[TV-Kaart] (Digitale) TV via MCE (vista) laten werken

Pagina: 1
Acties:
  • 275 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DJMurtz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2024
Ik heb vandaag de "Hauppauge PVR 150 MCE" binnen gekregen en ben meteen aan de gang gegaan om de boel aan te sluiten. Vista herkende meteen de kaart en alles werd netjes geïnstalleerd. Ook Vista MCE wist de kaart te herkennen (wat niet werkte met mijn oude "winfast TV2000 Expert" kaart).

Nu heb ik in MCE de wizard doorgelopen om de TV goed in te stellen, maar ik blijf met een aantal vragen zitten.

Ik heb zelf TV Digitaal van tvhome, nu heb ik mijn coax kabel aangesloten op de Samsung digitale ontvanger en vervolgens via de coax-out(?) weer een coax kabel doorgetrokken naar mijn PC en aangesloten op de TV-Tuner.

Hier heb ik de volgende vragen over:

* Welk type TV-Signaal moet ik kiezen? (Kabel of Antenne) volgens dit artikel moeten mensen met digitale TV of digitenne van KPN kiezen voor Antenne, maar geld dit ook voor digitale TV van tvhome?

* Is mijn Samsung digitale decoder een "set-top box"? (Dit moet ik aangeven in MCE, of ik een set-top box heb)

* Als ik kabel moet kiezen en mijn Samsung inderdaad een set-top box is, waarom zie ik in het volgende beeld dan geen signaal? (screenshot)

Als ik kies voor kabel zonder set-top box krijg ik wel beeld maar is het beeld erg slecht (ontdanks de "dure" coax kabels die ik overal heb liggen). Vandaar dat ik probeer digitaal kwalitatief beeld door te krijgen.

Ik heb al vele posts op tweakers en artiekelen die ik via google vond doorgelezen, maar niets heeft me tot nu toe het juiste resultaat gegeven.

EDIT:

Overigens is het zo dat als ik KABEL en dan GEEN SET-TOP kies, dat ik dan moet kiezen uit een aantal opties welke TV aanbieder ik heb. Hierin kan ik (oa) kiezen tussen "Essent Digitaal" en "Essent Analoog". Hier werkt alleen de analoge optie, bij digitaal krijg ik alleen maar sneeuw te zien :(

[ Voor 12% gewijzigd door DJMurtz op 05-04-2007 13:34 ]

• DJMurtz
Ik heb ondertussen ook een andere aansluiting geprobeerd en een ander programma, zonder resultaat.

Vanuit de Samsung heb ik via een Scart->Composite converter een composite kabel getrokken naar de PC en deze op de composite aansluiting van de TV-Kaart aangesloten. Wederom zonder resultaat, zowel in MCE als in "DScaler". De TV-Kaart heeft ook nog een S-Video aansluiting en ik heb ook een Scart->S-Video converter, maar helaas heb ik geen kabel die lang genoeg is dus dit kan ik niet testen.

Voorlopig lijkt de enige werkende manier te zijn om gewoon de "Loop" aansluiting achter op de Samsung te gebruiken om het (onbewerkte) coax signaal door te sturen naar de coax ingang op TV-Kaart. Dit geeft mij vrij lelijk, maar werkend beeld.

Ik lees overal dat deze PVR-150 MCE wél digitale signalen moet kunnen ontvangen, dus ik snap niet waarom het niet wil werken.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

De 150MCE is alleen geschikt voor het analoge TV signaal en de weergave daarvan is vaak onvoldoende volgens de meeste gebruikers. Je kunt de kaart, via de antenne-ingang, dus alleen voor Essent Analoog gebruiken.

[ Voor 24% gewijzigd door hardware-lover op 05-04-2007 14:21 ]

Testing, one, two ...

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
die hauppauge is een analoge kaart, die kan alleen analoog signaal verwerken!

kijk anders hier eens : \[DVB-C] Digitale kabel TV op de PC

of op de website van microsoft

[ Voor 45% gewijzigd door Kurios op 05-04-2007 14:30 ]

• DJMurtz
Kurios schreef op donderdag 05 april 2007 @ 14:20:
die hauppauge is een analoge kaart, die kan alleen analoog signaal verwerken!

Dus 'digitale kwaliteit' zul je dus niet met dit kaartje kunnen bereiken.

Wat je dus moet doen, is de digitale ontvanger op je kabel aansluiten en deze vervolgens op de hauppauge kaart.
Dan in setup een setup box kiezen. Dan wordt het zappen nl geregeld door de setupbox(digitale ontvanger).

kijk anders hier eens : \[DVB-C] Digitale kabel TV op de PC
Op de productsite staat:

Met de ingebouwde S-Video / composite connectors kunt u een satelliet of digitale kabel ontvanger aansluiten. WinTV-PVR-500 MCE heeft twee A/V ingangen dus u kunt 2 ontvangers gelijktijdig aansluiten.

Dit heeft me doen denken dat de kaart Digitale TV aankon, maar hier staat natuurlijk alleen dat het mogelijk is een digitale ontvanger aan te sluiten, niet dat deze dan ook digitale kwaliteit kan doorsturen...

Dit is een beetje een domper voor mijn nieuwe aankoop. Op de hauptpauge site zie ik de Nova-T versie staan maar onderaan zie ik dan weer de volgende waarschuwing:

* NEDERLANDSE KLANTEN LET OP !
Digitale Televisie via de ether in Nederland is iets anders georganiseerd dan in de meeste andere Europese landen. In Nederland zijn uitsluitend de publieke zenders (Nederland 1, 2 en 3 en regionaal) Free To Air te ontvangen. Voor de overige zenders wordt gebruik gemaakt van Conax versleuteling, waarvoor de HVR900 NIET geschikt is.
Met de HVR900 zijn dus alleen de Free To Air zenders te bekijken !

Wanneer u in de grensregio woont is het ook mogelijk om aanvullend eventueel beschikbare Duitse of Belgische DVB-T zenders te ontvangen met de HVR900

Dus met andere woorden, er is met geen mogelijkheid digitale TV in Nederland op je PC te krijgen?

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
DJMurtz schreef op donderdag 05 april 2007 @ 14:31:
[...]

Op de productsite staat:

Met de ingebouwde S-Video / composite connectors kunt u een satelliet of digitale kabel ontvanger aansluiten. WinTV-PVR-500 MCE heeft twee A/V ingangen dus u kunt 2 ontvangers gelijktijdig aansluiten.

Dit heeft me doen denken dat de kaart Digitale TV aankon, maar hier staat natuurlijk alleen dat het mogelijk is een digitale ontvanger aan te sluiten, niet dat deze dan ook digitale kwaliteit kan doorsturen...

Dit is een beetje een domper voor mijn nieuwe aankoop. Op de hauptpauge site zie ik de Nova-T versie staan maar onderaan zie ik dan weer de volgende waarschuwing:

* NEDERLANDSE KLANTEN LET OP !
Digitale Televisie via de ether in Nederland is iets anders georganiseerd dan in de meeste andere Europese landen. In Nederland zijn uitsluitend de publieke zenders (Nederland 1, 2 en 3 en regionaal) Free To Air te ontvangen. Voor de overige zenders wordt gebruik gemaakt van Conax versleuteling, waarvoor de HVR900 NIET geschikt is.
Met de HVR900 zijn dus alleen de Free To Air zenders te bekijken !

Wanneer u in de grensregio woont is het ook mogelijk om aanvullend eventueel beschikbare Duitse of Belgische DVB-T zenders te ontvangen met de HVR900

Dus met andere woorden, er is met geen mogelijkheid digitale TV in Nederland op je PC te krijgen?
kijk nog even hier
op de website van microsoft

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-02 10:33

MrScratch

I am rubber, you are glue

Er zijn twee mogelijkheden met je huidige hardware:

1) via coax op de tv-kaart. Dan gebruik je analoge kabel-tv. Of er nu een Set-Top-Box of niet tussenzit maakt niet uit. Die wordt toch niet gebruikt.
2) via line-in van de tv-kaart. Dit moet icm de Set-Top-Box worden ingesteld. MCE zal dan het huidig gekozen kanaal van de STB weergeven. Dit is dus het digitale signaal van de STB die via de scart naar de line-in van de TV-kaart wordt gestuurd. Zappen moet dus los op STB worden gedaan of kan via de infrarood-blaster functionaliteit die bij MCE-remotes zit.

Bij optie 2 kun je tussen composite of s-video kiezen, maar de meeste STB's ondersteunen geen S-video uit op de Scart. Omdat je over een Samsung spreekt, ga ik er vanuit dat dit voor die van jou ook geldt.

Als je echt digitaal wilt kijken en je pc ook als tuner wilt gebruiken, heb je andere hardware nodig. Kijk hiervoor in het eerder genoemde topic over DVB-C. Daar wordt hierop uitgebreid ingegaan.

Op de genoemde link van de microsoft-site, wordt optie 2 uitgebreid besproken inclusief de infrarood-blaster methode. Optie 1 heb je al werkend, dus die snap je al. Uit eigen ervaring weet ik dat het resultaat hiervan erg mager is, zoals je al hebt ondervonden.

[ Voor 11% gewijzigd door MrScratch op 05-04-2007 14:52 ]

Look behind you! A three headed monkey!

• DJMurtz
MrScratch schreef op donderdag 05 april 2007 @ 14:48:
Er zijn twee mogelijkheden met je huidige hardware:

1) via coax op de tv-kaart. Dan gebruik je analoge kabel-tv. Of er nu een Set-Top-Box of niet tussenzit maakt niet uit. Die wordt toch niet gebruikt.
2) via line-in van de tv-kaart. Dit moet icm de Set-Top-Box worden ingesteld. MCE zal dan het huidig gekozen kanaal van de STB weergeven. Dit is dus het digitale signaal van de STB die via de scart naar de line-in van de TV-kaart wordt gestuurd. Zappen moet dus los op STB worden gedaan of kan via de infrarood-blaster functionaliteit die bij MCE-remotes zit.

Bij optie 2 kun je tussen composite of s-video kiezen, maar de meeste STB's ondersteunen geen S-video uit op de Scart. Omdat je over een Samsung spreekt, ga ik er vanuit dat dit voor die van jou ook geldt.

Als je echt digitaal wilt kijken en je pc ook als tuner wilt gebruiken, heb je andere hardware nodig. Kijk hiervoor in het eerder genoemde topic over DVB-C. Daar wordt hierop uitgebreid ingegaan.

Op de genoemde link van de microsoft-site, wordt optie 2 uitgebreid besproken inclusief de infrarood-blaster methode. Optie 1 heb je al werkend, dus die snap je al. Uit eigen ervaring weet ik dat het resultaat hiervan erg mager is, zoals je al hebt ondervonden.
Bedankt voor je antwoord.

Het probleem nu is dat ik volgens mij optie 2 al heb geprobeerd (staat uitgelegd de 2e post). Ik heb namelijk mijn huidige component kabels (maw, 3 tulp kabels), die ik normaal gebruik om vanaf de videokaart beeld te toveren op mijn TV, uitgetrokken en gebruikt in deze opstelling:

SCART->Composite (geel,wit,rood) -> composite kabels -> Composite aansluiting TV-Kaart.

Vervolgens krijg ik in MCE bij het instellen van het TV-signaal echter geen beeld te zien. Ook het handmatig kiezen van composite (1 of 2) gaf geen resultaat?

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-02 10:33

MrScratch

I am rubber, you are glue

Dat lijkt inderdaad hetgene te zijn dat je getest hebt. Wat je kunt proberen is de STB via de composite aan te sluiten op een tv om te controleren dat er beeld uit de STB komt via de composite aansluiting. Vervolgens op de line-in van de tv-kaart en misschien via de meegeleverde software eerst zonder mce controleren of er uberhaubt beeld te verkrijgen is op je pc. Daarna kun je een stap verder door in MCE te kijken, maar dan weet je in ieder geval dat de combinatie technisch werkt.

Look behind you! A three headed monkey!

Pagina: 1