Toon posts:

Filmen + geluid bij te kiezen digitale camera

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Binnen een paar weken wil ik een nieuwe digitale compact camera kopen.

Filmen vind ik erg belangrijk (min. 640-480) met 30fps.
Aangezien ik veel concerten/festivals bezoek, stel ik best hoge eisen aan het geluid dat er bij de filmpjes opgenomen wordt.

Met mijn oude Canon Ixus 40 was het geluid bij een gewoon bas-geluid in een concert alleen maar een hoop gerommel. Een vriendin van mij heeft een benQ en ik verbaasde me daar over het goede geluid dat je tijdens de filmpjes kon terughoren.

De vraag =

Wie weet een goede digitale compact-camera waarbij je kan filmen met een beter geluid dan mijn oude Canon Ixus 40? Het gaat dus echt om het geluid!

Eisen: min. 5 megapixel, 3x opt. zoom, lcd, accu, sd-card compatible.

Thanks alvast voor jullie reacties!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2007 12:07 ]

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-01 21:27

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

* Orion84 vraagt zich af of je, als bij het kopen van een digicam de zwaarste eisen op zijn film capaciteiten liggen, niet beter een leuke camcorder kunt uitzoeken waar je ook nog foto's mee kan maken.

Het komt zo in elk geval een beetje vreemd over.

640x480 bij 30fps. is volgens mij iig niet heel bijzonder meer voor digicams. Dat kan mijn 4 jaar oude Z1 ook al.

Verder is een budget ook wel handig misschien. En eisen aan het formaat, want daar zitten nogal wat verschillen in. Al gok ik dat je niet al te groot wilt, want anders had je wel gewoon een filmcamera gekocht?

Als geld geen al te groot probleem is zou je misschien eens naar de Canon G7 kunnen kijken, die kan behoorlijk high res filmpjes maken. En het geluid was ook wel aardig geloof ik. Daniel heeft hier ooit een review van een BMW 335i gepost waar wat filmpjes van de G7 in stonden: Daniel en Roelant doen BMW 335i Coupé testdrive

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Of natuurlijk zo'n zelfde Benq als je vriendin...