[vista] 10GB verdwenen

Pagina: 1
Acties:

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Windows geeft aan dat ik 94,5gb ingebruik heb. Als ik alle bestanden selecteer (inclusief de verborgen bestanden) kom ik uit op 81,7 gb. Dit verschil vond ik een beetje groot aangezien je pagefile ongeveer 1500mb zou moeten zijn (niks aan verandert dus is 1,5x je werkgeheugen) en hibernate staat nog aan. Dat zou ongeveer 260mb moeten zijn als ik me dit goed herinner.

na een beetje zoeken op GoT kwam ik dit topic tegen. Ik ben 2 GB kwijt.....
dat ging alleen over "maar" 2gb en in windows xp.

Dan nog even in de FAQ kijken.

Verborgen bestanden - jup staan aan en zijn meeberekend.
Slackspace - gedefragmenteerd, en zou dus zo klein mogelijk moeten zijn, maar dat kan volgens mij geen 10gb schelen

Prullenbak / Recyclebin - ja is leeg

Norton Utilities / Norton Antivirus - staat er niet op.

Beschadigingen van je file systeem - lijkt me vrij onwaarschijnlijk laptop is is net nieuw (en ja al die standaart zooi is eraf door een reinstal) ga ik zo even kijken.

PageFile / Swapfile - zoals ik net al zei, is maar 1,5gb

Beveiligde directories - ik heb er maar 1 gebruiker opstaan, en heb nooit met administrator ingelogt, dus lijkt mij ook niet dat daar die 10gb heen is

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

No signature required.

• The Otherside
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-01 13:41
Heb je windows Recovery aan staan? Die slokt ook een gedeelte opslag op voor de herstel bestanden.

PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
system restore points ;)

A wise man's life is based around fuck you

• M3rcury
  • Niet online
Ja.. was al ff aan het zoeken waar ik die kon uitzetten dat bedacht ik me ook opeens.

No signature required.

• Yanze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-01 15:51
package file = pagefile ;)

http://www.linkedin.com/in/roeljanssens

• M3rcury
  • Niet online
ik zie het :P

Restore points staan nu uit.. maar dan scheelt het nog steeds 8gb.. :/

Edit: en ook geen fouten op de schijf..

[ Voor 8% gewijzigd door M3rcury op 04-04-2007 23:02 ]

No signature required.

Verwijderd

Ik dacht dat je in PartitionMagic kon zien welk(e) bestand(en) hoeveel ruimte in beslag neemt en waar (In een plaatje).

Verwijderd

Probeer eens treesize (google) om uit te zoeken waar je 10GB vandaan komt :P Windows explorer zelf is ook niet echt betrouwbaar, en de meeste tips waren overigens wel gegeven :)

• M3rcury
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 04 april 2007 @ 23:05:
Probeer eens treesize (google) om uit te zoeken waar je 10GB vandaan komt :P Windows explorer zelf is ook niet echt betrouwbaar, en de meeste tips waren overigens wel gegeven :)
Hij geeft ongeveer 85gb gebruikt aan, windows zelf 86, als ik alles bij elkaar optel kom ik nu op 81,5 uit.
Dan nog pagefile erbij kom ik op 83, dan hibernate erbij, dus ik denk dat ik wel ben ongeveer, en waarschijnlijk ook iets te voorbarig met een topic te openen |:(

No signature required.

Verwijderd

je hibernate file is zo groot als je ram. bij hibernate maakt windows een 1-op-1 kopie van je ram naar je hibernate file. dus als je 256mb ram heb heb je een hibernate file van 256mb. als je 2gig ram hebt heb je een hibernate file van 2gig. onder "power options" in het control panel kun je de grote van je hibernate file zien.

als "system restore points" aanstaat kan dat ook flink wat opnemen want bij elke verandering aan je systeem wordt er weer een herstel punt gemaakt. zet die onzin dus gewoon uit want de kans dat je het kunt/wil gebruiken doet gewoon niet op tegen de nadelen. een re-install werkt altijd beter.

filesystem error's kun je met checkdisk na kijken natuurlijk daarnaast als windows zegt dat het klaar is met deframenteeren is diet niet altijd zo. windows berkent namelijk wat het kan defragmenteren en wat niet, afhankelijk van de hoeveelheid aan-een-gesloten vrij clusters op je hardeschijf. na het deframenteeren zijn er meestal meer clusters beschikbaar gekomen waardoor een 2e run of 3e run nog meer van je schijf kan deframenteeren.

ook open-files kan windows niet deframenteren dus sluit alle programma's om een optimaal resultaat te geven. als je in "windows deframenter" op de schijf klikt en dan voor 'view report' kiest kun je zien hoeveel % geframenteerd is en welke bestanden nog geframenteerd zijn en in hoeveel fragments etc.

je swap-file kan je door windows laten beheeren maar je kunt ook een vaste swap file inrichten. ik zelf kies er altijd voor om zelf een swap-file in te stellen zodat deze ook altijd een vaste grote op mijn schijf inneemt en niet groeit als ik meer geheugen nodig heb etc. wat ook weer fragmentatie veroorzaakt. je kunt namelijk zowel een initiele groote als een maximale groote instellen. bij mijn zijn die 2 waardes evengroot. zodat ik van begin tot eind een vaste swap-file heb.

dus begin daar maar eens me en kijk dan of het scheelt want een paar honderd MB wordt meestal veroorzaakt door system directories die niet worden weergegeven en dus ook niet worden meegeteld als je alles selecteerd en de groote opvraagt. ook help het om zoveel mogelijk vrije ruimte te hebben voordat je gaat defragmenteeren. 60% is ideaal, 40% is goed, 15% is minimum.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2007 00:02 ]

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Als het een OEM laptop is kan er zomaar eens een restore partitie zijn. Kijk eens met Partition Magic ofzo of er nog andere partities zijn. (Evt. verborgen).

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
btw volgens mij (ik weet het niet zeker) , als je schijf ntfs geformatteerd is kan je ook nog eens een mft gebied op je partitie hebben wat een aardige grootte kan innemen, te zien in de defragmenter.

How do you save a random generator ?

• M3rcury
  • Niet online
Plague schreef op donderdag 05 april 2007 @ 00:08:
Als het een OEM laptop is kan er zomaar eens een restore partitie zijn. Kijk eens met Partition Magic ofzo of er nog andere partities zijn. (Evt. verborgen).
Is idd een OEM laptop, en heb meteen die restore partitie weggehaalt.
enchion schreef op donderdag 05 april 2007 @ 00:09:
btw volgens mij (ik weet het niet zeker) , als je schijf ntfs geformatteerd is kan je ook nog eens een mft gebied op je partitie hebben wat een aardige grootte kan innemen, te zien in de defragmenter.
Dan ga ik ook daar nog even naar kijken, ook al zit nu wel weer op een grote waarvan ik kan accepteren dat er wat weg is.
Wow, geweldig _/-\o_ Alleen dacht ik dat hibernate een standaart grote van 260mb had.

No signature required.

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:07
Gewoon even treesize downloaden (is gratis), die geeft je een mooi overzicht en kan ook de grootte van "system volume information" laten zien.

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 04-03 10:24

Dima_2005

T.net-verslaafde

Ik heb dit ook altijd... er zit een grote HD-space bug in Vista... Komt vooral voor bij gebruik van Media Center...

Vista denkt dat er nog 60GB over is, terwijl in XP toont het mij dat er 85GB over is, zo zie je maar.... Vista is niet betrouwbaar

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

Pagina: 1