Ik heb versie 4.1 gedownload om onder Ubuntu (7.10) te spelen, echter als ik de .386 file start wordt het beeld op een gedeelte van mijn 2e monitor weergegeven (het spel draait dan wel gewoon) maar niet gewoon midden in beeld. Kan ik daar ergens iets voor aanpassen?
De eerste keer dat ik hem startte werkte het wel, toen stond ie alleen te ver naar rechts maar als ik dan met mijn muis naar rechts bewoog kwam het beeld weer in het midden. Nu staat ie iets naar rechts en ook iets naar onder. Dat is gebeurd sinds ik de resolutie heb aangepast. Ik heb hem daarna nog gewist en opnieuw unzipped (er staat sowieso niets geinstalleerd) maar dit probleem is gebleven. Kan ik wellicht ergens met de hand de resolutie terugzetten naar de standaard 800x600? Is er ergens een configuratie bestand dat te editen is?
edit: Ik vind net dat ik het autoexec.cfg bestand moet hebben, stond hier recht boven

Kan ik daarin ook een windowed mode instellen?
Toen ie het nog wel deed had ik wel een probleem met de muis, ik kon niet verder bewegen dan het scherm groot is zegmaar, alsof de muis geclipped werd door de grootte van het scherm. Ik wilde daarvoor in de console wat dingen proberen te veranderen, maar in Linux verschijnt er geen console als ik op de tilde druk. Hoe kom ik wel in de console in Linux? Of is er iets anders dat ik kan doen om de muis goed te krijgen. De muis is een Logitech lasermodel overigens.
Onder Windows draait ie overigens prima, maar ik zou hem liever in Ubuntu spelen. Eventueel in een window, maar ik kom nu helemaal de instellingen niet in in de grafische mode...
[
Voor 4% gewijzigd door
Anoniem: 117981 op 05-01-2008 19:08
]