Toon posts:

Windows op Externe HD (HD is kapot)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Hartelijk dank voor jullie reacties op mijn vorige topic.

Ik heb helaas moeten constateren dat de HD van mijn trouwes laptop kaduuk is! (snifsnif).

Nu heb ik besloten tijdelijk windows te installeren op een externe Harde Schijf. Wanneer ik in de installatieprocedure zit maak ik netjes partities op de schijven, maar als ik wil installeren zegt het installatieprogramma dat er ook op de interne HD opstartbestanden moeten worden geschreven.

Dit is echter niet mogelijk, omdat wanneer ik dit doe; mn computer telkens vastloop.

Weet iemand van jullie een oplossing zodat ik alleen de externe HD kan gebruiken voor de laptop?

Groeten,

Erik

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-02 08:54
je moet daarvoor vanaf de usb isk kunnen ostraten en het is afhankelijk van je bios of dat uberhaupt kan. anders zulje moeten opstarten met een bootdisk (floppy, of cd / dvd), die vervolgens verder kan starten vanaf de usbpoort

hoe dat te doen weet ik niet prrecies, maar er zijn wel een paar goeie boot progjes die dat kunnen. anders zul je elf aan de gang moeten met grub of zo of een mini linux installatie op een diskette of zo

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je kunt niet zomaar windows installeren op een USB device. Je kunt het wel doen, maar met heel veel kunstgrepen. Het vervangen van de hdd is iig een stuk makkelijker :)

• Frash
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:57
Terw_Dan schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 20:16:
Je kunt niet zomaar windows installeren op een USB device. Je kunt het wel doen, maar met heel veel kunstgrepen. Het vervangen van de hdd is iig een stuk makkelijker :)
Deze 'kunstgrepen' zijn inmiddels beschreven in deze tutorial.

• lamko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-10-2024
Goeie link flash ik wist niet eens dat dit mogelijk was maar ik heb de handleiding ff doorgelezen en de drivers worden wat aangepast zodat ze net zoals raiddrivers werken.
Verder wordt er ondersteuning voor de nieuwste chipsets van intel toegevoegd wat opzich er logisch is.
Dit is toch een heel stuk beter dan die bartpe cd's waar je geen video's kan afspelen en mp3tjes kunt beluisteren. Er zou hier wel een mogelijkheid voor zijn in bartpe maar dan moet je met allemaal plugins werken waar gewoon een heleboel tijd in gaat zitten.
Dit lijkt me een erg goeie oplossing en mooi uitgekleed met nlite past ie ook op de wat kleinere opslagmediums.

And this !! Is to go even further beyond!!!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:46
Zie mijn topic [XP] Windows op externe HDD toch mogelijk! om te lezen hoe je dit moet doen. Ik was er een jaar geleden ook al naar op zoek, maar het komt er op neer dat je PC het wel moet ondersteunen om te booten vanaf USB media. Als je PC dit niet kan, dan is het onmogelijk, helaas.
Pagina: 1