Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[winxppro] open bestand - beveiligingswaarschuwing

Pagina: 1
Acties:
  • 6.100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• FiXxXeR39
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-06 19:38

FiXxXeR39

FiXxXeR wants to fix things

Topicstarter
Ik gebruik Windows XP Pro (NL). En heb een programma die ik start vanaf het bureaublad. In het verleden ging dit altijd goed, programma start direct. En zo ineens die melding.

Nu moet ik een extra stap verrichten om het programma te draaien, dat is die vervelende melding die zegt: open bestand - beveiligingswaarschuwing . . . enz waarschijnlijk wel bekend bij jullie.

Nu wil ik dit graag weg hebben, dus de melding laten verdwijnen, hoe & wat ?

- Heb de beveiliging aangepast in Internet Explorer 7
- programma geplaatst in vertrouwde websites
- heb wat register instellingen aangepast
- met beleid nog wat geprobeerd, maar niks helpt

FiXxXeR

• FiXxXeR39

FiXxXeR39

Topicstarter
waarschijnlijk is het probleem ontstaan (voor zover je dit een probleem kunt noemen) nadat Internet Explorer 7 is geinstalleerd ! Misschien helpt dit wat

FiXxXeR

• elmertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-11 23:34
is het een programma, of een site? Komt over alsof je iets bedoelt dat online staat. Zo ja, probeer firefox of opera.... >:)

• FiXxXeR39

FiXxXeR39

Topicstarter
Nee, het is geen site, het is gewoon een normaal programma, niet iets dat online moet worden opgehaald. Dus firefox of opera installeren heeft geen zin.

FiXxXeR

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

FiXxXeR39 schreef op woensdag 04 april 2007 @ 09:46:
Ik gebruik Windows XP Pro (NL). En heb een programma die ik start vanaf het bureaublad. In het verleden ging dit altijd goed, programma start direct. En zo ineens die melding.

Nu moet ik een extra stap verrichten om het programma te draaien, dat is die vervelende melding die zegt: open bestand - beveiligingswaarschuwing . . . enz waarschijnlijk wel bekend bij jullie.

Nu wil ik dit graag weg hebben, dus de melding laten verdwijnen, hoe & wat ?
Laat eens een screenshot zien van de melding, en een screenshot van de eigenschappen van de snelkoppeling/Executable?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• FiXxXeR39

FiXxXeR39

Topicstarter
Zou wel willen maar ik zit niet bij die mensen die dit probleem hebben. Morgen bel ik ze wel om even een screenshot naar mij te mailen en zet ik ze wel online

hier wel alvast een soortgelijk screenshot, alleen mist er bij hun dat vinkje links onderaan (bij Altijd waarschuwen voordat dit bestand wordt geopend !!!

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/output/1175808699.jpg

[ Voor 44% gewijzigd door FiXxXeR39 op 05-04-2007 17:34 ]

FiXxXeR

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Nu snap je dus gelijk de reden waarom ik om de exacte melding vroeg, want naast de unsigned executables heb je ook nog een melding die je wel uit kan schakelen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• FiXxXeR39

FiXxXeR39

Topicstarter
Hier is de exacte melding inclusief screenshots van de eigenschappen van het icoon op de desktop:

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/output/1175954659.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/output/1175955041.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/output/1175955126.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/output/1175955154.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/output/1175955190.jpg

Bij het laatste plaatje heeft de groep iedereen ook alle machtigingen !

[ Voor 10% gewijzigd door FiXxXeR39 op 07-04-2007 10:16 ]

FiXxXeR

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Heb je zowel \\systeem als de bijbehorende FQDN en het IP adres geprobeerd?

Is deze PC een domain member, of staat er enkel een werkgroep?

• FiXxXeR39

FiXxXeR39

Topicstarter
volgens mij heb ik en FQDN en op IP geprobeerd, maakt in beide gevallen niet uit.
Het is geen domain member, ze zijn gewoon gekoppeld via een werkgroep, dit omdat het maar 2 PC's betreft.

FiXxXeR

• FiXxXeR39

FiXxXeR39

Topicstarter
stiekum een klein schopje (sorry)
Heeft niemand een idee, hoe dit probleempje te tackelen ?

FiXxXeR

• 2bmws
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-07 08:18
Ik heb hier sinds afgelopen week het zelfde probleem, en heb IE6, dan lijkt het mij toe dat het niet aan IE7 kan liggen...

Ben ook nog hard opzoek naar een oplossing.

Bij mij is het bij een programma openen vanaf de server (W2003 R2)

Time is an illusion, Lunchtime doubly so

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11 10:08

ralpje

Deugpopje

Klein kickje, omdat ik dit topic tegenkwam bij het googlen naar hetzelfde probleem. Bij mij was het probleem in ieder geval opgelost nadat ik in IE (7 in dit geval) de beveiligingsinstellingen voor het lokale intranet op 'laag' had gezet.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• FiXxXeR39

FiXxXeR39

Topicstarter
En hoe ziet je snelkoppeling eruit dan, 2bmws ?

\\naampc\naamdir enz

of

\\192.168.x.x\naamdir enz

of

via een netwerkshare p:\ enz

FiXxXeR

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-11 22:29

Sa1

precies hetzelfde probleem hier. Wij maken gebruik van RIS om de laptops voor onze gebruikers te installeren. Sinds kort hebben we een nieuwe image met IE7 der in, sinds IE7 er in zit krijgen onze gebruikers deze meldingen.

Wij maken gebruik van redirected desktops, alle iconen worden dus gestart via het netwerk en zijn offline beschikbaar gemaakt. We zitten dus vast aan netwerk snelkoppelingen. Als ik het beveiligings niveau op laag zet krijg ik evengoed deze meldingen...

enige oplossing IE7 verwijderen?!?!

edit:

[XP SP2 + IE7] shortcuts via netwerk "onbekende uitgever" in dit topic staat een mogelijke oplossing, echter kan ik dit niet instellen voor de gebruiker, moeten eerst alle policies der weer af.. wat een klote grap weer van microsoft....

edit2:

http://www.annoyances.org/exec/forum/winvista/1151260847 op deze pagina staat de oplossing voor het uitvoeren van .exe bestanden, krijg nu alleen nog een annoying melding als ze Mijn Docs openen, "Deze pagina bevat een onbepaald mogerlijk beveiliginsrisico. Wilt u doorgaan?".

[ Voor 34% gewijzigd door Sa1 op 17-04-2007 10:09 ]

• 2bmws
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-07 08:18
FiXxXeR39 schreef op maandag 16 april 2007 @ 23:36:
En hoe ziet je snelkoppeling eruit dan, 2bmws ?

\\naampc\naamdir enz

of

\\192.168.x.x\naamdir enz

of

via een netwerkshare p:\ enz
Via een netwerk share,

Ik heb nu een nieuw profiel aangemaakt voor iedereen, en de server waar het om gaat ingesteld in local intranet, en volgens mij gaat het nu goed.

Time is an illusion, Lunchtime doubly so

Verwijderd

Die local intranet zone.. is te doen via GP.. je kunt namelijk zones aanpassen in de gpo's

• Sa1
  • Laatst online: 29-11 22:29

Sa1

ZO, alles werkt weer, ff nieuwe adm van ie7 downloaden, toeveogen aan intranet zone (nummerke 1) en 't werkt weer..

wat een gedoe zeg :)

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:49

Sherlock

No Shit

Ik had hetzelfde probleem en dit was te verhelpen door het vinkje "Intranetwerk automatisch detecteren" weer aan te zetten. Extra -> Internetopties -> Beveiliging -> Lokaal intranet -> Websites

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Zoals hierboven gezegd kan dit via gpedit.msc, maar ik heb nog een methode gevonden om dit probleem te verhelpen:

Beschrijving van de werking van Bijlagebeheer in Windows XP Service Pack 2

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Associations

De volgende 3 sleutels:
HighRiskFileTypes
ModRiskFileTypes
LowRiskFileTypes

Zet je de extensie waar het jou om gaat in een sleutel genaamd lowriskfiletypes dan geeft hij geen gezeik meer na opnieuw aanmelden. (inclusief de punt, dus bijv. *.exe)

De reden dat ik dit topic kick is dat hier niet zoveel over te vinden is en de meeste antwoorden op internet zich richten op gezeur bij het openen van bestanden via een netwerk share. Dit is echter gewoon lokaal.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Waarbij gezegd kan worden dat bovenstaande de registry waarden zijn die normaal door je policies worden gezet ;)

Verwijderd

Een beetje late reactie denk ik maar alle bovenstaande zaken hebben het probleem niet opgelost. Ik heb de volgende oplossing gevonden voor dit probleem waarbij de client pc via de snelkoppeling naar de applicatie op de server steeds de Beveiligingswaarschuwing kreeg.

Ik heb hiervoor bij Eigenschappen van Internet Explorer tabblad Beveiliging geselecteerd. Vervolgens Lokaal Intranet > Websites. De melding "Intranetnetwerk automatisch detecteren" dient aangevinkt te staan.

Alsnog succes voor diegene die hier tegen aanloopt. Oorzaak is onbekend kan idd te maken hebben met de laatste updates van Internet Explorer (begin 2009).

:)

Verwijderd

Oh sorry, ik zie dat er al een slimmerik is geweest die dit probleem wist op te lossen. Excuse me.

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Met die oplossing kwam Sherlock toch ook al in dit topic?

[ Voor 0% gewijzigd door jelmervos op 07-01-2009 14:17 . Reden: Te laat ]

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Geeft niet :)

Ik heb er zelf ook nog een stukje over geschreven waar hetzelfde via Group policies wordt uitgelegd.

Pagina: 1