[XP/2000] Stukje oud bestuuringssysteem niet weg gekregen*

Pagina: 1
Acties:

• Patriek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-01 18:03

Patriek

edit koning

Topicstarter
Het antwoord hiervoor zal waarschijnlijk heel simpel zijn, maar ik weet niet waar/hoe er voor te zoeken... vandaar hier de vraag.

Kwestie: Ik wilde m`n computer met 1 harde schijf (2 partities) en Win2000 compleet wissen om er vervolgens WinXP op zetten. Als volgt heb ik gehandeld....

- WinXP CD er in, reboot
- In de setup heb ik de bestaande 2 partities verwijderd
- vervolgens 1 partitie van de volledige ruimte gemaakt
- de partitie is volledig geformateerd voor NTSF
- WinXP geinstalleerd

Wanneer nu de computer opstart krijg ik echter nog steeds de keuze tussen WinXP en Win2000? Echter, als er voor Win2000 gekozen word krijgen we erorrs omdat dit OS er feitelijk niet op staat.

Vraag: hoe krijg ik dat laatste stukje van Win2000 weg zodat WinXP opstart zonder eerst dat keuzemenu te krijgen?

Bij voorbaat dank

• AlKo
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 24-04-2024
Hoi Patriek,

Volgens mij ligt jouw probleem in de bootsector. Probeer het commando 'fixmbr' eens. Staat, als ik 't goed heb, op de installatie-cd.

• Patriek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-01 18:03

Patriek

edit koning

Topicstarter
AlKo schreef op maandag 09 april 2007 @ 06:15:
Hoi Patriek,

Volgens mij ligt jouw probleem in de bootsector. Probeer het commando 'fixmbr' eens. Staat, als ik 't goed heb, op de installatie-cd.
Hey AlKo, bedankt voor je reply. Heb je het over de WinXP CD? En dat 'fixmbr' is een applicatie dat daar op moet staan? Kheb nu in ieder geval een lead om voor te googlen, bedankt!

nu eerst ff wat slapen

Verwijderd

Fixmbr kun je gewoon opgeven vanuit de recovery console.

Als je de keuze blijft houden heb je waarschijnlijk een boot.ini die niet klopt. (root C:\)

Dit is zoals ie er uit hoort te zien voor mijn 1-partitie XP Professional zoals ik 'm in VMware heb draaien:

code:
1
2
3
4
5
[boot loader]
timeout=10
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect /NoExecute=OptIn

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Zie inderdaad Windows Clients - FAQ, ik pas je topic titel nog even aan zodat de Windows versie in je topic titel staat, let hier aub ook zelf op :)