Toon posts:

DLL-Probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 756 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of dit topic goed staat, zo nee sorry dan en verplaats het mods!

Ik heb sinds kort een probleem op mijn pc, en ik heb geen flauw idee waardoor het komt, en wat het eigenlijk inhoud. Als ik de pc opstart, en ik log in bij mijn account dan krijg ik deze foutmelding:

Afbeeldingslocatie: http://img78.imageshack.us/img78/8435/foutmeldinghf8.jpg

Je ziet nu bovenaan staan calc.exe. Dit is geen screen die ik maakte toen mijn pc opstarte. Ik klikte dat toen weg, maar er stond precies hetzelfde maar dan over een andere toepassing. Ik probeerde net namelijk rekenmachine te starten en toen kreeg ik deze error. Dezelfde error dus.

Ik zou niet weten daardoor dit komt, enige wat ik heb gedaan is een paar games geinstalleerd (de dag ervoor). Ik weet niet of het daaraan kan liggen: Neverwinter Nights 2 en Half Life 2. Ik heb Neverwinter Nights 2 nu verwijderd en ik heb het nogsteeds dus daaraan kan het niet liggen. Half Life 2 denk ik ook niet..

Ik heb op google gezocht naar user32.dll en ik had een .rar gedownload en die user32.dll gezet in mijn windows mapje, toen probeerde ik rekenmachine te starten en toen kreeg ik weer die error.

Kan iemand mij helpen, want volgens mij is dit een ernstig probleem :( :(

• __xeno__
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-01 10:13
virusscan? Spamscan? Wat heb je al gedaan verder?
Onlangs nieuwe software/hardware geinstalleerd?

Windows install lost het vast wel op..

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net mijn pc opnieuw moeten opstarten (Windows Live One Care was opeens niet meer actief :/ en ik wil even geen commentaar op One care dat het sucks ofzo die info hoef ik niet te weten).

Als ik dus mijn pc opnieuw opstart krijg ik dezelfde error maar dan bij: winssnotify.exe

Ik ga even alle scanprogramma's die ik erop erop los laten (AVG Anti Spyware, Windows Live One Care, Adaware en CCleaner). Als ik dat probleem nogsteeds heb dan zal ik dat wel hier posten.

Heeft iemand nog een andere extra oplossing?

• Gaitman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:39

Gaitman

The Real One

Check het volgende bericht maar eens, dat is het probleem :)
nieuws: Windows-patch voor 'cursorlek' brengt nieuwe problemen

[ Voor 15% gewijzigd door Gaitman op 05-04-2007 21:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
Maar, ik heb geen cursor lek en ik heb ook geen windowsupdates uitgevoerd :S

En in dat verhaaltje gaat het over een heel andere .dll bestand..

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 05 april 2007 @ 22:03:
Maar, ik heb geen cursor lek en ik heb ook geen windowsupdates uitgevoerd :S

En in dat verhaaltje gaat het over een heel andere .dll bestand..
geloof me, zonder patches heb jij ook het cursor lek ;)

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar heeft dat betrekking op mijn probleem wat ik nu heb?

Nou ja ik patch het dan maar, waar kan ik die patch vinden?

Verwijderd

dit probleem heb ik ook, oplossing kan ik dus nergens vinden.

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:23

3DDude

I void warranty's

windows update?

Be nice, You Assholes :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja, welke update moet ik dan pakken? Of geeft Windows Update al een automatische update aan die ik moet uitvoeren?

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-01 23:07
daar kwam die foutmelding dus vandaan, ik vroeg het me al af. zondag reinstal gedaan en na alle updates ineens die foutmelding...

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal die update even proberen!

Ja sorry, ik zocht op google naar user32.dll en ik vond niet echt iets nuttigs toen. Zo vaak kom ik niet op Tweakers.net dus ik wist niet van die fout af.

Ik zal straks wel zeggen hoe het gegaan is (btw die virusscan en spyware/adware scans hebben niks opgeleverd).

Verwijderd

Topicstarter
Die hotfix werkte niet op mijn pc. Ik kreeg nogsteeds dat probleem. Daarna heb ik via dat andere topic gewoon die update verwijderd via configuratiescherm>software en opnieuw opgestart en nu werkt alles weer prima :D

• _Teq_
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-01 19:10
En je hebt nu gratis die cursor lek weer terug. Ook leuk 8)7

Verwijderd

Topicstarter
Liever die cursor lek, dan dat mijn virusscanner niet meer werkt en ik alleen maar foutmeldingen hier krijg. Overigens heb ik nooit last gehad van mijn cursor ofzo..

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik verplaats je topic nog even naar het subforum waar het wel thuishoort :)

CSA > WOS

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:35
Verwijderd schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 14:13:
Liever die cursor lek, dan dat mijn virusscanner niet meer werkt en ik alleen maar foutmeldingen hier krijg. Overigens heb ik nooit last gehad van mijn cursor ofzo..
Verkeerde instelling. Je computer is nu lek als een mandje. Zoek dan een scanner die werkt.

No production networks were harmed during this posting

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

paella schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 12:24:
[...]
Verkeerde instelling. Je computer is nu lek als een mandje.
Ietwat overdreven gesteld, maar ok.
Zoek dan een scanner die werkt.
Of je patcht de patch met de patch die voor de Cursor-vuln patch is uitgebracht (volg je 'm nog?).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Nou wat grappig is, is dat ik dus die update heb ge-uinstald maar nu blijft windows maar updaten, met telkens die update waarvan mijn pc het niet pakt. En die fix werkt niet...

Is er dan een patch voor die fix? Het moet niet erger worden hier zeg. Waar kan ik die patch vinden?

En hoezo is mijn pc dan zo lek als een mandje? Wat kan er dan gebeuren?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zondag 08 april 2007 @ 12:12:
Is er dan een patch voor die fix? Het moet niet erger worden hier zeg. Waar kan ik die patch vinden?
Dat is al gepost hier.

En als je die cursor-hotfix niet installeert blijft dat een kwetsbare plek die iemand kan gebruiken om je PC te exploiten..

Er is al gebruik van gemaakt door de Asus website te kraken dus het is zeker een reel gevaar.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Windows XP?

Installeer SP2 eens opnieuw. That should do it :) !

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Dit is dus inderdaad al meerdere keren behandelt - omdat het ook allemaal op hetzelfde neerkomt (: installeert de patch van Certain third-party applications may not start, and you receive an error message when you start the computer: "Illegal System DLL Relocation") ga ik dit topic sluiten :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.