Alles draadloos [Budget 100-120 euro]

Pagina: 1
Acties:

• Pinjataaa
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:42
Goeiendag!

Vandaag kreeg ik te horen van mijn ouders dat ze het zat waren dat het hele huis vol draden zit.
Beetje logisch, want ik heb een UTP kabel van beneden naar zolder en naar de buren etc. en deze zijn niet optimaal weggewerkt en is gewoon niet mogelijk.

Nu komen ze met het volgende: Ik moet alles draadloos maken.

Ik mag maximaal 120 euro opmaken, maar iets minder zou mooi zijn.
Ik wil geen cheap-ass producten met 2 meter bereik, het liefst linksys of Zyxel.

Ook moet/mag ik een pci kaartje voor mijn eigen pc aanschaffen, deze zit bij het budget in.
Ik speel wel veel games op het internet, dus ik moet goed bereik hebben, dus geen lag.

En modem heb ik al en deze zou ik graag blijven gebruiken. Het is een kwaliteits Zyxel modem en deze heeft me al 100 euro gekost.
Er moet dus een kabel van de zyxel modem naar een wireless apparaat, het liefst zonder DHCP erop
Óf ik moet de DHCP van de zyxel uit zien te krijgen (hoe?)

Wie kan me helpen!? Ik loop nu al 4 uur op het internet te zoeken en kan niets vinden!

Nog even voor de duidelijkheid, ik heb nodig:
1x W-LAN PCI
1x W-LAN Router of Accespoint?

Zelf dacht ik hieraan:

Linksys Wireless-G Broadband Router 54 Mbps 802.11g RangeBooster 79 EURO
Beschikbaarheid 5 voorradig

D-Link DWL-G510 PCI 54Mbps Draadloos 802.11g 28 EURO
Beschikbaarheid 44 voorradig

[ Voor 15% gewijzigd door Pinjataaa op 06-04-2007 20:22 ]

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:31
Je kan gewoon een standaard router pakken, instellen als accespoint of gewoon de DHCP uitschakelen. Zo heb ik een Asus WL500G aan een Speedtouch 510 hangen, werkt allemaal prima.

• Pinjataaa
Icey schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 20:21:
Je kan gewoon een standaard router pakken, instellen als accespoint of gewoon de DHCP uitschakelen. Zo heb ik een Asus WL500G aan een Speedtouch 510 hangen, werkt allemaal prima.
Hoe zit het dan met de NAT en firewall van de Asus, want deze zitten ook in de 510.
Of heb je deze ook uitgeschakeld?

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-03 11:05

Gutteguttegut

CEO of TFD

Voor 120 euro koop je anders heel wat erg mooie kabel gootjes..... ;)
Alles draadloos ga je spijt van krijgen (denk ik).

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Verwijderd

Gutteguttegut schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 20:24:
Ligt aan de opbouw van het huis.. Als je een beetje normale omstandigheden hebt dan zul je geen lag ervaren

Je zit alleen met de aanwezigheid van andere netwerken en andere storende elementen

• Pinjataaa
Gutteguttegut schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 20:24:
Het is niet mijn keuze, de draden MOETEN het huis uit.
Ze wouden de kabels zelfs al de kliko in sturen, maarja, dan kan ik niets bestellen >:)

[ Voor 5% gewijzigd door Pinjataaa op 06-04-2007 20:28 ]

• loser180
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-12-2025
Let wel, dat dingentjes zoals speeboost, rangeboost, nitro en andere exotische termen voor beter bereik en meer snelheid vaak alleen werken als ook je nic's deze opties hebben.

Jouw naam in onder mijn Post

• Pinjataaa
loser180 schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 20:28:
Let wel, dat dingentjes zoals speeboost, rangeboost, nitro en andere exotische termen voor beter bereik en meer snelheid vaak alleen werken als ook je nic's deze opties hebben.
Het heeft verder ook geen meerprijs als ik het zo bekijk..

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

[denk eerst aan jezelf dan pas aan anderen modus]

Kan je niet een kabeltje voor jezelf overlaten en voor je ouders/buren/whoever gewoon zo'n cheapo ASUSje of LinkSys neerknallen ??

Ik bedoel : Gamen is erg fragiel dus gewoon via een kabeltje is gewoon een pré IMHO :)

[/denk eerst aan jezelf dan pas aan anderen modus]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Pinjataaa schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 20:28:
[...]

Het is niet mijn keuze, de draden MOETEN het huis uit.
Ze wouden de kabels zelfs al de kliko in sturen, maarja, dan kan ik niets bestellen >:)
Zijn ze niet eens een middagje weg?
Ik heb ook in +/- een uurtje eens een netwerkverbinding voor onze KiSS DVD speler een kabeltje gelegd.

Het viel mn ouders pas op toen ik de kabel er een keer uittrok voor mn laptop.
Ik moest dus door een betonnen plafond, een vol kabelgootje en een meterkast.

Je ziet niet dat er een netwerkkabel loopt.
En vraag ze eens wat ze tegen hebben op kabels?

Ze willen toch zeker ook kabeltv?

Dat ze beginnen te zeuren betekent gewoon dat jij die kabel niet goed hebt weggewerkt en dat dat niet mogelijk is volgens jou betekent waarschijnlijk dat je dr geen zin in hebt.

Sowieso presenteer je ze even een leuk kostenplaatje om alles draadloos te maken.
Je wil namelijk wel graag een fatsoenlijk alles in 1 apparaat, en vergeet niet (en dit is echt serieus bedoeld) dat je accespoint geval op een fatsoenlijke plek moet staan.
Wegstoppen in de meterkast is geen goed plan.
Het zal wel een plek worden die in het zicht ligt.

[ Voor 16% gewijzigd door Romke op 06-04-2007 23:21 ]

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• Pinjataaa
Anti-XP schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 23:07:
[...]

Zijn ze niet eens een middagje weg?
Ik heb ook in +/- een uurtje eens een netwerkverbinding voor onze KiSS DVD speler een kabeltje gelegd.

Het viel mn ouders pas op toen ik de kabel er een keer uittrok voor mn laptop.
Ik moest dus door een betonnen plafond, een vol kabelgootje en een meterkast.

Je ziet niet dat er een netwerkkabel loopt.
En vraag ze eens wat ze tegen hebben op kabels?

Ze willen toch zeker ook kabeltv?

Dat ze beginnen te zeuren betekent gewoon dat jij die kabel niet goed hebt weggewerkt en dat dat niet mogelijk is volgens jou betekent waarschijnlijk dat je dr geen zin in hebt.

Sowieso presenteer je ze even een leuk kostenplaatje om alles draadloos te maken.
Je wil namelijk wel graag een fatsoenlijk alles in 1 apparaat, en vergeet niet (en dit is echt serieus bedoeld) dat je accespoint geval op een fatsoenlijke plek moet staan.
Wegstoppen in de meterkast is geen goed plan.
Het zal wel een plek worden die in het zicht ligt.
Bedankt voor je antwoord :)

Ik had het perfect weggewerkt, maar toen ze erachter kwamen dat ik door 2 plafonds ben gegaan en door 3 muren waren ze echt boos.

Ik heb nu een mooi wireless modempje met Wireless-N, de nieuwe :)
Ik vind het erg snel hoor, ben er tot nu toe wel tevreden mee!

• Remmertjuh
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 31-10-2021

Remmertjuh

CSS: [Got] Remmertjuh

is zon, "Netwerk via stroom" ding geen goed idee ?
altijd bereik, toch een soort van draadloos

XBL: Warheadheadshot

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06-2025
waarschijnlijk boven het budget.

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Mijn ervaring met wireless en gamen zijn slecht. Als je echt een 100 % verbinding wil hebben met gamen dan kun je het wel vergeten.

Als diehard gamer zou ik je gewoon bekabeling adviseren. De andere pc's, connecties gewoon via wifi.

Een enkele kabel weg werken kan toch niet zo moeilijk zijn? Als je geen die hard gamer bent dan is het wel te doen,.

Ik heb in het verleden in de top20 gestaan en ik weet nog heel goed dat echt alles zo goed mogelijk moest zijn. Geen ms lag of spikes. Ik heb destijds meerdere routers geprobeerd en zelfs met een 90 % signaal had ik een onregelmatige ping.

Maar goed, niet iedereen is zo'n die hard 8)7

Mijn V&A

Pagina: 1