Toon posts:

max. Harddisk capaciteit in oudere pc's

Pagina: 1
Acties:
  • 25 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ipv een NAS drive wil ik graag een extra pc in huis halen, puur voor gebruik als backup en als music-server voor mijn wireless musicstation. De PC mag op zich best een oud beestje zijn alleen is het wel belangrijk dat ik er een flinke harddisk in kan proppen (bijvoorbeeld een 500 GB). Maw ik wil dus op marktplaats een goedkope pc kopen en daar een grote harddisk in zetten, daar zit ook meteen mijn vraag.....

Bij oudere PC's heb je vaak een begrenzing aan de capaciteit die een harddisk maximaal mag hebben. Waar ligt die grens precies, voor welke system is dat geldig en vanaf welk type systemen heb ik hier geen last meer van?

Thanks

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

De kans dat je een schijfprobleem krijgt met een pc jonger dan een jaar of 6/7 is behoorlijk klein - dus alle P4 en gelijke machines. Indien de onboard IDE controller de schijf niet ondersteunt, kun je alsnog een pci controller erbij pakken, indien je een NAS op wilt gaan zetten kom je er waarschijnlijk toch op uit.

Hier kon uw advertentie staan

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2025
Lees aub de FAQ eens door.

OM FAQ / Beleid

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit staat inderdaad gewoon in de FAQ van dit subforum beantwoord :) Aangezien het hier op GoT niet de bedoeling is om de FAQ's te overslaan eer je een topic start, gaat dit topic dicht. Neem ook eens de Registratievoorwaarden / korte FAQ door voor een uitleg over de werking van GoT ;)

Dit topic is gesloten.