het misschien interessant. Dan kun je het best benchmarks opzoeken waarin de XXX met een gewone 7600GT wordt vergeleken en overwegen of het prestatieverschil het prijsverschil waard is.

Verwijderd

Die xfx heeft waarschijnlijk wel sneller geheugen (1.2 ns ofzo) dan de standaard.
Dus daarmee kom je wel hoger als je gaat overklokken.
Kijk wel uit voor de club3d; die wordt ook heel vaak verkocht met 1200 mhz geheugen.

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-07 10:12
Verwijderd schreef op maandag 09 april 2007 @ 12:55:
De XXX is inderdaad wat sneller, maar waarschijnlijk klok je die snelheid er bij die anderen net zo makkelijk bij. Ook zal de XXX niet veel verder klokken dan de anderen, simpelweg omdat hij nu al dichterbij zijn grens zit. Zelf zou ik het sowiese zonde vinden om extra geld uit te geven aan een kaart die exact gelijk is, maar 'standaard' sneller loopt. Er is dus geen fysiek verschil.
Tja, als je er niet van houdt om over te clocken is het misschien interessant. Dan kun je het best benchmarks opzoeken waarin de XXX met een gewone 7600GT wordt vergeleken en overwegen of het prestatieverschil het prijsverschil waard is.
Nou, het kan zijn dat XFX wel de betere chips gebruikt voor die XXX kaarten. Dat je gewoon een betere kwaliteit chip heb. Is natuurlijk ook wel iets waard...

Verwijderd

Cubefanatic schreef op maandag 09 april 2007 @ 14:30:
[...]

Nou, het kan zijn dat XFX wel de betere chips gebruikt voor die XXX kaarten. Dat je gewoon een betere kwaliteit chip heb. Is natuurlijk ook wel iets waard...
True, maar dat weet je nooit van tevoren. Dat verschilt zelfs bij hetzelfde merk tussen verschillende batches. En gezien de 128 bits geheugenbus op de 7600GT heeft de geheugensnelheid een behoorlijke invloed, veel meer dan de core. En tussen het geheugen op verschillende 7600GT's zit zeer weinig verschil.

• MexxT
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04-2025
De XXX heeft cherry picked chips, dat wil zeggen dat het chips zijn die enorm goed clocken.
Mijn XXX deed bijvoorbeeld stock 640Mhz dat zie je niet veel andere 7600GT's nadoen.

De XXX die de TS aangeeft is een 80nm 7600GT deze clocken veel harder dan de normale (en extreme) versies. 700Mhz op de core is geen uitzondering.

Audi S3

• InfinityG35
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-07 10:28
Een normale GT klokt vaak net zo lekker als een XXX-Extreme / Ultimate whatever. Meestal is het gewoon pure marketing, de koeler is hetzelfde. Hand-picked? Dat zal best, maar volgens mij zijn het gewoon dezelfde kaartjes met een XXX sticker erop en wat extra cds/boekjes.

Ik zou trouwens geen 7600GT meer nemen, want het prijsverschil met veel betere kaarten is te klein geworden. Voor 130 heb je bijvoorbeeld al een 7900GS, die echt de vloer aanveegt met een 7600GT XXX. Een Ati X1950Pro heb je bijvoorbeeld al voor 150.

[ Voor 20% gewijzigd door InfinityG35 op 09-04-2007 15:01 ]

9700X - X870E Elite - 32Gb 6000C30 - XFX 9070XT - RM850X

• Iavak
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-07 21:35

Iavak

no savegame

Of de Fatal1ty

http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=JAXXFA

reviewtje

http://www.modders-inc.com/reviews-story-4-112.html

@danielkraak
volgens review zijn ze wel aan elkaar gewaagd, scheelt 30 euro.

[ Voor 54% gewijzigd door Iavak op 09-04-2007 17:24 ]

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-07 14:28

• darkpluisje
oke, dus het beste kan ik gewoon die 7600GT van XFX pakken (niet de XXX versie dus)...

OC wil ik eerst nog niet aan doen, gezien het voor mij de eerste keer zou worden maar ik wil me er later wel aan wagen.

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:31
7900GS is sneller, en goedkoper...

• darkpluisje
de 7900 is neit goedkoper. Ik koop mijn gehele systeem bij azerty, waar ik voor de XFX dan 115 kwijt ben terwijl de eerste gs bij 150 begint...

@lavak: Ik heb de hele revieuw gelezen en naar mijn idee is BF 2142 qua grapics wel te vergelijken met FEAR, en dat trekt hij prima (zelfs ongeclockt)...clocken is later misschien een optie zodra ik meer fans in mijn case heb zitten dat het goed koel blijft...clocken kan wel gezien ik een E6420 laat lopen op een P5B, wat bijde goed tegen overclocken kan...

de kaart in de revieuw is alleen AGP en ik neem een PCi-E, maar neem aan dat dat qua prestatie en overclocken nie veel uitmaakt?

• Iavak
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-07 21:35

Iavak

no savegame

Huh, :? Waar lees jij dat het AGP is?

Volgens mij is de Fatal1ty toch echt enkel PCI-e.

• darkpluisje
excuses, ik heb verkeerd gelezen en het is inderdaad een pci-e kaart

Verwijderd

FYI: de XFX 7900GS is nu 129.95 bij Paradigit!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Ik zou voor de 1e kaart (van 115) gaan, die paar MHz'jes clock je er zelf wel bij. Zo gauw je voor een pre-overclocked versie gaat kun je maar beter gewoon een sneller model kiezen. Een 7900gs bv is even duur als die 7600 XXX maar wel 2x zo snel.

Verwijderd

Mwah, nu (2 weken later hè ;) ) zou ik het wel weten. De 8600GT begint ook bij ~ € 115 :z

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:59

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Een Tweaker wordt geacht zelf te kiezen. Handje vasthouden doen we niet aan :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.