XP crash op Raid 0

Pagina: 1
Acties:

• silencedead
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:47
Ik heb twee hd'sin raid draaien en die in twee delen gepartitioneerd (C en D), Op C staan al me prog's en interesseert me dus niet. Maar D staan wat belangrijke files, die ik voor het laatst 2 weken geleden heb gebackuped naar me E schijf. Nu loopt me pc het hele bios door, maar kapt er daarna gelijk mee. Ik gebruik de onboard raid controller en in me bios wordt aangegeven dat die nog 'healthy' is.

Vraag:
Hoe kan ik me bestanden nog redden? Dacht zelf op een oud schijfje even windows installeren, de twee oude C en D raid 0 weer instellen en dan de boel naar me oude E schijf backuppen. (en vervolgens geen raid 0 meer nemen) Of zijn er nog andere mogelijkheden en waar moet ik op letten.

Hier op tweakers en op google kon ik dit niet zo snel vinden.

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
BartPE (Windows Live CD), Knoppix (Linux Live CD)? Dan hoef je niet echt een andere schijf erbij te betrekken en kun je ze meestal gewoon weghalen.
Verder: de C:\ formatteren en dan weer bij je bestanden te kunnen? De D: wordt dan normaal gesproken niet gewist, en als de array nog healthy is moet dat gewoon kunnen.

Verwijderd

srry, maar weet iemand een guide om je HDD's in raid te kunnen zetten??

Modbreak:Niet doen.

[ Voor 14% gewijzigd door BalusC op 09-04-2007 12:28 ]

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
Verwijderd schreef op maandag 09 april 2007 @ 10:23:
srry, maar weet iemand een guide om je HDD's in raid te kunnen zetten??
ja hootr... die ken ik :DOp de site van MS staat prachtig omschreven hoe je een sofwtare raid opzet, in de handleiding van je mobo met onboard controller zit ook vast een mooie tutorial en verder is google je vriend.
ook raad ik je aan voor zulke dingen geen topics te kapen, of je looptmisschien niet eens zo lang rond op GoT ;)

@TS: je kan je bestanden heel makkelijk terughalen met elk OS dat met je controller overweg kan :)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

str1ker: neem eens OM FAQ / Beleid » RAID FAQ door. Het is hier in ieder geval niet de bedoeling om andermans topics te misbruiken voor aan zichzelf gerichte vragen. Start gewoon netjes een nieuw topic voor elk op zichzelf staand vraag, mits aan de Registratievoorwaarden / korte FAQ voldoend ;)

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2025
Dit is het nForce 4 bootable raid probleem.

Voor een workaround, zie de link hieronder.

http://www.msfn.org/board/index.php?showtopic=51140

Dit werkt prima, heb het hiero ook zo opgelost.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• silencedead
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:47
BèR schreef op maandag 09 april 2007 @ 10:21:
BartPE (Windows Live CD), Knoppix (Linux Live CD)? Dan hoef je niet echt een andere schijf erbij te betrekken en kun je ze meestal gewoon weghalen.
Verder: de C:\ formatteren en dan weer bij je bestanden te kunnen? De D: wordt dan normaal gesproken niet gewist, en als de array nog healthy is moet dat gewoon kunnen.
Bezig geweest met BartPE, maar krijg me raid schijven niet te zien, wel me normale schijf. Heb ook de raid drivers dmv een diskette erbij geladen, maar werkt niet.

Ook geprobeerd een hardeschijf met windows xp erop erin te doen en daarvanaf op te starten, maar dat lukt ook niet.

EDIT:
Heb maar geprobeerd me raid te laten staan en op me C: schijf van me raid over windows heen een nieuwe windows te installeren. Na de eerste keer opnieuw opstarten ging die niet meer verder met installeren. Haal ik de cd eruit en start hem normaal op, Start die weer gewoon me normale oude vertrouwde (ietwat langzame) windows op. Kan ik nu in ieder geval alles back-uppen en van de week als ik tijd heb ff windows opnieuw.

[ Voor 23% gewijzigd door silencedead op 10-04-2007 19:24 ]

Pagina: 1