Toon posts:

Nieuwe én oude pc defect

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Probleem nieuwe pc:

ik heb vandaag mijn samengestelde pc binnengekregen.
Enthousiast heb ik mijn pc aangesloten en ja ik heb die luchtzakjes uit de pc gehaald zoals stond
beschreven. Mijn samengestelde pc was overigens niet geinstalleerd met windows, dus dat moest ik zelf doen. Eenmaal alles te hebben aangesloten deed ik de pc aan.

Alles fungeert pc staat aan, maakt geen rare geluiden, monitor staat aan etc. alleen mijn monitor is volledig zwart. Nu heb ik met mijn windows xp reboot cd geprobeerd het te installeren, maar ik blijf dat zwarte scherm zien!

Omdat ik weet dat vast iemand weet wat ik moet doen vroeg ik me af of jullie weten wat de oplossing is van deze vervelende complicatie. Als jullie meer informatie nodig hebben dan hoor ik het graag.

Probleem oude pc:

Voordat ik alle kabels aansloot aan de nieuwe pc, heb ik de oude pc die in mijn kamer (boven) staat
naar beneden gebracht. Toen wilde ik de nieuwe pc installeren, maar omdat niet lukte wilde ik via die oude pc hier vragen wat het probleem zou kunnen zijn. Deed mijn pc aan, kwam in windows, klikte op internet en alles bleef spontaan hangen. Raarrr... Startte pc opnieuw op en zie op het scherm staan: 1. wilt u de juiste configuratie aanhouden 2. wilt u windows normaal starten.
Heb ze allebei geprobeerd, maar dat resulteerde dat mijn pc voordat hij in windows komt zichzelf
opnieuw opstart.
Tja... dan maar windows helemaal opnieuw installeren maar nu op oude pc en wat krijg ik, precies pc blijft zich weer herstarten.

Dat waren mijn vragen. Ik hoop dat iemand een oplossing heeft, als je na gaat dat ik 16 dagen op mijn nieuwe pc heb gewacht en dan is hij er, gaan opeens beide pc's als ik het even netjes zeg: kapot!!! Nu vragen jullie je af hmmm. hoe komt het dat hij nu op internet is, nou ik heb mijn 'antieke' pc van de zolder gehaald die op 300 mhz runt!!!

Veel hulp gevraagd,

Slawen

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:32
Ander stopcontact geprobeerd?

• Ekner
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-01 12:46
Misschien handig even te beschrijven wat de samenstelling van je nieuwe pc is?

C'est moi.

• skelleniels
  • Laatst online: 29-01 04:21
Nieuwe pc = terugbrengen in garantie
Oude pc: omschrijven wat er in zit en zoveel mogelijk hardware eruit halen.

http://specs.tweak.to/16567

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor de minieme informatie:

Nieuwe PC:

Behuizing:
Antec NSK6500 € 93,-
Waarom:
Het is een goedkope behuizing met tevens een 430 watt voeding, daar kom ik vast niet overheen
en het is handig met toekomstige upgrades

Processor:
Intel Core Duo 2 E 6600 € 293,63
Waarom:
Beste prijs/kwaliteit verhouding en tevens veelvoorkomend in topics.
(ik weet dat hij eind april in prijs zal dalen maar dan kan ik voor eeuwig wachten
want zo gaat dat nu eenmaal in de computerwereld)

Koeler:
Scythe Infinity € 38,04
Waarom:
Ten eerste hij is beter dan de standaard processor, zo wordt mijn pc stiller.
Ten tweede zal hij heel goed van pas komen, omdat ik van plan ben mijn processor tot
ongeveer 3 ghz te overclocken. (en zelfs dan schijnt alles stil te lopen, volgens vele reviews)

Geheugen:Kingston, 2048 MB, DDR2, PC5300, 667 MHz, 2 x € 116,82
Waarom:
Spotgoedkoop!!!

Harddisk:
Seagate Barracuda 7200.10, 320 GB, 7200 RPM, 16 MB, SATA II € 78,94
Waarom:
Genoeg gigabyte en lekker snel (werd net als de processor ook door menigen aangeraden)

Moederbord:
GigaByte GA-965P-DS3, € 112,17
Waarom:
Gewoon een degelijke moederbord en schijnt goed overclockbaar te zijn

Dvd Brander:
Samsung SH-S183A, Serial ATA150, Zwart, OEM € 32,71
Waarom:
Enige bij Azerty met Sata aansluiting

Videokaart:
Club3D GeForce 8800GTS, 320 MB, DDR3, PCI Express x16 € 283,60
Waarom:
Hij heeft een goede prijs/kwaliteit verhouding en ik ben van plan om in de toekomst crysis spelen

Assemblage:
Bij azerty natuurlijk voor € 35,- en 1 jaar garantie

Oude pc:
Pentium 4 2,66 ghz

512 ddr ram

120 gb harddisk

Msi Fx 5500 (denk ik)

1 dvd brander

1 cd brander

Sorry voor de minimieme informatie, maar ik ben niet zo op de hoogte van mijn nieuwe pc,
hij was trouwens gewoon bij de mediamarkt gekocht

@ skelleniels

Nieuwe pc = terugbrengen in garantie

Is het niet misschien gewoonlijk dat je een zwart scherm te zien krijgt als je een samengestelde
pc hebt besteld zonder windows xp installatie?
sorry als het een domme vraag is, maar dit de eerste keer dat ik een pc heb besteld.

@ frankiepankie

wat bedoel je met nieuwe stopcontact? Alles staat toch aan, krijg alleen steeds een zwart scherm.

P.S

HEEL BELANGRIJK
mijn pc is getest door Azerty en bleek in orde te zijn!
Indien meer informatie nodig dan hoor ik het graag!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2007 21:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok nu ben ik iets merkwaardigs tegengekomen wat betreft de nieuwe pc, ik krijg er kippevel van...
Telkens als ik mijn pc afsluit en daarna weer opstart dan blijft hij hangen, zoals ik al eerder had aangegeven(een zwart scherm).
Dus toen plaatste ik mijn kast horizontaal om te zien of mijn videokaart ventilator wel draaide.
En wat denk je alles doet het...
Alles meteen geinstalleerd noem maar op, maar als ik hem afsluit en daarna wil opstarten krijg ik
weer een zwart scherm totdat ik ermee schud.
Dacht dat het aan mijn videokaart lag omdat hij horizontaal het wel deed.
Dus startte ik hem horizontaal op en toen deed hij het weer niet.

CONCLUSIE:

ik moet hem steeds 'schudden' en dan doet hij het pas.
Weten jullie wat het probleem is?

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-01 23:03
Ergens een connector/stekkertjes los ? Alles even aandrukken, je kunt het altijd proberen ;)

• Bl44tschaap
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-01 12:35
Denk dat er iets los zit druk alles is een keer goed aan ;)

• de_harde_kern
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-01 08:02
de 'afstandhoudertjes' van het moederbord niet vergeten? :)

Verwijderd

aleen monitor en toetsenbord + muis aansluiten geen randapparetuur heb je dat al gedaan ? zit hem soms ook in de randapperatuur :s

En zoals hierboven even alles aandrukken en dan weer draaien :)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2007 23:32 ]

• Bl44tschaap
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-01 12:35
@ de_harde_kern

Lijkt me sterk dat een bedrijf dat vergeet :p

[ Voor 18% gewijzigd door Bl44tschaap op 05-04-2007 23:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
Geachte tweakers,

Ben tot nog ontdekking gekomen!!!
Had mijn pc aangedaan terwijl hij horizontaal stond, niks functioneerde.
Dus toen ging ik alle kabbeltjes stuk voor stuk aandrukken om te achterhalen of er misschien een niet goed inzat.

En wat denkt u waarop ik heb gedrukt waardoor de pc het weer deed?
De heatsink!!! (Ik heb een scythe infinity toegevoegd aan mijn samengestelde pc)
Nu heb ik deze stap herhaalt en telkens komt het zwart scherm totdat ik de heatsink van de cpu een beetje aandruk en dan werkt alles naar behoren.
Kan mijn pc weer verticaal plaatsen en schudden wat ik wil alles functioneert!
Totdat ik hem weer afsluit en opnieuw opstart dan komt dat zwart scherm weer tevoorschijn.

En wat denken jullie wat moet ik doen?

Slawen Hanic

• needless to say
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-01 13:19
Verwijderd schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 00:53:
Geachte tweakers,

Ben tot nog ontdekking gekomen!!!
Had mijn pc aangedaan terwijl hij horizontaal stond, niks functioneerde.
Dus toen ging ik alle kabbeltjes stuk voor stuk aandrukken om te achterhalen of er misschien een niet goed inzat.

De heatsink!!! (Ik heb een scythe infinity toegevoegd aan mijn samengestelde pc)
Nu heb ik deze stap herhaalt en telkens komt het zwart scherm totdat ik de heatsink van de cpu een beetje aandruk en dan werkt alles naar behoren.
Totdat ik hem weer afsluit en opnieuw opstart dan komt dat zwart scherm weer tevoorschijn.

Slawen Hanic
zeker dat de koeler goed geïnstalleerd is? en dat er koelpasta zit tussen de heatsink en de processor?

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-01 20:46
Plastikje vergeten weg te halen zeker van de koeler :P

Of niet goed aangedraaid.

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
Verwijderd schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 00:53:

Slawen Hanic
Bekent probleem. Infinity is te zwaar en hangt daardoor door. Kijk maar is in het ds3 topic in tca. Oplossing is: mobo eruit, koeler eraf, standaart pinnetjes eraf slopen, 4 m4 boutjes+moertjes en zooi ringetjes halen, en vast schroeven. In het ds3 topic staat het wat beter (vanaf pag 12 volgens mij).

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

bassie_ schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 01:27:
[...]

Bekent probleem. Infinity is te zwaar en hangt daardoor door. Kijk maar is in het ds3 topic in tca. Oplossing is: mobo eruit, koeler eraf, standaart pinnetjes eraf slopen, 4 m4 boutjes+moertjes en zooi ringetjes halen, en vast schroeven. In het ds3 topic staat het wat beter (vanaf pag 12 volgens mij).
Vooral niet zelf doen.... Terug naar de winkel en die dat laten fixen. Je hebt garantie. Zelf gaan klooien is einde garantie.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• vinnie1908
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-01 13:47

vinnie1908

Appel != peer

Als hij hem zelf geplaatst heeft weet ik nog nie zo zeer of hij die garantie heeft hoor.

"Sometimes I have a difficult time handling myself in social situations. I just start scampering around neurotically, frantically jumping all over guests. I think it all goes back to when I was raised in the wild by miniature schnauzers."

Verwijderd

Cyberpope schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 07:52:
[...]

Vooral niet zelf doen.... Terug naar de winkel en die dat laten fixen. Je hebt garantie. Zelf gaan klooien is einde garantie.
Inderdaad. Als ik een PC door een shop zou laten assembleren (wat ik niet doe, omdat ik zelf bouwen veel leuker vind), dan mag de shop ook eventuele problemen oplossen als de PC het niet goed doet.

Waarom zou je de shop je PC laten bouwen, daarvoor betalen en vervolgens zelf de problemen op gaan lossen? Ik vind het eigenlijk al niet handig, dat je zelf aan de PC bent gaan prutsen. Je had hem eigenlijk niet eens open moeten maken, maar had gewoon meteen contact op moeten nemen met de shop om garantie te claimen. Laat hen het maar uitzoeken.

Verwijderd

Topicstarter
Scythe infinity is trouwens ook geassembleerd door azerty.
Tijdens het doorspitten van de handleiding van de scythe infinity, kwam ik erachter dat de
koelpasta er gewoon nog in zat, ongeopend!

Dus misschien dat dat het probleem is....

• theJB
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-11-2025
vergeet niet dat veel bedrijven grote spuiten met koelpasta gebruiken, en niet altijd de bijgevoegde koelpasta ;)

• HellPunk
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:43
Koelpasta zou kunnen, maar waarschijnlijk hebben ze gewoon een eigen voorraadje en heb jij netjes de pasta die bij de koeler zat meegeleverd gekregen. Ik zou ook gewoon weer naar de winkel gaan, zij hebben 'm gemonteerd, dus je mag ervan uitgaan dat ze dat goed doen.

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

• skelleniels
  • Laatst online: 29-01 04:21
Zoals ik al zei, niet zelf prutsen aan die pc, maar terugbrengen!!

Voor je oude pc: zoveel mogelijk hardware loskoppelen en zo kaal mogelijk opstarten. Kijk of het probleem er dan nog is.

http://specs.tweak.to/16567

Verwijderd

Topicstarter
ok, maar nu ben ik erachter gekomen dat ondanks ik 1 jaar garantie heb ik toch
waarschijnlijk zal moeten betalen. Heb mijn pc bij azerty besteld waar ze met rma's werken.
Betekent dat ze alles vergoeden als het defect is en anders moet je 35 euro betalen vanwege de testkosten.
Als de koeler dan niet defect is, waar ik bijna helemaal van overtuigd ben dan gaat het me alleen maar geld kosten......

• DakuGosuto
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-11-2025
Betekent dat ze alles vergoeden als het defect is en anders moet je 35 euro betalen vanwege de testkosten.
Hier zul je je toch zeker wel onderuit kunnen lullen onder het mom van garantie als blijkt dat het niet defect is? Lijkt me trouwens sterk dat er niet iets defect is(zij het montage aan Azerty's kant) als je PC niet eens fatsoenlijk kan opstarten.

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-11-2025

WPN

belachelijk als je hiervoor gaat/moet betalen

zij hebben de assemblage op zich genomen, hierbij zijn ze dus verantwoordelijk voor het goed functioneren van de pc ten tijde van de ingebruikname.....
als je zelf onderdelen aan moet gaan drukken om je pc op te kunnen starten dan is de assemblage niet goed gedaan, hierdoor is azerty dus in gebreke gebleven bij hetgeen ze hebben belooft te doen, en dat is een pc assembleren en werkend afleveren.

van hun website voor 1 jaar:
Tevens heeft u 1 jaar garantie op de assemblage.
Indien er een onderdeel binnen 1 jaar defect is, vervangen we deze kosteloos. Ook assembleren we de hele computer weer en testen deze zoals de eerste assemblage.
bron: azerty montage volledig systeem 1 jaar garantie

ze geven garantie op de assemblage, ik neem aan dat TS dit (of meerdere jaren) pakket genomen hebt, ze zijn dus verplicht de assemblage fout die ze gemaakt hebben te corrigeren.

Azerty is een professioneel computer bedrijf, hiervan mag ik dus wel vanuit gaan dat zij bekend zijn met eventuele gewichts problemen die bepaalde koelers met zich mee brengen.....

correct me anywhere where im wrong :D

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-01 23:03
Overigens hebben veel bedrijven ook DOA's (Dead on Arrival), dit houd in dat iets wat binnen 7 dagen (meestal) kapot gaat of niet goed is, kosteloos vergoed of vervangen wordt.

Hier zou je dan denk ik ook aanspraak op kunnen maken ;) maar dan moet je wel zo snel mogelijk een mailtje sturen of telefoontje plegen ;)

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Dat niet alleen.. Je draait ook op voor de verzendkosten heen en terug. Bij Azerty mag je die volledig zelf betalen.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Verwijderd

Cyberpope schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 06:41:
Dat niet alleen.. Je draait ook op voor de verzendkosten heen en terug. Bij Azerty mag je die volledig zelf betalen.
Klopt. Maar waarom zou je je PC laten assembleren, als je toch geen gebruik gaat maken van de voordelen die dat oplevert? Lijkt me dat je de assemblage door de shop laat doem, omdat je er dan garantie op krijgt. (Dat je in dat geval een paar euro verzendkosten moet aftikken, was vooraf bekend.) Als je daar dan geen gebruik van gaat maken, als er iets mis is, dan had je je die 35 euro kunnen besparen en het ding gewoon zelf in elkaar kunnen zetten. De TS is inmiddels meer tijd kwijtgeweest met zoeken naar het probleem, als hij kwijt zou zijn geweest als hij de PC zelf in elkaar had gezet.

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Verwijderd schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 09:37:
[...]

Klopt. Maar waarom zou je je PC laten assembleren, als je toch geen gebruik gaat maken van de voordelen die dat oplevert? Lijkt me dat je de assemblage door de shop laat doem, omdat je er dan garantie op krijgt. (Dat je in dat geval een paar euro verzendkosten moet aftikken, was vooraf bekend.) Als je daar dan geen gebruik van gaat maken, als er iets mis is, dan had je je die 35 euro kunnen besparen en het ding gewoon zelf in elkaar kunnen zetten. De TS is inmiddels meer tijd kwijtgeweest met zoeken naar het probleem, als hij kwijt zou zijn geweest als hij de PC zelf in elkaar had gezet.
Ik zeg niet dat hij het zelf moet doen. Ik geef alleen aan de Azerty ondanks dat zij zelf een fout maken je toch voor kosten op laat draaien. Dus je het in het vervolg beter zelf kunt doen. En dat het vooraf bekend was? Tja, het is totaal tegen de wetgeving in. Een bedrijf dat wetgeving op deze manier aan zijn laars lapt, hoef je niet veel van te verwachten. Iets dat je in je keuze om het zelf te doen c.q. te laten doen kunt laten meewegen.

Echter dit had je vooraf moeten onderzoeken voordat je je PC koopt.

Voor mij zou dit een reden zijn om zo weinig vertrouwen in het bedrijf te hebben, dat ik geen direct beroep op garantie zou doen, voor iets dat ik zelf zou kunnen fixen. Maar ja, ik had de hele pc al zelf gebouwd.

Dus ik adviseer TS om gebruik te maken van de garantie, maar kan me goed voorstellen dat hij het zelf probeert voordat hij het risico van verzenden (met kosten Ialtijd) en kans op beschadigen) neemt.

Enne.. een paar euro verzendkosten.. Voor heen EN TERUG (want ook daar wil Azerty geld voor zien) ben je dik 40 euro kwijt als het niet meer is.

[ Voor 4% gewijzigd door Cyberpope op 07-04-2007 10:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja ik vind het ook belachelijk.
Nu heb ik een email gekregen met instructies om mijn koeler beter te bevestigen en ik denk dat ik het ook ga doen.
Ja mensen ik weet het, ik word er ook gek van, maar ik heb geen zin om weer 15 dagen te wachten op mijn pc. En aangezien mijn oude pc ook naar de klote is!!! (sorry) Heb ik geen fatsoenlijke pc meer voor school internet etc.

Maar zijn er nog mensen die weten wat er met die oude pc aan de hand is?
Ik krijg steeds voor windows of ik mijn pc in de veilige modus, recente configuratie of windows normaal wil starten. Telkens als ik een van die uitkies start mijn pc op...

Graag hulp

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2007 16:05 ]

• reb65
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-01 12:34
Ik denk dat gezien je oude pc dit probleem kreeg na een crash dit probleem weleens softwarematig kan zijn maw een beschadigt bestand.
Of als het iets hardwarematigs is heb je grote kans dat het iets met je hardeschijf te maken heeft, de kans hierop is versterkt omdat hardeschijven soms het lootje leggen na transport. Het lijkt er op dat windows tijdens het booten een bestand niet kan laden en herstart.

Wat ik meestal in dit soort situaties doe is opstarten van een lifelinux cd en mijn schijven leeghalen, als de cd ook weigert weet ik dat het niet mijn hardeschijf is waar het probleem zit :D. En vervolgens windows opnieuw installeren.

[ Voor 43% gewijzigd door reb65 op 07-04-2007 16:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de handige tips,
nu heb ik windows xp opnieuw geprobeerd te installeren, maar hij blijft hangen bij Laden Ide schijf
120 gb (atapi) nog iets. Denken jullie dat het de hardeschijf is na dit te hebben gelezen.

@ reb65

kun je me een nader toelichting geven over die lifelinux cd en waar ik hem kan downloaden, hoor dit namelijk voor het eerst.

Verwijderd

Topicstarter
Graag commentaar

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

is googlen een optie voor je?

http://www.google.nl/sear...=knoppix+download&spell=1

Een van de eerste hit's
http://www.knoppix.net/

En als je afvraagt hoe ik bij knoppix kom: http://www.google.nl/sear...ownload&btnG=Zoeken&meta=

En anders: http://www.google.nl/sear...fe+linux+download&spell=1

Je ziet... opties genoeg.

En ja.. ik vrees dat je harde schijf overleden is.. Maar daarvoor heb je: OM FAQ / Beleid

En

OM FAQ / Beleid

Kun je veel vinden...

[ Voor 21% gewijzigd door Cyberpope op 07-04-2007 21:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
dankje, dan wordt het een nieuwe hdd

Om terug te komen op de nieuwe pc, zou het ook kunnen zijn dat mijn cpu niet goed bevestigd is of dat dat cpu tandje beschadigd is. Heeft iemand enig idee of ervaring hier mee.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2007 22:03 ]

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:51

Thandor

SilverStreak

CSL policy
Vragen over problemen horen hier niet thuis alsmede vragen en/of discussies over een bepaald hardware onderdeel, daar zijn de andere fora voor.
Dit topic hoort hier niet thuis :o.

Ik ga het niet verplaatsen omdat ik denk dat je met eigen inzet prima zelf het e.e.a. kunt oplossen. Zie bv. de reactie van Cyberpope :).
Om terug te komen op de nieuwe pc, zou het ook kunnen zijn dat mijn cpu niet goed bevestigd is of dat dat cpu tandje beschadigd is. Heeft iemand enig idee of ervaring hier mee.
Ook hier is informatie over te vinden op GoT. Probeer de search is, er zijn genoeg topics te vinden over processoren met afgebroken pinnetjes. Beschadigde pinnen zijn doorgaans niet zo'n probleem, zolang het maar goed contact maakt. Afgebroken pinnen kunnen een probleem vormen, het hoeft niet.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.