Toon posts:

keuze tussen 2 redelijk oude mobo's.. help me beslissen!!

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo allemaal

ik heb nu dus een keuze uit 2 oude moederboarden.. en welke moet ik kiezen, ik nijg naar 1tje maar dat vertel ik nog niet :)

het zijn:

een Asus P4c800E Delux met een pentium 4 prescott 3,02 ghz socket 478 en 2 gig DDR 400 en AGP poort (dus max de aankomende nvidia 8600xx)

en een DFI 915P-TAG met een pentium 4 prescott 3,2 ghmz socket 775 en 2 gig DDR 400 en PCI-E poort (dus oneindig upgraden?)

nou is mijn vraag is die 915P-TAG een goed moederboard.. goede chip? en goed voor gamen?..

alvast bedankt!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:58
Asus is een degelijk merk, DFI heb ik geen ervaringen mee.

Wat ik wel weet is dat je meer hebt aan PCI-E en socket 775 dus zou ik als ik jou was richting de DFI gaan..

Verwijderd

DFI is ook een a-merk. Zijn vooral oc-bordjes. Maar, ik zou altijd voor degene kiezen met het pci-express slot.

Verwijderd

Topicstarter
iemand ervaring met die intel 915 chip? is het een budget chippie of nog redelijk geavanceerd?

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-05 00:43

Jimbolino

troep.com

Ga voor de socket775 met PCI-e, nieuwer = beter...

http://tweakers.net/productsurvey/61510
i915 is een budgetchip, maar wel nieuwer/sneller dan de i875

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Verwijderd

Topicstarter
ik denk dat ik ook maar voor de 915 ga :) voornamelijk omdat het S775 is en PCI-E weten jullie toevallig of er ook een pentium D op kan?.. ik kan het nergens vinden.

Verwijderd

Op de site van DFI staat gewoon een cpu support list hoor: klik
Pentium D heeft minimaal 945 chipset nodig (uitzonderingen als AsRock daargelaten) of een chipset van een ander merk.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Let op dat het DFI moederbord maar één IDE aansluiting heeft. Je kan dus maar 2 IDE apparaten gebruiken.

Verder zou ik ook voor het DFI moederbord gaan hoor. Nieuwere processors gaan er niet meer op maar je hebt wel een PCI-E slot.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Sja, leg de verschillen naast elkaar en ga gewoon voor hetgene dat jouw voorkeur geniet.
3GHz <--> 3,2GHz, Socket478 <--> Socket775, i975 <--> i915P en AGP <--> PCIe.
Zie ook de PMG FAQ » Welke moet ik nemen? voor wat inkoppers.

Gebrek aan aantoonbare inzet en research, topic dicht dus. Neem ook eens de Registratievoorwaarden / korte FAQ door voor een uitleg over de werking van GoT.

[ Voor 12% gewijzigd door BalusC op 05-04-2007 11:23 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.