[Debian]Apt-get Error: 500 ( Not implemented )

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik zit al een paar maanden met het volgende probleem en op Google en GoT kan ik het niet vinden...

Ik zit met de volgende (beetje rare) situatie. ik heb 2 Linux webservers hier draaien allebei Debian.
Nu zit 1 webserver direct op de router dat geeft geen problemen en werkt op zich perfect, alleen willen ze graag dat hij achter de ISA firewall komt... nu heb ik dus een test server achter de firewall Windows 2003 Server ISA :r (jaja ik weet het :( ) op zich werkt dit goed behalve met Apt-Get, ik krijg de volgende error:

command: apt-get update:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
web:~# apt-get update
Hit ftp://debian.essentkabel.com stable/main Packages
Err http://security.debian.org stable/updates/main Packages
  500 ( Not implemented  ) [IP: 212.211.132.32 80]
Hit ftp://ftp.nl.debian.org stable/main Packages
Hit ftp://debian.essentkabel.com stable/main Release
Hit http://security.debian.org stable/updates/main Release
Hit ftp://ftp.nl.debian.org stable/main Release
Hit ftp://debian.essentkabel.com stable/main Sources
Hit ftp://ftp.nl.debian.org stable/main Sources
Hit ftp://debian.essentkabel.com stable/main Release
Hit ftp://ftp.nl.debian.org stable/main Release
Failed to fetch http://security.debian.org/dists/stable/updates/main/binary-i386/Packages.gz  500 ( Not implemented  ) [IP: 212.211.132.32 80]
Reading Package Lists... Done
W: Couldn't stat source package list http://security.debian.org stable/updates/main Packages (/var/lib/apt/lists/security.debian.org_dists_stable_updates_main_binary-i386_Packages) - stat (2 No such file or directory)
W: You may want to run apt-get update to correct these problems
E: Some index files failed to download, they have been ignored, or old ones used instead.

Nu lijkt het mij dat er iets in de firewall niet goed staat, maar wat? de Windows mensen hier snappen het niet.
Probleem is een beetje dat ik geen verstand heb van ISA, dit programma zal ongetwijfeld iets blokeren maar wat? ik hoop dat jullie een oplossing hebben.

Specs server:
Dell Blade dual xeon 3Ghz
2GB ram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick_S
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03:50

Nick_S

++?????++ Out of Cheese Error

Een bekend probleem, zo te zien:

Breaking through the ISA barrier

'Nae King! Nae quin! Nae Laird! Nae master! We willna' be fooled agin!'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89274

uhm.. ik doe een gooi hoor poort 21 (A) (ftp-poort) open zetten???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-05 09:40

GX

Nee.

Anoniem: 89274 schreef op donderdag 05 april 2007 @ 15:16:
uhm.. ik doe een gooi hoor poort 21 (A) (ftp-poort) open zetten???
Dat slaat natuurlijk helemaal nergens op gezien de fout juist bij een http:// target op komt zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89274

het ligt hem in die ISA server laat ze alles eens open zetten voor jou linux bak en dan 1 voor 1 poorten dicht gaan gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Topicstarter
Anoniem: 89274 schreef op donderdag 05 april 2007 @ 15:21:
het ligt hem in die ISA server laat ze alles eens open zetten voor jou linux bak en dan 1 voor 1 poorten dicht gaan gooien.
Dat heb ik dus al voorgesteld :P hier maar het MS ISA product is niet zo heel gebruiksvriendelijk heb ik mij laten vertellen, het schijnt dat je per poort een "rule" moet aanmaken dat is nogal wat werk ;) als je geen idee hebt welke poort open moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Topicstarter
Niemand heeft een andere oplossing? Het lukt me nog niet om het via de proxy weg aan de praat te krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Het is 1 vinkje wat je uit moet zetten, is sinds ISA2004 SP1 of SP2 erin gekomen.. ik ga eens zoeken, moment.. Heb het ook gehad, maarja, het werkt hier nu eenmaal een flinke tijd goed.

Edit: kan het zo niet vinden, maar probeer eens in je ISA bij configuration > general > define http compression preferences > content inspection het vinkje uit te zetten bij 'decompress incoming packs to allow ISA Server Web filters to inspect the content'?

En laat de kots-smilies maar achterwege, da's iets voor 14-jarige puistenkoppies die zichzelf erg 1337 vinden..

[ Voor 68% gewijzigd door axis op 16-04-2007 13:08 ]

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Topicstarter
axis schreef op maandag 16 april 2007 @ 12:45:
Het is 1 vinkje wat je uit moet zetten, is sinds ISA2004 SP1 of SP2 erin gekomen.. ik ga eens zoeken, moment.. Heb het ook gehad, maarja, het werkt hier nu eenmaal een flinke tijd goed.

Edit: kan het zo niet vinden, maar probeer eens in je ISA bij configuration > general > define http compression preferences > content inspection het vinkje uit te zetten bij 'decompress incoming packs to allow ISA Server Web filters to inspect the content'?

En laat de kots-smilies maar achterwege, da's iets voor 14-jarige puistenkoppies die zichzelf erg 1337 vinden..
Ik heb het uit laten zetten, alleen het lijkt er op dat er niks is veranderd.

Samen met jou info ben ik o.a. gaan Googlen en kwam nu dit wat jij zegt ook tegen:
http://linuxminded.xs4all...ms-isa2004-sp2-gzip-issue

Verder hoor ik van een Systeem admin hier, dat het met ISA niet mogelijk is om *.GZIP bestanden te downloaden tenzij je je "application filter" uit zet. dit heb ik me laten vertellen.......... :X

[ Voor 20% gewijzigd door Qorne op 16-04-2007 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.gamert.eu/e500.png
Dit krijg ik dus o.a. in me browser! ook via ISA :(

Misschien moeten we dit topic moven naar een Windows fora?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Ah, ik heb hier bij configuration > add-ins > tab web filters inderdaad filter 2, de 'compression filter' disabled. Ach, het is toch maar een extra feature sinds SP2.. Jammer dat ISA niet om kan gaan met GZIP, da's wel slecht..

Gewoon uitzetten dus inderdaad..

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Topicstarter
axis schreef op maandag 16 april 2007 @ 16:32:
Ah, ik heb hier bij configuration > add-ins > tab web filters inderdaad filter 2, de 'compression filter' disabled. Ach, het is toch maar een extra feature sinds SP2.. Jammer dat ISA niet om kan gaan met GZIP, da's wel slecht..

Gewoon uitzetten dus inderdaad..
TNX! dit was het idd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

offtopic:
Ga je nu ook nog je comment aanpassen in Microsoft en de omgang met andere besturingssystemen* ?

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Topicstarter
Ik denk dat mijn comment exact weergeeft wat ik bedoel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

Dit probleem vindt ik ook zo iets apparts, alles werkt op me Mac en natuurlijk op Windows maar niet met Linux.

Ik loop heel vaak tegen problemen aan met Windowsnetwerken in combinatie met Linux en/of Mac.
Vaak moet je een vinkje ergens zetten of op een knopje drukken en dan werkt het weer... heb vaak het gevoel dat sommige dingen express uitstaan...
Enige nuance zou wel mogen vind ik. Omdat die Windows server van je niet om kan gaan met gzip is Linux bagger en Mac/Windows superieur ? Als het nu een Linux-server was die iets verbatste bij Windows-clients dan zou je nog een punt hebben gehad, nu is het een loze kreet.

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14-05 09:00

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Aangezien de problmen waarschijnlijk bij de isa server liggen --> WSS

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Topicstarter
Jungian schreef op maandag 16 april 2007 @ 17:26:
[...]

Enige nuance zou wel mogen vind ik. Omdat die Windows server van je niet om kan gaan met gzip is Linux bagger en Mac/Windows superieur ? Als het nu een Linux-server was die iets verbatste bij Windows-clients dan zou je nog een punt hebben gehad, nu is het een loze kreet.
Wij begrijpen elkaar verkeerd, Windows is bagger en Linux /Mac vindt ik superieur om even met jou woorden te spreken zie ook mijn reactie in: Qorne in "Microsoft en de omgang met andere bestur..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Laten we die discussie hier maar niet gaan voeren. Het ISA probleem is genoeg ;)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Topicstarter
sanfranjake schreef op maandag 16 april 2007 @ 20:18:
Laten we die discussie hier maar niet gaan voeren. Het ISA probleem is genoeg ;)
Wat inmiddels is opgelost zie reacties o.a. hier boven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57365

Dit probleem vindt ik ook zo iets apparts, alles werkt op me Mac en natuurlijk op Windows maar niet met Linux.

Ik loop heel vaak tegen problemen aan met Windowsnetwerken in combinatie met Linux en/of Mac.
Vaak moet je een vinkje ergens zetten of op een knopje drukken en dan werkt het weer... heb vaak het gevoel dat sommige dingen express uitstaan...
LOL. Staat er iets uit is het weer niet goed. Bij linux moet je toch alles aanzetten en vaak niet zo makkelijk als een vinkje :P

Dat isa geen gzip aankan vind ik ook niet een argument. Je kan van MS niet verwachten dat ze alle mogelijke compressie formaten ondersteunen. Wat dat betreft is overigens MS veel beter dan alle andere smaken, die er zijn. Buiten dat zou je zelf een applicatie filter kunnen maken en deze toevoegen... niets wat je tegenhoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Anoniem: 57365 schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 18:19:
Dat isa geen gzip aankan vind ik ook niet een argument. Je kan van MS niet verwachten dat ze alle mogelijke compressie formaten ondersteunen.
Mja, het is er wel één die vrijelijk voorhanden is op een fiks aantal webservers all over the internet, natuurlijk.
"het zou mooi zijn als...". ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57365

alt-92 schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 19:59:
[...]

Mja, het is er wel één die vrijelijk voorhanden is op een fiks aantal webservers all over the internet, natuurlijk.
"het zou mooi zijn als...". ;)
gzip zegt mij helemaal niets eerlijk gezegt (hmm .gz files toch wel :P). Maar zoals ik al zei, MS gooit al vele standaarden in zijn producten terwijl je bij vele andere producten dit zelf nog moet regelen, maar het houdt een keer op natuurlijk.
Pagina: 1