KVM switch: Bestaat het?

Pagina: 1
Acties:

• Moffin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-02 17:58
Input:
Keyboard ps2
Muis Usb

Output:
2 maal USB ( 1 voor de laptop en een voor mijn desktop)

Probleem 1:
Mijn toetsenboard is ps2 en ik deze niet wil vervangen. Het toetsenbord typt lekker en ik ben er een beetje aangehecht.

Probleem 2:
Een ps2 kvm switch werkt niet omdat mijn laptop alleen aansluit mogelijkheden heeft voor usb en dus niet voor ps2

Ik vind onderstaande oplossing een beetje omslachtig en te duur
Oplossing 1:
Belkin PS/2 -> USB Adapter 32,95, Hierbij moet ik dan nog een kvm aanschaffen. Maar vind dit nogal omslachtig. en gewoon niet netjes

Dus de vraag: Bestaan er kvm switchen met PS2 in en usb out? Ikzelf heb het niet kunnen vinden. Er van uitgaand dat deze niet bestaan. Zou het een opties zijn om de PS2 om te zetten naar usb. In oudere topics heb ik hier niet een echt duidelijk antwoord op gevonden.

[ pvoutput | 5760 wp @ O 45° - Z 10° - W 45°]

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-02 03:21
Misschien niet geheel wat je wilt, maar kan je niet gewoon een USB toetsenbord aansluiten?
En zo nee, waarom niet?

There is no replacement for displacement!

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-02 23:34

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

De Belkin SOHO Switches zijn er in verschillende uitvoeringen met een USB out. Hierbij moet je wel je muis met een ps2 verloop aansluiten of een nieuw keyboard kopen met een USB aansluiting. Een ps2 naar USB verloopstukje kopen is kostentechnisch gezien niet echt handig!

Dit is trouwens echt standaard zoekwerk een heel makkelijk te vinden met een search op google o.i.d.

Verwijderd

Met een paar minuutjes zoeken kwam ik hier op uit. Deze lijkt aan je eisen te voldoen.

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:41
_eXistenZ_ schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 12:42:
Misschien niet geheel wat je wilt, maar kan je niet gewoon een USB toetsenbord aansluiten?
En zo nee, waarom niet?
als je de ts leest;),, dan zegt hij dat hij eraan gehecht is:)

Heel veel lurken, heel weinig posten..

Verwijderd

Wat is er mis met verloop stekkers ?

http://www.informatique.n...FCODE=KEL&FRS=ON&A=924279

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik heb laatst ook een ps > usb verloop ding gehaald was €7,70 kwijt inc verzend kosten.
Besteld via deze webwinkel, gevonden in pricewatch toen.

Deze zit vervolgens in een usb kvm switch die ook als usb hub(4 poorten) functioneerd.

[ Voor 10% gewijzigd door Def_P op 21-03-2007 13:25 ]

I, for one, like Roman numerals

• Moffin
Mystic Spirit schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 12:48:
De Belkin SOHO Switches zijn er in verschillende uitvoeringen met een USB out. Hierbij moet je wel je muis met een ps2 verloop aansluiten of een nieuw keyboard kopen met een USB aansluiting. Een ps2 naar USB verloopstukje kopen is kostentechnisch gezien niet echt handig!

Dit is trouwens echt standaard zoekwerk een heel makkelijk te vinden met een search op google o.i.d.
Ik heb gezocht, maar toch niet de resultaten gevonden die ik wou. Enja zoals ik al aangaf dat een kabel om ps2 naar usb om te zetten duur is. Dan kan er zelf wel geconcludeerd worden dat een kvm switch van 110 euro ook buiten mijn budget valt.

Dit moet toch wel op te lossen zijn met +/-50 euro. Zeker als je kijkt dat de kvm switches ps2 / usb rond de 30 euro al te verkrijgen zijn.

@ Def_P : dit verrast mij. Ik topics op tweakers kom ik tegen dat je een ps2 niet zomaar kan omzetten naar usb. Anders zou ikzelf de connector kunnen demonteren en er een usb connector op maken. Zit er bij die ps2 -> usb connectors van +/- 30 euro extra hardware oid in?

[ Voor 13% gewijzigd door Moffin op 21-03-2007 13:37 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:34

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Die PS/2 -> USB converters zijn niets meer dan een (PS/2) keyboard controller die interfacet met de USB bus, oftewel er zit een klein chipje in. Maar waar je vandaan haalt dat ze EUR 30 moeten kosten :?

De mijne kocht ik iirc voor EUR 8 bij Informatique een jaar of wat terug...

Oslik blyat! Oslik!

• Moffin
Ik haal mijn computer apparatuur altijd bij: http://www.pcmegastore.nl....php?products_id=70062592
Normaal gezien hebben die wel goede prijs verhouding met andere webwinkels.
Maargoed als de kosten voor zo'n kabel maar 8 euro bedraagt, dan is de keuze een stuk sneller gemaakt.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:34

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Het kan zowaar nog goedkoper:
http://www.yorcom.nl/wink...ow_detail=1&NR=CONVUSB010
http://shop.yorcom.nl/artikel/CONVBEL130.htm

EUR 3.95 5.95 ex verzend bij Yorcom (Vlaardingen)

[ Voor 19% gewijzigd door dion_b op 21-03-2007 15:46 ]

Oslik blyat! Oslik!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:48
Hmm, die vindt ie niet meer. Let overigens wel op, er zijn ook van die converters zónder chipje, dan moet je PS/2 keyboard dus met USB overweg kunnen. Dan geeft je dus geld uit voor niks als het tegenzit.

Ja, das ervaring :P

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-02 13:59
En als je die verloopstekker hebt, heb ik nog een mooie Belkin in de aanbieding (maar dat wist je al)...... ;) :)

• MadDog11
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:19
Heb zelf deze van Hama, te koop bij oa conrad.nl

http://www.guenstiger.de/gt/main.asp?produkt=391785

in met ps2 en uit met usb 1.1 en eventueel ook via deze kvmswitch data overdracht via usb 2.0, ook je audio kun je ermee switchen

• Moffin
Kijk dit is helemaal een mooie oplossing. Het product kost 43 euro en ik hoef geen kabels te kopen om van ps2 naar usb om te zetten. En zoals Carpento zegt werkt deze goedkope ps2 -> usb oplossing alleen als je tobo het ondersteund. Dus zo'n goedkope kabel garandeert me niet de werking. Ik denk dat dit me nogal wat kosten bespaard.

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:48
Moffin schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 17:36:
En zoals Carpento zegt werkt deze goedkope ps2 -> usb oplossing alleen als je tobo het ondersteund.
Om even alle eventuele misverstanden uit de wereld te helpen, er zijn converterblokjes (kosten rond de 3 euro ofzo) waar geen chip of elektronica in zit, dan moet je tobo het ondersteunen, maar voor een tientje ofzo heb je een converter met de nodige logica erin, en werkt het dus gewoon wel met elk toetsenbord.

offtopic:
Ik zit op dit moment op een Dell AT101W te typen, aangesloten op USB, via een convertertje van 7,50 op de HCC, de goede variant dus, met dat chippie :)

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Moffin schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 17:36:
Kijk dit is helemaal een mooie oplossing. Het product kost 43 euro en ik hoef geen kabels te kopen om van ps2 naar usb om te zetten. En zoals Carpento zegt werkt deze goedkope ps2 -> usb oplossing alleen als je tobo het ondersteund. Dus zo'n goedkope kabel garandeert me niet de werking. Ik denk dat dit me nogal wat kosten bespaard.
Die kabel die ik heb genoemd een paar posts terug werkt met het meest oude keyboard dat ik hier kon vinden, uit de tijd dat usb nog stond voor Undiscoverd Serial Bus. Er zit een ps/2 controllertje in en voor windows98 zijn er dus ook drivers voor.

I, for one, like Roman numerals

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Volgens mij voldoet deze KVM bij Now That's IT aan je wensen. Las het toevallig in een mailing van ze ...

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

Pagina: 1