Zachte lange (sATA) kabels?

Pagina: 1
Acties:
  • 233 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• magel725
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-01 15:21
Ik heb sinds vorige week een nieuwe pc gebouwd:

- Antec P180 kast
- C2D E6600 processor
- NV 8800GTS graka

De kast wordt gekoeld d.m.v. een 3 tal Nexus 12cm fans, dus stil. De E6600 door een Scythe Infinity met daarom de meegeleverde 12cm fan en de 8800 heeft nog steeds de standaard koeler erop zitten.

Vanwege de inrichting van de P180 ontkom je er niet aan dat alle kabels in het midden naar boven moeten lopen. De voeding zit immers aan de onderkant weggewerkt en de bekabeling kan maar op 1 plaats naar het bovengedeelte. Ik heb alle fans voorzien van een fangrille zodat kabels daar niet tegenaan komen. Dat is in het onderste gedeelte zelfs noodzakelijk.

Het probleem nu:

- De kabels blokkeren de airflow omdat ze niet fatsoenlijk zijn weg te werken
- De kabels trillen af en toe tegen de fangrills aan en dat geeft een hinderlijk geluid. Tie wraps plaatsen is op deze plaatsen ook niet mogelijk.
- De temperatuur loopt op tot 80 graden voor de 8800 en 40 graden in de kast zelf. Dat moet verder omlaag kunnen.

Vandaar dus mijn vraag. Weet iemand of er fabrikanten/merken zijn die zachte kabels produceren en kabels die dan ook nog eens iets langer zijn dan normaal. Zo zou ik ze wel weg kunnen werken. Ik doel dan vooral op de sATA kabels, onboard kabels en liefst nog meer. Op internet (tweakers, google en de bekende hardware sites) heb ik niets kunnen vinden, behalve 1 persoon die zou zweren bij AC Ryan. Misschien dat het vanwege interferentie niet mogelijk is om zachtere kabels te ontwikkelen, maar ik hoop op het tegendeel.

Eventueel een andere optie zou zijn een grotere kast, zoals Lian Li pc-v2100 plus II, maar dat als laatste oplossing.

• niels88
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Als eerste pics zou zoveel duidelijker zijn :)
En eerlijk gezegt door een paar kabels los je dit niet op:
magel725 schreef op donderdag 05 april 2007 @ 22:10:
- De temperatuur loopt op tot 80 graden voor de 8800 en 40 graden in de kast zelf. Dat moet verder omlaag kunnen.
Maar SATA kabels zijn al zo buigzaam, dun, handig, wat wil je nog meer ;)
Of wil je echt zoiets :?
Afbeeldingslocatie: http://lib.store.yahoo.net/lib/cooldrives/ultraflex-sata-cable-3.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door niels88 op 05-04-2007 22:14 ]

• Goesiman
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-03-2024
Je zou je kabels gewoon achter je drivebay(s) langs kunnen lijden. Als de kabels te kort zijn, koop je langere. Om maar even een voorbeeld te geven: klik. Dit zijn al kabels van een meter lang, met zo'n lengte zouden je kabels toch mooi weggewerkt moeten worden. Bij zo'n beetje iedere webshop verkopen ze wel van dit soort kabels, vreemd dat je het niet hebt kunnen vinden.

Edit: Die hoge temps komen inderdaad niet door een paar Sata kabels. Hier zou je de aan- en afvoer van koude en warme lucht de schuld voor kunnen geven.

[ Voor 13% gewijzigd door Goesiman op 05-04-2007 22:17 ]

[CiP] Le Régional Built To Last.

• magel725
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-01 15:21
@Niels88

Dat ziet er niet eens zo slecht uit. Ik zoek gewoon kabels die niet stug zijn maar slap. Zo kan ik ze overal langs weg laten lopen. Bij stugge kabels schiet de connector gewoon los als er teveel spanning op staat.

Voor foto's zal ik kijken.

@Goesiman

Lange kabels heb ik uiteraard wel kunnen vinden, maar dat lost het probleem niet op zolang ze nog steeds te stug zijn om in de rare hoeken kwijt te kunnen.

[ Voor 27% gewijzigd door magel725 op 05-04-2007 22:17 ]

• DR161
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-01 01:30

DR161

is sarcasminist

magel725 schreef op donderdag 05 april 2007 @ 22:16:
@Niels88

Dat ziet er niet eens zo slecht uit. Ik zoek gewoon kabels die niet stug zijn maar slap. Zo kan ik ze overal langs weg laten lopen. Bij stugge kabels schiet de connector gewoon los als er teveel spanning op staat.
plakband? :P

pssst geld kopen?

Verwijderd

Ik heb hier een sata kabeltje van AC Ryan, en dat heeft mooie clipjes die je moet indrukken voor je de connector los kunt halen. Werkt ideaal!

Verwijderd

Nee, daar gebruiken we secondelijm voor :+

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 20:30:
Ik heb hier een sata kabeltje van AC Ryan, en dat heeft mooie clipjes die je moet indrukken voor je de connector los kunt halen. Werkt ideaal!
Dacht ik ook. Alleen het stukje van me hd waar het kliptje achter hoort te klemmen brak af.

Verwijderd

En dat je hd brak is, is de schuld van AC Ryan?
;)

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 29-01 13:07

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

@Niels88

@Goesiman

Lange kabels heb ik uiteraard wel kunnen vinden, maar dat lost het probleem niet op zolang ze nog steeds te stug zijn om in de rare hoeken kwijt te kunnen.
@Niels88

@Goesiman

Dat stugge van SATA kabels is juist perfect om ze weg te werken. je kan de kabel namelijk in een hoek scherp buigen zonder dat ze weer terug vallen of vastgezet moeten worden.
Gewoon even je kabel ietsjes knikken (niet te veel natuurlijk) en dan kan je ze heel mooi langs de kant weg werken.

Maar die hoge temeratuur komt echt niet door die sata kabels. zorg er eerst maar voor dat je een air intake heb voor op en een goede air out boven achtering en eventueel ook boven in je kast. je kan voor de intakes en outlets het beste 120mm gebruiken, zijn namerlijk mooi stil en hebben goede luchtverplaatsing. (bijv de Silent Eagel's)

[ Voor 52% gewijzigd door HellStorm666 op 10-04-2007 23:15 ]

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 21:34:
En dat je hd brak is, is de schuld van AC Ryan?
;)
Nee dat niet, maar laat wel zien dat een klipje ook niet alles is. Als ik een kabel zonder klipje gehad had zat dat hoekje er nog aan.

• crazyheinz
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-01 08:50
Ik heb identiek hetzelfde systeem.
De hdds zitten vanonder bij mij. De bovenste hdd tray heb ik er uit gehaald, kwestie van wat meer plaats.
Als intake heb ik een nexus fan vooraan. Ik heb nu een 120 mm antec fan geplaatst tussen de plaats waar de hddtray zat en de grafische kaart. Past er netjes tussen. Die staat op de medium stand te draaien, en scheelt toch wel een graad of 5.

Ik zou die 8800GTS ook wat koeler willen krijgen, want 80 graden vind ik toch maar op het randje.
Daarmee dat ik er nog wat fans ga proberen rond te doen ofwel een andere koeler kopen als die uitkomen voor de 8800s.

Ik heb ook een scythe infinity, met een nexus fan. Hoeveel graden krijg jij je cpu stressed en idle?
Bij mij idle 35 en stressed tegen de 50. Dit zou ik ook nog naar omlaag willen kijgen, dus ik ga miss nog een tweede fan op de infinity zetten.

Verwijderd

over hoeveel schijven hebben we het eigenlijk?

ik neem aan dat je dvd-drive nog gewoon op IDE is aangesloten, dan is dat gewoon een kwestie van IDE origami.

verder zou ik je kabels gewoon goed met tyraps bij elkaar binden dat scheelt al heel veel. zo'n beetje elke shop heeft wel een assortiment langere kabels. wat ik vaak doe is een ketting maken van tyraps, dus een tyrap met zichzelf laten binden en dan een andere daar door heen en weer met zichzelf laten binden etc etc etc. en dan de laaste met de kabelbos verbinden en dan de boel strak trekken. vaak met meerdere van dat soort kettingen krijg je de kabelbos wel waar het gaan moet.

beetje creatief zijn lost alle kabelproblemen al snel op.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2007 @ 18:51:
over hoeveel schijven hebben we het eigenlijk?

ik neem aan dat je dvd-drive nog gewoon op IDE is aangesloten, dan is dat gewoon een kwestie van IDE origami.

verder zou ik je kabels gewoon goed met tyraps bij elkaar binden dat scheelt al heel veel. zo'n beetje elke shop heeft wel een assortiment langere kabels. wat ik vaak doe is een ketting maken van tyraps, dus een tyrap met zichzelf laten binden en dan een andere daar door heen en weer met zichzelf laten binden etc etc etc. en dan de laaste met de kabelbos verbinden en dan de boel strak trekken. vaak met meerdere van dat soort kettingen krijg je de kabelbos wel waar het gaan moet.

beetje creatief zijn lost alle kabelproblemen al snel op.
Hier sluit ik me bij aan, maar schrijf het als-je-blieft de volgende keer zoals het hoort :X tie wraps...

• jeronimo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-02 15:10
Ty-Rap is de geregistreerde naam van T&B voor het slimme bundelbandje :Y

[ Voor 3% gewijzigd door jeronimo op 12-04-2007 19:16 ]

Verwijderd

Geregistreerde naam zegt niets over benaming :) Google: hits voor tie wrap = 2000 * hits voor tyrap; google afbeeldingen: factor 500 ;)

• jeronimo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-02 15:10
Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2007 @ 19:20:
Geregistreerde naam zegt niets over benaming :) Google: hits voor tie wrap = 2000 * hits voor tyrap; google afbeeldingen: factor 500 ;)
Zo zie je maar weer hoeveel imitatie er in omloop is...

Verwijderd

tyraps, ty-raps, tie wraps of whatever. iedereen weet wat je bedoeld.

het is precies het zelfde als met luxaflex of asperine. 9 van de 10 pijnstiller die vandaag worden verkocht zijn ook geen asperine maar iedereen noemt ze nog steeds zo. of wat dacht je van ducktape, nog zo'n merknaam wat een synoniem voor breedplakband is geworden.

iedereen kent de producten weer onder een net iets andere naam maar het doet allemaal hetzelfde.
Pagina: 1