Mede tweakers(en -innen),
Sinds een paar jaren gebruik ik al Raid0 in combinatie met mijn Maxtor schijven. Ben zeer content met de snelheid maar de drang om sneller te kunnen naderd.
Op het moment doe ik het met
2x 80GB DM9 8MB SATA
1x 80GB DM10 8MB SATA2
Die 3 zijn samen mijn RAID0 opstelling, en halen een gemiddeld write prestatie zo rond de 100MB/s. Nou is mijn vraag wat is de beste oplossing om te doen:
- Schijfje erbij kopen 80GB voor 40 euries
- 2x 7200.10 320GB kopen
Bovendien is dan mijn vraag,
Ik gebruik de opstelling voor mijn OS/programma's/downloaden
Wanneer ik iets gedownload heb wordt het meestal verhuist naar mijn 250GB schijven (2 stuks). Wat is dan de beste block/cluster size voor mijn RAID0 opstelling? Ik zie door mijn schijven de RAID controller niet meer namelijk
Sinds een paar jaren gebruik ik al Raid0 in combinatie met mijn Maxtor schijven. Ben zeer content met de snelheid maar de drang om sneller te kunnen naderd.
Op het moment doe ik het met
2x 80GB DM9 8MB SATA
1x 80GB DM10 8MB SATA2
Die 3 zijn samen mijn RAID0 opstelling, en halen een gemiddeld write prestatie zo rond de 100MB/s. Nou is mijn vraag wat is de beste oplossing om te doen:
- Schijfje erbij kopen 80GB voor 40 euries
- 2x 7200.10 320GB kopen
Bovendien is dan mijn vraag,
Ik gebruik de opstelling voor mijn OS/programma's/downloaden
Wanneer ik iets gedownload heb wordt het meestal verhuist naar mijn 250GB schijven (2 stuks). Wat is dan de beste block/cluster size voor mijn RAID0 opstelling? Ik zie door mijn schijven de RAID controller niet meer namelijk
Ryzen 9900X3D - B650 Gaming - 32GB DDR5 - R9060XT