Toon posts:

Aansluiten twee DVDroms

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb net een nieuwe desktop aangeschaft en zit in de knoei met het aansluiten van de DVDROM en DVDRRW.

Ik heb dus de brede platte IDE kabel vanaf het moederbord en de stroom. Stroom geen probleem dat werkt. Maar het lezen is het probleem.

Sluit ik één van beide aan op het begin of einde van de kabel dan is er geen probleem maar als ik de andere erbij aansluit ziet de pc hem niet.

Wat is nu de juiste volgorde van aansluiten?

Moet ik wat veranderen met de jumper?

bedankt!!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:12

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2025
Lees de FAQ eens door.

OM FAQ / Beleid

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Verwijderd

Topicstarter
kan ik niks vinden, snap ik ook even niets van. welke keywoorden?

• 0xDEADBEEF
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
jumper
http://www.helpmij.nl/forum/archive/index.php/t-186529.html

Hoe je t aansluit had je ook wel aan de winkel waar je je nieuwe systeempje gekocht hebt kunnen vragen ;)

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
De brander moet op master en de dvd-reader moet op slave. Zoek zelf maar hoe je dat kan instellen ;)

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Volgorde maakt niet uit.
Op 1 kabel moet je altijd 1 master en 1 slave hebben. Dan werkt het.
Staat trouwens ook gewoon in de OM FAQ ;)

@bas r: kom op zeg... :/ Als een topic je niet aan staat, doe dan gewoon ee topicreport

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• bas-r
McKaamos schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 12:21:
@bas r: kom op zeg... :/ Als een topic je niet aan staat, doe dan gewoon ee topicreport
Lul niet zo, google geeft het antwoord.

Verwijderd

Topicstarter
ok dan, beetje bij beetje leer ik het wel

Verwijderd

Topicstarter
bas niet zo uit de hoogte

Verwijderd

Topicstarter
Maakt het trouwens ook nog uit welke stekker (eerste of laatste) je plaatst op de master?

aha idd

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2007 12:28 ]

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Verwijderd schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 12:25:
Maakt het trouwens ook nog uit welke stekker (eerste of laatste) je plaatst op de master?
Nee, dat maakt niet uit :)

En trouwens, je kan je berichten ook wijzigen, zodat je niet 3 berichten onder elkaar hoeft te zetten ;)
bas r schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 12:23:
[...]

Lul niet zo, google geeft het antwoord.
Leuk en aardig hoor, dat google alle antwoorden heeft, maar de topictstarter weet niet eens welke keywords hij moet hebben, dus dan is google zinloos.
Geef hem dan op z'n minst een direct linkje, desnoods naar de OM FAQ, want daar staat het ook gewoon in.

[ Voor 38% gewijzigd door McKaamos op 07-04-2007 12:29 ]

• geforce5_guy
  • Niet online
maakt niks uit.
zolang je maar een master hebt en een slave.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 12:25:
Jazeker, de zwarte connector moet op de master, de grijze op de slave.

Overigens geeft bas r al het antwoord, de eerste hit op google met zijn resultaten geeft al precies aan wat de TS moet doen. Ok, antwoord had misschien wat langer gemogen, maar de oplossing staat daar wel.

@McKaamos en geforce5_guy
het maakt wel uit hoe de kabel aangesloten zit. Als je een 80aderige kabel gebruikt gaan veel moederborden niet goed werken als je de master en slave omdraait. op zich zou het wel kunnen werken, maar het hoort niet zo.

[ Voor 20% gewijzigd door TERW_DAN op 07-04-2007 12:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok bedankt allen!!! zal ik dit topic maar weer verwijderen dan.

ok dan maar niet verwijderen, kunnen andere beginners weer wat leren....:-)

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2007 12:31 ]

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Verwijderd schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 12:29:
ok bedankt allen!!! zal ik dit topic maar weer verwijderen dan.
kan niet ;)
gewoon niet meer reageren en hij verdwijnt vanzelf in de grote hoop met oude topics ;)
Terw_Dan schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 12:28:
[...]

Overigens geeft bas r al het antwoord, de eerste hit op google met zijn resultaten geeft al precies aan wat de TS moet doen. Ok, antwoord had misschien wat langer gemogen, maar de oplossing staat daar wel.

het maakt wel uit hoe de kabel aangesloten zit. Als je een 80aderige kabel gebruikt gaan veel moederborden niet goed werken als je de master en slave omdraait. op zich zou het wel kunnen werken, maar het hoort niet zo.
Het hoort niet, maar werkt wel. ;) officieel hoort het idd zoals jij zegt, maar het maakt in de praktijk niet uit ;)

[ Voor 58% gewijzigd door McKaamos op 07-04-2007 12:31 ]

• geforce5_guy
  • Niet online
Terw_Dan schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 12:28:
[...]

Ik persoonlijk heb er nog nooit opgelet. Naar mijn weten was dat alleen nodig als je ze op Cable Select had staan.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

geforce5_guy schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 12:32:
[...]

Ik persoonlijk heb er nog nooit opgelet. Naar mijn weten was dat alleen nodig als je ze op Cable Select had staan.
Moet je voor de gein eens met wat oudere ATA66 planken gaan werken of met planken die wat minder tolerant zijn... ik bleef me maar afvragen waarom mijn 2 spelers niet tegelijk werden herkent.
Ik was namelijk altijd gewend dat het geen klap uitmaakte (met ATA33 devices), maar toen ik ATA66 kabels gebrtuikte icm een ATA66 optical ging het heerlijk mis :P

• bas-r
McKaamos schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 12:27:
[...]

Leuk en aardig hoor, dat google alle antwoorden heeft, maar de topictstarter weet niet eens welke keywords hij moet hebben, dus dan is google zinloos.
Geef hem dan op z'n minst een direct linkje, desnoods naar de OM FAQ, want daar staat het ook gewoon in.
Bij mij komt deze link op google terecht met de keywords, +ide +master +slave ..
maar goed, zal wel wat verkeerds hebben gedaan.
Pagina: 1