Koelers voor een crossfire opstelling

Pagina: 1
Acties:

• glangeveld
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-01 22:45
Ik heb een X1900GT Rev.2 van Sapphire en ben van plan er eentje bij te kopen omdat ze nu goedkoper zijn.

Nu mijn vraag : welke koelers zijn hiervoor geschikt en koelen goed
Ik zal zelf al de Thermalright HR-03 maar als je er hiervan 2 haalt ben je bijna 100 euro kwijt aan wat aluminium en dat doe ik niet

Ik zag bij salland automatisering de Zerotherm koelers van koper die wel geschikt zijn , hiervan zijn dan weer geen surveys of revieuws

weet iemand een goede en niet al te dure oplossing??

Mvg

• niels88
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
geitema schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 19:51:
Ik heb een X1900GT Rev.2 van Sapphire en ben van plan er eentje bij te kopen omdat ze nu goedkoper zijn.

Nu mijn vraag : welke koelers zijn hiervoor geschikt en koelen goed
Ik zal zelf al de Thermalright HR-03 maar als je er hiervan 2 haalt ben je bijna 100 euro kwijt aan wat aluminium en dat doe ik niet

Ik zag bij salland automatisering de Zerotherm koelers van koper die wel geschikt zijn , hiervan zijn dan weer geen surveys of revieuws

weet iemand een goede en niet al te dure oplossing??

Mvg
Tsja, die thermalrights zijn duur, maar erg goed. Want denk je zelf dat een koeler van 188gr inclusief Fan jouw x1900 koel houdt :X Die thermalright weegt al 350gr zonder Fan. Als je zoekt kom je erachter dat een Zalman VF900 al moeite heeft met een X1900. En IK kan het weten ;)

• glangeveld
een zerotherm is dus niks?

wat blijft er dan over? , ik weet dat zalman voor lichte kaartjes is en niks voor hitte kanonnen

Verwijderd

Arctic Accelero X2 ? Lijkt me zeer goede koeling en is goedkoop.

• glangeveld
een arctic accelero blaast de warme lucht op je moederbord en niet de kast uit , die wil ik zowiso niet hebben

mn airflow is nu optimaal en laat ik niet slecht worden door 2 arctic koelers

Verwijderd

Zerotherm, VF700, VF900 enzovoort blazen toch ook allemaal niet de lucht de kast uit? Zulkse coolers zijn moeilijk te vinden. De Arctic Silencers misschien maar die zijn niet gemaakt voor de X1xxx kaarten van Arctic (voor zover ik weet toch niet). Misschien kan je deze wel modden.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

niels88 schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 20:11:
Tsja, die thermalrights zijn duur, maar erg goed. Want denk je zelf dat een koeler van 188gr inclusief Fan jouw x1900 koel houdt :X Die thermalright weegt al 350gr zonder Fan. Als je zoekt kom je erachter dat een Zalman VF900 al moeite heeft met een X1900. En IK kan het weten ;)
* nero355 bevestigt : Zelfs met een lullige 80 mm. Fan @ 7 Volt een hele verademing laat staan als je er een 92 mm. op zet of met wat gepruts een 120 mm. die er eigenlijk niet voor bedoeld is :*)

Ik zou zeggen kopen die handel en pics posten natuurlijk :P

En als je toch bezig bent : Gewoon alles van ThermalRight kopen i.c.m. wat Papstjes :+

/ThermalRight addict out ...

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• glangeveld
k heb al een thermalright HR-05 chipset koeler en een xp processor koeler aluminium
maar dat koste lang geen 100 euro

de HR-03 kost met verzendkosten iets over de 100 euro wat ik een beetje te veel vind

de looks spelen een kleine rol aangezien mn kast op het bureau staat

• Solid_Aapie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:01
geitema schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 20:25:
een arctic accelero blaast de warme lucht op je moederbord en niet de kast uit , die wil ik zowiso niet hebben

mn airflow is nu optimaal en laat ik niet slecht worden door 2 arctic koelers
Dit kan geen kwaad je meoderbord is zo warm dat de lucht uit de kaart je moederbord nog koelt. En je mama bord kan tot de 150 graden dus dat is egt geen probleem. Zalman trekt teveel warmte van je crossfire kaart en koelt je ddr4 niet dus de Ac koeler is de enige logische keus denkik zo :P

[ Voor 12% gewijzigd door Solid_Aapie op 07-04-2007 00:08 ]

Specs

• glangeveld
DDR4?? ik heb gewoon 2 x1900GT kaarten van sapphire DDR3
1tje is een half jaar oud en koste 204 euro , de nieuwe koste me 140 euro dus dat is eigenlijk de reden dat ik crossfire wil opstellen , moet uiteraad goed gekoeld worden omdat de rest van de componenten dat ook zijn

• Jooz
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-07 10:07
Zalman pasief erop, en 2 fans zo monteren dat alle warme lucht de kast uit vliegt met wat tywraps ofzo :) (zo koel ik m'n 5200 met 2x 120mm :9 )

"The true sign of intelligence is not knowledge but imagination."

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

All I am saying is : http://www.tomshardware.c...cooler_gorilla/page4.html _O_

* nero355 wil gewoon heel graag 2 maal HR-03 opstelling foto's zien die niet van ThermalRight zelf zijn :P

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• glangeveld
zalman koelt een x1900 niet mooi.

word het toch maar thermalright en dat zal mn portomonee niet leuk vinden

100 euro voor 2 stukken aluminium

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-07 09:29

frankknopers

Goud is geen geld

Waarom niet gewoon stockkoeling houden? Die zijn single slot dus er is voldoende ruimte tussen de twee kaarten voor luchtstroom. Of maken die piepkleine koelertjes teveel lawaai?

Ik heb een artic silencer achtige koeler gevonden die ook erg geschikt zou zijn. Maar qua prijs kun je toch beter voor die HR-03 gaan...

http://www.sallandautomatisering.nl/?pid=30915

[ Voor 31% gewijzigd door frankknopers op 07-04-2007 21:21 ]

Goud is geen geld

• glangeveld
de stockkoeler doet idle 50 graden en dan loopt de fan op 45%
als ik game gaat de fan hard draaien en maakt veel lawaai , dan is ie toch nog 65 graden wat ik te veel vind

in crossfire heb je dan 2 van die hittekanonnen

@ frankknopers bedankt voor de link , die koeler lijkt me wel geschikt maar als ik er daar 2 van heb is het met verzendkosten ook nog rond de 100 euro

de opstelling wil nu nog niks doen , hopelijk krijg ik het aan de gang en dan koop ik de koelers dan.

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:24

Fab1Man

Live life to the fullest

geitema schreef op zondag 08 april 2007 @ 00:35:
de stockkoeler doet idle 50 graden en dan loopt de fan op 45%
als ik game gaat de fan hard draaien en maakt veel lawaai , dan is ie toch nog 65 graden wat ik te veel vind

in crossfire heb je dan 2 van die hittekanonnen

@ frankknopers bedankt voor de link , die koeler lijkt me wel geschikt maar als ik er daar 2 van heb is het met verzendkosten ook nog rond de 100 euro

de opstelling wil nu nog niks doen , hopelijk krijg ik het aan de gang en dan koop ik de koelers dan.
Tja maar je blijft het probleem hebben met 2 videokaarten die je beide van koeler wilt veranderen. Een beetje goede koeler zit tegen de 30-40 euro aan, en daar komen fikse verzendkosten bij. Ik sluit me bij frankknopers aan, de stock koelers lijken mij goed genoeg, en je zult de afweging zelf moeten maken:
- "veel geluid", goedkoop.
- stil en goed gekoelt (niet dat de stock koelers dat niet doen), duur.

Een andere optie is er niet. Je kunt dus eigenlijk niet anders en dat wat jij wilt, daarvoor moet je diep in de buidel tasten...

• Solid_Aapie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:01
Euhmmm paar dingen, de zalman trekt warmte van de cf kaart ervoor dus die valt al af. De thermalright is teringduur en kost 2x 40 euro + verzendkosten + 2x 92mm fans met een controller. De thermaltake levert hele slechte prestaties vergeleken met de zalman en de ac koeler en kost 45 euro! Maar jij zei hiervoor dat je de AC koeler niet neemt omdat die de warme lucht van 60 graden niet op je moederbord wilt hebben. Maar je moederbord kan tot de 150 graden en word vaak zo warm dat de 60 graden lucht het moederbord zelfs nog koelt. Verder is het de enige koeler die de wamte niet van je cf kaart wegtrekt omdat de koeler bovenop de kaart uitsteekt en koelt het ook actief je geheugen. Hij is goedkoop, makkenlijk te installeren en presteerd veruit het beste volgens alle reviews qua zijn prijs. Ik zou zeggen waarom de thermalright koeler, die 110 euro zijn je kaarten niet waard dan kan je beter je oude kaart verkopen voor 130 euro + de 110 van de thermalright en koop dan een 8800 gts 320mb :D

Specs

Pagina: 1