Toon posts:

user32.dll bestand werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:
  • 1.577 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik kreeg net een melding op de pc dat het bestand user32.dll niet meer functioneert omdat het bestand C:\windows\system32\hhctrl.ocx
'een adresbereik in beslag nam dat geresverveerd is voor systeem dll bestanden van Windows. Neem contact op met de leverancier voor een nieuwe versie van het dll bestand'.

nou weet ik echt nauwelijks iets over computers en ik vroeg me af wat voor consequenties dit zou kunnen hebben voor het gebruik. ik kreeg deze melding nadat ik opnieuw opgestart had na het installeren van (legale) windows updates.
kan iemand mij hierover misschien wat info geven? zodat ik weet waar k aan toe ben.. k zal morgen ook naar de winkel gaan waar ik de PC gehaald heb, maar ik voel me er op dit moment niet zo vrolijk bij..

bij voorbaat dank

Rik

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Volgens mij heeft het inderdaad te maken met de laatste Windows Updates. Heb meerdere mensen gezien met dit probleem. Ik denk dat je moet wachten op een fix oid.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

[XP] User32.dll geet fout bij openen serv-u

user32.dll / HHCTRL.dll errors na windows update.

Ongeldige verplaatsing van systeem DLL bestand

oplossing
The Realtek HD Audio Control Panel may not start, and you receive an error message when you start the computer: "Illegal System DLL Relocation"

offtopic:
Je had natuurlijk ook even kunnen zoeken op GoT en via Google moet het ook niet al te lastig te vinden zijn lijkt mij

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2007 19:30 ]

Verwijderd

Deze fout doet zich voor bij de laatste nieuwe (04-04-2007)update van Microsoft waarbij een conflict voordoet met de driver van de High Definition Audio. Bij het installeren van een nieuwe audio driver is het probleem verholpen.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2007 19:35 . Reden: Ik ben al te laat zie ik ]

• ymoona
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:49
Ik heb sinds een paar dagen, ook. iedere keer na het opstarten komt windows hiermee.
Verder functioneert de PC wel

https://f1nerd.nl

Verwijderd

Ideale gelegenheid om eens te denken aan een upgrade in de vorm van een geluidskaart! ben je gelijk van het probleem af en je hebt gelijk een stuk beter geluid dan de gemiddelde realtec onboard!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 04 april 2007 @ 19:34:
Ideale gelegenheid om eens te denken aan een upgrade in de vorm van een geluidskaart! ben je gelijk van het probleem af en je hebt gelijk een stuk beter geluid dan de gemiddelde realtec onboard!
Bedenk wel dat sommige mensen, waaronder ik, een laptop hebben :) En daarbij is geluid niet even belangrijk voor iedereen en is het gewoon geldverspilling :P

Verwijderd

Topicstarter
ja, k had gezocht op google, maar ik word dan zo gek van blahblah-nummer .dll etcetera, en k vond niks dat er direct mee te maken had..
maar bedankt voor de info, k ben een stuk meer gerust gesteld nu ik weet dat het aan de update ligt en niet aan iets anders (groters)

dankewel

• ymoona
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:49
Verwijderd schreef op woensdag 04 april 2007 @ 20:02:
ja, k had gezocht op google, maar ik word dan zo gek van blahblah-nummer .dll etcetera, en k vond niks dat er direct mee te maken had..
maar bedankt voor de info, k ben een stuk meer gerust gesteld nu ik weet dat het aan de update ligt en niet aan iets anders (groters)

dankewel
inmiddels is er een patch voor de patch
The Realtek HD Audio Control Panel may not start, and you receive an error message when you start the computer: "Illegal System DLL Relocation"
deze loste bij mij het probleem op

https://f1nerd.nl

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:07
Patch Microsoft leidt tot conflict met Realtek-driver

Leuk dat ze dat soort dingen ook testen natuurlijk....
Pagina: 1