Toon posts:

CPU Temp regelmatig 91 graden!!!

Pagina: 1
Acties:
  • 98 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Haai, ik heb een Asus A6U B008H (notebook) en mijn CPU temperature is regelmatig veels te hoog. Ik heb mijn laptop net aangezet en de cpu is nu al 70 graden. Als ik dan wat meer dingen ga doen is het best normaal dat ik op de 80 tot 91 graden terecht kom.
Ik heb TOTAAL geen verstand hiervan en ook niet van CPU coolers. Is het mogelijk om een nieuwe cooler aan te schaffen voor een laptop en kan iemand mij uitleggen hoe ik dit probleem het beste op kan lossen (niet in computertaal aub)
Ik hoop gauw wat goede tips te ontvangen want dit gaat niet ten goede van mijn pc..

Groet, Marise

PS de info die ik kan vinden die wel belangrijk lijkt:
Version: Mobile AMD Sempron(tm) Processor 3000+
Supported Voltage: 3.3V 2.9V
External Clock: 200MHz
Maximum speed: 1800MHz
Current speed: 1810MHz (ook te hoog dus)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2007 17:47 ]

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-03 19:09

Ray

Welkom op Got Marise. Het lastige van dit forum is dat we juist wel in computertaal spreken :) simpel gezegd als je niet weet hoe je bij de koeler moet komen om hem eerst eens even stofvrij te maken. Dan eens voelen of hij werkelijk zo warm is of alleen de cpu (maakt hij goed contact) eventueel herplaatsen met de juiste hoeveelheid koelpasta.......dan zou ik er absoluut niet aan beginnen. De kans dat je wat stuk maakt is behoorlijk groot dan.

Verwijderd

http://www.4launch.nl/sho...info.php?productid=006846

Dingen zoals deze kun je gewoon onder je laptop vastmaken, en gebruiken volgens mij 1 usb slot.

• Remmertjuh
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 31-10-2021

Remmertjuh

CSS: [Got] Remmertjuh

je kan ook gewoon een gare sensor in je pc hebben.

Edit: een uitroepteken is wel genoeg hoor ;)

[ Voor 33% gewijzigd door Remmertjuh op 07-04-2007 17:52 . Reden: iets toegevoegd ]

XBL: Warheadheadshot

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Die 1810Mhz snelheid is geen probleem. Dat heb ik ook soms.

Dan: voelt je pc effectief warm aan?

Tenandere: normaal moet ie underclocken bij die temp.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Cassettebandje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:41

Cassettebandje

SA-C90 TDK

Om aan te sluiten bij StuiTer: probeer eens stofvrij te maken door even de stofzuiger langs de ventilatieroostertjes te halen. Meestal helpt dat.

Verwijderd

Topicstarter
StuiTeR schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 17:49:
Welkom op Got Marise. Het lastige van dit forum is dat we juist wel in computertaal spreken :) simpel gezegd als je niet weet hoe je bij de koeler moet komen om hem eerst eens even stofvrij te maken. Dan eens voelen of hij werkelijk zo warm is of alleen de cpu (maakt hij goed contact) eventueel herplaatsen met de juiste hoeveelheid koelpasta.......dan zou ik er absoluut niet aan beginnen. De kans dat je wat stuk maakt is behoorlijk groot dan.
Dus in principe is het gewoon het verstandigste als ik iemand anders ernaar laat kijken? Ik ben zelf aardig van het aankloten maar als het een groot risico is haal ik er graag iemand bij....

• Towap
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-05 17:14
Ik vermoed persoonlijk ook dat je sensor brak is, of dat het uitlees tooltje een fout maakt. Waar lees je die temperatuur? Kan je ze ook in de BIOS uitlezen? Ik zou verwachten dat ze daar correct moet worden uitgelezen. Overigens mag je proc 95 graden worden:
mSempron 3000+
(1.8GHz - 128KB) 1.4V
42.7A 62W 95° C

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-05 20:20

MeNTaL_TO

The future is not set

Met welke tool lees je het eigenlijk uit en weet je heel zeker dat je niet bijvoorbeeld je GPU uitleest (welke bij mij die temps ook wel haalt bij erg druk spelen (110C is pas echt kritiek bij mijn 7600 go)).

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Verwijderd

Topicstarter
Het programma heet NB Probe (van asus zelf, meegeleverd). Er wordt bij vermeld dat 90 graden 'fatal' is.

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk trouwens wel dat de temperatuur correct wordt uitgelezen want hij wordt ook wel erg warm en de computer wordt steeds trager op die momenten..

Verwijderd

Mobile Sempron 3000+ LP
Sonora
D0 (F-1C-0) 01/2005
OEM: SMS3000BOX2LB

Dat zit er in de laptop een LP versie 25watt dus geen 62 :P
1.25v geen 1.4v

Dat hij 95c ken dat is mooi maar denk dat hij snel na de 80c heleboel probleemen gaat geeven.
Zit een SIS chipset in deze laptop 760GX dacht ik ofzoiets denk niet dat die een temp sensor heeft voor de graka.
Bet het met andere eens.
Geef eerst eens wat meer informatie.

Welk programma gebruik je om de temperatuur uit te lezen.
Word de laptop zelf ook erg warm aan de onderkant ?
Als hij die "91c" haald wat doe je dan op dat moment met je laptop ?
Staat AMD powernow goed geinstaleerd zodat hij de CPU terug klockt als hij nix doet ?
http://www.amd.com/us-en/...utilities/amdcpusetup.exe < Powernow driver

Okey dan denk ik dat je ventilator niet goed meer werkt.
Probeer ook even die powernow driver help in ieder geval een beetje.
Even langs gaan bij een computerwinkel waar ze dat voor je kunnen nakijken.
www.mycom.nl hebben meestal een TD in de vesteging zelf kost wel wat euro's :P
Ze zijn ook asus dealer dus eventuel kunnen zij hem naar asus stuuren.
Laptop komt uit 2005 dus garantie maybe nog garantie.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2007 19:03 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

(niet in computertaal aub)
Dan zit je hier helaas verkeerd. Probeer het eens op laagdrempeligere sites als www.beginnersweb.nl, www.iksnaphetniet.nl, www.helpmij.nl, etc ;)

Mocht je toch een poging wagen hier op GoT, neem dan eerst de PMG FAQ door voor de antwoorden op de veelgestelde vragen. In jouw specifieke geval zul je hier het meest aan hebben: Hoe warm mag mijn CPU worden?

Aangezien het hier op GoT niet de bedoeling is dat je o.a. de FAQ overslaat eer je een topic start, gaat dit topic dicht. Neem ook eens de Registratievoorwaarden / korte FAQ door voor een uitleg over de werking van Got ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.