Toon posts:

P5W DH DELUXE, geheugen probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik heb een p5w dh deluxe, met 3 geheugen sticks, 3x 512 mb.
De 3de heb ik er net bij gekocht, alleen zodra mijn geheugen boven de 1gig komt crashed mijn pc.
Ik heb wat rond gezocht maar kan het probleem niet vinden, komt het door dual channel, en ben ik verplicht om er nog 1x 512 bij te kopen om het te laten werken? of kan het ergens anders aan liggen?

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Dit kan zoveel oorzaken hebben. Ten eerste geef je veel te weinig informatie aangaande je exacte hardware. Wij weten nu alleen dat je een Asus P5W DH Deluxe moederbord hebt, verder niets. Pas dit dus even aan conform het PMG Beleid.

• Wát voor geheugen heb je precies (merk/type/grootte/density/single-/doublesided/etc.)?
• Waar stel je het geheugen op in (Vdimm/timings/kloksnelheid/etc.)?
• Wát gaat er precies fout? Je zegt dat je pc crasht. Waar dan precies en wat zie je?
• Je zegt zelf al gezocht te hebben. Waar dan en wat zijn je bevindingen?

Asus is doorgaans erg kieskeurig als het aankomt op geheugenondersteuning. Je zou eens in de QVL (Qualified Vendors List) van jouw moederbord kunnen kijken of de modules überhaupt compatibel zijn.
Deze kun je vinden via de productpagina op www.asus.com.

Ook kan het aan één of meer defecte modules liggen. Download en draai Memtest om de modules afzonderlijk en/of gezamenlijk te testen.

Verder zijn de PMG FAQ, RAM FAQ en met name de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter interessant. :)

[ Voor 35% gewijzigd door Rone op 04-04-2007 15:35 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

Verwijderd

Topicstarter
Oh sorry.
De stick die het niet doet is merkloos/single sided/512 mb
Me pc start gewoon op nieuw op.
Ik heb nix veranderd aan de timing/kloksnelheid, moet dat?
Ik zal die memtest eens proberen :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2007 15:28 ]