Toon posts:

welke CPU?

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen Tweakers

Ik heb een simpel vraagje:Aangezien er in de nabije toekomst een nieuwe pc staat aan te komen(eindelijk...ik heb de aankoop hiervan al enkele malen uitgesteld wegens aangekondigde R600 kaart en significante prijsdaling bij Intel)zou ik van jullie willen weten welke CPU de beste keuze gaat zijn:De E6850(1333FSB) of de Q6600?De verwachte prijs hiervan is al in mijn budget ingecalculeerd,ik hou rekening met een prijs,na de aangekondigde prijsdalingen natuurlijk,die hetzelfde is als de prijs van een E6700 nu,in Belgie ligt de prijs hiervan rond de 500 euro...Aangezien de prijs van deze beide processors volgens Intel rond de 530 dollar gaat liggen,zal ik met 500 euro wel voldoende hebben?

bij voorbaat dank _/-\o_

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:36

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Loopt al een topic over met ongeveer jouw vraagstelling: DualCore 3 GHz of Quadcore 2,4 GHz

Zonder info wat je met je proc gaat doen is het totaal niet te zeggen wat voor jou een goede keuze is. Maar dan nog zou ik gewoon kijken in het bovenstaande topic :)

Verwijderd

Topicstarter
mijn excuses...ik heb dat topic compleet over het hoofd gezien...

Heb het net gelezen,en het blijkt dus dat niemand daar een sluitend antwoord op kan geven...Zoals bij zoveel hardware-onderdelen is het dus eigen keuze die de doorslag moet geven...
Vraag me enkel 1 ding af:Hoe dat de verkopers die prijsdaling gaan verrekenen?Aangezien de prijsdaling dus per 1000 units is,en ik kan me goed voorstellen dat de leveranciers in nederland/belgie niet ALLE procs aankopen per 1000...

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2007 03:47 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 05 april 2007 @ 03:38:
mijn excuses...ik heb dat topic compleet over het hoofd gezien...

Heb het net gelezen,en het blijkt dus dat niemand daar een sluitend antwoord op kan geven...Zoals bij zoveel hardware-onderdelen is het dus eigen keuze die de doorslag moet geven...
Vraag me enkel 1 ding af:Hoe dat de verkopers die prijsdaling gaan verrekenen?Aangezien de prijsdaling dus per 1000 units is,en ik kan me goed voorstellen dat de leveranciers in nederland/belgie niet ALLE procs aankopen per 1000...
Juist kopen ze per duizend in om zogenaamde quantum kortingen te krijgen en verkopen dan tegen de adviesprijs of net even iets goedkoper. Een beetje pc zaak/keten zet ze makkelijk weg, zo niet duizenden. Intel had al aan prijsaankondiging gedaan, staat op tweakers.net in een artikel. Gebruik de search en je weet hoeveel ze gaan kosten binnenkort ;)

• We Are Borg

We Are Borg

Verwijderd schreef op donderdag 05 april 2007 @ 04:53:
Een beetje pc zaak/keten zet ze makkelijk weg, zo niet duizenden. Intel had al aan prijsaankondiging gedaan, staat op tweakers.net in een artikel. Gebruik de search en je weet hoeveel ze gaan kosten binnenkort ;)
Ehm, je hebt het wel over de groothandels neem ik aan ;) Een gemiddelde webshop neemt echt geen 1000 stuks af.

TS: geen zorgen, die prijsverlaging krijg jij gewoon straks te zien op je bon als je bij een webshop haalt. Succes met aanschaf

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de antwoorden...Is 500 euro een overdreven prijs na die prijsdalingen?Zal het lager zijn?Of is dat toch de te verwachten prijs?Er wordt gesproken over 530 dollars,is omgerekend iets van een 400 euro,maar dat zal waarschijnlijk in Belgie en Nederland onmogelijk zijn?

• We Are Borg

We Are Borg

Ga er maar van uit dat 500 dollar 500 euro wordt :) Kan meevallen, maar denk het niet. En of 500 euro overdreven is: tsja, dat bepaal jij. Ik vind 1000 euro voor een camera overdreven, maar er zijn zat mensen die er anders over denken ;) Zo ook bij dit: als jij het geld er voor over hebt is het prima

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op donderdag 05 april 2007 @ 03:38:
Zoals bij zoveel hardware-onderdelen is het dus eigen keuze die de doorslag moet geven...
Goed zo! :)

Zie verder ook de PMG FAQ » Welke moet ik nemen?

FAQ-gevalletje, topic dicht dus.

Ondanks dat je hier al eerder op bent gewezen waag ik toch nog een poging: zou je de Registratievoorwaarden / korte FAQ nog eens willen doornemen voor een uitleg over de werking van GoT? Want het is hier op GoT niet de bedoeling om de FAQ's te gaan overslaan voordat je een topic start en dan nog in de topicstart nergens een blijk van enige inzet en research te tonen.

[ Voor 32% gewijzigd door BalusC op 05-04-2007 06:29 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.