Toon posts:

E6600+P5W DH Deluxe vraag/probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb sinds gister een E6600 ( artic freezer pro 7), P5W Dh deluxe en 2Gb ram ingebouwd. Alles werkt.

De snelheid is 2.4Ghz, alleen als ik bij CPU-z kijk, dan staat de multiplier op 6.0x en is mijn core speed maar 1602 (1.6Ghz ;( ), nu moet die mulitiplier op 9x lopen zodat ik gewoon op 2.4Ghz draai.

Hoe doe ik dit precies?

Ook zou ik graag mijn 2gb pc6400 800Mhz setje willen laten draaien op 1:1, hoe doe ik dit?

Alvast bedankt,,

Kevin :)

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:43
Je gaat je bios in en zet die multiplier ff op 9x?

Verwijderd

Ik heb ook een E6600 en P5W Dh deluxe en 2Gb ram en dit doet mij pc ook dit is normaal als je de pc belast met bijvoorbeeld een HD video Quicktime ofzo en als je dan nog een keer de waarde uitleest zal je zien dat er gewoon 2,4 Ghz staat. Want je cpu gebruikt nu een speedstep van 1,6Ghz en bij hoger belasting gaat i weer naar 2,4Ghz

Verwijderd

Topicstarter
Cubefanatic schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 22:10:
Je gaat je bios in en zet die multiplier ff op 9x?
Kan jij me dan ff vertellen hoe? :o Ik heb overal gekeken, in mn moederbord boekje staat het ook niet.

Verwijderd

Zoals in de PMG FAQ #cpulangzaam beschreven staat gaat de cpu langzamer lopen als hij niets te doen heeft. Hij verbruikt dan minder stroom, wordt dus minder heet en kan stiller gekoeld worden.
Zodra een programma cpu kracht nodig heeft gaat de cpu vanzelf weer op standaard snelheid lopen (kijk maar eens naar cpu-z als je de processor flink belast!).

Het geheugen kun je in het bios instellen, al heeft dat weinig tot geen nut aangezien het dan asynchroom loopt en dus minder effectief wordt.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2007 22:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 22:16:
Ik heb ook een E6600 en P5W Dh deluxe en 2Gb ram en dit doet mij pc ook dit is normaal als je de pc belast met bijvoorbeeld een HD video Quicktime ofzo en als je dan nog een keer de waarde uitleest zal je zien dat er gewoon 2,4 Ghz staat. Want je cpu gebruikt nu een speedstep van 1,6Ghz en bij hoger belasting gaat i weer naar 2,4Ghz
Ik heb niks draaien en hij blijft 6x aangeven, kan ik hem niet gewoon op 9x zetten?

Bij thermal analysis geeft hij wel gewoon 2400Mhz aan en bij eigenschappen van de PC ook gewoon. Maar ik heb op een ander forum gehoord dat mijn PC nu ondercloked is?

edit

Oh oke nu begrijp ik het cpec, het gebeurt inderdaad als ik Orthos laat lopen dan schiet de multiplier naar 9x. Bedankt!

Alleen weet ik nog steeds niet welke optie dat precies is die ik moet uitschakelen en hoe ik precies mn werkgeheugen op 1:1 kan zetten.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2007 22:26 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 22:18:
[...]

Ik heb niks draaien en hij blijft 6x aangeven, kan ik hem niet gewoon op 9x zetten?

Bij thermal analysis geeft hij wel gewoon 2400Mhz aan en bij eigenschappen van de PC ook gewoon. Maar ik heb op een ander forum gehoord dat mijn PC nu ondercloked is?
Dat klopt als je pc niks aan het doen is dan loopt i op 1.6Ghz en als je de pc gaat belasten dan spingt i weer naar 2.4Ghz dit is normaal dit is een functie die je uit kan zetten in de bios

Verwijderd

Feitelijk gezien loopt je geheugen nu júist 1:1 met de processor. In het bios zit waarschijnlijk ergens een optie om de geheugensnelheid in MHz aan te passen. Deze staat nu waarschijnlijk op 'auto' of '533', gelijk met de fsb van je processor (je hebt immers dual channel). Je kunt dit op 667 of 800 (weet ik niet zeker) MHz zetten. In dat geval loopt het geheugen sneller dan nu, maar baat heb je er niet bij. De frequentie loopt uit de pas met de FSB, en daardoor kost het tijd (en dus performance) om die verschillen weg te werken. Los daarvan ga je hoe dan ook *geen* verschil merken als je je geheugensnelheid verandert.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het is hier niet de bedoeling om de FAQ's te gaan overslaan eer je een topic start ;) Muse, ik raad jou aan om de PMG FAQ eens rustig te doornemen om jezelf de nodige basiskennis over de materie te verschaffen.

Neem verder ook de Registratievoorwaarden / korte FAQ door voor een uitleg over de werking van GoT.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.