Black Box KVM Switch vraag

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• kid1988
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-01 07:57
beste mede tweakers,

Ik heb hier twee 4-poorts KVW switches. het gaat om Black Box ServSwitch dt pro switches, model nummer KV7013A.

Opzich een superswitch. Maar ik heb een vraag.
Ik gebruik een HP Thin Client op een van mijn ports. en deze ondersteund alleen USB muizen. echter zijn de 3 andere PC's gewoon P/S2 aansluitingen.
De blackbox ondersteund wel P/S2 input naar USB output. maar als ik deze combinatie aansluit op mijn Thin Client, dan kan ik met de muis alleen op en neer bewegen (niet klikken en dergelijke).

Nou zit ik met 2 muizen op mijn burea, 1 voor de Thin Client, en 1 voor de KVM switch.
zoals jullie begrijpen, is nu dus het idee van de KVM een beetje weg.

Nou luid de vraag:
Is het mogelijk om:
een USB muis te laten werken via de P/S2 poorten van de KVM
OF
is er misschien een firmware upgrade die er voor zorgt dat de P/S2 muis met the thin client werkt?

de tweede oplossing lijkt mij de meest voor de hand liggende. ik zoek zelf nog even verder naar filmware upgrades, en misschien dat ik even contact opneem met HP. maar hulp is uiteraard welkom

kid1988 wijzigde deze reactie 26-11-1998 04:19 (101%)

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-02 22:46

SA007

Moderator Tweaking
Haal een usb -> ps2 convertor (~10 euro) duw die in de thin client, die ziet daarna een usb muis, hang aan de convertor de kvm switch?

• kid1988
ps2-> usb convertor? de thin client ondersteund geen P/S2 muis, alleen usb

• ^Ripper
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-07-2025
En als je dat ps2->usb koppelstukje wat je bij elke fatsoenlijk usb muis meekrijgt in je thinclient drukt en hier de ps/2 kabel vanaf je switch op aansluit?
Gaat dit werken?

Ik bedoel is het zo'n antieke muis dat alleen ps/2 aankan of een meer recente waarmee je kan kiezen ps/2 of usb.

[ Voor 25% gewijzigd door ^Ripper op 07-04-2007 20:33 ]

Verwijderd

voor jou speciaal de iBood van vandaag (of iets dergelijks)

PS2 naar USB converter
Afbeeldingslocatie: http://www.ibood.com/site/pics/products/other/USB01Large.jpg

• kid1988
Muis P/S2 --> KVM P/S2 --> PC PS/2 
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . \-> PC USB

Muis USB --> KVM USB --> PC USB

Toetsenbord P/S2 --> KVm P/S2 --> PC P/S2

Toetsenbord USB --> KVM USB --> PC USB

Dat zijn alle opties die ik heb
de thin client ondersteund alleen:
Toetsenbord P/S2 + USB
Muis USB

dan zul je zeggen: gebruik dan de eerste optie zodat je P/S2 muis word omgezet naar een USB aansluiting. dit werkt echter neit goed, ik heb in dit geval geen complete controle over de muis (zie TS)
een USB muis gebruiken is ook geen optie, want dan kan ik alleen de muis over USB gebruiken (niet PS/2) en niet alle PC's aan de KVM ondersteunen USB

• Chatslet
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-01 17:20
Er zijn speciale omzet stukjes waarmee je een PS/2 muis en toetsenbord setje op 1 USB poort kunt aansluiten. Heb er hier 2 liggen en gebruik daar 1 van op mijn xbox. Werkt zeer aardig en denk dat het met die thin client ook wel werkt. Heb het andere omzet stukje een keer in een mac gebruikt aan een KVM met een pc en werkte ook gewoon goed.

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-02 22:46

SA007

Moderator Tweaking
Een verloopplugje werkt inderdaad niet, je moet een convertor hebben, hier zit ook echt electronica in, deze zal hoogstwaarschijnlijk wel gewoon werken, aangezien je echt e ps/2 poorten krijgt.

• kid1988
hoe duur zijn die convertors, en waar zou ik ze kunnen krijgen? (misschien nog aanbevelingen kwa merken en types etc.

Verwijderd

KVM switch: Bestaat het?

Er liep al een topic met een dergelijk probleem, oplossing staat er ook in. Volgende keer beter de search gebruiken, no offence, scheelt weer een draadje :)

• kid1988
Daar worden verloopstekkertjes en kabeltjes genoemd.
http://www.mnm-computers....info.php?products_id=3958
ik heb al een dergelijk verloopstekkertje, maar bij gebruik van dit stekkertje heb ik dus het probleem dat ik niet de volledige controle over mijn muis heb.

is het misschien mogelijk dat het probleem zich niet voordoet als ik iets in deze trend probeer?:

USB muis --> USBtoP/S2 connector --> KVM --> P/S2toUSB connector -> Thin Client
ik kan het nu even niet testen, het is zondag. maar het lijkt me dat je op deze manier een eventueel incompatibiliteitsprobleem uitsluit (omdat je eigenlijk alleen de aansluiting, en neit het signaal veranderd.
het probleem zou wel kunnen zijn dat de KVM geen goeie muis repliceert als ik de poort niet gebruik, en dat de boel dan alsnog in de soep loopt,

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:30
kid1988 schreef op zondag 08 april 2007 @ 20:25:
Daar worden verloopstekkertjes en kabeltjes genoemd.
http://www.mnm-computers....info.php?products_id=3958
ik heb al een dergelijk verloopstekkertje, maar bij gebruik van dit stekkertje heb ik dus het probleem dat ik niet de volledige controle over mijn muis heb.

is het misschien mogelijk dat het probleem zich niet voordoet als ik iets in deze trend probeer?:

USB muis --> USBtoP/S2 connector --> KVM --> P/S2toUSB connector -> Thin Client
ik kan het nu even niet testen, het is zondag. maar het lijkt me dat je op deze manier een eventueel incompatibiliteitsprobleem uitsluit (omdat je eigenlijk alleen de aansluiting, en neit het signaal veranderd.
het probleem zou wel kunnen zijn dat de KVM geen goeie muis repliceert als ik de poort niet gebruik, en dat de boel dan alsnog in de soep loopt,
Je zegt in je TS en hier verder in het topic dat je beschikt over een KVM switch die kan converteren tussen USB en PS/2. En nu zeg je dat je ook een USB>PS/2 verloopkabeltje hebt? Bedoel je dat je een echt verloopje hebt (actief, dus met chip erin om het signaal om te zetten), of bedoel je gewoon dat je de functie op je KVM switch gebruikt?

De PS/2>USB verloopjes zijn soms erg brak, kan heel goed zijn dat jouw KVM switch daar wat van heeft meegekregen en dus ook een hele slechte conversie doet. Probeer dus zo`n verloopje. Werkt het ene verloopje niet, dan kan je altijd nog een andere gebruiken.

Het is echter niet zo dat de KVM switch alleen switched. De KVM switch interpeteerd de signalen van je muis en zend weer signalen uit. Zij het op de PS/2 poort of op de USB poort. Daarom gaat Windows ook niet zeuren als je switched. De KVM switch blijft een (stil liggende) muis simuleren. Jouw gedachtengang gaat dus niet op.

• kid1988
Ik heb een passief verloopkabeltje.
Ik heb een andere thin client gepakt (ander model, met ander OS). en toen werkte het wel.
ik heb het al "opgelost", het linux systeem slikte de muis niet helemaal. maar we hebben hier ook een paar Thin CLients met windows CE. aangezien we hier allemaal in een remote desktop omgeving werken, kon ik er zo eentje ruilen met een collega (die geen KVM switch gebruikt noch nodig is). nu werkt alles perfect.

Pagina: 1